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「テムズトンネル」の写真・グラフィックス・映像
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-Section of Thames Tunnel showing men at work in shieldSection of Thames Tunnel (1825-1843) showing men at work in shield (right) while others take away spoil. Picture also shows construction of arched masonry lining using Roman cement behind shield. Patent for this first tunnelling shield taken out by Marc Isambart Brunel 1818. Isambard Kingdom Brunel was site engineer. Tunnel still used by electric trains between Whitechapel and New Cross, London. Woodcut 1842.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019010700509
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-Shield used during digging of Thames Tunnel (1825-1843)Shield used during digging of Thames Tunnel (1825-1843) which allowed 12 men to excavate simultaneously. Patent for this first tunnelling shield taken out by Marc Isambart Brunel in 1818. Woodcut, 1842、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019010700499
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-Water breaking through during excavation of Thames TunnelWater breaking through during excavation of Thames Tunnel, 12 January 1828. On this occasion 6 men killed, and Isambard Kingdom Brunel, site engineer, was among others in workings at the time who narrowly escaped with their lives. Woodcut, London, 1836、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019010700507
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-Flood gates to prevent the flooding of the Thames Tunnel during its construction.Flood gates to prevent the flooding of the Thames Tunnel during its construction. Begun by Marc Isambard Brunel in 1825 and opened in 1843.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091101397
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-‘View of one arch of the Thames tunnel linking Rotherhithe and Wapping.‘View of one arch of the Thames tunnel linking Rotherhithe and Wapping. Begun in 1825 by Marc Isambard Brunel, it is now part of the London Underground Railway system. Engraving c1840.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091100609
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-‘Cross-section of workings for the Thames Tunnel‘Cross-section of workings for the Thames Tunnel (1823-1843) linking Rotherhithe and Wapping showig the tunnelling shield patented by Marc Isambard Brunel in 1818. Engraving, 1832.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019081609137
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-Section of Thames Tunnel (1825-1843) showing men at work in shield (right)Section of Thames Tunnel (1825-1843) showing men at work in shield (right) while others take away spoil. Picture also shows construction of arched masonry lining using Roman cement behind shield. Patent for this first tunnelling shield taken out by Marc Isambart Brunel 1818. Isambard Kingdom Brunel was site engineer. Tunnel still used by electric trains between Whitechapel and New Cross, London. Woodcut 1842.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019071101003
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-Cross-section showing impression of Marc Isambart Brunel‘s double arched masonry Thames TunnelCross-section showing impression of Marc Isambart Brunel‘s double arched masonry Thames Tunnel built 1825-1843. Originally a roadway, it is still used by electric trains between Whitechapel and New Cross, London. Woodcut, 1832.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019082001531
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-Marc Isambard Brunel (1769-1849) French-born mechanical and civil engineerMarc Isambard Brunel (1769-1849) French-born mechanical and civil engineer who settled in England in 1799, a refugee from the French Revolution. Father of Isambard Kingdom Brunel. Invented block making machinery for producing pulley blocks for ships‘ rigging, and a tunnelling shield which was used in the construction of the Thames Tunnel, London, opened in 1843. Engraving from ‘L‘Illustration‘ (Paris, 8 December 1849).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019041505540
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-Shield used during digging of Thames Tunnel (1825-1843)Shield used during digging of Thames Tunnel (1825-1843) which allowed 12 men to excavate simultaneously. Patent for this first tunnelling shield taken out by Marc Isambart Brunel in 1818. Woodcut, 1842、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019082001527
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-‘Portal of the Thames Tunnel linking Rotherhithe and Wapping.‘Portal of the Thames Tunnel linking Rotherhithe and Wapping. Begun in 1825 by Marc Isambard Brunel, it is now part of the London Underground Railway system. Engraving c1880.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091100634
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-The Thames Tunnel, London, England, seen here in the early 19th century. Built beneath the River Thames in London,The Thames Tunnel, London, England, seen here in the early 19th century. Built beneath the River Thames in London, it connects Rotherhithe and Wapping and was the first tunnel known to have been constructed successfully underneath a navigable river. Fr.、クレジット:Ken Welsh/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2021021303980
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-Marc Isambard Brunel‘s tunnelling shieldMarc Isambard Brunel‘s tunnelling shield which he patented in 1818 in use during the construction of the Thames Tunnel from Wapping to Rotherhithe. Engraving c1840.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019081609149
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-The Thames Tunnel, Illustrations and plan of the Thames Tunnel in London, Plate 14, after p.The Thames Tunnel, Illustrations and plan of the Thames Tunnel in London, Plate 14, after p. 8, 1831, T. T. Bury: Coloured views on the Liverpool and Manchester railway: with plates of the coaches, machines, &c.: with descriptive particulars, serving as a guide to travellers on the railway. London: publ. by R. Ackermann, 1831.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2023011813905
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-Cross-section showing impression of Marc Isambart Brunel‘s double arched masonry Thames Tunnel builtCross-section showing impression of Marc Isambart Brunel‘s double arched masonry Thames Tunnel built 1825-1843. Originally a roadway, it is still used by electric trains between Whitechapel and New Cross, London. Woodcut, 1832.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019010700502
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-Marc Sambaed Brunel (1769-1849)Marc Sambaed Brunel (1769-1849), 1843. Brunel acknowledging the cheers of the crowd during the opening ceremony for the Thames Tunnel. The double arched masonry Thames Tunnel built 1825-1843. Originally a roadway, it is still used by electric trains between Whitechapel and New Cross, London. French-born English engineer and inventor, father of Sambaed Kingdom Brunel (1806-1859) who was resident engineer on the site, designed a tunnelling shield. He also invented block-cutting machines for producing pulley-blocks for ships‘ rigging. From ‘The Illustrated London News‘. (London, 1 April 1843). 、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019030803394
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-‘Sectional view of the Thames Tunnel‘Sectional view of the Thames Tunnel linking Wapping and Rotherhithe Begun in 1825 by Marc Isambard Brunel, showing the progress of work at the date of this print from right to almost the centre. Engraving, 1832.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019081609122
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-‘Portal of the Thames Tunnel at Wapping.‘Portal of the Thames Tunnel at Wapping. Originally for pedestrian and horse traffic, it was converted to rail. The first train passed through on 7 December 1869. Engineer Marc Isambard. Engraving c1885. Brunel.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091100487
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-Water breaking through during excavation of Thames TunnelWater breaking through during excavation of Thames Tunnel, 12 January 1828. On this occasion 6 men killed, and Isambard Kingdom Brunel, site engineer, was among others in workings at the time who narrowly escaped with their lives. Woodcut, London, 1836、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019082001625
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-‘The Thames Tunnel linking Rotherhithe and Wapping‘The Thames Tunnel linking Rotherhithe and Wapping, begun by Marc Isambard Brunel in 1825 and finished in 1843 after many difficulties. Now part of the London Underground sytem. Engraving 1842.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091100524
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