- シジュウカラ
- 令和
- 記者
- 戦争
- 紛争
- 軍事作戦
- ウクライナ侵攻
- 攻撃
- ロシア軍
- 軍隊
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |
「ウカ」の写真・グラフィックス・映像
- 提供元
- 日付
- 種類
- 向き
- カテゴリ
- 色
- 提供元
- 共同通信社 0
- 国内提供元 0
- 海外提供元 0
- 日付
- 24時間以内 0
- 48時間以内 8
- 72時間以内 10
- 7日以内 109
- 30日以内 367
- 1年以内 7569
- 期間を指定 32968
- 日付指定なし 32968
- 種類
- 写真 31618
- グラフィックス 820
- 映像 530
- 向き
- 縦 4683
- 横 27338
- 正方形 211
- カテゴリ
- ニュース
- スポーツ
- エンターテインメント
- 教育向け
- カテゴリ指定なし
- 色
- カラー 31827
- モノクロ 1063
- 古い順
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- ...
- 古い順
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Caucalis latifolia; Great Bur-Parsley.Caucalis latifolia; Great Bur-Parsley.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020052300560
本画像はログイン後にご覧いただけます
-ゴジュウガラキーワード:1羽、アップ、ゴジュウカラ、屋外、夏、春、初夏、生き物、鳥、日本、無人、野生、野鳥、動植物メイン写真=撮影日不明、北海道、クレジット:spo/a.collectionRF/アマナイメージズ/共同通信イメージズ
商品コード: 2020070609214
本画像はログイン後にご覧いただけます
-History of Australia.History of Australia. 19th century. Melbourne. Parliament‘s Palace. Lithograph of the original plans including dome and wings from Spring Street. The project was never completed. Engraving, 1879.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020051102368
本画像はログイン後にご覧いただけます
-NUMISMATICA. MONEDA MODERNA. OCHO ESCUDOS DE ORO, DE CARLOS IV. ANVERSO. BUSTO DEL REY CON PELUCA, ARMADURA Y MANTO. (DEPOSITO:NUMISMATICA. MONEDA MODERNA. OCHO ESCUDOS DE ORO, DE CARLOS IV. ANVERSO. BUSTO DEL REY CON PELUCA, ARMADURA Y MANTO. (DEPOSITO: MUSEO ARQUEOLOGICO NACIONAL).、クレジット:Album/ASF/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019081606872
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Sarunas Sauka (b.1958). Lithuanian painter. Bay, II, 1988. National Gallery of Art. Vilnius. Lithuania.Sarunas Sauka (b.1958). Lithuanian painter. Bay, II, 1988. National Gallery of Art. Vilnius. Lithuania.、クレジット:Album/© Sarunas Sauka,VEGAP/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019091801123
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Master of the Conquest of Majorca. Mural paintings of Conquest of Majorca, 1285-1290. From the Palace Berenguer Aguilar, BarceloMaster of the Conquest of Majorca. Mural paintings of Conquest of Majorca, 1285-1290. From the Palace Berenguer Aguilar, Barcelona. Linear Gothic style. Fresco transferred to canvas. Detail depicting the Royal Camp during the conquest with king James I the Conqueror. National Art Museum of Catalonia. Barcelona. Catalonia. Spain.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019091705945
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Capitals from the Camarasa pillar. Detail depicting the Original Sin. Last quarter of 12th century. Anonymous. From the Church oCapitals from the Camarasa pillar. Detail depicting the Original Sin. Last quarter of 12th century. Anonymous. From the Church of Saint Michael (San Miquel) of Camarasa, Lleida province. National Art Museum of Catalonia. Barcelona. Catalonia. Spain.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019091705861
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Goncal Peris Sarria (documented between 1380-1451). Valencian painter. Altarpiece of Saint Barbara, ca. 1410-1425. From the PariGoncal Peris Sarria (documented between 1380-1451). Valencian painter. Altarpiece of Saint Barbara, ca. 1410-1425. From the Parish Church of Puertomingalvo (Teruel province). National Art Museum of Catalonia. Barcelona. Catalonia. Spain.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019091705906
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Erin go bray,engraving 1799, an Irish field officer on his charger, or an Irishman holding a lanceErin go bray,engraving 1799, an Irish field officer on his charger, or an Irishman holding a lance, sitting on a donkey which is braying O how I long for a union with the English Bull, ay by my soul or the English Cow, or the English any thing! To the Devil with all the Priests and Proctors they have not left us a Potatoe between us.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020061105512
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Sundial in a facade. Barcelona. Catalonia. Spain.Sundial in a facade. Barcelona. Catalonia. Spain.、クレジット:Album/Joan Reig/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020042306165
本画像はログイン後にご覧いただけます
-荘川桜の紅葉キーワード:1本、サクラ、ショウカワザクラ、黄葉、屋外、山、山並み、秋、植物、日本、風景、無人、木、荘川町、風景メイン写真=撮影日不明、岐阜県高山市、クレジット:KEITA SAWAKI/a.collectionRF/アマナイメージズ/共同通信イメージズ
商品コード: 2020051402958
本画像はログイン後にご覧いただけます
-More rough ridingMore rough riding‘ President Theodore Roosevelt as a ‘Rough Rider‘ carrying a pike labelled ‘Fearlessness‘ and riding an elephant labelled ‘Administration‘; he has chased many men labelled ‘Dishonest Official‘ and ‘Corruption‘ from the ‘Post Office‘ Department. There are mail bags labelled ‘Corruption, Scandal, [and] Bribery‘ and letters labelled ‘Bribe, Scandal, [and] Bribery‘ flying in the rush of wind as corrupt officials flee Roosevelt and the rampaging elephant.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2020041602127
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Argentina. Gauchos driving cattle. Engraving by Capuz in “The Spanish and American Illustration,“ 1872. Colored.Argentina. Gauchos driving cattle. Engraving by Capuz in “The Spanish and American Illustration,“ 1872. Colored.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020051308133
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Lucas Cranach / ‘Hunt in Honour of Ferdinand I at the Castle of Torgau‘, 1545, German School.Lucas Cranach / ‘Hunt in Honour of Ferdinand I at the Castle of Torgau‘, 1545, German School, Oil on panel, 118 cm x 177 cm, P02176. Museum: MUSEO DEL PRADO, MADRID, SPAIN. Author: Lucas Cranach the Elder.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031604729
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Alejandro II de Rusia (1818-1881). Asesinato del Zar por una bomba lanzada por Ignati Grinevitski. Alejandro fue llevado a trineAlejandro II de Rusia (1818-1881). Asesinato del Zar por una bomba lanzada por Ignati Grinevitski. Alejandro fue llevado a trineo hasta el Palacio de Invierno, desangrándose. Rusia. San Petersburgo. Conducción del Zar Alejandro II de Rusia en el trineo del coronel Dvorjetsky, jefe de la policía, en la tardel del dia 13 de marzo de 1881. Grabado por Tormás Carlos Capuz (1834-1899). La Ilustración Española y Americana, 30 de marzo de 1881.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019081608866
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature from the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature from the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401527
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature from the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature from the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401534
本画像はログイン後にご覧いただけます
-(Detail)The ceiling of the Scala D‘oro (Golden Staircase) from the Doge‘s Palace in Venice(Detail)The ceiling of the Scala D‘oro (Golden Staircase) from the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401537
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Interior courtyardInterior courtyard, facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401539
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401492
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature from the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature from the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401493
本画像はログイン後にご覧いただけます
-sculpture at the Doge‘s Palace in Venice(Detail) sculpture at the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401494
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Exterior facade of the Doge‘s Palace in VeniceExterior facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401495
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature from the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature from the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401529
本画像はログイン後にご覧いただけます
-sculpture at the Doge‘s Palace in Venice(Detail) sculpture at the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401515
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Exterior facade of the Doge‘s Palace in VeniceExterior facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401509
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Interior courtyardInterior courtyard, facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401487
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Exterior facade of the Doge‘s Palace in VeniceExterior facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401490
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Exterior facade of the Doge‘s Palace in VeniceExterior facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401483
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Jaume Serra (active in Barcelona, 1358-d.1389/1395). Spanish painter. Altarpiece of the Virgin, ca.1367-1381. Gothic. From the MJaume Serra (active in Barcelona, 1358-d.1389/1395). Spanish painter. Altarpiece of the Virgin, ca.1367-1381. Gothic. From the Monastery of Santa Maria de Sigena (Villanueva de Sigena, Huesca province). National Art Museum of Catalonia. Barcelona. Catalonia. Spain.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019091802565
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Master of Santa Coloma de Queralt (active in the third quarter of the 14th century). Altarpiece of the Saints John. ca.1356. DetMaster of Santa Coloma de Queralt (active in the third quarter of the 14th century). Altarpiece of the Saints John. ca.1356. Detail depicting Saint John the Baptist and Saint John the Evangelist with three donors. From the Chapel of the Castle of Santa Coloma de Queralt (Catalonia). National Art Museum of Catalonia. Barcelona. Catalonia. Spain.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019091802570
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Farewell, from Mélodies de Désiré Dihau.Farewell, from Mélodies de Désiré Dihau. Henri de Toulouse-Lautrec; French, 1864-1901. Date: 1895. Dimensions: 246 × 203 mm (image); 350 × 270 mm (sheet, folded). Lithograph on ivory wove paper. Origin: France. Museum: The Chicago Art Institute, Chicago, USA.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031701434
本画像はログイン後にご覧いただけます
-The Secret, from Mélodies de Désiré Dihau.The Secret, from Mélodies de Désiré Dihau. Henri de Toulouse-Lautrec; French, 1864-1901. Date: 1895. Dimensions: 237 × 188 mm (image); 348 × 274 mm (sheet). Lithograph on cream wove paper. Origin: France. Museum: The Chicago Art Institute, Chicago, USA.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031701557
本画像はログイン後にご覧いただけます
-★Coin depicting Seleucus IV Philopator, c. 218 – 175 BC. Ruler of the Hellenistic Seleucid Empire. From Ward and Lock‘sCoin depicting Seleucus IV Philopator, c. 218 – 175 BC. Ruler of the Hellenistic Seleucid Empire. From Ward and Lock‘s Illustrated History of the World, published c.1882.、クレジット:Ken Welsh/Universal Images Group/共同通信イメージズ
商品コード: 2020021406414
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Venus and Cupid.Venus and Cupid. Dated: dated 1506 (probably executed c. 1509). Dimensions: sheet: 28.7 x 20.2 cm (11 5/16 x 7 15/16 in.). Medium: woodcut. Museum: National Gallery of Art, Washington DC. Author: Lucas Cranach the Elder.、クレジット:Album/National Gallery of Art,Washington DC/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605272
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Lovers, couple embracing in the room, historic illustration, 1877Lovers, couple embracing in the room, historic illustration, 1877.、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2021022209529
本画像はログイン後にご覧いただけます
-‘Triunfo de la Eucaristía sobre la Filosofía, las Ciencias y la Naturaleza‘, 17th century, Oil on panel, 86 x 91 cm‘Triunfo de la Eucaristía sobre la Filosofía, las Ciencias y la Naturaleza‘, 17th century, Oil on panel, 86 x 91 cm, P01701. Author: RUBENS COPIAS. Location: MUSEO DEL PRADO-PINTURA. MADRID. SPAIN.、クレジット:Album/Oronoz/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020033002444
本画像はログイン後にご覧いただけます
-神奈川街道筋の民家ベアト撮影。「横浜近くの金沢道の親しい老婦人<キオタさん>の家、65年8月21日」と記されている。木立に囲まれた一段と高い農家風の家屋である。屋根は藁葺きのようである。キオタさんはベアトの使用人であろうか。=1865年、神奈川、撮影者:F.ベアト、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号17‐17‐0]
商品コード: 2017080201563
本画像はログイン後にご覧いただけます
-大八車を引く男たちと富士山2人の男が大八車をそれぞれ引き、押している。重たいと見えて引く男は車につないだ紐を肩にまわして引っ張っている。富士や並木の美しい風景と、男たちの労働の対比に撮影者はどのような意図を持っていたのだろうか。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号16‐35‐0]
商品コード: 2017080201619
本画像はログイン後にご覧いただけます
-長崎大浦外国人居留地ベアト撮影。「ヨーロッパ人の居留地の一部と長崎の市街、65年6月」と記されている。慶応年間の長崎大浦の海岸通り、と東山手の洋館群が詳細にうかがえる。右の丘の上にはまだ建物がみられない。=1865年、長崎、撮影者:F.ベアト、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号17‐32‐0]
商品コード: 2017080201628
本画像はログイン後にご覧いただけます
-踊りの稽古料亭風の庭の石畳で、芸者風の若い女性と振り袖を着た5人の若い女性が、ぽっくりをはいて遊技をしている様子。庭にはたくさんの植え込みが見られる。あるいは踊りのお稽古であろうか。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号18‐25‐0]
商品コード: 2017080201692
本画像はログイン後にご覧いただけます
-野菜売り天秤棒を担いだ野菜売りの男と野菜を買っている男性。天秤棒には2段に重ねた篭が吊され、一方は地面についている。売っているのは薩摩芋であろうか。野菜売りも客の男性もともに坊主頭である。町中での風景。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号18‐37‐0]
商品コード: 2017080201787
本画像はログイン後にご覧いただけます
-田子ノ浦沼川からの富士山駿河湾北岸は富士川と狩野川の運搬砂礫により砂州が発達、潟湖が生じ、さらに堆積が進んで独特の景観を見せる浮島ヶ原を形成した。写っているのは平底の川船であろうか?川船は簡単な板の組み合わせによる平底、箱形の構造になっていた。=撮影年月日不明、静岡、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号11‐28‐0]
商品コード: 2017080201295
本画像はログイン後にご覧いただけます
-朝鮮人一族水辺に集まった朝鮮人の一族。老人から赤ん坊まで、男女合わせて16人。家長であろうか、前列中央に座っている男性がただ一人帽子を被っている。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号15‐6‐0]
商品コード: 2017080201484
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Massacre of St BartholomewMassacre of St Bartholomew, 1572. Protestants in Paris, France, barricaded in their house waiting to see if they are to be victims. Mid-19th century illustration.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019062801668
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Spartans asking Oracle at Delphi whether to make war against Athenians.Spartans asking Oracle at Delphi whether to make war against Athenians. Peloponnesian War (Second or Great 431-404BC) between Athens and Sparta. Wood engraving 1910. Priestess of temple of Apollo at Delphi (Delphos now Kastri), known as Pythia, most famous Ancient Greek oracle. Position held by celibate woman over 50 whose words were delivered to supplicant in often ambiguous verse by priests. Suppressed by Theodosius 4th century AD. Greeks considered Delphi at foot of Mount Parnassus to be navel of the world.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問い合わせください。
商品コード: 2019052903401
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Plate 80 from ‘The Disasters of War‘ (Los Desastres de la Guerra): ‘Will she rise again? ‘ (Si resucitará? ).Plate 80 from ‘The Disasters of War‘ (Los Desastres de la Guerra): ‘Will she rise again?‘ (Si resucitará?). Artist: Goya (Francisco de Goya y Lucientes) (Spanish, Fuendetodos 1746-1828 Bordeaux). Dimensions: Plate: 6 7/8 × 8 11/16 in. (17.5 × 22 cm)Sheet: 9 7/8 × 13 9/16 in. (25.1 × 34.5 cm). Series/Portfolio: The Disasters of War. Date: 1810-20, published 1863. Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020042201276
本画像はログイン後にご覧いただけます
-A royal brewery, or how to cook a wife, engraving 1821A royal brewery, or how to cook a wife, engraving 1821, George IV, a conning stoker, of some Mischief brewing, stirring up the Flames of Persecution, with vengeance, saying, If this trial fail I‘l brew no more. Behind him is a vat Filthy composition into which flows a pure stream to expose the secrets which spills on a couple in an embrace, How do you like it - non mi Ricordo. Passing an open door is Caroline, The brewers wife. On the right are three men, one says, Be just in all your dealings. Another, holding a pitcher labeled a trial says, I can‘t swallow this, it is all froth. The third says, I wonder at our commander engaging in such a business.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020070702532
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Interior courtyardInterior courtyard, facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401452
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Interior courtyardInterior courtyard, facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401429
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401476
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature from the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature from the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401464
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401473
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 157、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401458
本画像はログイン後にご覧いただけます
-At the Pit‘s Mouth: A coal miner‘s wife waits anxiously to seeAt the Pit‘s Mouth: A coal miner‘s wife waits anxiously to see if her husband who has been in an explosion in the pit is alive or dead. Illustration from ‘Gleanings from Popular Authors‘ (London, 1883). Engraving. 、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019030803427
本画像はログイン後にご覧いただけます
-EN EL CIRCO - LA PAYASA - 1899 - DIBUJO A LAPIZ. HENRI DE TOULOUSE-LAUTREC. CHA-U-KAO.EN EL CIRCO - LA PAYASA - 1899 - DIBUJO A LAPIZ. Author: HENRI DE TOULOUSE-LAUTREC. Location: FOGG ART MUSEUM. CAMBRIDGE-MASSACHUSETTS. CHA-U-KAO.、クレジット:Album/Oronoz/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020092801020
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Caucalis daucoides; Small Bur-Parsley.Caucalis daucoides; Small Bur-Parsley.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020071406920
本画像はログイン後にご覧いただけます
-荷を背負う牛と人夫逞しいこってい牛(牡牛)に背負わせているのは、「こもかぶり」である。11月に仕込んだ新酒の出荷は3月頃であろうか。牛飼いの向こう鉢巻姿もりりしい。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:スチルフリード、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号77‐41‐0]
商品コード: 2017082400658
本画像はログイン後にご覧いただけます
-陶器屋奥の出入口に小僧さんが、左手の棚の前に主人が座る。それぞれの店が工夫を凝らして店先にやきものを展示している様子がうかがわれる。品物は色柄と器の種類によって産地も異なるが、それが店の特色となっている。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:スチルフリード、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号77‐45‐0]
商品コード: 2017082400705
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401449
本画像はログイン後にご覧いただけます
-(Detail)The ceiling of the Scala D‘oro (Golden Staircase) from the Doge‘s Palace in Venice(Detail)The ceiling of the Scala D‘oro (Golden Staircase) from the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401450
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401451
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Bronze head of Apollo: the ‘Chatsworth Head‘ GreekBronze head of Apollo: the ‘Chatsworth Head‘ Greek, from about 460 BC, Found near Tamassos, Cyprus (AD 1836) By the end of the Archaic period (about 600-480 BC) sculptors had mastered the complexities of anatomy. However, they did not immediately pursue complete realism, but an idealized concept of human perfection. This often makes it difficult to determine whether a representation is intended to be a human being or a god, unless the figure holds or wears something to aid identification. At this period it is usually deities who are represented over life-size, and the long curly locks of hair probably indicate that this is the Greek god Apollo.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019012203252
本画像はログイン後にご覧いただけます
-稲刈り家族総出での稲刈りが済んで、駄馬の背に稲束を積んで運ぼうとしている。向かって右の頬被りの男がこの家族の父親、屈んで稲束を作っているのは祖母、立っているのは娘、左端はその母親であろうか。田んぼには竿を立てて野鳥を追い払う鳴子が釣ってある。季節は秋、場所は未詳。明治時代の撮影か。=明治中期、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号69‐79‐0]
商品コード: 2017082301106
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Francisco Javier Arias Davila Matheu Carondelet (1812-1890).Francisco Javier Arias Davila Matheu Carondelet (1812-1890). Spanish Military and politician. Engraving of The Spanish and American Illustration, 1884. Colored.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020051000181
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Creusa or Glauce.Creusa or Glauce. Daughter of Creon, king of Corinth. Wife of Jason. Death of Creusa. Engraving by Knesing. The Universe Illustrated, 1880.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020051000188
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Duccio di Buoninsegna / ‘Maestà - Public Life of Christ: The Wedding Feast of Cana‘, 1308-1311. VIRGIN MARY.Duccio di Buoninsegna / ‘Maestà - Public Life of Christ: The Wedding Feast of Cana‘, 1308-1311, Tempera and gold on wood, 43.5 x 46.5 cm. Museum: Museo dell‘Opera del Duomo, SIENA, ITALIA. JESUS. VIRGIN MARY.、クレジット:Album/Joseph Martin/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020051000228
本画像はログイン後にご覧いただけます
-春日大社境内鹿の像の口から水が流れ出ているのであろうか。下方に春日社の文字が見える。ほとんどおなじ場所から写す向きを逆方向に変えて撮影した写真がある(整理番号27-5)。=撮影年月日不明、奈良、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号42‐33‐0]
商品コード: 2017080902665
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Western Capercaillie (Tetrao urogallus) adult maleWestern Capercaillie (Tetrao urogallus) adult male, close-up of head, displaying in pine forest, Abernethy Forest, Cairngorms National Park, Inverness-shire, Highlands, Scotland, United Kingdom, Europe、クレジット:imageBROKER.com/FLPA/Andrew Mason/共同通信イメージズ
商品コード: 2020092601514
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Sarcophagus of Nectanebo IIFrom AlexandriaSarcophagus of Nectanebo IIFrom Alexandria, Egypt. 30th Dynasty, around 343 BC. Re-used as a bath. Nectanebo II (reigned 360-343 BC) was the last native king of Egypt. His reign was ended by the second Persian occupation of Egypt, and it is said that he fled to Ethiopia. We thus cannot be certain where he died, or even whether his body was brought back to Egypt for burial. This sarcophagus was probably prepared before he left Egypt and never used.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011121127
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Mithras tauroctonos. Roman statue. Marble. 2nd century. British Museum. London. England. United Kingdom.Mithras tauroctonos. Roman statue. Marble. 2nd century. British Museum. London. England. United Kingdom.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020042900578
- 本画像はログイン後にご覧いただけます-湯本温泉玉簾の滝
湯本温泉の玉簾の滝の前に集う男女6人の集合写真。浴衣を着ているのは、近くの旅館の宿泊客であろうか。滝の水量は豊かで、関東大震災前の規模が窺える。右側に一人離れた男性の頭上に見える岩は現在も存在する。実業家子安峻により滝ノ前遊園として整備された明治24年(1891)以降の撮影である。=撮影年月日不明、箱根、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号93‐42‐0]
商品コード: 2017081401047
本画像はログイン後にご覧いただけます
-人力車に乗る女性和服姿で傘をさして座った女性の左脇から和服の女性が人力車に乗ろうとしている。車夫は梶棒を地面につけ片膝立てながら乗っている様子を見ている。向鉢巻、法被、股引足は地下足袋であろうか。背景に木立があり路上での撮影ではなかろうか。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号86‐30‐0]
商品コード: 2017081400702
本画像はログイン後にご覧いただけます
-円山京都市街を円山也阿弥ホテル本館2階から西に望む。右端と左端には也阿弥ホテルの別館が姿をのぞかせる。建物の外縁部に回廊をめぐらせ、ホテルが眺望に適した構造となっている様子がうかがえる。中央には電灯に向け8本の電線が架けられている。背後にはうっすらと西山連峰が見える。=撮影年月日不明、京都、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号46‐82‐0]
商品コード: 2017080902893
本画像はログイン後にご覧いただけます
-蓮の上で向かい合うカエルキーワード:2匹、アップ、横浜、屋外、夏、カエル、生き物、動物、日本、浮かぶ、無人、葉、ハス、動植物メイン写真=撮影日不明、神奈川県、クレジット:ASO FUJITA/a.collectionRF/アマナイメージズ/共同通信イメージズ
商品コード: 2020051302811
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Belted KingfishersBelted Kingfishers.、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2020020508422
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Nicocolo Fontana Tartaglia (1499-1557) Italian mathematician and engineer.Nicocolo Fontana Tartaglia (1499-1557) Italian mathematician and engineer. Title page from the first part of his ‘General trattato di numeri et misure‘ (Venice, 1556).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2018111210246
本画像はログイン後にご覧いただけます
-羽子板を持つ女性若い女性が両手に羽子板を抱えるように持ち、やや斜め向きに腰掛け、顔だけを正面近くに振り向けている。その笑顔は自然であり撮影者玉村のポートレート写真家としての力量をうかがうことができる。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号29‐7‐0]
商品コード: 2017080902186
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Mycenaean art.Mycenaean art. Set of gold pieces among which eight rosettes with petals. Koukaki, Athens. 14th Century BCE National Archaeological Museum. Athens.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020070107523
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Lucius Verus (130-169 AD). Joint 16th century of the Roman Empire. Nerva-Antonine dynasty. Marble bust. 2nd century, from MarkouLucius Verus (130-169 AD). Joint 16th century of the Roman Empire. Nerva-Antonine dynasty. Marble bust. 2nd century, from Markouna, Argeria. Louvre Museum. Paris. France.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019101505582
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Codorniu cava bottles in Cellar. Sant Sadurni de Anoia.Codorniu cava bottles in Cellar. Sant Sadurni de Anoia. Author: JOSEP PUIG I CADAFALCH.、クレジット:Album/Ramon Manent/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019080604348
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Horsham, the Carfax looking towards London Road 1891Horsham, the Carfax looking towards London Road 1891 Date: 1891、クレジット:Mary Evans Picture Library/Francis Frith/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020033101444
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Manuscript, folio 213 V. Spanish and Indians Fighting in Tlaxcala. Conquest of Mexico. 16th century.Spanish School. Manuscript, folio 213 V. Spanish and Indians Fighting in Tlaxcala. Conquest of Mexico. 16th century. Madrid, National Library. Author: DIEGO DURAN. Location: BIBLIOTECA NACIONAL-COLECCION. MADRID. SPAIN.、クレジット:Album/Oronoz/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020100901138
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Caucalis Anthriscus; Upright Hedge-Parsley.Caucalis Anthriscus; Upright Hedge-Parsley.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020052205471
本画像はログイン後にご覧いただけます
-花園の中のシジュウカラキーワード:1羽、シジュウカラ、屋外、枝、春、生き物、鳥、動物、日本、無人、野生、野鳥、動植物メイン写真=撮影日不明、神奈川県、クレジット:ASO FUJITA/a.collectionRF/アマナイメージズ/共同通信イメージズ
商品コード: 2020060507388
本画像はログイン後にご覧いただけます
-赤い種とシジュウカラキーワード:1羽、アップ、シジュウカラ、屋外、枝、種、秋、植物、生き物、鳥、日本、無人、木、野生、野鳥、テーマメイン写真=撮影日不明、神奈川県、クレジット:ASO FUJITA/a.collectionRF/アマナイメージズ/共同通信イメージズ
商品コード: 2020060507495
本画像はログイン後にご覧いただけます
-赤い実とシジュウカラキーワード:1羽、アップ、シジュウカラ、屋外、枝、植物、生き物、鳥、冬、日本、無人、木、木の実、野生、野鳥、テーマメイン写真=撮影日不明、神奈川県、クレジット:ASO FUJITA/a.collectionRF/アマナイメージズ/共同通信イメージズ
商品コード: 2020060507521
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Buy my Pretty Violets, from Mélodies de Désiré Dihau.Buy my Pretty Violets, from Mélodies de Désiré Dihau. Henri de Toulouse-Lautrec; French, 1864-1901. Date: 1895. Dimensions: 242 × 173 mm (image); 385 × 282 mm (sheet). Lithograph on cream wove paper. Origin: France. Museum: The Chicago Art Institute, Chicago, USA.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031701228
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Henri de Toulouse-Lautrec: La clownesse Cha-U-Kao The Clown Cha-U-Kao, 1895. Oil on card.La clownesse Cha-U-Kao The Clown Cha-U-Kao. Date/Period: 1895. Oil on card. Height: 640 mm (25.19 in); Width: 490 mm (19.29 in). Author: Henri de Toulouse-Lautrec.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031701274
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Witches casting a spell to bring rain.Witches casting a spell to bring rain. Woodcut from Ulrich Molitor ‘De Laniis et phitonicis mulieribus‘, Constance, 1489、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用はできません。
商品コード: 2019082901690
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Veltheimiaglauca, Veltheimia glauqueVeltheimiaglauca, Veltheimia glauque.、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2020020509079
本画像はログイン後にご覧いただけます
-牡丹園円山の牡丹園にて花に興じる女性を撮影する。牡丹園は畑地の中に竹竿を組み立て設営されている。天井の中央には照明が設けられる。屋根は透明で園内に光が射し込んでいるので、屋根はガラス張りなのであろうか。園内には赤、水色、桃色の牡丹の花が咲く。 =撮影年月日不明、京都、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号85‐24‐0]
商品コード: 2017081401440
本画像はログイン後にご覧いただけます
-岡野庭園の女性たち裾を軽くたくしあげ茶室に上がろうとする女性とそれを三つ指を立てて迎い入れる女性。芸者衆のお茶の稽古であろうか。薄暗い茶室の奥には窓明かりが見える。いかにも外国人が好みそうな日本的な光景である。=撮影年月日不明、東京、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号85‐40‐0]
商品コード: 2017081401468
本画像はログイン後にご覧いただけます
-向島の茶店と娘たち英文タイトルには「道端の休憩所」とある。向島堤上の掛茶屋の縁台であろう。着飾った3人の娘たちは、その着こなしから藝妓と思われる。縁台に置かれているのは饅頭であろうか。花見に付物の桜餅は、元禄期に向島長命寺門番の山本新六が発案したという。=撮影年月日不明、東京、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号85‐35‐0]
商品コード: 2017081401488
- 本画像はログイン後にご覧いただけます-芸奴の勢揃い
勢揃いした芸奴衆は、力強く豪華である。急速な産業の進展による国づくりの反映であろう。明治20年代の写真であろうか。熊本芸妓の「しののめのストライキ」判決は明治33年。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号84‐21‐0]
商品コード: 2017081401464
本画像はログイン後にご覧いただけます
-駕籠かき休憩中だろうか、駕籠かきの1人は煙管を吸っている。女性の乗っている駕籠は、垂れを巻き上げているようにみえるので、江戸庶民用の四手駕籠と思われる。=明治中期、場所不明、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号64‐8‐0]
商品コード: 2017082300921
本画像はログイン後にご覧いただけます
-PINTURA LATERAL DEL RETABLO DE LA CAPILLA DE SAN JOSE - FOTOGRAFIA EN BLANCO Y NEGRO - AÑOS 60. Teresa of Avila.PINTURA LATERAL DEL RETABLO DE LA CAPILLA DE SAN JOSE - FOTOGRAFIA EN BLANCO Y NEGRO - AÑOS 60. Location: CAPILLA DE SAN JOSE. Toledo. SPAIN. Teresa of Avila.、クレジット:Album/Oronoz/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2021062602707
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Exterior facade of the Doge‘s Palace in VeniceExterior facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401381
本画像はログイン後にご覧いただけます
-architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice(Detail) architectural feature on the facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401382
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Exterior facade of the Doge‘s Palace in VeniceExterior facade of the Doge‘s Palace in Venice, Italy. The palace was the residence of the Doge of Venice, the supreme authority of the Republic of Venice. Its two most visible facdes look towards the Venetian Lagoon and St. Mark‘s Square, or rather the Piazzetta. The use of arcading in the lower stories produces an interesting ‘gravity-defying‘ effect. There is also effective use of colour contrasts. largely constructed from 1309 to 1424, designed perhaps by Filippo Calendario. It replaced earlier fortified buildings of which relatively little is known. Giovanni and Bartolomeo Bon created the Porta della Carta in 1442, a monumental late-gothic gate on the Piazzetta side of the palace. This gate leads to a central courtyard. The palace was badly damaged by a fire on December 20, 1577.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019040401383
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- ...
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |