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「デジタル制御」の写真・グラフィックス・映像
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本画像はログイン後にご覧いただけます 1974年02月01日Krasnogorsk Engineering Plant01.02.1974 The Krasnogorsk Engineering Plant (today‘s Zverev Krasnogorsk Plant). Young experts work at the machines with programmed digital control. Vladimir Perventsev、クレジット:Sputnik/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061802690
本画像はログイン後にご覧いただけます 2012年05月03日中国初のアルカリ電池自動生産ラインを開発「双鹿」の主任エンジニア同僚と技術的な問題を話し合う傅祥方さん。(2012年5月3日撮影)中国浙江省寧波市を拠点に「双鹿」ブランドのアルカリ乾電池を展開する「中銀(寧波)電池」の主任エンジニア兼高級技師、傅祥方(ふ・しょうほう)さん(43)が設計を主導した中国初のアルカリ電池自動生産ラインは、人とコンピューターの相互作用(HCI)やスマート物流管理、製造プロセスのシミュレーション・最適化、デジタル制御、ステータス情報のモニタリングなどの先進技術を活用し、人手に頼っていた生産ラインの自動化を実現した。(寧波=新華社配信)=2012(平成24)年5月3日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020050804905
本画像はログイン後にご覧いただけます 2013年07月24日中国初のアルカリ電池自動生産ラインを開発「双鹿」の主任エンジニアアルカリ電池の生産設備を調整する傅祥方さん。(2013年7月24日撮影)中国浙江省寧波市を拠点に「双鹿」ブランドのアルカリ乾電池を展開する「中銀(寧波)電池」の主任エンジニア兼高級技師、傅祥方(ふ・しょうほう)さん(43)が設計を主導した中国初のアルカリ電池自動生産ラインは、人とコンピューターの相互作用(HCI)やスマート物流管理、製造プロセスのシミュレーション・最適化、デジタル制御、ステータス情報のモニタリングなどの先進技術を活用し、人手に頼っていた生産ラインの自動化を実現した。(寧波=新華社配信)=2013(平成25)年7月24日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020050804893
本画像はログイン後にご覧いただけます 2016年08月15日中国初のアルカリ電池自動生産ラインを開発「双鹿」の主任エンジニアアルカリ電池自動生産ラインの一角。(2016年8月15日撮影)中国浙江省寧波市を拠点に「双鹿」ブランドのアルカリ乾電池を展開する「中銀(寧波)電池」の主任エンジニア兼高級技師、傅祥方(ふ・しょうほう)さん(43)が設計を主導した中国初のアルカリ電池自動生産ラインは、人とコンピューターの相互作用(HCI)やスマート物流管理、製造プロセスのシミュレーション・最適化、デジタル制御、ステータス情報のモニタリングなどの先進技術を活用し、人手に頼っていた生産ラインの自動化を実現した。(寧波=新華社配信)=2016(平成28)年8月15日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020050804833
本画像はログイン後にご覧いただけます 2016年08月15日中国初のアルカリ電池自動生産ラインを開発「双鹿」の主任エンジニアアルカリ電池自動生産ラインの全景。(2016年8月15日撮影)中国浙江省寧波市を拠点に「双鹿」ブランドのアルカリ乾電池を展開する「中銀(寧波)電池」の主任エンジニア兼高級技師、傅祥方(ふ・しょうほう)さん(43)が設計を主導した中国初のアルカリ電池自動生産ラインは、人とコンピューターの相互作用(HCI)やスマート物流管理、製造プロセスのシミュレーション・最適化、デジタル制御、ステータス情報のモニタリングなどの先進技術を活用し、人手に頼っていた生産ラインの自動化を実現した。(寧波=新華社配信)=2016(平成28)年8月15日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020050804856
本画像はログイン後にご覧いただけます 2016年08月15日中国初のアルカリ電池自動生産ラインを開発「双鹿」の主任エンジニアアルカリ電池自動生産ラインの一角。(2016年8月15日撮影)中国浙江省寧波市を拠点に「双鹿」ブランドのアルカリ乾電池を展開する「中銀(寧波)電池」の主任エンジニア兼高級技師、傅祥方(ふ・しょうほう)さん(43)が設計を主導した中国初のアルカリ電池自動生産ラインは、人とコンピューターの相互作用(HCI)やスマート物流管理、製造プロセスのシミュレーション・最適化、デジタル制御、ステータス情報のモニタリングなどの先進技術を活用し、人手に頼っていた生産ラインの自動化を実現した。(寧波=新華社配信)=2016(平成28)年8月15日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020050804841
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年02月19日“Seniors‘ apartment of the future“19 February 2019, Bavaria, Kempten: Alexander Karl, laboratory engineer at Kempten University of Applied Sciences, holds a digital control element in a research apartment. The floor is equipped with fall sensors. The university is working on a “senior citizens‘ apartment of the future“. (to dpa-KORR: “Seniors‘ apartment of the future - risk for the privacy?“ of 22.02.2019). Photo: Karl-Josef Hildenbrand/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019030106823
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Marek Jancak, Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital controlHead of Production of Skoda Auto Marek Jancak presents a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400816
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeSkoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400811
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeHead of Production of Skoda Auto Marek Jancak presents a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400791
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq,Skoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061000268
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeSkoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400808
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeSkoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400812
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeSkoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400789
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeSkoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400761
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeSkoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400813
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeSkoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400767
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeSkoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400765
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeSkoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400783
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年04月23日Assembly line Skoda Auto, Kvasiny, car, production, Superb, Kodiaq, digital control, employeSkoda Auto employees work on a new digitally controlled assembly line for cars Skoda Superb and Kodiaq in Kvasiny plant, Czech Republic, April 23, 2019. (CTK Photo/David Tanecek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019042400754
本画像はログイン後にご覧いただけます 2019年07月24日中国初のアルカリ電池自動生産ラインを開発「双鹿」の主任エンジニア同僚と技術的な問題を話し合う傅祥方さん。(2019年7月24日撮影)中国浙江省寧波市を拠点に「双鹿」ブランドのアルカリ乾電池を展開する「中銀(寧波)電池」の主任エンジニア兼高級技師、傅祥方(ふ・しょうほう)さん(43)が設計を主導した中国初のアルカリ電池自動生産ラインは、人とコンピューターの相互作用(HCI)やスマート物流管理、製造プロセスのシミュレーション・最適化、デジタル制御、ステータス情報のモニタリングなどの先進技術を活用し、人手に頼っていた生産ラインの自動化を実現した。(寧波=新華社配信)=2019(令和元)年7月24日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020050804907
本画像はログイン後にご覧いただけます 2020年04月28日中国初のアルカリ電池自動生産ラインを開発「双鹿」の主任エンジニア中国浙江省寧波市にある中銀(寧波)電池の全景。(2020年4月28日撮影)中国浙江省寧波市を拠点に「双鹿」ブランドのアルカリ乾電池を展開する「中銀(寧波)電池」の主任エンジニア兼高級技師、傅祥方(ふ・しょうほう)さん(43)が設計を主導した中国初のアルカリ電池自動生産ラインは、人とコンピューターの相互作用(HCI)やスマート物流管理、製造プロセスのシミュレーション・最適化、デジタル制御、ステータス情報のモニタリングなどの先進技術を活用し、人手に頼っていた生産ラインの自動化を実現した。(寧波=新華社配信)=2020(令和2)年4月28日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020050804814
本画像はログイン後にご覧いただけます 2020年08月27日Pilot Project Digital S-Bahn Hamburg27 August 2020, Hamburg: A converted train of the pilot project “Digital S-Bahn Hamburg“ is standing in a hall of the S-Bahn maintenance plant in Hamburg during a press event. For the ITS Congress in October 2021, four trains of the Hamburg S-Bahn are to be digitally controlled between Berliner Tor and Bergedorf/Aumühle for the pilot project. The project costs of around 60 million euros are shared by Deutsche Bahn, the City of Hamburg and Siemens. Photo: Ulrich Perrey/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2020082807958
本画像はログイン後にご覧いただけます 2020年08月27日Pilot Project Digital S-Bahn Hamburg27 August 2020, Hamburg: Transport Senator Anjes Tjarks (Bündnis 90/Die Grünen) sits at the control desk of the S-Bahn train during a press conference on the pilot project “Digital S-Bahn Hamburg“. For the ITS Congress in October 2021, four trains of the Hamburg S-Bahn are to be digitally controlled between Berliner Tor and Bergedorf/Aumühle for the ITS Congress. The project costs of around 60 million euros are shared by Deutsche Bahn, the City of Hamburg and Siemens. Photo: Ulrich Perrey/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2020082808259
本画像はログイン後にご覧いただけます 2020年08月27日Pilot Project Digital S-Bahn Hamburg27 August 2020, Hamburg: Kay Uwe Arnecke, Managing Director of the Hamburg S-Bahn, stands in front of a converted train during a press conference on the pilot project “Digital S-Bahn Hamburg“. In October 2021, four trains of the S-Bahn Hamburg are to be digitally controlled and travel with passengers between Berliner Tor and Bergedorf/Aumühle for the ITS Congress in the framework of the pilot project. The project costs of around 60 million euros are shared by Deutsche Bahn, the City of Hamburg and Siemens. Photo: Ulrich Perrey/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2020082808217
本画像はログイン後にご覧いただけます 2020年08月27日Pilot Project Digital S-Bahn Hamburg27 August 2020, Hamburg: Transport Senator Anjes Tjarks (Bündnis 90/Die Grünen) sits at the control desk of the S-Bahn train during a press conference on the pilot project “Digital S-Bahn Hamburg“. For the ITS Congress in October 2021, four trains of the Hamburg S-Bahn are to be digitally controlled between Berliner Tor and Bergedorf/Aumühle for the ITS Congress. The project costs of around 60 million euros are shared by Deutsche Bahn, the City of Hamburg and Siemens. Photo: Ulrich Perrey/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2020082808346
本画像はログイン後にご覧いただけます 2020年08月27日Pilot Project Digital S-Bahn Hamburg27 August 2020, Hamburg: A so-called balise antenna can be seen under a converted train of the pilot project “Digital S-Bahn Hamburg“ in a hall of the S-Bahn maintenance plant in Hamburg. The antenna transmits the exact position data of the train. In October 2021, four trains of the Hamburg S-Bahn are to be digitally controlled and travel with passengers between Berliner Tor and Bergedorf/Aumühle for the ITS Congress in October 2021 as part of the pilot project. The project costs of around 60 million euros are shared by Deutsche Bahn, the City of Hamburg and Siemens. Photo: Ulrich Perrey/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2020082807940
本画像はログイン後にご覧いただけます 2020年08月27日Pilot Project Digital S-Bahn Hamburg27 August 2020, Hamburg: Transport Senator Anjes Tjarks (Bündnis 90/Die Grünen, r) has the computer of the Automatic Train Control System (ETCS) explained by project manager Jan Schröder during a press conference on the pilot project “Digital S-Bahn Hamburg“. In October 2021, four trains of the S-Bahn Hamburg are to be digitally controlled and travel with passengers between Berliner Tor and Bergedorf/Aumühle for the ITS congress in October 2021 as part of the pilot project. The project costs of around 60 million euros are shared by Deutsche Bahn, the City of Hamburg and Siemens. Photo: Ulrich Perrey/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2020082808001
本画像はログイン後にご覧いただけます 2020年08月27日Pilot Project Digital S-Bahn Hamburg27 August 2020, Hamburg: Transport Senator Anjes Tjarks (Bündnis 90/Die Grünen, l) has the computer of the Automatic Train Control System (ETCS) explained by project manager Jan Schröder during a press conference on the pilot project “Digital S-Bahn Hamburg“. In October 2021, four trains of the S-Bahn Hamburg are to be digitally controlled and travel with passengers between Berliner Tor and Bergedorf/Aumühle for the ITS Congress in October 2021 as part of the pilot project. The project costs of around 60 million euros are shared by Deutsche Bahn, the City of Hamburg and Siemens. Photo: Ulrich Perrey/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2020082808223
本画像はログイン後にご覧いただけます 2020年08月27日Pilot Project Digital S-Bahn Hamburg27 August 2020, Hamburg: During a press event, a monitor stands in front of a converted train of the pilot project “Digital S-Bahn Hamburg“ in a hall of the S-Bahn maintenance plant in Hamburg. For the ITS Congress in October 2021, four trains of the Hamburg S-Bahn are to be digitally controlled and travel with passengers between Berliner Tor and Bergedorf/Aumühle as part of the pilot project. The project costs of around 60 million euros are shared by Deutsche Bahn, the City of Hamburg and Siemens. Photo: Ulrich Perrey/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2020082808279
本映像はログイン後にご覧いただけます 00:50.322020年10月23日「新華社」粤港澳大湾区で進む巨大事業の深海作業に強力な「切り札」登場中国の粤港澳大湾区(広東・香港・マカオビッグベイエリア)で建設が進む巨大プロジェクト、広東省の深圳市と中山市を陸橋と海底トンネルで結ぶ「深中通道」の建設現場で23日、海底作業の新たな「切り札」しゅんせつ船「捷竜号」が登場した。「捷竜号」は中交広州航道局が独自に改造、沈埋函(ちんまいかん)の設置に先立つ海底のしゅんせつ工事を担い、強力な深海の「掃除機」の役割を果たす。長さ60メートルの箱桁橋梁連結吸水ヘッドを搭載し、作業時にはデジタル制御システムで吸水ヘッドをゆっくりと底まで降ろし、埋設配管のしゅんせつ任務を果たす。(記者/田建川、胡林果)<映像内容>広東省の深圳市と中山市を陸橋と海底トンネルで結ぶ「深中通道」の建設の様子、撮影日:2020(令和2)年10月23日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020110200877
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310046
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310176
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040309888
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310205
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040309923
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310145
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310231
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310428
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310299
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310337
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310257
本画像はログイン後にご覧いただけます 2021年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2021(令和3)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310045
本画像はログイン後にご覧いただけます 2022年03月23日Digital ManufacturingA man and a machine work together in an assembly workshop of a digital factory in Haikou, Hainan Province, China, March 23, 2022. Haikou digital factory is through the Internet, cloud computing, big data collection industry application in the manufacturing of the whole process, the implementation of digital control in the manufacturing process, state information real-time monitoring and adaptive control, and on the basis of the product whole life cycle of the relevant data, using the computer virtual technology to product design and simulation, evaluation and optimization of production process.=2022(令和4)年3月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022040310449
本画像はログイン後にご覧いただけます 2022年05月05日(4)スマート化が促す工業企業の質の高い発展陝西省4月21日、陝西法士特汽車伝動集団西安ハイテク工場エリアの変速機部品自動生産ライン。中国の商用車変速機大手、陝西法士特汽車伝動集団(陝西省西安市)は、変速機120万台、ギア5千万個、自動車素形材20万トンの年間生産能力を持つ。同社の設立は1968年。ここ数年はスマート製造に力を入れており、コア技術装備を手始めに生産ライン100本余りを高度化改善し、重要工程のデジタル制御化率は98%に達した。産業インターネットプラットフォームをよりどころにスマート工場を建設。従来型工業モデルを改良し、質の高い発展を実現した。(西安=新華社記者/劉瀟)= 配信日: 2022(令和4)年5月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022050502739
本画像はログイン後にご覧いただけます 2022年05月05日(5)スマート化が促す工業企業の質の高い発展陝西省4月21日、陝西法士特汽車伝動集団の傘下企業、法士特西安高智新の変速機部品デジタル化生産ラインで設備を調整をする従業員。中国の商用車変速機大手、陝西法士特汽車伝動集団(陝西省西安市)は、変速機120万台、ギア5千万個、自動車素形材20万トンの年間生産能力を持つ。同社の設立は1968年。ここ数年はスマート製造に力を入れており、コア技術装備を手始めに生産ライン100本余りを高度化改善し、重要工程のデジタル制御化率は98%に達した。産業インターネットプラットフォームをよりどころにスマート工場を建設。従来型工業モデルを改良し、質の高い発展を実現した。(西安=新華社記者/劉瀟)= 配信日: 2022(令和4)年5月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022050502766
本画像はログイン後にご覧いただけます 2022年05月05日(8)スマート化が促す工業企業の質の高い発展陝西省4月21日、陝西法士特汽車伝動集団の傘下企業、法士特西安高智新の変速機部品デジタル化生産ライン。中国の商用車変速機大手、陝西法士特汽車伝動集団(陝西省西安市)は、変速機120万台、ギア5千万個、自動車素形材20万トンの年間生産能力を持つ。同社の設立は1968年。ここ数年はスマート製造に力を入れており、コア技術装備を手始めに生産ライン100本余りを高度化改善し、重要工程のデジタル制御化率は98%に達した。産業インターネットプラットフォームをよりどころにスマート工場を建設。従来型工業モデルを改良し、質の高い発展を実現した。(西安=新華社記者/劉瀟)= 配信日: 2022(令和4)年5月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022050502789
本画像はログイン後にご覧いただけます 2022年05月05日(2)スマート化が促す工業企業の質の高い発展陝西省4月21日、陝西法士特汽車伝動集団の傘下企業、法士特西安高智新の変速機部品デジタル化生産ライン。中国の商用車変速機大手、陝西法士特汽車伝動集団(陝西省西安市)は、変速機120万台、ギア5千万個、自動車素形材20万トンの年間生産能力を持つ。同社の設立は1968年。ここ数年はスマート製造に力を入れており、コア技術装備を手始めに生産ライン100本余りを高度化改善し、重要工程のデジタル制御化率は98%に達した。産業インターネットプラットフォームをよりどころにスマート工場を建設。従来型工業モデルを改良し、質の高い発展を実現した。(西安=新華社記者/劉瀟)= 配信日: 2022(令和4)年5月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022050502742
本画像はログイン後にご覧いただけます 2022年05月05日(9)スマート化が促す工業企業の質の高い発展陝西省4月21日、陝西法士特汽車伝動集団西安ハイテク工場エリアで物品を運ぶスマート小型運搬車。中国の商用車変速機大手、陝西法士特汽車伝動集団(陝西省西安市)は、変速機120万台、ギア5千万個、自動車素形材20万トンの年間生産能力を持つ。同社の設立は1968年。ここ数年はスマート製造に力を入れており、コア技術装備を手始めに生産ライン100本余りを高度化改善し、重要工程のデジタル制御化率は98%に達した。産業インターネットプラットフォームをよりどころにスマート工場を建設。従来型工業モデルを改良し、質の高い発展を実現した。(西安=新華社記者/劉瀟)= 配信日: 2022(令和4)年5月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022050502785
本画像はログイン後にご覧いただけます 2022年05月05日(3)スマート化が促す工業企業の質の高い発展陝西省4月21日、陝西法士特汽車伝動集団の傘下企業、法士特西安高智新の変速機部品デジタル化生産ラインで物品を運ぶスマート小型運搬車。中国の商用車変速機大手、陝西法士特汽車伝動集団(陝西省西安市)は、変速機120万台、ギア5千万個、自動車素形材20万トンの年間生産能力を持つ。同社の設立は1968年。ここ数年はスマート製造に力を入れており、コア技術装備を手始めに生産ライン100本余りを高度化改善し、重要工程のデジタル制御化率は98%に達した。産業インターネットプラットフォームをよりどころにスマート工場を建設。従来型工業モデルを改良し、質の高い発展を実現した。(西安=新華社記者/劉瀟)= 配信日: 2022(令和4)年5月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022050502741
本画像はログイン後にご覧いただけます 2022年05月05日(7)スマート化が促す工業企業の質の高い発展陝西省4月21日、陝西法士特汽車伝動集団の傘下企業、法士特西安高智新の変速機部品デジタル化生産ラインで設備を調整する従業員。中国の商用車変速機大手、陝西法士特汽車伝動集団(陝西省西安市)は、変速機120万台、ギア5千万個、自動車素形材20万トンの年間生産能力を持つ。同社の設立は1968年。ここ数年はスマート製造に力を入れており、コア技術装備を手始めに生産ライン100本余りを高度化改善し、重要工程のデジタル制御化率は98%に達した。産業インターネットプラットフォームをよりどころにスマート工場を建設。従来型工業モデルを改良し、質の高い発展を実現した。(西安=新華社記者/劉瀟)= 配信日: 2022(令和4)年5月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022050502786
本画像はログイン後にご覧いただけます 2022年05月05日(6)スマート化が促す工業企業の質の高い発展陝西省4月21日、陝西法士特汽車伝動集団の傘下企業、法士特西安高智新の変速機部品デジタル化生産ライン。中国の商用車変速機大手、陝西法士特汽車伝動集団(陝西省西安市)は、変速機120万台、ギア5千万個、自動車素形材20万トンの年間生産能力を持つ。同社の設立は1968年。ここ数年はスマート製造に力を入れており、コア技術装備を手始めに生産ライン100本余りを高度化改善し、重要工程のデジタル制御化率は98%に達した。産業インターネットプラットフォームをよりどころにスマート工場を建設。従来型工業モデルを改良し、質の高い発展を実現した。(西安=新華社記者/劉瀟)= 配信日: 2022(令和4)年5月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022050502769
本画像はログイン後にご覧いただけます 2022年05月05日(1)スマート化が促す工業企業の質の高い発展陝西省4月21日、陝西法士特汽車伝動集団西安ハイテク工場エリアのハイエンド大型変速機スマート生産ライン。中国の商用車変速機大手、陝西法士特汽車伝動集団(陝西省西安市)は、変速機120万台、ギア5千万個、自動車素形材20万トンの年間生産能力を持つ。同社の設立は1968年。ここ数年はスマート製造に力を入れており、コア技術装備を手始めに生産ライン100本余りを高度化改善し、重要工程のデジタル制御化率は98%に達した。産業インターネットプラットフォームをよりどころにスマート工場を建設。従来型工業モデルを改良し、質の高い発展を実現した。(西安=新華社記者/劉瀟)= 配信日: 2022(令和4)年5月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022050502743
本画像はログイン後にご覧いただけます 2024年03月05日(3)中国企業、動力電池の自動リサイクルで低炭素発展に貢献広東邦普循環科技のデジタル制御センターで、設備の状況を確認する従業員。(資料写真)世界最大の新エネルギー車生産国で消費国でもある中国では、新エネ車の重要な産業工程である使用済み動力電池のリサイクルと持続可能な発展に業界の関心が集まっている。動力電池リサイクルを専門に手がける広東邦普循環科技(広東省仏山市)も業界のリーディングカンパニーとして注目される。同社はここ数年、技術革新への取り組みを一層強め、世界をリードする動力電池全自動回収技術と設備を開発。使用済み電池に含まれるニッケルやコバルト、マンガン、リチウムなどの金属を回収して電池の正極材料に再利用できるよう復元し、動力電池の再生産に生かしている。資源を有効的に循環利用するグリーン(環境配慮型)なクローズドループの構築は「製品がどこから来て、どこへ行くのか」というルートの固定化を実現するとともに、環境破壊や資源への依存を減らし、業界のグリーンで低炭素な発展に寄与している。(仏山=新華社配信)= 配信日: 2024(令和6)年3月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024030511971
本画像はログイン後にご覧いただけます 2024年03月05日(7)中国企業、動力電池の自動リサイクルで低炭素発展に貢献広東邦普循環科技のデジタル制御センター。(資料写真)世界最大の新エネルギー車生産国で消費国でもある中国では、新エネ車の重要な産業工程である使用済み動力電池のリサイクルと持続可能な発展に業界の関心が集まっている。動力電池リサイクルを専門に手がける広東邦普循環科技(広東省仏山市)も業界のリーディングカンパニーとして注目される。同社はここ数年、技術革新への取り組みを一層強め、世界をリードする動力電池全自動回収技術と設備を開発。使用済み電池に含まれるニッケルやコバルト、マンガン、リチウムなどの金属を回収して電池の正極材料に再利用できるよう復元し、動力電池の再生産に生かしている。資源を有効的に循環利用するグリーン(環境配慮型)なクローズドループの構築は「製品がどこから来て、どこへ行くのか」というルートの固定化を実現するとともに、環境破壊や資源への依存を減らし、業界のグリーンで低炭素な発展に寄与している。(仏山=新華社配信)= 配信日: 2024(令和6)年3月5日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024030512002
本画像はログイン後にご覧いただけます 2024年04月16日小型モジュール炉「玲竜1号」、制御システムの設置開始海南省の昌江原子力発電所で建設が進む「玲竜1号」。(資料写真)。中国海南省の昌江原子力発電所で建設されている世界初の陸上商用小型モジュール原子炉(SMR)「玲竜1号」でこのほど、デジタル制御システム(DCS)の最初のキャビネットが運び込まれ、設置や調整の作業が始まった。同発電所の建造・運営を担う海南核電が明らかにした。「玲竜1号」の建設はDCSの設置段階に入り、中央制御室の整備などの後続作業に向けた土台が整いつつある。(海口=新華社配信)= 配信日: 2024(令和6)年4月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024041608458
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