- 令和
- マンダラ
- レイアウト
- 一般
- 世界
- 仏殿
- 全国重点文物保護単位
- 力士
- 単体
- 合計
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |
「タレイア」の写真・グラフィックス・映像
- 提供元
- 日付
- 種類
- 向き
- カテゴリ
- 色
- 提供元
- 共同通信社 0
- 国内提供元 0
- 海外提供元 0
- 日付
- 24時間以内 0
- 48時間以内 0
- 72時間以内 0
- 7日以内 0
- 30日以内 20
- 1年以内 26
- 期間を指定 61
- 日付指定なし 61
- 種類
- 写真 60
- グラフィックス 0
- 映像 1
- 向き
- 縦 23
- 横 37
- 正方形 1
- カテゴリ
- ニュース
- スポーツ
- エンターテインメント
- 教育向け
- カテゴリ指定なし
- 色
- カラー 61
- モノクロ 0
- 古い順
- 1
- 古い順
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Mosaic of the wall depicting Thalia, muse of comedy and idyllic poetry. 2nd century AD. Spain. National Archaeological Museum. TMosaic of the wall depicting Thalia, muse of comedy and idyllic poetry. 2nd century AD. Spain. National Archaeological Museum. Tarragona. Spain.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019091705848
本画像はログイン後にご覧いただけます
2012年02月07日Triptych with scenes from the Apocalypse.Triptych with scenes from the Apocalypse. Circa 1380. Made by Master Bertram. Most likely an altarpiece. Images inspired by the book of Revelation in the Bible, and the layout derived from illuminated manuscripts. A mid 13th century north German Apocalypse commentary provided the inscriptions, interpreting the meaning of each scene.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019062706829
本画像はログイン後にご覧いただけます
2012年02月07日Triptych with scenes from the Apocalypse.Triptych with scenes from the Apocalypse. Circa 1380. Made by Master Bertram. Most likely an altarpiece. Images inspired by the book of Revelation in the Bible, and the layout derived from illuminated manuscripts. A mid 13th century north German Apocalypse commentary provided the inscriptions, interpreting the meaning of each scene.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019062706834
本画像はログイン後にご覧いただけます
2012年02月07日Triptych with scenes from the Apocalypse.Triptych with scenes from the Apocalypse. Circa 1380. Made by Master Bertram. Most likely an altarpiece. Images inspired by the book of Revelation in the Bible, and the layout derived from illuminated manuscripts. A mid 13th century north German Apocalypse commentary provided the inscriptions, interpreting the meaning of each scene.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019062706736
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年02月08日Feeding station for birds in the snow08 February 2021, Saxony, Leipzig: At a feeding station in a garden in Leipzig, a starling rolls away a laid-out apple in which it had previously hacked a hole. In the winter months, wild birds are dependent on additional food. Photo: Waltraud Grubitzsch/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2021021201394
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月10日(SP)CHINA-HANGZHOU-19TH ASIAN GAMES-ONE-YEAR COUNTDOWN (CN)(210910) -- HANGZHOU, Sept. 10, 2021 (Xinhua) -- A layout released on Sept. 10, 2021 shows the torch design for the 19th Asian Games Hangzhou 2022. (Xinhua)、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091308115
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091303085
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091302969
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091303004
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091302928
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091302909
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091302841
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091302997
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091302892
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091303015
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091303106
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091303124
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091303010
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091302907
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月11日Bullfight between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in ArlesSeptember 11, 2021, Arles, France: Moments during the bullfight in the Arenas de Arles between Alejandro Talavante and Andres Roca Rey in Arles on September 11, 2021. (Credit Image: © Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jose Luis Contreras/DAX via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021091303095
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年11月01日Clippers defeat Thunder, 99-94November 1, 2021, Los Angeles, California, USA: Shai Gilgeous-Alexander #2 of the Oklahoma City Thunder puts up a layup past Isaiah Hartenstein #55 of the Los Angeles Clippers during their NBA game on Monday November 1, 2021 at the Staples Center in Los Angeles, California. Clippers defeat Thunder, 99-94. JAVIER ROJAS/PI (Credit Image: © Prensa Internacional via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Prensa Internacional via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021110302195
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年11月15日Lakers lose to the Bulls, 121-103November 15, 2021, Los Angeles, California, USA: Lonzo Ball #2 of the Chicago Bulls puts up a layup past Russell Westbrook #0 of the Los Angeles Lakers during their regular season NBA game on Monday November 15, 2021 at the Staples Center in Los Angeles, California. Lakers lose to the Bulls, 121-103. JAVIER ROJAS/PI (Credit Image: © Prensa Internacional via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Prensa Internacional via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021111701084
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年11月15日Lakers lose to the Bulls, 121-103November 15, 2021, Los Angeles, California, USA: DeMar DeRozan #11 of the Chicago Bulls puts up a layup past Anthony Davis #3 of the Los Angeles Lakers during their regular season NBA game on Monday November 15, 2021 at the Staples Center in Los Angeles, California. Lakers lose to the Bulls, 121-103. JAVIER ROJAS/PI (Credit Image: © Prensa Internacional via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Prensa Internacional via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021111701305
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年11月15日Lakers lose to the Bulls, 121-103November 15, 2021, Los Angeles, California, USA: DeMar DeRozan #11 of the Chicago Bulls puts up a layup past Anthony Davis #3 of the Los Angeles Lakers during their regular season NBA game on Monday November 15, 2021 at the Staples Center in Los Angeles, California. Lakers lose to the Bulls, 121-103. JAVIER ROJAS/PI (Credit Image: © Prensa Internacional via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Prensa Internacional via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021111701406
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年11月27日San Diego Comic-Con 2021November 27, 2021: Princess Leia , Star Wars Cosplay at San Diego Comic-con International Special Edition on Saturday November 27, 2021 in San Diego, California. (Credit Image: © Marissa Carter/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Marissa Carter/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021112904491
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年12月05日NCAA Basketball 2021: Wake Forest vs Virginia Tech DEC 04December 04, 2021: Virginia Tech Hokies forward Justyn Mutts (25) takes a contested layup during the NCAA Basketball game between the Wake Forest Demon Deacons and the Virginia Tech Hokies at Cassell Coliseum in Blacksburg, Virginia. Greg Atkins/CSM(Credit Image: © Greg Atkins/CSM via ZUMA Wire)、クレジット:© Greg Atkins/CSM via ZUMA Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021120507154
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年12月12日Lakers defeat Magic, 106-94December 12, 2021, Los Angeles, California, USA: Franz Wagner #22 of the Orlando Magic puts up a layup past LeBron James #6 of the Los Angeles Lakers during their regular season NBA game on Friday December 3, 2021 at the Staples Center in Los Angeles, California. Lakers defeat Magic, 106-94. JAVIER ROJAS/PI (Credit Image: © Prensa Internacional via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Prensa Internacional via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021121505561
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年12月12日Lakers defeat Magic, 106-94December 12, 2021, Los Angeles, California, USA: Franz Wagner #22 of the Orlando Magic puts up a layup past LeBron James #6 of the Los Angeles Lakers during their regular season NBA game on Friday December 3, 2021 at the Staples Center in Los Angeles, California. Lakers defeat Magic, 106-94. JAVIER ROJAS/PI (Credit Image: © Prensa Internacional via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Prensa Internacional via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021121505529
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年12月20日BASKETBALL: Iolani Classic - Sierra Canyon Iolani Raiders BRONNY JAMESDecember 20, 2021, Honolulu, Hawaii, USA: SIERRA CANYON TRAILBLAZERS forward JOJO PHILLIPS (4) attempts a layup defended by JACK JONES (15) during the IOLANI CLASSIC TOURNAMENT, Iolani High School Gym, Honolulu, Hawaii. (Credit Image: © Steven Erler/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Steven Erler/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021122204191
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年01月05日NCAA Basketball 2021: North Carolina State vs Virginia Tech JAN 04January 04, 2022: Virginia Tech Hokies guard Storm Murphy (5) shoots a layup contested by North Carolina State Wolfpack forward Ernest Ross (24) during the NCAA Basketball game between the North Carolina State Wolfpack and the Virginia Tech Hokies at Cassell Coliseum in Blacksburg, Virginia. Greg Atkins/CSM(Credit Image: © Greg Atkins/CSM via ZUMA Wire)、クレジット:© Greg Atkins/CSM via ZUMA Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022010504494
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年01月05日NCAA Men‘s Basketball 2021: Kentucky vs LSU JAN 04January 4, 2022: LSU‘s Eric Gaines (2) tries for a layup past Kentucky defenders during NCAA Basketball action between the Kentucky Wildcats and the LSU Tigers at the Pete Maravich Assembly Center in Baton Rouge, LA. Jonathan Mailhes/CSM(Credit Image: © Jonathan Mailhes/CSM via ZUMA Wire)、クレジット:© Jonathan Mailhes/CSM via ZUMA Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022010509924
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年01月27日NCAA Basketball 2022: Miami vs Virginia Tech JAN 26January 26, 2022: Miami (Fl) Hurricanes guard Kameron McGusty (23) shoots a contested layup during the NCAA Basketball game between the Miami Hurricanes and the Virginia Tech Hokies at Cassell Coliseum in Blacksburg, Virginia. Greg Atkins/CSM(Credit Image: © Greg Atkins/CSM via ZUMA Wire)、クレジット:© Greg Atkins/CSM via ZUMA Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022012709588
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年01月27日NCAA Basketball 2022: Miami vs Virginia Tech JAN 26January 26, 2022: Miami (Fl) Hurricanes guard Jordan Miller (11) shoots a layup contested by Virginia Tech Hokies forward David N‘Guessan (1) during the NCAA Basketball game between the Miami Hurricanes and the Virginia Tech Hokies at Cassell Coliseum in Blacksburg, Virginia. Greg Atkins/CSM(Credit Image: © Greg Atkins/CSM via ZUMA Wire)、クレジット:© Greg Atkins/CSM via ZUMA Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022012709571
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年02月13日NCAA Basketball 2022: Syracuse vs Virginia Tech FEB 12February 12, 2022: Syracuse Orange center Frank Anselem (5) shoots a contested layup during the NCAA Basketball game between the Syracuse Orange and the Virginia Tech Hokies at Cassell Coliseum in Blacksburg, Virginia. Greg Atkins/CSM(Credit Image: © Greg Atkins/CSM via ZUMA Wire)、クレジット:© Greg Atkins/CSM via ZUMA Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022021306013
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年03月28日2022 NCAA WomenÕs Basketball Tournament: Crieghton vs South Carolina MAR 27March 27, 2022: Creighton Bluejays guard Rachael Saunders (13) goes for. Layup against the South Carolina Gamecocks during the second quarter of the 2022 NCAA Women‘s Basketball Tournament at Greensboro Coliseum in Greensboro, NC. (Scott Kinser/ACC)(Credit Image: 、クレジット:/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040608946
本映像はログイン後にご覧いただけます
00:58.562022年10月31日China launches lab module Mengtian as space station approaches completionSTORY: China launches lab module Mengtian as space station approaches completionDATELINE: Oct. 31, 2022LENGTH: 00:00:59LOCATION: WENCHANG, ChinaCATEGORY: SCIENCESHOTLIST:1. various of the launch of Mengtian module2. STANDUP (English): ZHOU HUIMIN, Xinhua correspondentSTORYLINE:China on Monday launched the space lab module Mengtian, taking the construction of the country‘s space station Tiangong into the final stage.The Mengtian module, flying to join the two-module combination already about 400 kilometers above Earth, is the last “building block“ that allows Tiangong to form a T-shape structure, the planned layout at the space station‘s completion...= 配信日: 2022(令和4)年10月31日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022110301628
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年11月18日Exposição 50 Anos de GP no BrasilNovember 18, 2022, São Paulo, Brazil: SÃO PAULO, SP - 18.11.2022: EXPOSIÃÃO 50 ANOS DE GP NO BRASIL - In celebration of the 50th anniversary of GP Brasil F1 (since 1972) an exhibition was inaugurated in São Paulo with various items from private collections. With a return to the past, the exhibition brings together the memorabilia of renowned Brazilian pilots to the posters created to promote the Grand Prix. The exhibition, opened on 10/18, runs until next Sunday (11/20) with tickets starting at R$ 25 reais. In the highlight, the helmet used by the driver Lewis Hamilton, in layout created by Raà Caldato, designer from Campinas, SP. (Credit Image: © Emerson Santos/Fotoarena via ZUMA Press)、クレジット:©Emerson Santos/Fotoarena via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Brazil, France and Switzerland Rights OUT
商品コード: 2022111908468
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年11月18日Exposição 50 Anos de GP no BrasilNovember 18, 2022, São Paulo, Brazil: SÃO PAULO, SP - 18.11.2022: EXPOSIÃÃO 50 ANOS DE GP NO BRASIL - In celebration of the 50th anniversary of GP Brasil F1 (since 1972) an exhibition was inaugurated in São Paulo with various items from private collections. With a return to the past, the exhibition brings together the memorabilia of renowned Brazilian pilots to the posters created to promote the Grand Prix. The exhibition, opened on 10/18, runs until next Sunday (11/20) with tickets starting at R$ 25 reais. In the highlight, the helmet used by the driver Lewis Hamilton, in layout created by Raà Caldato, designer from Campinas, SP. (Credit Image: © Emerson Santos/Fotoarena via ZUMA Press)、クレジット:©Emerson Santos/Fotoarena via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Brazil, France and Switzerland Rights OUT
商品コード: 2022111908478
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年12月21日Jumpman Invitational 2022: Oklahoma vs Florida DEC 20December 21, 2022: Florida Gators guard Will Richard (5) shoots a layup passed Oklahoma Sooners forward Tanner Groves (35) during the second half of the 2022 Jumpman Invitational at Spectrum Center in Charlotte, NC. (Scott Kinser/CSM) (Credit Image: © Scott Kinser/CSM via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Scott Kinser/CSM via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122401842
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年01月13日NCAA Women‘s Basketball 2023: Louisville vs Virginia Tech JAN 12January 12, 2023: Virginia Tech Hokies forward D‘asia Gregg (11) goes in for a layup contested by Louisville Cardinals forward Nyla Harris (2) during the NCAA Women‘s Basketball game between the Louisville Cardinals and the Virginia Tech Hokies at Cassell Coliseum in Blacksburg, Virginia. Greg Atkins/CSM (Credit Image: © Greg Atkins/CSM via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Greg Atkins/CSM via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023011309429
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年02月09日NCAA Basketball 2023: Boston College vs Virginia Tech FEB 08February 8, 2023: Virginia Tech Hokies guard Hunter Cattoor (0) shoots a heavily contested layup during the NCAA Basketball game between the Boston College Eagles and the Virginia Tech Hokies at Cassell Coliseum in Blacksburg, Virginia. Greg Atkins/CSM (Credit Image: © Greg Atkins/CSM via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Greg Atkins/CSM via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023020911160
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(1)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010651
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(4)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010676
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(15)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010867
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(5)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010696
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(14)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010970
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(11)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010754
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(16)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010887
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(17)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031011120
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(10)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010746
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(18)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010987
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(13)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010859
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(8)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010721
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(7)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010722
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(6)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010697
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(12)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の全景。(2021年8月24日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010823
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(2)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010663
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(3)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010672
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(19)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010990
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(9)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031010747
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年03月10日(20)応県木塔の彩色仏像山西省応県応県木塔の彩色仏像。(2月20日撮影)中国山西省朔州市応県の旧市街地北西角に立つ応県木塔(佛宮寺釈迦塔)は遼代の建立で、高さは67・31メートルあり、世界で最も古く、最も大きい木造楼閣式建築とされる。1961年に第1次全国重点文物保護単位(国宝・重要文化財に相当)に指定されている。塔の外観は5層だが、実際には明層(窓のある階)と暗層を合わせた9層構造で、五つの明層にはそれぞれ彩色仏像が安置されている。仏像は釈迦(しゃか)像12体、菩薩像12体、力士像8体、菩薩の従者像2体の合計34体で、ほかにも菩薩が乗る獅子や象、馬、大鵬金翅鳥などの神獣像がある。省内の一般的な寺院の仏殿は平面空間に懸塑(けんそ、壁面に差し込んだ仏像)を使って立体感を高めているが、応県木塔の遼代仏像は各層とも素朴で力強い単体の仏像を対称的に配置する落ち着いたレイアウトを採用している。各層は仏の三身(法身、報身、応身)を表しながら上層へ向かい、最上層では九尊仏が宇宙の真理のマンダラを形作っている。塔内は、煩悩を持つ人が仏の世界に入り、悟りを開くまでの道のりを彷彿させる。(太原=新華社記者/馬毅敏)= 配信日: 2023(令和5)年3月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023031011011
- 1
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |