KYODO NEWS IMAGELINK

報道写真の購入なら共同通信イメージズ

  • 令和
  • 新型コロナウイルス
  • 新型肺炎
  • 紛争
  • ロシア軍
  • 軍事作戦
  • 軍隊
  • 記者
  • ウクライナ侵攻
  • 攻撃

「いるよ」の写真・グラフィックス・映像

絞り込み
  • 提供元
  • 日付
  • 種類
  • 向き
  • カテゴリ
並び順
  • 古い順
12,897
( 1 100 件を表示)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • ...
12,897
( 1 100 件を表示)
絞り込み
並び順
  • 古い順
  • -
    Michiyuki tamagawa no dan

    Michiyuki tamagawa no dan, On the way to Tamagawa., Torii, Kiyonaga, 1752-1815, artist, [between 1785 and 1789], 1 print : woodcut, color ; 25.8 x 19 cm., Print shows a man squatting next to a stream with a long piece of cloth in his hands, which he may be washing, and a woman standing next to him, also holding a long piece of cloth. They may be servants of the more elegantly dressed woman standing on the right holding a fan.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019111302562

  • -
    [A man engaged in metalwork

    [A man engaged in metalwork, appears to be melting statues to reuse the metal, with a kitten next to his left leg], , artist, [between 1790 and 1840], 1 painting : color.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019111302537

  • -
    Aphaia Temple on Aegina. Wooden model. Glyptothek. Munich. Germany.

    Aphaia Temple on Aegina. Wooden model. Glyptothek. Munich. Germany.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020051310798

  • -
    William of Kardorff (1828-1907). Prussian politician. Engraving. The Universal History, 1885.

    William of Kardorff (1828-1907). Prussian politician. Engraving. The Universal History, 1885.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020051503502

  • -
    Spyridon Lambros (1851-1919). Greek historian and politician. Engraving in The Iberian Illustration, 1888.

    Spyridon Lambros (1851-1919). Greek historian and politician. Engraving in The Iberian Illustration, 1888.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020051503669

  • -
    Jan Tilens (1589-1630). Flemish painter. A mountain valley with Diana and her nymphs. Gemaldegalerie. Berlin. Germany.

    Jan Tilens (1589-1630). Flemish painter. A mountain valley with Diana and her nymphs. Gemaldegalerie. Berlin. Germany.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020042903283

  • -
    Benjamin Vautier, 1829-1898, Swiss painter, historical illustration, circa 1886

    Benjamin Vautier, 1829-1898, Swiss painter, historical illustration, circa 1886.、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021020306525

  • -
    The American Samson ‘ Theodore Roosevelt as Delilah with a broken pair of shears

    The American Samson ‘ Theodore Roosevelt as Delilah with a broken pair of shears, one side labelled ‘Senate‘ and the other labelled ‘House‘; behind, reclining on a bed is ‘Samson‘, a long-haired old man labelled ‘The Railroads‘, his hair labelled ‘Rate Fixing Power‘; he appears to be asleep, having pleasant ‘Rate Fixing‘ dreams, caressing his long locks with his left hand.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2020041601994

  • -
    Spain. Aranjuez. Royal Palace of Aranjuez. Fountain.

    Spain. Aranjuez. Royal Palace of Aranjuez. Fountain.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020051308421

  • -
    Greece. Delphi. Ancient sanctuarly. Ruins of the ancient Temple of Apollo, 4th century BC. Doric style. Valley of Phocis.

    Greece. Delphi. Ancient sanctuarly. Ruins of the ancient Temple of Apollo, 4th century BC. Doric style. Valley of Phocis.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2019101504504

  • -
    Plaque showing the facade of the royal palace.

    Plaque showing the facade of the royal palace. Plaques may be seen attached to the pillars that support the palace roof. They appear to have been made in matching pairs and are shown in such detail that some actual plaques can be readily identified. Behind the main figures are two brass leopards and the stone axe heads that are kept on altars. Attached to the roof of the tower is a large brass python.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019022007069

  • -
    A Panoramic Landscape with a Country Estate.

    A Panoramic Landscape with a Country Estate. Artist: Philips Koninck (Dutch, Amsterdam 1619-1688 Amsterdam). Dimensions: 56 3/8 x 68 1/4 in. (143.2 x 173.4 cm). Date: ca. 1649.This ambitious work is one of the artist‘s first compositions on a large scale. The foreground is somewhat awkwardly arranged, but the sunlit plain in the distance seems to announce Koninck‘s mature style of panoramic landscape painting. Earlier Dutch landscape and marine painters had surveyed sweeping views of earth and sky, but Koninck (who knew Rembrandt well) introduces dramatic contrasts of light and shadow and a sense of nature as a constantly changing force. Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020062905270

  • -
    Paul Cézanne: Young Man and Skull (Jeune homme à la tête de mort), Paul Cézanne

    Paul Cézanne: Young Man and Skull (Jeune homme à la tête de mort), Paul Cézanne, 18961898, Oil on canvas, Seated at a wooden table covered with books, a young man leans on his elbow in a pose recalling Renaissance representations of Melancholia, one of the four humors. Resting on the table across from him is a skull missing its lower jaw. The man and skull gaze past one another: while the object‘s hollow eye sockets stare blankly, its living human counterpart seems lost in thought, perhaps pondering his own mortality. Although skulls appear in some of his early canvases from the 1860sthey were a common studio prop with a long history in still life paintingthe 1897 death of Cézanne‘s mother and his own declining health might have prompted a return to this symbolically loaded object., Overall: 51 3/16 x 38 3/8 in. (130 x 97.5 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031923485

  • -
    Paul Cézanne: The Large Bathers (Les Grandes baigneuses), Paul Cézanne, 18951906, Oil on canvas

    Paul Cézanne: The Large Bathers (Les Grandes baigneuses), Paul Cézanne, 18951906, Oil on canvas, Note: This work has been temporarily removed from display for technical study and conservation treatment. Funding for its conservation was generously provided through a grant from the Bank of America Art Conservation Project. This is one of three monumental bathing scenes that Cézanne produced at the very end of his career. Thick with paint, the canvas seems to have occupied him, on and off, for about ten years, between 1895 and 1906. The theme of bathers in a landscape originated in the Renaissance and traditionally showed idealized female bodies in total harmony with nature. Here, Cézanne disturbs this easy relationship. Space is hard to read, and the landscapenote the dead tree branches and ominous cloudsseems harsh and threatening. As for the figures、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031923510

  • -
    Leon Bonnat, 1833-1922, French painter, historical illustration, circa 1886

    Leon Bonnat, 1833-1922, French painter, historical illustration, circa 1886.、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021020306497

  • -
    Umberto I, King of Italy, historical illustration circa 1893

    Umberto I, King of Italy, historical illustration circa 1893.、クレジット:Bildagentur-online/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021022209501

  • -
    The Miser and Death.

    Death has burst into his strong room, where the Miser is sitting among his chests and bags of gold, and, seated on a stool, deliberately collects into a large dish the money on the table which the Miser had been counting. In an agony of terror and despair, the poor man seems to implore forebearance on the part of his unwelcome visitor. Hand-coloured engraving by Chretien de Mechel from Hans Holbein‘s “The Triumph of Death,“ based on original drawings by Peter Paul Rubens, 1860.、クレジット:Album/Florilegius/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020033002410

  • -
    The Widow and Death.

    She is accompanied by two Deaths, one of whom, playing on a stickado, or wooden psalter, precedes her. She seems more attentive to her rosary of bones than to the music, whilst the other Death impatiently urges her forward with blows. Hand-coloured engraving by Chretien de Mechel from Hans Holbein‘s “The Triumph of Death,“ based on original drawings by Peter Paul Rubens, 1860.、クレジット:Album/Florilegius/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020033002502

  • -
    Hermann Schulze-Delitzsch

    Hermann Schulze-Delitzsch, born Franz Hermann Schulze, 1808 - 1883, organizer of the first German credit unions and German politician, historical engraving, about 1889.、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021032210959

  • -
    踊る芸妓たち

    花魁風の着物と若衆風の着物を着た若い女性2人が手に手を取って踊りのしなをつけている。花魁風の女性は顎から頭に手拭いを逆さに巻き酔態を演出し、ほっかむりをした若衆の誘惑をうける体を演じているようである。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号15‐16‐0]

    商品コード: 2017080201495

  • -
    David With the Head of Goliath.

    David with the Head of Goliath. Artist: Bartolomeo Bellano (Italian, Padua 1437/38-1496/97 Padua). Culture: Italian, Padua. Dimensions: Overall (confirmed): 11 1/4 × 5 1/4 × 4 7/8 in., 9.7 lb. (28.6 × 13.3 × 12.4 cm, 4.4 kg). Date: 1470-80.This is a key work in the early Renaissance development of bronze statuettes in northern Italy. Its creator, Bartolomeo Bellano, was a disciple of Donatello‘s, as is documented by a payment in connection with that master‘s Judith Slaying Holofernes (ca. 1459, Palazzo Vecchio, Florence).クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020040301386

  • -
    Salvator Mundi, ca. 1622–23, Oil on wood, 23 1/2 x 17 1/4 in. (59.7 x 43.8 cm), Paintings, Domenico Fetti (Italian,

    Salvator Mundi, ca. 1622–23, Oil on wood, 23 1/2 x 17 1/4 in. (59.7 x 43.8 cm), Paintings, Domenico Fetti (Italian, Rome (?) 1591/92–1623 Venice), The picture was painted in Venice for Count Francesco Gambara of Brescia. Fetti had moved to Venice from Mantua following a fight with a fellow painter. He was a master of loose brushwork, as this late work testifies.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021020600136

  • -
    Roger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale), Roger de La Fresnaye, 1913, Oil on canvas

    Roger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale), Roger de La Fresnaye, 1913, Oil on canvas, French painter Roger de La Fresnaye absorbed the cubist vocabulary developed by Pablo Picasso and Georges Braque. He was a member of the Section d‘Or, the group of artists who, in 1911, first brought cubism to the attention of the public by exhibiting their works at the Salon. In the cubism of de la Fresnaye, objects from the natural world are translated into stylized forms; here, for example, fingers take on the same shape as a pile of books. Painted in 1913, this work seems to sum up the standard roles assigned to men and women in representation. With a newspaper open on his lap, the fully clothed man participates in the realm of culture and intellect, while the woman, her naked body in dreamy repose, is all physical sensuality., Overall: 47 x 59 1/2 in. (119.4 x 151.1 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031918482

  • -
    Consistent civil service reform

    Consistent civil service reform‘ President Cleveland handing a paper that states ‘Re-appointment for Honesty and Efficiency‘ to Henry G. Pearson for his appointment as Postmaster in New York. Pearson is carrying a box labelled ‘The People‘s Trust‘. In the background, are Whitelaw Reid with dagger labelled ‘N.Y. Tribune‘ and Charles A. Dana with dagger labelled ‘N.Y. Sun‘; both appear angry that an efficient and honest citizen has been appointed to a civil service position.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2020042002930

  • -
    A VEGETABLE HORSE, CURIOUS NATURAL PHENOMENON AT DATCHET; CURIOUS TREES AT DATCHET, The trees

    A VEGETABLE HORSE, CURIOUS NATURAL PHENOMENON AT DATCHET; CURIOUS TREES AT DATCHET, The trees, which are situated on the right hand side of the railway line between Datchet and Wraysbury, and a short distance from the Mill at Datchet, consist of four elms, growing in couples, one pair being a few yards from the other, and the top of one tree mingling with that of its neighbour, forming a thick mass of foilage. Upon viewing them in a certain position, the tops of the four trees appear to combine, and form an almost perfect representation of a horse standing above the surrounding fields.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020061105488

  • -
    王子の茶屋

    川の左は扇屋の庭園である。長時間の露出なのではっきりしないが岩の間を水が流れ落ちているようだ。ベアトも明治初年に同じ構図でここを撮っているが、その解説シートに「こんこんと湧き出る小川がある」と書かれている。また明治5年(1872)発行の『ファーイースト』添付の同様の写真は「茶屋の庭園より見る王子の滝」(Waterfall at O-jee from the Tea-House Garden)となっている。明治10年代か。=撮影年月日不明、東京、撮影者:スチルフリード、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号78‐34‐0]

    商品コード: 2017081401239

  • -
    Portrait of a Woman, probably a Member of the Van Beresteyn Family.

    Portrait of a Woman, probably a Member of the Van Beresteyn Family. Artist: Rembrandt (Rembrandt van Rijn) (Dutch, Leiden 1606-1669 Amsterdam). Dimensions: 44 x 35 in. (111.8 x 88.9 cm). Date: 1632.This portrait is a pendant to the <i>Portrait of a Man</i> (29.100.3). If the man is Cornelis van Beresteyn, then the woman must be his second wife, Corvina van Hofdyck (1602-1667). Her pose, including the precise positions of the hands (one holding an ostrich fan), repeats that of her mother-in-law as depicted by Jacob Willemsz. Delff in 1592. Rembrandt‘s pair portraits appear to have conformed in design to a dynastic ensemble of portraits that originally hung in the Van Beresteyn family home in Delft. Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020062905620

  • -
    The miser‘s feast

    The miser‘s feast, Gillray, James, 1756-1815, artist, London : by W. Holland, en sanguine engraving 1786, a miser seated at a table eating a meager meal; Death stands off to the right as an emaciated and naked manservant holding in his right hand a tray with a bone on it and behind him, in his left hand, the dart of death; Famine, a withered hag, naked to the waist which funnels to a point, wearing a large hat and fashionable skirt, stands at the open door through which enter a fashionably dressed prostitute and another woman carrying stolen articles to leave with the miser. Padlocked chests and cupboards, moneybags, and plastered-over windows (for tax savings purposes) attest to the avarice and miserliness of the occupant.、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2020020610632

  • -
    Vases of Meissen porcelain.

    Vases of Meissen porcelain. Meissen/painted hard-paste porcelain. In the 1720‘s Meissen began producing colourfully decorated vases on a large scale. While the shapes and decoration of the vases were often inspired by models from China, they were hardly ever literal copies of them. Johann Gregorius Horoldt, who headed the painting workshop at the factory from 1720 onwards, specialized in fanciful scenes with Chinese figures, which were painted on many of the vases.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019041003419

  • -
    駕籠に乗る女性

    垂れを巻き上げているように見えるので四手駕籠と思われる。四手籠とは4本の竹を支柱とし、割竹で簡単に編んで垂れをつけた簡素な駕籠である。駕籠かきの装束は一定しないが、息休みの時に使う息杖を必ず持っていた。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号96‐10‐0]

    商品コード: 2017081401546

  • -
    Georges Seurat: Models (Poseuses)

    Georges Seurat: Models (Poseuses), Georges Seurat, 1886–1888, Oil on canvas, In this scene set inside Georges Seurat‘s studio, we see models posing in front of A Sunday on La Grande Jatte (Art Institute of Chicago), the famous pointillist painting that caused a scandal when it was first exhibited in 1886. Informed by scientific theories of light, color, and optics, pointillism was dismissed by many critics at the time for being too cold and methodical--a style that could never be applied to noble subjects like the nude. Here, Seurat seems to offer his response, presenting life-size nude bodies from three angles and on a monumental scale., Overall: 78 3/4 x 98 3/8 in. (200 x 249.9 cm).、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2020020508505

  • -
    Pierre-Auguste Renoir: Nude in a Landscape (Nu dans un paysage), Pierre-Auguste Renoir, c.

    キーワード:ピエール=オーギュスト・ルノワール、Pierre-Auguste Renoir: Nude in a Landscape (Nu dans un paysage), Pierre-Auguste Renoir, c. 1917, Oil on canvas, For Renoir, appealing to the viewer‘s tactile sense was essential when painting the naked body. ‘A nude is not done until I feel I can reach out and touch it,‘ he said. In this painting produced close to the end of his life, Renoir seems to insist on the physicality of his figure. Velvety flesh, created with layers of thin glazes, fills the canvas; the woman‘s body seems ready to spill into our space., Overall: 32 x 24 1/8 in. (81.3 x 61 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2019111400235

  • -
    Figures on the Beach.

    キーワード:ピエール=オーギュスト・ルノワール、Figures on the Beach. Artist: Auguste Renoir (French, Limoges 1841-1919 Cagnes-sur-Mer). Dimensions: 20 3/4 x 25 1/4 in. (52.7 x 64.1 cm). Date: 1890.Probably painted in 1890 on the Cote d‘Azur in southern France, this sun-filled painting shows two female figures at the beach. The seated figure is shown in profile, her right hand holding a parasol on the sand. She exchanges a look with the standing figure to her right who holds a basket at her side. The women are joined by a small white dog, and before the water stands a young boy dressed in blue, seemingly throwing an object into the ocean. The standing figure serves as a vertical force which connects the horizontally banded foreground, water, and sky. The women appear carefree and neither at work nor in the presence of men.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2019111308343

  • -
    Charcoal burners in the Lake District

    Charcoal burners in the Lake District, north west England, known locally as colliers. Man stacking sticks of wood and building a pile or clamp which would be covered with turf and slowly burned to produce charcoal. From November to April the men cut and hauled wood. In April and May they peeled bark off the oak wood they had cut and this would be used for tanning leather. In summer they made charcoal, living in or near the woods in teams of about 12 so that there would be someone to tend burning clamps at all times. Engraving from ‘The English Illustrated Magazine‘ (London, 1884).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019072502092

  • -
    Highland Chiefs dressed in the Stewart and the Gordon Tartans

    highland Chiefs dressed in the Stewart and the Gordon Tartans, The Scottish Gael or Celtic Manners, as preserved among the Highlanders, Scotland, 19th century engraving.、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2020020610531

  • -
    Attack on a Wagon-Laager.

    Attack on a Wagon-Laager. The laager is formed by drawing up a number of wagons lengthways, one in rear of the other, each pole resting underneath the wagon in front, so that the front wheels of the rear and rear wheels of the front wagon are touching.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2018113020490

  • -
    Man, looking as if he has been in a drunken brawl, serving his sentence in the village stocks.

    Man, looking as if he has been in a drunken brawl, serving his sentence in the village stocks. Attached to stocks is the pillory post with constraints for the arms. Lithograph London 1834、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019082001594

  • -
    Fantascope: optical toy depending on persistence of vision for its effect.

    Fantascope: optical toy depending on persistence of vision for its effect. Disc with multiple images of man and woman dancing a Polka. Pictures spun on spindle and its reflection viewed in looking glass (mirror), giving impression that the couple were dancing. From TM Baynes ‘Fantascope‘, Ackermann, London, 1833. Aquatint.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019081300090

  • -
    提灯屋と傘屋

    提灯屋と傘屋を兼ねた商店。制作と販売を行っているようだ。さまざまの提灯が吊るされている。店の名前は東城。老人が提灯に書き入れをし、若い職人が傘に色彩を施している。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号43‐6‐0]

    商品コード: 2017080902759

  • -
    Magic lantern slide circa 1900.Victorian.Social History.No. 1.—Algiers from the Harbour.

    Magic lantern slide circa 1900.Victorian.Social History.No. 1.—Algiers from the Harbour. Of all towns op the Mediterranean between Tunis and Tangiers there is none so calculated to enchant the traveller upon a first view as Algiers, both on account of the beauty of its surroundings and the unfamiliar and striking configuration of the city, which appears to be rising in dazzling radiance from the sea itself. It is difficult to conceive anything more alluring, more fantastically beautiful, than such a view. At the base of the town we see the quays, and a portion of the long line of Boulevards, built by Sir Morton Feto; in the centre we see a little spot of green, the clusters of palms and bamboos in the Place du Gouvernement; above rises, tier upon tier, the flat-roofed houses, dominated by the still massive citadel, the Casbah [B].、クレジット:John Short/Universal Images Group/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020090500469

  • -
    Nicolas Carlovitch de Giers, Nikolai Karlowitsch de Giers, 1820 - 1895, Russian minister of foreign affairs, historic im

    Nicolas Carlovitch de Giers, Nikolai Karlowitsch de Giers, 1820 - 1895, Russian minister of foreign affairs, historic image, 1883.、クレジット:Bildagentur-online/Fischer/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021020306783

  • -
    Josep Puig i Cadafalch / Inside the palace of Barón de Quadras, 1904-1906, Barcelona, Barcelona, Catalonia, Spain.

    Josep Puig i Cadafalch / Inside the palace of Barón de Quadras, 1904-1906, Barcelona, Barcelona, Catalonia, Spain.、クレジット:Album/Ramon Manent/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2019080604352

  • -
    Grave stele.

    Grave stele. Boeotian poros. Found at Tanagra in Boeotia. This unusual stele, one of the earliest known funerary monuments was erected by Amphalkes on the grave of Dermys and Kitylos, as recorded in the inscription. The two dead youths, possibly brothers, are shown embracing one another. Dermys stands on the left, Kitylos on the right. At top, the stele would have been crowned originally by a seated Sphinx. First quarter of the 6th century BC.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019052104896

  • -
    唄う女性たち

    写真中にSINGING GIARL とあるが、正座して左手に扇子を持ち、右腕を軽く腰の後ろの方に回し、首をややかしげたポーズから、小唄でも口ずさみながら座ったままで踊りの所作をしているような雰囲気である。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:小川一真、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号25‐27‐0]

    商品コード: 2017080400533

  • -
    FRANCO-PRUSSIAN WAR: BEFORE PARIS: JOHANNITER WAITING FOR THE WOUNDED, 1870.

    FRANCO-PRUSSIAN WAR: BEFORE PARIS: JOHANNITER WAITING FOR THE WOUNDED, 1870.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020060600375

  • -
    Taouakkal-Chah a thugee chief

    Taouakkal-Chah a thugee chief, India 1860. Thuggees refers to an organized gang of professional assassins. The Thugs travelled in groups across India for six hundred years. the Thugs traced their origin to seven Muslim tribes, Hindus appear to have been associated with them at an early period.The Thuggee was suppressed by the British rulers of India in the 1830s、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問い合わせください。

    商品コード: 2020040902828

  • -
    The café wall illusion is an optical illusion

    The café wall illusion is an optical illusion, first described by Doctor Richard Gregory. He observed this curious effect in the tiles of the wall of a café at the bottom of St Michaels Hill, Bristol. This optical illusion makes the parallel straight horizontal lines appear to be bent. To construct the illusion, alternating light and dark bricks are laid in staggered rows. It is essential for the illusion that each brick is surrounded by a layer of mortar、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。 ※ファイルサイズの小さい画像です。

    商品コード: 2019081406510

  • -
    踊る芸妓たち

    3人の若い女性が踊る様子である。1人は花魁風を演じ、頬には手拭いを逆さに巻き付け酔態を演じ、他の1人は手拭いを鉢巻きにし、若衆づくりの中央の男装の女性を奪い合っているように見える。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号15‐22‐0]

    商品コード: 2017080201475

  • -
    菖蒲見物

    本コレクション中に「東京堀切菖蒲園」(整理番号53-1、3)がある。本写真も同一場所と思われる。撮影者の関心は、ここでも菖蒲の花よりも、人力車に乗った女性とそばに立つ女性に向けられているようである。=撮影年月日不明、東京、撮影者:小川一真、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号10‐45‐0]

    商品コード: 2017080201265

  • -
    酒樽に座る刺青姿の男性

    ファサリ商会アルバムの一枚。「有喜」と書かれた酒樽の上で湯飲みと酒瓶を持った刺青の男性がポーズをとっている。刺青は肌の原図をなぞっているようである。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:A.ファサリ、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号81‐50‐0]

    商品コード: 2017081401327

  • -
    駕籠かき

    休憩中だろうか、駕籠かきの1人は煙管を吸っている。女性の乗っている駕籠は、垂れを巻き上げているようにみえるので、江戸庶民用の四手駕籠と思われる。=明治中期、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号64‐8‐0]

    商品コード: 2017082300921

  • -
    酒を飲む男たち

    職人風の男たちが、刺身を肴に酒を飲んでいる。傍らに笹の葉が見える。その抗菌効果を利用しているのか、魚の切り身をそれらで包んでいるようだ。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号64‐11‐0]

    商品コード: 2017082300980

  • -
    Vases of Meissen porcelain.

    Vases of Meissen porcelain. Meissen/painted hard-paste porcelain. In the 1720‘s Meissen began producing colourfully decorated vases on a large scale. While the shapes and decoration of the vases were often inspired by models from China, they were hardly ever literal copies of them. Johann Gregorius Horoldt, who headed the painting workshop at the factory from 1720 onwards, specialized in fanciful scenes with Chinese figures, which were painted on many of the vases.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019041003401

  • -
    耳打ちをする女性

    親しげに座って寄り添った2人の女性、1人が相手の右手を膝に置き手を重ね、耳打ちしている。2人の秘め事を覗き見しているような気分にさせられる。外国人顧客を意識しての写真であろうか。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号29‐12‐0]

    商品コード: 2017080902091

  • -
    Virgin and Child, 1516, Oil on spruce, 11 x 7 3/8 in.

    Virgin and Child, 1516, Oil on spruce, 11 x 7 3/8 in. (27.9 x 18.7 cm); set in panel 11 x 8 1/4 in. (27.9 x 22.2 cm), Paintings, Albrecht Dürer (German, Nuremberg 14711528 Nuremberg), At first glance, this small painting seems to represent simply the Virgins loving attention to her Child, wriggling on her lap. Certain details, however, subtly foreshadow Christs sacrifice: Marys red dress and cloak signal the color of Christs Passion, and her right hand, which is gripping the cloth taut beneath the Child, recalls the actions of Joseph of Arimathea and Nicodemus, who supported the weight of the dead Christ on a white burial shroud after the Deposition from the cross.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031300523

  • -
    Magic lantern slide circa 1900.Victorian/Edwardian.

    Magic lantern slide circa 1900.Victorian/Edwardian.Social History. Fighting for the Queen, a service of song, M.S. Haycraft (arr. James Broadbent and James W. Broadbent), Fighting for the Queen (Leeds: James Broadbent, n.d.). Slide 8 He noticed that his mother looked excited as she set on the kettle. Man and woman in sitting room putting kettle on fire. Grandfather clock in the corner.、クレジット:John Short/Universal Images Group/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019121002951

  • -
    茶店の日本人家族

    夫婦と2人の子供、そして夫婦双方の親たちであろうか、3世代の人々が写っている。夫の頭にはまだ髷が残っているようだ。手前には茶道具が置かれている。夫の前にあるおそらく青銅製の置物は香炉であろうか。=撮影年月日不明、東京、撮影者:ピエール・ロシエ、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号70‐15‐0]

    商品コード: 2017082301104

  • -
    Italy. Pompeii. Triangular Forum. Fluted columns inside the square, Doric style.

    Italy. Pompeii. Triangular Forum. Fluted columns inside the square, Doric style.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020042304755

  • -
    Strata of red sandstone

    Strata of red sandstone, slightly inclined, resting on vertical schist, at Siccar Point, Berwickshire, illustrating nonconformable strata, and so long geological time scale. In his biography of Hutton, Playfair, remembering being taken to Siccar Point by his teacher, wrote ‘The mind seemed to grow giddy looking so far into the abyss of time: and while we listened with earnestness and admiration to the philosopher who was now unfolding to us the order and series of these wonderful events, we became sensible how much farther reason may sometimes go than imagination can venture to follow. From Charles Lyell ‘A Manual of Elementary Geology‘, London, 1852、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019080210849

  • -
    中山道桔梗ヶ原からの雪の飛騨山地

    中山道途中の塩尻・桔梗ヶ原から見た飛騨の雪山。中央に集まっている人々は、木材で何かを組み立てているようにも見える。=撮影年月日不明、長野、撮影者:日下部金兵衛、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号38‐34‐0]

    商品コード: 2017082200887

  • -
    Curvature of Earth.

    Curvature of Earth. Because Earth is curved, distant objects seem to sink below the horizon. Wood engraving c1880.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019080210907

  • -
    Reconstruction of Ancient Roman reaping cart

    Reconstruction of Ancient Roman reaping cart, as described by Pliny. Aristotle believed that motion was a continuous pushing action, and that objects could only travel in a single direction at any one time, that is, in straight lines, not arcs. Engraving, 1890.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問い合わせください。

    商品コード: 2019101700017

  • -
    上野公園

    上野公園の南端近く、千手観音を祀る清水観音堂の前辺りである。左手高台に京都清水寺の舞台を模した懸造り建築の堂がある。道端を歩くのは親子連れであろうか。客を乗せていない人力車が、親子のほうへ向かって客引きをしているようだ。=撮影年月日不明、東京、撮影者:玉村康三郎、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号48‐65‐0]

    商品コード: 2017080903198

  • -
    Studies of Male Nudes in Combat.

    Studies of Male Nudes in Combat. Terracotta, Italy Circa 1470-1500. The Florentine painter Antonio Pollaiuolo‘s interest in drawing the male nude in active poses was shared by many Renaissance artists. His engraving was distributed across Italy and Northern Europe, as shown by the figures appearing in other works of art.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019070800400

  • -
    Studies of Male Nudes in Combat.

    Studies of Male Nudes in Combat. Terracotta, Italy Circa 1470-1500. The Florentine painter Antonio Pollaiuolo‘s interest in drawing the male nude in active poses was shared by many Renaissance artists. His engraving was distributed across Italy and Northern Europe, as shown by the figures appearing in other works of art.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019070800316

  • -
    An artist‘s impression of a typical young galaxy

    An artist‘s impression of a typical young galaxy, teeming with hot, new-born stars and exploding supernovas. The supernovas are seen as white flashes of light. NASA‘s Galaxy Evolution Explorer spotted three-dozen young galaxies like the one shown here in our corner of the universe. It was able to see them with the help of its highly sensitive ultraviolet detectors. Because new-born stars radiate ultraviolet light, young galaxies light up brilliantly when viewed in ultraviolet wavelengths.、クレジット:NASA/World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019091002598

  • -
    Analyses of a new high-resolution map of microwave light emitted only 380

    Analyses of a new high-resolution map of microwave light emitted only 380,000 years after the Big Bang appear to define our universe more precisely than ever before. The eagerly awaited results announced last year from the orbiting Wilkinson Microwave Anisotropy Probe resolve several long-standing disagreements in cosmology rooted in less precise data. Specifically, present analyses of above WMAP all-sky image indicate that the universe is 13.7 billion years old (accurate to 1 percept), composed of 73 percept dark energy, 23 percept cold dark matter, and only 4 percept atoms, is currently expanding at the rate of 71 km/sec/Mpc (accurate to 5 percept), underwent episodes of rapid expansion called inflation, and will expand forever. Astronomers will likely research the foundations and implications of these results for years to come.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019091002601

  • -
    駕籠に乗る女性

    垂れを巻き上げているように見えるので四手駕籠と思われる。四手籠とは4本の竹を支柱とし、割竹で簡単に編んで垂れをつけた簡素な駕籠である。駕籠かきの装束は一定しないが、息休みの時に使う息杖を必ず持っていた。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号49‐25‐0]

    商品コード: 2017080903293

  • -
    刺青姿の男性

    小型横浜アルバムをばらした一枚。全身の刺青を写したもの。後で着彩時に書き込んでいるが、元の絵を忠実になぞっているように思われる。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号69‐49‐0]

    商品コード: 2017082400322

  • -
    Johannes Brahms, 1833 - 1897, a German composer, pianist and conductor, historic wood engraving, about 1897

    Johannes Brahms, 1833 - 1897, a German composer, pianist and conductor, historic wood engraving, about 1897.、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021032313737

  • -
    Circular shape, lumpy figure, gold (copper alloy).

    Circular shape, lumpy figure, gold (copper alloy). Circle shape with a dimple in the middle. The rim consists of 6 lobes with pointed protrusions between them. On one of the sides is a spokes pattern, made of incised stripes., In two of the lobes is a square hole (L: 0.3cm, W: 0.3cm). In one other lobe is a hole and in another lobe seems to be a hole, but it is damaged., Sit some cracks in the edge., Belt stroke, metal, copper alloy, diam: 3.8 cm, H: 0.1 cm, end of the 14th century 1350-1400, the Netherlands, Zeeland, Hulst, Verdronken Land.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2021070810249

  • -
    Nakahara in Sagami Province (Sōshū Nakahara), from the series Thirty-six Views of Mount Fuji (Fugaku sanjūrokkei),

    Nakahara in Sagami Province (Sōshū Nakahara), from the series Thirty-six Views of Mount Fuji (Fugaku sanjūrokkei), 冨嶽三十六景 相州仲原, Edo period (1615–1868), ca. 1830–32, Japan, Polychrome woodblock print; ink and color on paper, 10 x 15 in. (25.4 x 38.1 cm), Prints, Katsushika Hokusai (Japanese, Tokyo (Edo) 1760–1849 Tokyo (Edo)), Intrigued by the compositional potential of the plank bridge in the foreground of the upper print, Hokusai appears to have excerpted and used it as the central structuring motif in the lower print. Like a stage, all action takes place on or within the space created by the wooden structure.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ

    商品コード: 2021091405486

  • -
    Celestial Performers: Folios from a Kalpasutra Manuscript, ca. 1490, India (Gujarat), Ink and opaque watercolor on paper

    Celestial Performers: Folios from a Kalpasutra Manuscript, ca. 1490, India (Gujarat), Ink and opaque watercolor on paper, Overall: 4 1/2 x 11 1/2 in. (11.4 x 29.2 cm), Paintings, In Jain cosmology, Shakra’s heaven is a blissful place where the jinas reside for eternity. It is populated by celestial dancers, seen here as beautiful maidens sensuously poised in the text margins. These scenes are echoed in the textual descriptions of the Kalpasutra celebrating Mahavira.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021091801320

  • -
    Celestial Performers: Folios from a Kalpasutra Manuscript, ca. 1490, India (Gujarat), Ink, opaque watercolor,

    Celestial Performers: Folios from a Kalpasutra Manuscript, ca. 1490, India (Gujarat), Ink, opaque watercolor, and gold on paper, Overall: 4 1/2 x 11 1/2 in. (11.4 x 29.2 cm), Paintings, In Jain cosmology, Shakra‘s heaven is a blissful place where the jinas reside for eternity. It is populated by celestial dancers, seen here as beautiful maidens sensuously poised in the text margins. On the lower folio a male dancer accompanies the female dancers.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021091801373

  • -
    Pierre-Auguste Renoir: Portrait of Jeanne Durand-Ruel (Portrait de Mlle. J.), Pierre-Auguste Renoir, 1876,

    Pierre-Auguste Renoir: Portrait of Jeanne Durand-Ruel (Portrait de Mlle. J.), Pierre-Auguste Renoir, 1876, Oil on canvas, During the early decades of his career, Pierre-Auguste Renoir supported himself doing portrait commissions. This little girl is the daughter of Paul Durand-Ruel. Jeanne is presented here at age six, wearing a fashionable striped dress and a gold cross around her neck. The painting is a good example of the way Renoir seemed to embrace the traditions of painting while also pushing against them: the colors are experimental and modern--note the sweeps of purple in the girl‘s hair--while the overall format recalls the conventions of seventeenth-century court portraiture., Overall: 44 7/8 x 29 1/8 in. (114 x 74 cm).、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ

    商品コード: 2021111210136

  • -
    Shield (Dhàl), ca. 1800, probably Rajastan, Indian, probably Rajastan, Leather, lacquer, gold leaf, silver, Diam.

    Shield (Dhàl), ca. 1800, probably Rajastan, Indian, probably Rajastan, Leather, lacquer, gold leaf, silver, Diam. 20 1/2 in. (52.1 cm), Shields, Ornately decorated shields of this type appear to come from the Hindu-ruled areas of Rajastan in central India.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022020414677

  • -
    Female Musicians, New Kingdom, Amarna Period, Dynasty 18, ca.

    Female Musicians, New Kingdom, Amarna Period, Dynasty 18, ca. 13531336 B.C., From Egypt; Probably from Middle Egypt, Hermopolis (Ashmunein; Khemenu); Probably originally from Amarna (Akhetaten), Limestone, paint, h. 21 cm (8 1/4 in); w. 53 cm (20 7/8 in); d. 3.2 cm (1 1/4 in), The varied hand positions give an illusion of movement to this troup of female musicians. The second woman from the right is not playing a stringed instrument and it is possible that she is a singer. However, she appears to hold a long slim object in her right hand.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022042309407

  • -
    Terracotta jointed ‘doll‘, Classical, 5th century B.C.

    Terracotta jointed ‘doll‘, Classical, 5th century B.C., Greek, Corinthian, Terracotta, H. 4 3/4 in. (12 cm), Terracottas, Many examples of such small jointed figurines have been found in tombs, sanctuaries, and terracotta factories. Their attirea cylindrical polos (headdress) and a short tunic and shoesseems to indicate that they are ritual dancers.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022042903004

  • -
    Maria Pacheco de Padilla (c.1496-1531),

    Maria Pacheco de Padilla (c.1496-1531), Castilian noblewoman, wife of the Comunero Juan de Padilla (1490-1521). She was known by the nickname “The Lioness of Castile“. In Toledo, Maria de Padilla received news of her husband‘s execution in Villalar (Valladolid, Spain) on April 24, 1521, the day after his defeat in the battle of the same name. Maria Pacheco, sitting at a table, appears dejected after receiving the news. She is accompanied by two female figures, one crying on her back and the other consoling her. The newly arrived militias are kept apart, on the left. After her husband‘s death, she took command of the uprising of the Comuneros of Castile. Maria Pacheco after Villalar. Engraving by Tomás Carlos Capuz (1834-1899) after a painting by Vicente Borrás (1837-1903). La Ilustracion Española y Americana, 1881.、クレジット:Universal History Archive/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021110813699

  • -
    THE CHANNEL SQUADRON AT PORTLAND: A SHAM FIGHT

    THE CHANNEL SQUADRON AT PORTLAND: A SHAM FIGHT: 1. Ten minutes to go up, ten seconds to come down!; 2. “Keep down! Keep covered, men! And don‘t make yourselves so confoundedly conspicuous“; 3. A spectator: “Ugh! hot tearing work that, and I reckons their hofficers give their orders roughly too, ugh!“; 4. Surrounded by a girdle of fire. “It seemed as if millions of bottles of ginger beer was bustin‘ promiscuous,“ said our lady caterer.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2021100514660

  • -
    Marble head of a woman, Imperial, 1st century A.D.,

    Marble head of a woman, Imperial, 1st century A.D., Roman, Marble, Pentelic, H. 16 in. (40.6 cm), Stone Sculpture, Copy of a Hellenistic statue of the 3rd or 2nd century B.C. Coiffures with corkscrew curls were fashionable in Egypt and Cyrene during the Ptolemaic period. This head must have represented an important person, as several other copies are known today.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022042107253

  • -
    Shabti of Tjebure, New Kingdom, Ramesside, Dynasty 19,

    Shabti of Tjebure, New Kingdom, Ramesside, Dynasty 19, ca. 12951186 B.C., From Egypt, Serpentinite, h. 19 cm (7 1/2 in); w. 6.5 cm (2 9/16 in); d.. 5 cm (1 15/16 in), This finely carved stone shabti, made for a man named Tjebure, depicts the owner‘s body wrapped like a mummy but with the hands visible resting open on the thighs. An image of Tjebure‘s spirit - or ‘ba‘ - in the form of a human-headed bird, spreads its wings over his chest just below an ornamental collar.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022042105412

  • -
    Bonnets of the Highlanders, The Scottish Gael, or, Celtic Manners, as preserved among the Highlanders, Scotland,

    Bonnets of the Highlanders, The Scottish Gael, or, Celtic Manners, as preserved among the Highlanders, Scotland, 19th century engraving.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022080509136

  • -
    GUZMAROLI‘S HUT, CAPRERA; LUIGI GUZMAROLI IS THE ONLY ONE OF GARIBALDI‘S STAFF

    GUZMAROLI‘S HUT, CAPRERA; LUIGI GUZMAROLI IS THE ONLY ONE OF GARIBALDI‘S STAFF AT CAPRERA WHO HAS A SEPARATE ESTABLISHMENT. HIS SMALL HUT MAY BE LOOKED UPON AS THE KEEP TO THE WALLED INCLOSURE SURROUNDING THE GENERAL‘S HOUSE. NO ONE CAN APPROACH WITHOUT PASSING BY HIS DOOR, AND AT NIGHT HE SEELPS WITH ONE EYE OPEN, AND A SIX-SHOT CARBINE WITHIN HIS REACH.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020061105334

  • -
    椅子と駕籠

    前には息杖をもった駕籠かきと女性客。駕籠の屋根には野菜がのせられているようだ。山駕籠である。後ろには椅子に座った女性を4人の男たちがかついで運んでいる。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号43‐18‐0]

    商品コード: 2017080902760

  • -
    田植え

    5人の女性と1人の男性が田植えをしている。4人の女性は腰をかがめて苗を植えているが、右から3人目の男性と左から2人目の女性は立って何か話をしているようにみえる。女性は皆手拭を姉様被りにし、男は鉢巻をしている。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号18‐36‐0]

    商品コード: 2017080201777

  • -
    Paul Cézanne: Still Life (Nature morte), Paul Cézanne, 18921894, Oil on canvas

    Paul Cézanne: Still Life (Nature morte), Paul Cézanne, 18921894, Oil on canvas, Still life was a major preoccupation for Cézanne during the 1890s. He would take everyday household itemsjugs, napkins, pieces of fruitand arrange them in different combinations to study their forms and their relationships to each other. Look how Cézanne captures the peaks and valleys of an ordinary napkin, as if it is a rocky landscape spreading across the table. We seem to view the table from several perspectives at oncefrom straight on and from abovewhich brings a bit of tension, even motion, to these seemingly still objects., Overall: 28 7/8 × 36 1/4 in. (73.3 × 92 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031923329

  • -
    Paul Cézanne: The Large Bathers (Les Grandes baigneuses), Paul Cézanne, 18951906, Oil on canvas

    Paul Cézanne: The Large Bathers (Les Grandes baigneuses), Paul Cézanne, 18951906, Oil on canvas, Note: This work has been temporarily removed from display for technical study and conservation treatment. Funding for its conservation was generously provided through a grant from the Bank of America Art Conservation Project. This is one of three monumental bathing scenes that Cézanne produced at the very end of his career. Thick with paint, the canvas seems to have occupied him, on and off, for about ten years, between 1895 and 1906. The theme of bathers in a landscape originated in the Renaissance and traditionally showed idealized female bodies in total harmony with nature. Here, Cézanne disturbs this easy relationship. Space is hard to read, and the landscapenote the dead tree branches and ominous cloudsseems harsh and threatening. 、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031923564

  • -
    Plate 20 from the ‘Tauromaquia‘: The agility and audacity of Juanito Apiñani in [the ring] at Madrid.

    Plate 20 from the ‘Tauromaquia‘:The agility and audacity of Juanito Apiñani in [the ring] at Madrid. Artist: Goya (Francisco de Goya y Lucientes) (Spanish, Fuendetodos 1746-1828 Bordeaux). Dimensions: Plate: 9 5/8 × 13 7/8 in. (24.5 × 35.3 cm)11 in. × 15 3/16 in. (28 × 38.5 cm). Series/Portfolio: La Tauromaquia. Date: 1816.16.4.2 ; 16.4.3; 16.4.4; are all on paper with No. 1 watermark.Under microscopic examination it is clear that the lines and aquatintare finer than in the impressions from the MMA complete set (21.19.1-33) printed on paper that appears to be uniformly Serra make, even when the watermark is not present. Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020042201242

  • -
    Chicago Street Car Strike

    Chicago, Illinois: August 1, 1919 Passengers and workers resorted to riding in trucks put into serivice during the street car strike. This group seems to be enjoying themselves in the back of converted vehicle.、クレジット:Underwood Archives/Universal Images Group/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019111306790

  • -
    Tekkai sennin

    Tekkai sennin, Parody of the Chinese sage Tieqiao., Okumura, Masanobu, 1686-1764, artist, [between 1711 and 1716], 1 print : woodcut ; 26.8 x 39 cm., Print shows a woman holding her hands over a man‘s eyes and blowing a puff of air upon which a small male figure ascends; another woman is waving to the man on the puff of air and appears to be offering him a small package.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019111302663

  • -
    Pierre-Auguste Renoir: Nude in a Landscape (Nu dans un paysage), Pierre-Auguste Renoir, c.

    キーワード:ピエール=オーギュスト・ルノワール、Pierre-Auguste Renoir: Nude in a Landscape (Nu dans un paysage), Pierre-Auguste Renoir, c. 1917, Oil on canvas, For Renoir, appealing to the viewer‘s tactile sense was essential when painting the naked body. ‘A nude is not done until I feel I can reach out and touch it,‘ he said. In this painting produced close to the end of his life, Renoir seems to insist on the physicality of his figure. Velvety flesh, created with layers of thin glazes, fills the canvas; the woman‘s body seems ready to spill into our space., Overall: 32 x 24 1/8 in. (81.3 x 61 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2019111400379

  • -
    Model of the Temple of Aphaia. 6th-5th centuries BC. Aegina Island, Greece. Wood. Glyptothek Museum. Munich. Germany.

    Model of the Temple of Aphaia. 6th-5th centuries BC. Aegina Island, Greece. Wood. Glyptothek Museum. Munich. Germany.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020051310910

  • -
    Turquoise mosaic mask of Tezcatlipoca

    Turquoise mosaic mask of Tezcatlipoca, Mixtec-Aztec, AD 1400-1521. A human skull forms the base for this mask of Tezcatlipoca. ‘Smoking Mirror‘, one of four powerful creator gods in the Aztec pantheon. The Aztec believed that the defeat of Quetzalcoatl by Tezcatlipoca marked the beginning of the current era of creation. The emblem of Tezcatlipoca, an obsidian mirror, symbolises his control over the hidden forces of creation and destruction. The mask is decorated with a mosaic of turquoise, lignite and shell; the eyes have been made from polished iron pyrites. The skull was probably tied around the waist by the leather straps as indicated in the Codex image.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019011022764

  • -
    A Scene from the Farce Pefroen met het schaapshoofd (Pefroen and the Sheep‘s Head)

    A Scene from the Farce Pefroen met het schaapshoofd (Pefroen and the Sheep‘s Head) by Cornelius Troost (1696-1750) water colour, 1740. This coloured drawing depicts a scene from a farce. As Lijsje and her lover, Ritsaert, are about to enter the house, she sends her husband, Pefroen, to return a sheep‘s head to the butchrer. A sheep‘s head is associated with foolishness. By combining two different scenes from the farce in a single work, Troost made the incident more understandable for the viewer.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019041906852

  • -
    The Personification of Music from Gregor Reisch ‘Margarita Philosophica‘

    The Personification of Music from Gregor Reisch ‘Margarita Philosophica‘, Strassbourg, 1508. In left foreground man plays a portable organ, above him is a man playing a clarsach or Celtic harp, above him a lute like instrument is being played. Top left a boy plays the pipe.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019031303661

  • -
    Isaiah

    Isaiah, Old Testament prophet, telling Hezekiah king of Judah 8th century BC, to set his house in order as he is about to die. ‘Bible‘ Isaiah 38:1. Engraving c1804.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019061004159

  • -
    Okitsu no zu

    Okitsu no zu, View of Okitsu., Utagawa, Toyokuni, 1786-1865, artist, [between 1837 and 1844], 1 print : woodcut, color ; 25.5 x 18.3 cm., Print shows a woman carrying a child on her back and a tray with two cups appears to be walking on clouds; in the background, porters carrying a person in a sedan chair and a person on horseback are crossing the Okitsu River near the Okitsu station on the Tōkaidō Road.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2020013100840

  • -
    Paul Cézanne: Still Life (Nature morte), Paul Cézanne, 1892–1894, Oil on canvas,

    Paul Cézanne: Still Life (Nature morte), Paul Cézanne, 1892–1894, Oil on canvas, Still life was a major preoccupation for Cézanne during the 1890s. He would take everyday household items—jugs, napkins, pieces of fruit—and arrange them in different combinations to study their forms and their relationships to each other. Look how Cézanne captures the peaks and valleys of an ordinary napkin, as if it is a rocky landscape spreading across the table. We seem to view the table from several perspectives at once—from straight on and from above—which brings a bit of tension, even motion, to these seemingly still objects., Overall: 28 7/8 × 36 1/4 in. (73.3 × 92 cm).、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021042301654

  • -
    Enpo no kihan

    Enpo no kihan, Returning sails from distant shores., Sekkyō, Sawa, active 1790-1818, artist, [between 1804 and 1818], 1 print : woodcut, color ; 17.1 x 23 cm., Print shows a cluster of thatch-roofed and more substantial buildings in a coastal village, sailboats laden with cargo approaching shore, and a bridge over an inlet.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2020021705068

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • ...