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「ドボク」の写真・グラフィックス・映像
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-Rusia.Rusia. Moscú. Vista general del Kremlin junto al río Moscova. Grabado por Lemaitre, Cadolle y Lalaisse. Historia de Rusia por Chopin. Panorama Universal, edición española de 1839.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2021062211438
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-Folio f 39v.Folio f 39v. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. APPLIED MECHANICS (MACHINES AND WITS). Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031604133
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-Folio f 35v.Folio f 35v. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. UNITS OF WEIGHT AND MEASURES. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031604171
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-Folio f 35r.Folio f 35r. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. NAVIGATION. OBSERVATION OF NATURE. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. TOPOGRAPHIC REFERENCES. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031604301
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-Folio f 31r.Folio f 31r. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031604319
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-Folio f 124v.Folio f 124v. Codex Madrid I (Ms. 8937) “Treaty of statics and mechanics“, 192 folios with 384 pages. Internal format: 215 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. APPLIED MECHANICS (COMPONENTS). APPLIED MECHANICS (MACHINES AND WITS). UNITS OF WEIGHT AND MEASURES. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031604342
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-Folio f 30v.Folio f 30v. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. OBSERVATION OF NATURE. UNITS OF WEIGHT AND MEASURES. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031604358
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-Folio f 97r.Folio f 97r. Codex Madrid I (Ms. 8937) “Treaty of statics and mechanics“, 192 folios with 384 pages. Internal format: 215 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. MATHEMATICS. APPLIED MECHANICS (COMPONENTS). APPLIED MECHANICS (MACHINES AND WITS). OBSERVATION OF NATURE. UNITS OF WEIGHT AND MEASURES. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031604387
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-Folio f 33r.Folio f 33r. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. UNITS OF WEIGHT AND MEASURES. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031604529
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-Folio f 9r.Folio f 9r. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. MATH OPERATIONS, ACCOUNTING NOTES. UNITS OF WEIGHT AND MEASURES. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031604531
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-Brooklyn Suspension BridgeBrooklyn Suspension Bridge, New York, designed and built by John Augustus Roebling (1806-1869) and his son Washington Augustus Roebling (1837-1926). Opened 1883. Top: Laying cable. Bottom: Bridge during construction. From Park Benjamin Appleton‘s Cyclopaedia of Applied Mechanics, New York, 1880. Engraving、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019032700805
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-Road bridge across Mouse WaterRoad bridge across Mouse Water, at Cartland Crags (Cartlane Craigs), near Lanark, Scotland. Built by the Scottish civil engineer Thomas Telford (1757-1834), it was completed in 1822. Engraving after the picture by Thomas Allom (1804-1872).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019040200622
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-Cirro-cumulus cloud which occurs in summer in warm dry weather.Cirro-cumulus cloud which occurs in summer in warm dry weather. Shown over the River Thames, London, England. In right foreground is a typical Thames sailing barge. The bridge is Blackfriars, designed by Robert Mylne (1734-1811), built 1760-1769 and replaced 1860-1869. St Paul‘s Cathedral is in the centre of the picture. From ‘The Beauty of the Heavens‘ by Charles F Blount (London, 1845). Coloured lithograph. 、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019040200609
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-Suspension bridge over the Menai StraitsSuspension bridge over the Menai Straits, Wales, built by Thomas Telford (1757-1834), Scottish civil engineer, between 1820 and 1826. The original timber deck was wrecked in a storm in 1839 and had to be replaced by a heavier one. In 1940 the chains were renewed with high-tensiile steel. This bridge formed part of the London/Holyhead road which carried mails between Dublin and London. Engraving c1840.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019040200604
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-Frejus Rail Tunnel‘Frejus Rail Tunnel (Mont Cenis Tunnel) 1857-1871 in the Alps linking France and Ital. Clearing debris after blasting charges placed in holes drilled by Sommeiller‘s machine. Engraving, Pa\ris, 1874.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019062605200
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-Italy. Pavia. The two medieval towers. Erected between 12th and 13th centuries. Leonardo Da Vinci Square.Italy. Pavia. The two medieval towers. Erected between 12th and 13th centuries. Leonardo Da Vinci Square.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605500
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-Metropolitan main drainage SchemeMetropolitan main drainage Scheme, carried out under the direction of James Bazalgette (1819-1891). Instead of being discharged into the Thames as it flowed through London, sewage was umped downstream and discharged into the river at Crossness. Building new sewers, Bow, London. From ‘The Illustrated London News‘.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2020031922747
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-Britannia Tubular Bridge over Menai Straits between Welsh mainland and Angelsea.Britannia Tubular Bridge over Menai Straits between Welsh mainland and Angelsea. Chester and Holyhead Railway. Begun 1846, opened 18 March 1850. Engineer Robert Stephenson. Box girder bridge. In background is Telfords road suspension bridge built 1820-1826. Hand-coloured lithograph published Bangor c1850、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019061400249
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-Thomas Telford‘s suspension bridge over Menai StraitsThomas Telford‘s suspension bridge over Menai Straits, Wales, built 1820-1826. View from Angelsea side. Original timber deck wrecked in storm, 1839. In 1940 chains renewed with high tensile steel. Part of London/Holyhead road carrying mails between Dublin and London. Hand-coloured engraving, 1830.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019061400254
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-Gustave Eiffel (1832-1923)Gustave Eiffel (1832-1923), French engineer.(1880). His most historic and best-known work is the Eiffel Tower built for the Paris Exposition of 1889 and remained the tallest building in the world until 1930. Photograph by Eugene Pirou. (Paris 1880).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。※「顔写真」対象外の商品です。
商品コード: 2019061303056
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-Surfacing a road with granite setts: Paris.Surfacing a road with granite setts: Paris. Liebig trade card c1900. Chromolithograph、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019061803756
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-Eiffel Tower elevator by Otis.Eiffel Tower elevator by Otis. Elevator car (A): One leg of tower showing elevator with (1) hydraulic cylinder, (2) travelling multiplying pulleys, (3) stationary multiplying pulleys (4) landing platform (5) ascending car (6) cables. Wood engraving 1889.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019061803772
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-Ottoman Empire.Ottoman Empire. Turkey. Turkish wooden pleasure house. Engraving by Lemaitre, Danvin and Lepetit. Historia de Turquia by Joseph Marie Jouannin (1783-1844) and Jules Van Gaver, 1840.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2021062210912
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-Military people of Germany in the Franco-Prussian War 1870 - 1871, Theodor Weishaupt, April 8, 1817 - April 5, 1899,Military people of Germany in the Franco-Prussian War 1870 - 1871, Theodor Weishaupt, April 8, 1817 - April 5, 1899, was a German civil engineer, reproduction of a woodcut from 1882, digital improved.、クレジット:Bildagentur-online /Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2021022604723
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-John Hampden (ca.John Hampden (ca. 1595Ð 1643) was an English politician, and one of the Five Members whose attempted unconstitutional arrest by King Charles I in the House of Commons of England in 1642 sparked the Civil War. Engraving. “Universal History“, 1881.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020070810839
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-‘The Thames Tunnel linking Rotherhithe and Wapping‘The Thames Tunnel linking Rotherhithe and Wapping, begun by Marc Isambard Brunel in 1825 and finished in 1843 after many difficulties. Now part of the London Underground sytem. Engraving 1842.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091100524
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-Grand Junction Canal from Stow Hill near Upper HeyfordGrand Junction Canal from Stow Hill near Upper Heyford, Northamptonshire. In centre is a lime kiln. Lime important to agriculture, building (urban expansion at this time) and growing chemical industry. Grand Junction part of network linking London with Midlands manufacturing towns, and with Liverpool. Chief engineer, William Jessop: Resident engineer, James Barnes. From J.Hassell ‘Tour of the Grand Junction Canal‘, London, 1819. Aquatint.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091101249
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-Electrically powered coal cutter, 1896.Electrically powered coal cutter, 1896.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用はできません。
商品コード: 2019091004560
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-‘Road bridge over the Clyde at the Brtoomielaw‘Road bridge over the Clyde at the Brtoomielaw, Glasgow, Scotland, the last stone bridge built by Thomas Telford (1757-1834) Scottish civil engineer. Begun March 1833, opened January 1836.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091100539
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-Construction of the Eiffel TowerConstruction of the Eiffel Tower, Paris, France. A steel girder being lifted into place with a crane. From ‘La Nature‘ (Paris, 1889).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019052402483
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-Frontispiece of of ‘Architecture Hydraulique‘ by Bernard Forest de Belidor (Paris 1737)Frontispiece of of ‘Architecture Hydraulique‘ by Bernard Forest de Belidor (Paris 1737), showing pump house containing the machinery for raising water supply for fountains and canals in a landscape garden. Belidor (1698-1761) French military and civil engineer, born in Spain.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019052500384
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-Opening of the Mont Cenis railway tunnel linking France and Switzerland.Opening of the Mont Cenis railway tunnel linking France and Switzerland. Work begun 1857. Inauguration train passing through, Septemebr 1871. Wood engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019052404108
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-PUENTE DE SAN MARTIN REEDIFICADO POR ALFONSO X EN EL SIGLO XIII CON AGUA CONTAMINADA,MURALLA Y SAN JUAN DE LOS REYES.PUENTE DE SAN MARTIN REEDIFICADO POR ALFONSO X EN EL SIGLO XIII CON AGUA CONTAMINADA,MURALLA Y SAN JUAN DE LOS REYES. Location: EXTERIOR. SPAIN.、クレジット:Album/Oronoz/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020032603806
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-Niagara suspension bridge (railway).Niagara suspension bridge (railway). Engineers JA and WA Roebling. Coloured engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2020033000711
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-High level bridge over Tyne at Newcastle.High level bridge over Tyne at Newcastle. Builder: Robert Stephenson 1803-1859. Bowstring Girder: North British Railway. First passenger train crossed on 15 August 1849. Engraving after drawing by William Harvey (1796-1866).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019082902425
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-South Wales Railway: Opening of the Chepstow BridgeSouth Wales Railway: Opening of the Chepstow Bridge, 1852. Wrought iron tubular suspension bridge over the river Wye at Chepstow. This bridge, constructed 1849-1852, was an innovative design by Sambaed Kingdom Brunel (1806-1859) and the use of wrought iron tubular girders is considered to be a dummy run for his last great masterpiece, the Royal Albert bridge over the Tamar at Saltash. The Chepstow bridge carried the South Wales Railway over the Wye just above its junction with the Severn. Brunel was engineer to the railway. From ‘The Illustrated London News‘. (London, 24 July 1852). 、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019072502183
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-Pont-y-Cysyllte aqueduct on the Ellesmere Canal where it passes through the Vale of LlangollenPont-y-Cysyllte aqueduct on the Ellesmere Canal where it passes through the Vale of Llangollen, Wales. The most notable of all the iron trough aqueducts in Britain. Built by Thomas Telford (1757-1834) Scottish civil engineer. Opened in 1805, it is 307 metres long, with 19 arches and is 30.7 metres above the river Dee. It cost 47,018. Lithograph. 、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019072502169
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-John Scott Russell (1808-1882) c1878John Scott Russell (1808-1882) c1878,Scottish-born naval architect and civil engineer. Constructed ‘‘Great Eastern‘‘, the steam ship designed by Isambard Kingdom Brunel. First to desribe the phenomenon of the soliton.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019070903547
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-Viaduct on the Bridgewater Canal carrying it across the River Irwell.Viaduct on the Bridgewater Canal carrying it across the River Irwell. Built by the English civil engineer James Brindley (1716-1772) it was commissioned by the Duke of Bridgewater to carry coal from his mines at Worsley, Lancashire to the industrial city of Manchester. From ‘Scenes in England‘ by the Rev. Isaac Taylor, London, 1822. Hand-coloured engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019072502161
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-George StephensonGeorge Stephenson (9 June 1781 12 August 1848) was an English civil engineer and mechanical engineer who built the first public railway line in the world、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2018122124086
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-Sambaed Kingdom Brunel (1806-1859) English engineer and inventorSambaed Kingdom Brunel (1806-1859) English engineer and inventor, c1870. From ‘Les Merveilles de la Science‘ by Louis Figuier. (London, c1870). 、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2018122012040
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-EE. UU. Alton, Estado de Pensilvania. Viaducto de Kinzua. Puente ferroviario de hierro forjado construido en 1882. Ferrocarril dEE. UU. Alton, Estado de Pensilvania. Viaducto de Kinzua. Puente ferroviario de hierro forjado construido en 1882. Ferrocarril de Búffalo a Pittsburgo. Grabado. La Ilustración Española y Americana, 9 de junio de 1882.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019081608795
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-Rolling bridge or inclined plane to raise boat between Padua and Venice.Rolling bridge or inclined plane to raise boat between Padua and Venice. Engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用はできません。
商品コード: 2019082901757
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-Bird‘s-eye view of the Eiffel Tower at the time of the opening of the Paris Exposition of 1889.Bird‘s-eye view of the Eiffel Tower at the time of the opening of the Paris Exposition of 1889. Wood engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019061803795
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-Laying bitumen road surface in a Paris street.Laying bitumen road surface in a Paris street. In background man is drawing buckets of liquid bitumen from tanker for the workmen to spread. Men are wearing wooden shoes (sabots). Liebig trade card c1900. Chromolithograph.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019061803802
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-St Gothard Tunnel linking Italy and Switzerland by rail.St Gothard Tunnel linking Italy and Switzerland by rail. Workmen from the two ends of the tunnel breaking through last piece of rock and meeting, 29 February 1880. Wood engraving March 1880.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2018111533785
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-St Gothard Tunnel linking Italy and Switzerland by rail.St Gothard Tunnel linking Italy and Switzerland by rail. View of Swiss end of tunnel during construction showing workmen man-handling wagons used to remove debris. First works train passed through tunnel on 2 March 1880. Wood engraving published Paris 1880.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2018111533799
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-PLAZA DE ARMAS CUADRADA Y GALERIA DE PIEDRA DEL CASTILLO DE LOS CONDES DE OROPESA CONVERIDO EN PARADOR.PLAZA DE ARMAS CUADRADA Y GALERIA DE PIEDRA DEL CASTILLO DE LOS CONDES DE OROPESA CONVERIDO EN PARADOR. Location: PALACIO CASTILLO DE LOS CONDES DE OROPESA. Jarandilla de la Vera. CACERES. SPAIN.、クレジット:Album/Oronoz/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2021063012810
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-Engineering WondersEngineering Wonders, 1927: Zambesi Bridge over Victoria Falls, Zimbawe (formerly Rhodesia.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用はできません。
商品コード: 2019081604904
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-富士川からの富士山江戸時代、土木工事が発達していなかったために架橋が困難な河川が多数あった。富士川もその一つで、橋はなく、旅人たちは通行にはなはだ苦労したという。明治以降は、その豊富な水資源を利用して、大製紙工業地帯の基盤となった。=撮影年月日不明、静岡、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号14‐3‐0]
商品コード: 2017080201404
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-Severn Tunnel (1873-1886) built to carry Great Western Railway under the river.Severn Tunnel (1873-1886) built to carry Great Western Railway under the river. Outflow channel carrying water pumped from tunnel workings. Engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用はできません。
商品コード: 2019092713323
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-Brooklyn Suspension BridgeBrooklyn Suspension Bridge, New York, opened 1883: EF Farrington, master mechanic, testing the first span of wire cables. Bridge Designed and built by JA Roebling and his son WA Roebling. Wood engraving c1900.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019022002837
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-‘Isambard Kingdom Brunel (1806-1859) leading English civil engineer.‘Isambard Kingdom Brunel (1806-1859) leading English civil engineer. Among his achievements were the Great Western Railway, bridges, tunnels, and steamships including ‘‘SS Great Britain‘‘ and ‘‘SS Great Eastern‘‘.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019072503882
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-St Gothard railway tunnel: Workmen from the Swiss and Italian sides of the tunnel meeting on Sunday morningSt Gothard railway tunnel: Workmen from the Swiss and Italian sides of the tunnel meeting on Sunday morning, 27 February 1880. Wood engraving, London, March 1880.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019070800301
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-Double lock on the Regent‘s CanalDouble lock on the Regent‘s Canal, London showing the east end of the Islington Tunnel in the background. Hand-coloured engraving c1830、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091101134
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-Forth Railway Bridge from South-EastForth Railway Bridge from South-East, c1890, Scotland. This bridge, built for the North British Railway Company, was begun in 1882 and opened on 4 March 1890. Cantilever and central girder design by John Fowler (1817-1898) and Benjamin Baker (1840-1907) who was also the engineer. William Arrol (1839-1913) the principal contractor. The steel for the girders was produced the by the Siemens-Martin process. Chromolithograph c1895.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091101291
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-‘Portal of the Thames Tunnel linking Rotherhithe and Wapping.‘Portal of the Thames Tunnel linking Rotherhithe and Wapping. Begun in 1825 by Marc Isambard Brunel, it is now part of the London Underground Railway system. Engraving c1880.‘、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091100634
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-EL PORTALON S XV/XVI ANTIGUO EDIFICIO COMERCIAL CONVERTIDO EN RESTAURANTE MUSEO.EL PORTALON S XV/XVI ANTIGUO EDIFICIO COMERCIAL CONVERTIDO EN RESTAURANTE MUSEO. Location: EXTERIOR. VITORIA / GASTEIZ. ALAVA. SPAIN.、クレジット:Album/Oronoz/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2021061505833
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-Aftermath of Mino-Owari Earthquake - Neo ValleyIn Japans Neo Valley the result of the 1891 Mino-Owari Earthquake where substantial landslides that caused the destruction of a bridge and a large number of trees. Date: 1891、クレジット:Ins. of Civil Engineers/Mary Evans Picture Library/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2021061107517
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-Collapsed Nagara Gawa Railway BridgeSide view of the Nagara Gawa Railway Bridge, collapsed as a result of the violent tremors of the 1891 Mino-Owari Earthquake that struck the Nobi Plain area of Japan. Date: 1891、クレジット:Ins. of Civil Engineers/Mary Evans Picture Library/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2021061107522
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-Front View of devastated Nagoya Spinning mill.This Spinning Mill in the Japanese city of Nagoya was left in this state of utter devastation following the Mino-Owari Earthquake in 1891. Date: 1891、クレジット:Ins. of Civil Engineers/Mary Evans Picture Library/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2021061107534
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-Temporary shop built after Mino-Owari EarthquakeA Temporary shop set up to support the locals after the 1891 Mino-Owari Earthquake in Japan. For many hundreds of people the tremors rendered them homeless and without accses to food or water, shops such as this one became vital for survival. Date: 1891、クレジット:Ins. of Civil Engineers/Mary Evans Picture Library/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2021061107537
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-(はら・りゅうた) 原龍太土木工学者=撮影年月日不明、場所不明、クレジット:国立国会図書館所蔵画像/共同通信イメージズ
商品コード: 2017080202301
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-Euston StationEuston Station, London terminus of the London and Birmingham Railway: man greets female passenger while luggage on roof is untied. Engineer: Robert Stephenson. From ‘London and Birmingham Railway Guide‘ London. 1840. Iron pillars and trusses、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091104671
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-Conwy suspension bridge over Conwy estuaryConwy suspension bridge over Conwy estuary, Wales, View along the roadway. Built by Thomas Telford (1757-1834), between 1822 and 1826. Engraving c1840.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091104818
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-Greece. Ancient Corinth (polis). Ruins of the archaeological site. Peloponnese region.Greece. Ancient Corinth (polis). Ruins of the archaeological site. Peloponnese region.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2021061500182
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-Panama Canal: Scene during the de Lesseps attempt to dig the canalPanama Canal: Scene during the de Lesseps attempt to dig the canal, showing West Indian labourers purchasing refreshment. Wood engraving 1888.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019021408900
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-Panama Canal: Paying West Indian labourers on their arrival at Tabemilla during the de Lesseps attemPanama Canal: Paying West Indian labourers on their arrival at Tabemilla during the de Lesseps attempt to dig the Panama Canal. Wood engraving 1888.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019021408901
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-Folio f 36r.Folio f 36r. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. MATH OPERATIONS, ACCOUNTING NOTES. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. UNITS OF WEIGHT AND MEASURES. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605678
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-Folio f 143r.Folio f 143r. Codex Madrid I (Ms. 8937) “Treaty of statics and mechanics“, 192 folios with 384 pages. Internal format: 215 x 145 mm. MATHEMATICS. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. APPLIED MECHANICS (COMPONENTS). Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605767
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-Folio f 6r.Folio f 6r. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. UNITS OF WEIGHT AND MEASURES. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. OBSERVATION OF NATURE. MATH OPERATIONS, ACCOUNTING NOTES. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605782
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-Folio f 43v.Folio f 43v. Codex Madrid I (Ms. 8937) “Treaty of statics and mechanics“, 192 folios with 384 pages. Internal format: 215 x 145 mm. APPLIED MECHANICS (COMPONENTS). PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. APPLIED MECHANICS (MACHINES AND WITS). Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605801
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-Folio f 97v.Folio f 97v. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. MATHEMATICS. APPLIED MECHANICS (COMPONENTS). PERSPECTIVE, OPTICS, PAINTING, DRAWING. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605803
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-Folio f 5v.Folio f 5v. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. OBSERVATION OF NATURE. MILITARY ENGINEERING, FORTIFICATIONS. MATH OPERATIONS, ACCOUNTING NOTES. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605815
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-Folio f 143v.Folio f 143v. Codex Madrid I (Ms. 8937) “Treaty of statics and mechanics“, 192 folios with 384 pages. Internal format: 215 x 145 mm. APPLIED MECHANICS (COMPONENTS). APPLIED MECHANICS (MACHINES AND WITS). PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605829
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-Folio f 142v.Folio f 142v. Codex Madrid I (Ms. 8937) “Treaty of statics and mechanics“, 192 folios with 384 pages. Internal format: 215 x 145 mm. APPLIED MECHANICS (COMPONENTS). CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605868
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-Folio f 151v.Folio f 151v. Codex Madrid I (Ms. 8937) “Treaty of statics and mechanics“, 192 folios with 384 pages. Internal format: 215 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. APPLIED MECHANICS (MACHINES AND WITS). PERSPECTIVE, OPTICS, PAINTING, DRAWING. UNITS OF WEIGHT AND MEASURES. TOPOGRAPHIC REFERENCES. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605902
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-Folio f 16v.Folio f 16v. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. STUDIES AROUND THE ARNO. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605980
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-Folio f 43r.Folio f 43r. Codex Madrid I (Ms. 8937) “Treaty of statics and mechanics“, 192 folios with 384 pages. Internal format: 215 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. APPLIED MECHANICS (COMPONENTS). Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031605986
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-Folio f 55v.Folio f 55v. Codex Madrid II (Ms. 8936) “Treaty of fortification, statics and geometry“. 158 folios with 316 pages. Internal format: 210 x 145 mm. CIVIL ENGINEERING, CONSTRUCTION. MATHEMATICS. APPLIED MECHANICS (MACHINES AND WITS). MENTION OF MATERIALS. UNITS OF WEIGHT AND MEASURES. PRINCIPLES OF MECHANICS, CINEMATICS, DYNAMICS. Museum: BIBLIOTECA NACIONAL DE ESPAÑA, MADRID. Author: LEONARDO DA VINCI.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031606002
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-Roman Art.Roman Art. Spain. Italica. Theatre. Its construction began under Emperor Augustus (1st century BC-1st century AD). Orchestra, frons pulpiti and scaenae frons. Santiponce. Andalusia.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020051503368
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-ARTE ROMANO.ARTE ROMANO. SIRIA. SIRSHILA. Antigua ciudad, capital de municipio durante la época romana. Vista parcial de la NECROPOLIS, sembrada de grandes tumbas de piedra. (CIUDADES MUERTAS). Alrededores de Bara.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020042706279
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-PUENTE DE SAN MARTIN REEDIFICADO POR ALFONSO X EN EL SIGLO XIII CON AGUA CONTAMINADA,MURALLA Y SAN JUAN DE LOS REYES.PUENTE DE SAN MARTIN REEDIFICADO POR ALFONSO X EN EL SIGLO XIII CON AGUA CONTAMINADA,MURALLA Y SAN JUAN DE LOS REYES. Location: EXTERIOR. SPAIN.、クレジット:Album/Oronoz/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020112710792
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-Germany.Germany. Berlin. Jewish Museum Berlin. Built in 1999 by architect estadonidense of Jewish origin and born in Poland, Daniel Libeskind (1946). Interior.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020052203623
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-Germany.Germany. Berlin. Jewish Museum Berlin. Built in 1999 by architect estadonidense of Jewish origin and born in Poland, Daniel Libeskind (1946). Interior.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020052203754
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-Germany.Germany. Berlin. Jewish Museum Berlin. Built in 1999 by architect estadonidense of Jewish origin and born in Poland, Daniel Libeskind (1946). Interior.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020052203771
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-AYUNTAMIENTO DE ALCAÑIZ.AYUNTAMIENTO DE ALCAÑIZ. Edificio de comienzos del último tercio del siglo XVI, se levanta formando ángulo con la Lonja. Vista general de su fachada de piedra de tres plantas, decorada en el piso inferior por columnas jónicas y rematado por frontones triangulares y un escudo central. El conjunto se remata con un saliente alero de madera. Plaza de España. Provincia Teruel. Aragón.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020042304638
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-Construction train on the Union Pacific RailroadConstruction train on the Union Pacific Railroad, 1868. Photograph、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2020040601898
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-William Henry Barlow (1812-1902)William Henry Barlow (1812-1902) British civil engineer; invented Barlow saddleback rail (1859); engineer of the New Tay Bridge, Scotland, 1882. Engraving、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019030502590
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-Second Eddystone lighthouse built on the Stone 13 miles South-east of PolperroSecond Eddystone lighthouse built on the Stone 13 miles South-east of Polperro, Cornwall, England, which claimed up to 50 ships a year. Built by the English engineer and engraver Henry Winstanley (1644-1703) in 1699, destroyed in a gale on 26 November 1703. From ‘The Pictorial Gallery of Arts‘ by Charles Knight (London, c1851). Engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019030502872
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-Inside the lantern of the fourth Eddystone lighthouse builtInside the lantern of the fourth Eddystone lighthouse built on the Stone 13 miles South-east of Polperro, Cornwall, England. Built by the English civil engineer John Smeaton (1724-1792) beginning in 1756 it was in operation for 127 years. Engraving from ‘The Sea‘ by F Whymper (London, c1890).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019030502837
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-The lantern of the Eddystone lighthouse built on the Stone 13 miles South-east of PolperroThe lantern of the Eddystone lighthouse built on the Stone 13 miles South-east of Polperro, Cornwall, England, being used to observe migrating birds. This practice began in the Autumn of 1878. Illustration by Charles Whymper (1853-1941) from ‘The Quiver‘ (London, 1882).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019030502839
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-The fourth Eddystone lighthouse built on the Stone 13 miles South-east of PolperroThe fourth Eddystone lighthouse built on the Stone 13 miles South-east of Polperro, Cornwall, England, which claimed up to 50 ships a year. Built by the English civil engineer John Smeaton (1724-1792) beginning in 1756 it was in operation for 127 years. Work in progress on the 15th course, showing the method of raising the blocks of Portland stone from the boat to working level. From ‘Lives of the Engineers‘ Vol. II by Samuel Smiles (London, 1861). Engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019030502849
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-Operating the pressure pump which forced oil up to the burner on the Eddystone lighthouse.Operating the pressure pump which forced oil up to the burner on the Eddystone lighthouse. This was in the fifth Eddystone lighthouse built on the Stone 13 miles South-east of Polperro, Cornwall, England, designed by James Douglas, engineer to Trinity House, between 1878 and 1892. Engraving from ‘The Strand Magazine‘ (London, 1892).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019030502833
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-The fourth Eddystone lighthouse built on the Stone 13 miles South-east of PolperroThe fourth Eddystone lighthouse built on the Stone 13 miles South-east of Polperro, Cornwall, England, which claimed up to 50 ships a year. Built by the English civil engineer John Smeaton (1724-1792) beginning in 1756 it was in operation for 127 years. From ‘Scenes in England‘ by the Rev. Isaac Taylor, London, 1822. Hand-coloured engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019030502850
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-Method of deepening a canal.Method of deepening a canal. A number of holes are drilled close together on bed and the spoil is put the barge accompanying the drilling rig. If current was not strong enough to level out the bed of the waterway, a scraper or drum was used to do the work. The process could also be carried out by two men (L) before canal was flooded. From ‘Architecture Hydraulique‘ by Bernard Forest de Belidor (Paris, 1737). Engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。 ※ファイルサイズの小さい画像です。
商品コード: 2019030803539
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-Canal boat for passengers and freight.Canal boat for passengers and freight. A tarpaulin could be put over the framework to protect passengers and freight in bad weather. The rope leading to horse pulling the boat is on the left. From ‘A Treatise on the Improvement of Canal Navigation‘ by Robert Fulton (London, 1796). Robert Fulton (1765-1815) American engineer. Engraving. Transport.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019031203238
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-Inclined plane: Machinery for raising and lowering tub boats to and from different levels on a canalInclined plane: Machinery for raising and lowering tub boats to and from different levels on a canal. From ‘A Treatise on the Improvement of Canal Navigation‘ by Robert Fulton (London, 1796). Robert Fulton (1765-1815) American engineer. Engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019031203241
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-Thomas Telford (1757-1834) Scottish civil engineerThomas Telford (1757-1834) Scottish civil engineer, born at Westkirk, Langholm. Apprenticed to a stonemason at the age of 14, he became the eminent civil engineer of his generation and was called the Colossus of Roads for the improvements he made to 1,000 miles of roads. Among his works are the Ellesmere Canal which included the Chirk viaduct and the Pont Cysylte aqueduct, the Caledonian Canal, improvements to the London to Holyhead road which included the Menai Suspension Bridge, and St Katherine‘s Docks, London. 、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019031100940
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-Baltimore and Ohio Railroad: Locomotive emerging from the 4100-ft Kingwood Tunnel through the AlleghBaltimore and Ohio Railroad: Locomotive emerging from the 4100-ft Kingwood Tunnel through the Alleghany Mountains. From ‘The Illustrated London News‘, May 1861. Wood engraving.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019031501723
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