- 吸収合併
- 令和
- 記者
- 外来
- 最大
- 特徴
- 文明
- 伝統文化
- 千年
- 文化財
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |
「吸収」の写真・グラフィックス・映像
- 提供元
- 日付
- 種類
- 向き
- カテゴリ
- 色
- 提供元
- 共同通信社 0
- 国内提供元 0
- 海外提供元 0
- 日付
- 24時間以内 0
- 48時間以内 0
- 72時間以内 0
- 7日以内 1
- 30日以内 30
- 1年以内 393
- 期間を指定 1543
- 日付指定なし 1543
- 種類
- 写真 1454
- グラフィックス 34
- 映像 55
- 向き
- 縦 274
- 横 1224
- 正方形 10
- カテゴリ
- ニュース
- スポーツ
- エンターテインメント
- 教育向け
- カテゴリ指定なし
- 色
- カラー 1454
- モノクロ 80
- 古い順
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- ...
- 古い順
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Nicholas I (1796-1855) Emperor (Tsar) of Russia from 1825; Nicholas on his deathbedNicholas I (1796-1855) Emperor (Tsar) of Russia from 1825; Nicholas on his deathbed, priests saying prayers over his body. His ambition was to absorb Turkey into the Russian empire, an ambition opposed by Britain and France and which resulted in the Crimean (Russo-Turkish) War of 1853-1856. From ‘The Illustrated London News‘ (London, 1855). Engraving. 、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019052402054
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Greco-Roman Intaglios.Greco-Roman Intaglios. In the course of the 2nd and 1st centuries BC, the Hellenistic kingdoms were gradually absorbed into the spreading area of Roman domination. With the intaglios of this time it is rarely possible to distinguish between Greek and Roman manufacture or to determine precise dates or origins. Their wide range of styles and subjects demonstrates the eclecticism of the ages: while some seem deliberately archaising or classic, others appear to allude to contemporary events.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019071902576
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Greco-Roman Intaglios.Greco-Roman Intaglios. In the course of the 2nd and 1st centuries BC, the Hellenistic kingdoms were gradually absorbed into the spreading area of Roman domination. With the intaglios of this time it is rarely possible to distinguish between Greek and Roman manufacture or to determine precise dates or origins. Their wide range of styles and subjects demonstrates the eclecticism of the ages: while some seem deliberately archaising or classic, others appear to allude to contemporary events.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019071902627
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Italy. Rome. Basilica of Saint Sabina. Interior with fresco by Taddeo Zuccari (1529-1566), 1559, in the apse.Italy. Rome. Basilica of Saint Sabina. Interior with fresco by Taddeo Zuccari (1529-1566), 1559, in the apse.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020061105024
本画像はログイン後にご覧いただけます
-St.Louis in GlorySt. Louis in Glory, ca041, Black chalk, heightened with white chalk, on beige paper. Framing lines in pen and brown ink., 15 3/8 x 11 1/4 in. (39.1 x 28.6 cm), Drawings, Simon Vouet (French, Paris 15901649 Paris), After a trip to Venice from 1612 to 1614 where he discovered the color of Veronese and Titian, Simon Vouet spent the following fourteen years in Rome where he absorbed the lessons of Caravaggio and Annibale Carracci.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020040301036
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Claude Monet: Madame Monet Embroidering (Camille au mier), Claude Monet, 1875, Oil on canvasClaude Monet: Madame Monet Embroidering (Camille au mier), Claude Monet, 1875, Oil on canvas, Though Monet preferred painting in the open air, surrounded by shifting light and atmosphere, here he brings his easel indoors to capture his first wife, Camille Doncieux, sitting at her embroidery loom. Quietly absorbed in her task, Monet‘s figure recalls the genre scenes of 17th-century Dutch masters like Vermeer, which were enjoying a revival in France at the time. Even indoors, light is a primary concern for the artist; note how touches of white flicker across the front of Camille‘s dress, creating a tapestry-like texture that perhaps alludes to her work on the loom. Monet began this picture during the summer of 1874, when the couple rented a house in Argenteuil., Overall: 25 3/4 x 22 in. (65.4 x 55.9 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020032602710
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Roger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale), Roger de La Fresnaye, 1913, Oil on canvasRoger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale), Roger de La Fresnaye, 1913, Oil on canvas, French painter Roger de La Fresnaye absorbed the cubist vocabulary developed by Pablo Picasso and Georges Braque. He was a member of the Section d‘Or, the group of artists who, in 1911, first brought cubism to the attention of the public by exhibiting their works at the Salon. In the cubism of de la Fresnaye, objects from the natural world are translated into stylized forms; here, for example, fingers take on the same shape as a pile of books. Painted in 1913, this work seems to sum up the standard roles assigned to men and women in representation. With a newspaper open on his lap, the fully clothed man participates in the realm of culture and intellect, while the woman, her naked body in dreamy repose, is all physical sensuality., Overall: 47 x 59 1/2 in. (119.4 x 151.1 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031918482
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Tacuinum Sanitatis.Tacuinum Sanitatis. 14th century. Medieval handbook of health. Wine cellar. Two men drinking wine while another man is extracting wine from a barrel. Folio 86v.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020051307315
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Huaxtec small sculptures from the Gulf of Mexico circa 900-1450 Ad.Huaxtec small sculptures from the Gulf of Mexico circa 900-1450 Ad. The Huaxtec culture was conquered and absorbed by the Aztecs. Pre-Columbian Mesoamerican Mythology、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019011022690
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Figure incarcerated in tomb (circle) with soul and spirit leaving (two boy-headed birds)Figure incarcerated in tomb (circle) with soul and spirit leaving (two boy-headed birds) and absorbing the black crow. In body are salt, sulphur & mercury. From Stolcius ‘Viridarium Chymicum‘, 1624. Woodcut.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019081300008
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Magic lantern slide WW1Magic lantern slide WW1, 1914-1918, World war one images. The Punjab Christian Battalion was raised on 9 July 1917[1] in Montgomery. It was numbered as the 71st Punjabis in December 1917 and joined the 44th (Ferozepore) Brigade in 16th Indian Division. It served with the brigade and division on the North West Frontier until May 1918 when it was transferred to Bushire in 1919, the regiment was absorbed into the 111th Mahars.、クレジット:John Short/Universal Images Group/共同通信イメージズ
商品コード: 2020020601926
本画像はログイン後にご覧いただけます
-A Young Woman at Her Toilet with a Maid, ca.A Young Woman at Her Toilet with a Maid, ca. 1650–51, Oil on wood, 18 3/4 x 13 5/8 in. (47.6 x 34.6 cm), Paintings, Gerard ter Borch the Younger (Dutch, Zwolle 1617–1681 Deventer), This small panel is the earliest known picture by Ter Borch to set full-length figures in a domestic interior. His sister Gesina served as a model for the young lady of the house, whose self-absorption contrasts with the alertness of the maid.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2020103001472
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Tatekawa in Honjō (Honjō Tatekawa), from the series Thirty-six Views of Mount Fuji (Fugaku sanjūrokkei), 冨嶽三十六景 本所立川, Ed☆Tatekawa in Honjō (Honjō Tatekawa), from the series Thirty-six Views of Mount Fuji (Fugaku sanjūrokkei), 冨嶽三十六景 本所立川, Edo period (1615–1868), ca. 1830–32, Japan, Polychrome woodblock print; ink and color on paper, 10 1/16 x 15 in. (25.6 x 38.1 cm), Prints, Katsushika Hokusai (Japanese, Tokyo (Edo) 1760–1849 Tokyo (Edo)), Honjō was a district for lumberyards. Mount Fuji peeks through the planks stacked up in such a yard next to the Tate canal. The figures in the print are completely absorbed in their work, unaffected by the handsome vista of Fuji.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ
商品コード: 2021082009269
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Magic Lantern slide circa 1900. Victorian or Edwardian era.Magic Lantern slide circa 1900. Victorian or Edwardian era. The origional monchrome ( black and white ) photograph hand coloured.The photograph is the work of G.W. Wilson photographer and slide manufacturer 1823-1893.George Washington Wilson (7 February 1823 – 9 March 1893) was a pioneering Scottish photographer. The French Riviera and Monte Carlo (lecture ) Slide 17 Grasse Cathedral. Grasse Cathedral (Cathédrale Notre-Dame-du-Puy de Grasse) is a 12th-century Roman Catholic church in the Romanesque style located in Grasse, France. The former cathedral is a national monument.[1] It is now the church of Notre-Dame-du-Puy.It was the seat of the Bishop of Grasse. The diocese of Grasse was absorbed by the diocese of Nice under the Concordat of 1801.、クレジット:John Short/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2021111209234
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Fan box with loose lid, made of cardboard covered with light green paper on which white flower garlands,Fan box with loose lid, made of cardboard covered with light green paper on which white flower garlands, Fan box with loose cardboard cover covered with light green paper with white flower garlands. Inside with cotton wool., anonymous, c. 1890 - c. 1900, geheel, printing, l 36.2 cm × w 6 cm × h 5.2 cm.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2023051008233
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Canopy bed made of walnut, fully rigged with curtains and falls from silk,Canopy bed made of walnut, fully rigged with curtains and falls from silk, fully rigged with curtains and falls from silk. The bed consists of a wooden box with raised headboard, resting on ball legs, where a construction is imitated with false hinges, as if the two long sides can be folded down. There is a loose bottom in the box, consisting of an oak frame with red and white checkered webbing. The square corner posts with imitation bedstead bolts continue in four double-twisted bed posts, on which the sky and the framework with the outer traps rest on four iron pins. between the posts there are four rods on which hang three curtains of red moiré, trimmed with trimmings with yellow and red tassels. The raised sky is covered on the inside with yellow-pink changeant silk, trimmed with ditto trimmings. In the sky, two yellow curtains are attached to the headboard, which were originally inc、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2023050413676
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Strip of bobbin lace with a peony between two curved leaves, Strip of natural-colored Dutch bobbin lace.Strip of bobbin lace with a peony between two curved leaves, Strip of natural-colored Dutch bobbin lace. The repetitive and symmetrical pattern consists of a peony between two upwardly bending leaves, which spring from underneath the flower. The motifs are connected by a sparingly used irregular grid. The motifs are made in linen with openwork edges. The top and bottom are straight finished, with picots on one side. A darker thread runs through parts of the pattern, according to an apparently random pattern. This was probably caused during the coloring of the strip, whereby the dye is absorbed better by some threads than by others., anonymous, Antwerp (possibly), c. 1685 - c. 1699, linen (material), bobbin lace, l 217 cm × w 2.5 cm ×, 6.5 cm.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2023051715592
本画像はログイン後にご覧いただけます
-19th century French gaming table19th century French gaming table with gamblers absorbed in a game、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019071600813
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Huaxtec small sculpture of a head from the Gulf of Mexico 900-1450 AD.Huaxtec small sculpture of a head from the Gulf of Mexico 900-1450 AD. The Huaxtec culture was conquered and absorbed by the Aztecs. Pre-Columbian Mesoamerican Mythology、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019011022685
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Huaxtec small sculpture of a head from the Gulf of Mexico 900-1450 AD.Huaxtec small sculpture of a head from the Gulf of Mexico 900-1450 AD. The Huaxtec culture was conquered and absorbed by the Aztecs. Pre-Columbian Mesoamerican Mythology、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019011022385
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Nicholas 1 (1796-1855) Emperor (Tsar) of Russia from 1825.Nicholas 1 (1796-1855) Emperor (Tsar) of Russia from 1825. Nicholas in military uniform. His ambition was to absorb Turkey into the Russian empire, an ambition opposed by Britain and France and which resulted in the Crimean (Russo-Turkish) War of 1853-1856. From ‘The Illustrated London News‘ (London, 1855). Engraving. 、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019031803468
本画像はログイン後にご覧いただけます
-The Reader, Oil on canvas, 15 x 11 in.The Reader, Oil on canvas, 15 x 11 in. (38.1 x 27.9 cm), Paintings, Eglon van der Neer (Dutch, Amsterdam 1635/36–1703 Düsseldorf), A young woman looks up from her reading—possibly of an emblem book or illustrated treatise—absorbed in thought or distracted by something unseen. The theme was already well-established in the early 1660s, when this painting was likely made, and in his treatment Van der Neer suggests, in the young woman’s fine but modest attire, the silver writing set and sealing wax, and the extinguished candle (a conventional vanitas symbol), a degree of virtue and cultivation.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2020102901169
本画像はログイン後にご覧いただけます
-ARTE SIGLO XIX. HOLANDA. VINCENT VAN GOGH (Groot-Zundert, Holanda, 1853-Auvers-sur-Oise, Francia, 1890). Pintor postimpresionistARTE SIGLO XIX. HOLANDA. VINCENT VAN GOGH (Groot-Zundert, Holanda, 1853-Auvers-sur-Oise, Francia, 1890). Pintor postimpresionista holand駸. “LOS BEBEDORES“ (1890). Detalle. Instituto de Arte de Chicago. Estado de Illinois. Estados Unidos.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019082400352
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Greco-Roman Intaglios.Greco-Roman Intaglios. In the course of the 2nd and 1st centuries BC, the Hellenistic kingdoms were gradually absorbed into the spreading area of Roman domination. With the intaglios of this time it is rarely possible to distinguish between Greek and Roman manufacture or to determine precise dates or origins. Their wide range of styles and subjects demonstrates the eclecticism of the ages: while some seem deliberately archaising or classic, others appear to allude to contemporary events.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019071902582
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Allegory in Honor of Cardinal Richelieu.Allegory in Honor of Cardinal Richelieu. Artist: Charles Le Brun (French, Paris 1619-1690 Paris). Dimensions: 14 11/16 x 29 1/2 in. (37.3 x 74.9 cm). Date: 1641.The long career of Le Brun spans much of the seventeenth century. He owes his reputation to the central role he played during Louis XIV‘s reign in designing the décor for major buildings and gardens, especially those of Versailles. In 1634, he enters the studio of Simon Vouet at the suggestion of chancellor Pierre Séguier, where he quickly absorbed the lessons of the master, an influence evident in Le Brun‘s earliest works and visible until the end of the 1650s. In 1648, he was one of the twelve founding members of the Académie Royale de Peinture et de Sculpture and was appointed First Painter to the King in 1662, which enabled him to control the entire official production during the years 1660 to 1685. 、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031920049
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Woman Reading a Letter. Dating: c. 1663. Measurements: h 46.5 cm x w 39 cm x d 6.5 cm; h 70 cm x w 63 cm.Woman Reading a Letter. Dating: c. 1663. Measurements: h 46.5 cm x w 39 cm x d 6.5 cm; h 70 cm x w 63 cm. Museum: Rijksmuseum, Amsterdam. Author: JOHANNES VERMEER.、クレジット:Album/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031104832
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Huaxtec small sculptures from the Gulf of Mexico circa 900-1450 Ad.Huaxtec small sculptures from the Gulf of Mexico circa 900-1450 Ad. The Huaxtec culture was conquered and absorbed by the Aztecs. Pre-Columbian Mesoamerican Mythology、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019042601179
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Greco-Roman Intaglios.Greco-Roman Intaglios. In the course of the 2nd and 1st centuries BC, the Hellenistic kingdoms were gradually absorbed into the spreading area of Roman domination. With the intaglios of this time it is rarely possible to distinguish between Greek and Roman manufacture or to determine precise dates or origins. Their wide range of styles and subjects demonstrates the eclecticism of the ages: while some seem deliberately archaising or classic, others appear to allude to contemporary events.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019073000755
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Cold Douche: used to ‘‘arouse the activity of the absorbent system‘‘.Cold Douche: used to ‘‘arouse the activity of the absorbent system‘‘. Treatment for swelling and stiff joints, gout, constipation, etc. From ‘‘The Hydropathic Encyclopaedia‘‘, New York, 1874.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019060407464
本画像はログイン後にご覧いただけます
-詩歌写真鏡 李白, Ri Haku from the series Mirrors of Japanese and Chinese Poems (Shiika shashin kyō), Edo period (1615–1868),詩歌写真鏡 李白, Ri Haku from the series Mirrors of Japanese and Chinese Poems (Shiika shashin kyō), Edo period (1615–1868), ca. 1832, Japan, Polychrome woodblock print; ink and color on paper, 20 3/8 x 9 in. (51.8 x 22.9 cm), Prints, Katsushika Hokusai (Japanese, Tokyo (Edo) 1760–1849 Tokyo (Edo)), The lofty character of Chinese poets as well as the time-honored theme of the poet Li Bo viewing a waterfall are transformed by Hokusai into a joyous, thrilling spectacle of natural wonder. The contrast between the poet‘s profound absorption and the two boy attendants fussing over him gives the scene its animating piquancy.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2021081010736
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Page from Tales of a Parrot (Tuti-nama): Sixth night:Page from Tales of a Parrot (Tuti-nama): Sixth night: Seven men disputing possession of a woman bring her before the Tree of Justice into which she is absorbed, c. 1560. India, Mughal, Reign of Akbar, 16th century. Opaque watercolor, ink and gold on paper; overall: 20 x 14.3 cm (7 7/8 x 5 5/8 in.).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2022072810959
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Sectional view of Gay-Lussac‘s lead chambers and absorption towersSectional view of Gay-Lussac‘s lead chambers and absorption towers, 1870. These were for the large-scale production of sulphuric acid also known as Oil of Vitriol or H2SO4, one of the most important industrial chemicals. Invented in 1827, Gay-Lussac‘s (1778-1850) method only came into use after the invention by John Glover (1817-1902) of the denitrating tower (E) some thirty years later. From ‘Les Merveilles de l‘Industrie‘ by Louis Figuier. (Paris, c1870). Engraving、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019081300052
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Model of the Bed of a 20-cm Sea Service Mortar on a Pivoting Undercarriage,Model of the Bed of a 20-cm Sea Service Mortar on a Pivoting Undercarriage, Model of a mortar chair for mortar of 20 inches (cm) on swivel bed. The swivel bed consists of a flat wooden plate with a hole for the spindle bolt in the middle. At the rear is a fixed buffer beam with five removable beams, which serve as a buffer for absorbing the recoil, small spools are arranged between these beams, alternately at the ends or in the middle, through which the beams can spring. The chair consists of two parts placed in the direction of the layers and has taps made entirely of brass, a trough for the mortar in lying position and a removable guide block, which gives the mortar an elevation of 45 °. Scale 1: 5 (scale on model)., Rijkswerf Amsterdam, Amsterdam, 1855, wood (plant material), brass (alloy), h 13 cm × w 38.1 cm × d 25.4 cm × h 22 cm w 50.5 cm × d 31 cm.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2023051914819
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Red wooden box, The inside of the box is filled with cotton wool, Suriname, Mattheus Sigismundus Schuster, anonymous,Red wooden box, The inside of the box is filled with cotton wool, Suriname, Mattheus Sigismundus Schuster, anonymous, England, 1775 - 1825, wood (plant material), copper (metal), h 9.2 cm × w 7 cm × d 1.8 cm.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2023051914252
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Greco-Roman Intaglios.Greco-Roman Intaglios. In the course of the 2nd and 1st centuries BC, the Hellenistic kingdoms were gradually absorbed into the spreading area of Roman domination. With the intaglios of this time it is rarely possible to distinguish between Greek and Roman manufacture or to determine precise dates or origins. Their wide range of styles and subjects demonstrates the eclecticism of the ages: while some seem deliberately archaising or classic, others appear to allude to contemporary events.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019071902680
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Magic Lantern slide circa 1900 hand colouredMagic Lantern slide circa 1900. Victorian or Edwardian era. The origional monchrome ( black and white ) photograph hand coloured.The photograph is the work of G.W. Wilson photographer and slide manufacturer 1823-1893.George Washington Wilson (7 February 1823 – 9 March 1893) was a pioneering Scottish photographer. The French Riviera and Monte Carlo (lecture ) Slide 17 Grasse Cathedral. Grasse Cathedral (Cathédrale Notre-Dame-du-Puy de Grasse) is a 12th-century Roman Catholic church in the Romanesque style located in Grasse, France. The former cathedral is a national monument.[1] It is now the church of Notre-Dame-du-Puy.It was the seat of the Bishop of Grasse. The diocese of Grasse was absorbed by the diocese of Nice under the Concordat of 1801.、クレジット:John Short/Universal Images Group/共同通信イメージズ
商品コード: 2019112801697
本画像はログイン後にご覧いただけます
-隅田川の舟遊び桜をめでたり、墨堤の名所旧跡を見物したり、料亭で一杯やったりする隅田川の舟遊び。このように屋根に人が乗っていられるのは、両岸が土手で流れがおだやかだったからではないだろうか。コンクリートで土手が固められた現在は、波が吸収されないためか波高しである。とても悠長に屋根に座っていられないとだろう。=撮影年月日不明、東京、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号91‐15‐0]
商品コード: 2017081400945
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Nicholas I (1796-1855) Emperor (Tsar) of Russia from 1825; Nicholas on his deathbedNicholas I (1796-1855) Emperor (Tsar) of Russia from 1825; Nicholas on his deathbed, priests saying prayers over his body. His ambition was to absorb Turkey into the Russian empire, an ambition opposed by Britain and France and which resulted in the Crimean (Russo-Turkish) War, 1853-1856.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019052500388
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Nicholas I (1796-1855) Emperor (Tsar) of Russia from 1825; Nicholas on his deathbedNicholas I (1796-1855) Emperor (Tsar) of Russia from 1825; Nicholas on his deathbed, priests saying prayers over his body. His ambition was to absorb Turkey into the Russian empire, an ambition opposed by Britain and France and which resulted in the Crimean (Russo-Turkish) War of 1853-1856. From ‘The Illustrated London News‘ (London, 1855). Engraving. 、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019052402048
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Bracket with Tree Spirits (100-200) Yakshi.Bracket with Tree Spirits (100-200) Yakshi. Kushan period. In early Indian cults yakshis were female nature spirits. They were then absorbed into Buddhist and Jain worship as images of fertility. This bracket is carved on each side with a figure of a yakshi holding a flowering part of a gateway marking one of the approaches to a Buddhist or Jain stupa (relic mound).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061804267
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Roger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale), Roger de La Fresnaye, 1913, Oil on canvasRoger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale), Roger de La Fresnaye, 1913, Oil on canvas, French painter Roger de La Fresnaye absorbed the cubist vocabulary developed by Pablo Picasso and Georges Braque. He was a member of the Section d‘Or, the group of artists who, in 1911, first brought cubism to the attention of the public by exhibiting their works at the Salon. In the cubism of de la Fresnaye, objects from the natural world are translated into stylized forms; here, for example, fingers take on the same shape as a pile of books. Painted in 1913, this work seems to sum up the standard roles assigned to men and women in representation. With a newspaper open on his lap, the fully clothed man participates in the realm of culture and intellect, while the woman, her naked body in dreamy repose, is all physical sensuality., Overall: 47 x 59 1/2 in. (119.4 x 151.1 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031918487
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Antoni Miro (b.1944). Spanish painter. The drinker, 1960. Group of paintings Opera Prima (1962-1972).キーワード:イラスト、画家、絵画、スペイン、ジョアン・ミロ、シュルレアリスム、ダダ、Antoni Miro (b.1944). Spanish painter. The drinker, 1960. Group of paintings Opera Prima (1962-1972).、クレジット:Album/Kurwenal/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019082603435
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Pierre-Auguste Renoir: Bather Drying Herself (Baigneuse s‘essuyant), Pierre-Auguste Renoir, c.キーワード:ピエール=オーギュスト・ルノワール、Pierre-Auguste Renoir: Bather Drying Herself (Baigneuse s‘essuyant), Pierre-Auguste Renoir, c. 1908, Oil on canvas, Renoir painted the female nude obsessively during the later part of his career. In hundreds of canvases, bathing figures, presented alone or in groups, perform intimate actions like getting dressed, pulling back hair, or drying off. Here, as in the vast majority of these canvases, the bather does not acknowledge the artist/ viewer‘s presence but remains absorbed in her task, heightening the sense of voyeurism. Skin is soft and velvety-looking, an effect achieved through liquid-thin paint applied in short, delicate strokes; this a hallmark of Renoir‘s late works., Overall: 36 7/16 x 29 1/8 in. (92.5 x 74 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019111400258
本画像はログイン後にご覧いただけます
-TAPIZ DEL APOCALIPSIS - LA TIERRA ABSORBE EL RIO .TAPIZ DEL APOCALIPSIS - LA TIERRA ABSORBE EL RIO ... (carton de Jean de Bruges) - S XIV. Location: CASTILLO. Angers. France. SAN JUAN EVANGELISTA Y APOSTOL.、クレジット:Album/Oronoz/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020062901017
本画像はログイン後にご覧いただけます
-CELEBRATING YULE-TIDE, From a painting by A.CELEBRATING YULE-TIDE, From a painting by A. Tidemand. Yule or Yuletide (“Yule time“) is a religious festival observed by the Northern European peoples, later being absorbed into and equated with the Christian festival of Christmas.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020061105494
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Roger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale), Roger de La Fresnaye, 1913, Oil on canvasRoger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale), Roger de La Fresnaye, 1913, Oil on canvas, French painter Roger de La Fresnaye absorbed the cubist vocabulary developed by Pablo Picasso and Georges Braque. He was a member of the Section d‘Or, the group of artists who, in 1911, first brought cubism to the attention of the public by exhibiting their works at the Salon. In the cubism of de la Fresnaye, objects from the natural world are translated into stylized forms; here, for example, fingers take on the same shape as a pile of books. Painted in 1913, this work seems to sum up the standard roles assigned to men and women in representation. With a newspaper open on his lap, the fully clothed man participates in the realm of culture and intellect, while the woman, her naked body in dreamy repose, is all physical sensuality., Overall: 47 x 59 1/2 in. (119.4 x 151.1 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020031918576
本画像はログイン後にご覧いただけます
-A Young Woman at Her Toilet with a Maid, ca. 1650–51, Oil on wood, 18 3/4 x 13 5/8 in. (47.6 x 34.6 cm), Paintings,A Young Woman at Her Toilet with a Maid, ca. 1650–51, Oil on wood, 18 3/4 x 13 5/8 in. (47.6 x 34.6 cm), Paintings, Gerard ter Borch the Younger (Dutch, Zwolle 1617–1681 Deventer), This small panel is the earliest known picture by Ter Borch to set full-length figures in a domestic interior. His sister Gesina served as a model for the young lady of the house, whose self-absorption contrasts with the alertness of the maid.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2021020600116
本画像はログイン後にご覧いただけます
-The Reader, Oil on canvas, 15 x 11 in. (38.1 x 27.9 cm), Paintings,The Reader, Oil on canvas, 15 x 11 in. (38.1 x 27.9 cm), Paintings, Eglon van der Neer (Dutch, Amsterdam 1635/36–1703 Düsseldorf), A young woman looks up from her reading—possibly of an emblem book or illustrated treatise—absorbed in thought or distracted by something unseen. The theme was already well-established in the early 1660s, when this painting was likely made, and in his treatment Van der Neer suggests, in the young woman’s fine but modest attire, the silver writing set and sealing wax, and the extinguished candle (a conventional vanitas symbol), a degree of virtue and cultivation.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2021020600129
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Seated Man Reading, 1774, Red chalk, 13 3/8 x 9 3/16 in.Seated Man Reading, 1774, Red chalk, 13 3/8 x 9 3/16 in. (34 x 23.3 cm), Drawings, Jean Honoré Fragonard (French, Grasse 17321806 Paris), This confident drawing of a seated man absorbed in his book is closely related to a group of portraitlike drawings made by Fragonard on his second trip to Italy (177374) sponsored by the fermier général Pierre-Jacques-Onésyme Bergeret de Grancourt.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020030404503
本画像はログイン後にご覧いただけます
-This image of the moon is from NASA‘s Moon Mineralogy Mapper on the Indian Space Research OrganizatiThis image of the moon is from NASA‘s Moon Mineralogy Mapper on the Indian Space Research Organization‘s Chandrayaan-1 mission. It is a three-color composite of reflected near-infrared radiation from the sun, and illustrates the extent to which different materials are mapped across the side of the moon that faces Earth. Small amounts of water and hydroxyl (blue) were detected on the surface of the moon at various locations. This image illustrates their distribution at high latitudes toward the poles. Blue shows the signature of water and hydroxyl molecules as seen by a highly diagnostic absorption of infrared light with a wavelength of three micrometres.、クレジット:NASA/World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019022103943
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Spain. Catalonia. Barcelona. Conduction of water towards Dos Rius. Working in an absorption gallery. Engraving by E. Alba. “La ISpain. Catalonia. Barcelona. Conduction of water towards Dos Rius. Working in an absorption gallery. Engraving by E. Alba. “La Ilustracion Espanola y Americana“, 1876. Colored.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019083001077
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Tacuinum Sanitatis.Tacuinum Sanitatis. Medieval Health Handbook, dated before 1400, based on observations of medical order detailing the most important aspects of food, beverages and clothing. Developing liquor with nutmeg. Miniature. Fol. 14r.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2020070107226
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Spain. Catalonia. Barcelona. Conduction of water towards Dos Rius. Working in an absorption gallery. Engraving by E. Alba. “La ISpain. Catalonia. Barcelona. Conduction of water towards Dos Rius. Working in an absorption gallery. Engraving by E. Alba. “La Ilustracion Espanola y Americana“, 1876.、クレジット:Album/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019091800232
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Spectroscopist observing (top).Spectroscopist observing (top). Bottom, left to right, Absorption spectra of Indigo, Chromic Chloride, and Magenta. Lithograph.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019080210836
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Dust Band Around the Nucleus of ‘Black Eye Galaxy‘ M64.Dust Band Around the Nucleus of ‘Black Eye Galaxy‘ M64. A collision of two galaxies has left a merged star system with an unusual appearance as well as bizarre internal motions. Messier 64 (M64) has a spectacular dark band of absorbing dust in front of the galaxy‘s bright nucleus, giving rise to its nicknames of the ‘Black Eye‘ or ‘Evil Eye‘ galaxy. M64 resides roughly 17 million light-years from Earth. At first glance, M64 appears to be a fairly normal pinwheel-shaped spiral galaxy. As in the majority of galaxies, all of the stars in M64 are rotating in the same direction, clockwise as seen in the Hubble image. However, detailed studies in the 1990‘s led to the remarkable discovery that the interstellar gas in the outer regions of M64 rotates in the opposite direction from the gas and stars in the inner regions.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019091002594
本画像はログイン後にご覧いただけます
-冨嶽三十六景 遠江山中, In the Mountains of Tōtomi Province (Tōtomi sanchū), from the series Thirty-six Views of Mount Fuji冨嶽三十六景 遠江山中, In the Mountains of Tōtomi Province (Tōtomi sanchū), from the series Thirty-six Views of Mount Fuji (Fugaku sanjūrokkei), Edo period (1615–1868), ca. 1830–32, Japan, Polychrome woodblock print; ink and color on paper, 9 3/5 x 14 29/32 in. (24.4 x 37.9 cm), Prints, Katsushika Hokusai (Japanese, Tokyo (Edo) 1760–1849 Tokyo (Edo)), A massive inclined piece of lumber dominates the pictorial space of the print, and a small image of Mount Fuji is encapsulated in the frame of the raised support. Completely absorbed in cutting the trunk into planks, the lumbermen are unaffected by the magnificent vista beyond.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2021081010517
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Battle of the frog and the mouse, print maker: Dirk Stoop, John Ogilby, 1665.Battle of the frog and the mouse, print maker: Dirk Stoop, John Ogilby, 1665.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2022080507689
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Pierre-Auguste Renoir: Bather Drying Herself (Baigneuse s‘essuyant), Pierre-Auguste Renoir, c.キーワード:ピエール=オーギュスト・ルノワール、Pierre-Auguste Renoir: Bather Drying Herself (Baigneuse s‘essuyant), Pierre-Auguste Renoir, c. 1908, Oil on canvas, Renoir painted the female nude obsessively during the later part of his career. In hundreds of canvases, bathing figures, presented alone or in groups, perform intimate actions like getting dressed, pulling back hair, or drying off. Here, as in the vast majority of these canvases, the bather does not acknowledge the artist/ viewer‘s presence but remains absorbed in her task, heightening the sense of voyeurism. Skin is soft and velvety-looking, an effect achieved through liquid-thin paint applied in short, delicate strokes; this a hallmark of Renoir‘s late works., Overall: 36 7/16 x 29 1/8 in. (92.5 x 74 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019111400494
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Pierre-Auguste Renoir: Bather Drying Herself (Baigneuse s‘essuyant), Pierre-Auguste Renoir, c.キーワード:ピエール=オーギュスト・ルノワール、Pierre-Auguste Renoir: Bather Drying Herself (Baigneuse s‘essuyant), Pierre-Auguste Renoir, c. 1908, Oil on canvas, Renoir painted the female nude obsessively during the later part of his career. In hundreds of canvases, bathing figures, presented alone or in groups, perform intimate actions like getting dressed, pulling back hair, or drying off. Here, as in the vast majority of these canvases, the bather does not acknowledge the artist/ viewer‘s presence but remains absorbed in her task, heightening the sense of voyeurism. Skin is soft and velvety-looking, an effect achieved through liquid-thin paint applied in short, delicate strokes; this a hallmark of Renoir‘s late works., Overall: 36 7/16 x 29 1/8 in. (92.5 x 74 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019111400590
本画像はログイン後にご覧いただけます
-Woman and girl applying transfers to Blue WareWoman and girl applying transfers to Blue Ware, the Potteries, Staffordshire, England. Transfer placed face down on plate and backing paper rubbed with padded stick. Unglazed item absorbs the pattern. Engraving, London, 1843.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019083001255
本画像はログイン後にご覧いただけます
1903年12月31日Examining patient‘s thorax using X-ray tube and fluorescent screen.Examining patient‘s thorax using X-ray tube and fluorescent screen. X-ray tube (on tripod) is set at reqauired height and patient stands directly in front of it. In front of patient, operator holds specially coated paper screen. When X-rays fall on paper, coating fluoresces, leaving as shadows those dense portions of thorax, such as bones, which absorb X-rays. Engraving, Leipzig, 1903. Many who worked with early x-rays suffered the effects of over-exposure to radiation.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2019053006692
本画像はログイン後にご覧いただけます
1908年12月31日Pierre-Auguste Renoir: Bather Drying Herself (Baigneuse s‘essuyant), Pierre-Auguste Renoir, c. 1908, Oil on canvas,Pierre-Auguste Renoir: Bather Drying Herself (Baigneuse s‘essuyant), Pierre-Auguste Renoir, c. 1908, Oil on canvas, Renoir painted the female nude obsessively during the later part of his career. In hundreds of canvases, bathing figures, presented alone or in groups, perform intimate actions like getting dressed, pulling back hair, or drying off. Here, as in the vast majority of these canvases, the bather does not acknowledge the artist/ viewer‘s presence but remains absorbed in her task, heightening the sense of voyeurism. Skin is soft and velvety-looking, an effect achieved through liquid-thin paint applied in short, delicate strokes; this a hallmark of Renoir‘s late works., Overall: 36 7/16 x 29 1/8 in. (92.5 x 74 cm).、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ
商品コード: 2021111211487
本画像はログイン後にご覧いただけます
1908年12月31日Pierre-Auguste Renoir: Bather Drying Herself (Baigneuse s‘essuyant), Pierre-Auguste Renoir, c. 1908, Oil on canvas,Pierre-Auguste Renoir: Bather Drying Herself (Baigneuse s‘essuyant), Pierre-Auguste Renoir, c. 1908, Oil on canvas, Renoir painted the female nude obsessively during the later part of his career. In hundreds of canvases, bathing figures, presented alone or in groups, perform intimate actions like getting dressed, pulling back hair, or drying off. Here, as in the vast majority of these canvases, the bather does not acknowledge the artist/ viewer‘s presence but remains absorbed in her task, heightening the sense of voyeurism. Skin is soft and velvety-looking, an effect achieved through liquid-thin paint applied in short, delicate strokes; this a hallmark of Renoir‘s late works., Overall: 36 7/16 x 29 1/8 in. (92.5 x 74 cm).、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ
商品コード: 2021111211500
本画像はログイン後にご覧いただけます
1911年12月31日Roger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale)Roger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale), Roger de La Fresnaye, 1913, Oil on canvas, French painter Roger de La Fresnaye absorbed the cubist vocabulary developed by Pablo Picasso and Georges Braque. He was a member of the Section d‘Or, the group of artists who, in 1911, first brought cubism to the attention of the public by exhibiting their works at the Salon. In the cubism of de la Fresnaye, objects from the natural world are translated into stylized forms; here, for example, fingers take on the same shape as a pile of books. Painted in 1913, this work seems to sum up the standard roles assigned to men and women in representation. With a newspaper open on his lap, the fully clothed man participates in the realm of culture and intellect, while the woman, her naked body in dreamy repose, is all physical sensuality., Overall: 47 x 59 1/2 in. (119.4 x 151.1 cm).、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2020020508126
本画像はログイン後にご覧いただけます
1911年12月31日Roger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale)Roger de La Fresnaye: Married Life (La Vie conjugale), Roger de La Fresnaye, 1913, Oil on canvas, French painter Roger de La Fresnaye absorbed the cubist vocabulary developed by Pablo Picasso and Georges Braque. He was a member of the Section d‘Or, the group of artists who, in 1911, first brought cubism to the attention of the public by exhibiting their works at the Salon. In the cubism of de la Fresnaye, objects from the natural world are translated into stylized forms; here, for example, fingers take on the same shape as a pile of books. Painted in 1913, this work seems to sum up the standard roles assigned to men and women in representation. With a newspaper open on his lap, the fully clothed man participates in the realm of culture and intellect, while the woman, her naked body in dreamy repose, is all physical sensuality., Overall: 47 x 59 1/2 in. (119.4 x 151.1 cm).、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。
商品コード: 2020020508710
本画像はログイン後にご覧いただけます
1916年12月31日World War I - 1914-1918.World War I - 1914-1918. After conscription in 1916, British women took over many civilian jobs. Girls filling shells in a munitions factory, wearing masks and gloves to stop inhalation and absorption of harmful chemicals.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2018122721098
本画像はログイン後にご覧いただけます
1918年12月31日Magic lantern slide WW1Magic lantern slide WW1, 1914-1918, World war one images. The Punjab Christian Battalion was raised on 9 July 1917[1] in Montgomery. It was numbered as the 71st Punjabis in December 1917 and joined the 44th (Ferozepore) Brigade in 16th Indian Division. It served with the brigade and division on the North West Frontier until May 1918 when it was transferred to Bushire in 1919, the regiment was absorbed into the 111th Mahars.、クレジット:John Short/Universal Images Group/共同通信イメージズ
商品コード: 2020090500327
本画像はログイン後にご覧いただけます
1933年12月31日HolodomorOne of the most terrible periods in the history of the Ukrainian people was the years of mass collectivization and artificial famine of 1932-1933, caused by the totalitarian system and the Stalinist regime. It was a crime against one‘s own people, their future. According to its terrifying consequences, it can be classified as one of the most tragic events known to the history of mankind. The Holodomor took every fifth resident of Ukraine. Millions of peasants were thrown into the death vortex of hunger. It was a cruel reality: hungry people gathered frozen beets in the field, tore up mouse nests to get a few grains, and raked sprouted peas from the sown field. Peasants secretly picked vegetables from the collective farm kahats, at night they cut ears of corn on the collective farm fields. Inexorable time absorbs everything, but it cannot absorb the memory of the people. Monuments and memorials were erected in memory of the victims of the Holodomor in Ukraine. …、クレジット:Ukrinform/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041207734
本画像はログイン後にご覧いただけます
1933年12月31日HolodomorOne of the most terrible periods in the history of the Ukrainian people was the years of mass collectivization and artificial famine of 1932-1933, caused by the totalitarian system and the Stalinist regime. It was a crime against one‘s own people, their future. According to its terrifying consequences, it can be classified as one of the most tragic events known to the history of mankind. The Holodomor took every fifth resident of Ukraine. Millions of peasants were thrown into the death vortex of hunger. It was a cruel reality: hungry people gathered frozen beets in the field, tore up mouse nests to get a few grains, and raked sprouted peas from the sown field. Peasants secretly picked vegetables from the collective farm kahats, at night they cut ears of corn on the collective farm fields. Inexorable time absorbs everything, but it cannot absorb the memory of the people. Monuments and memorials were erected in memory of the victims of the Holodomor in Ukraine. …、クレジット:Ukrinform/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041207682
本画像はログイン後にご覧いただけます
1933年12月31日HolodomorOne of the most terrible periods in the history of the Ukrainian people was the years of mass collectivization and artificial famine of 1932-1933, caused by the totalitarian system and the Stalinist regime. It was a crime against one‘s own people, their future. According to its terrifying consequences, it can be classified as one of the most tragic events known to the history of mankind. The Holodomor took every fifth resident of Ukraine. Millions of peasants were thrown into the death vortex of hunger. It was a cruel reality: hungry people gathered frozen beets in the field, tore up mouse nests to get a few grains, and raked sprouted peas from the sown field. Peasants secretly picked vegetables from the collective farm kahats, at night they cut ears of corn on the collective farm fields. Inexorable time absorbs everything, but it cannot absorb the memory of the people. Monuments and memorials were erected in memory of the victims of the Holodomor in Ukraine. …、クレジット:Ukrinform/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041207782
本画像はログイン後にご覧いただけます
1933年12月31日HolodomorOne of the most terrible periods in the history of the Ukrainian people was the years of mass collectivization and artificial famine of 1932-1933, caused by the totalitarian system and the Stalinist regime. It was a crime against one‘s own people, their future. According to its terrifying consequences, it can be classified as one of the most tragic events known to the history of mankind. The Holodomor took every fifth resident of Ukraine. Millions of peasants were thrown into the death vortex of hunger. It was a cruel reality: hungry people gathered frozen beets in the field, tore up mouse nests to get a few grains, and raked sprouted peas from the sown field. Peasants secretly picked vegetables from the collective farm kahats, at night they cut ears of corn on the collective farm fields. Inexorable time absorbs everything, but it cannot absorb the memory of the people. Monuments and memorials were erected in memory of the victims of the Holodomor in Ukraine. …、クレジット:Ukrinform/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041207763
本画像はログイン後にご覧いただけます
1933年12月31日HolodomorOne of the most terrible periods in the history of the Ukrainian people was the years of mass collectivization and artificial famine of 1932-1933, caused by the totalitarian system and the Stalinist regime. It was a crime against one‘s own people, their future. According to its terrifying consequences, it can be classified as one of the most tragic events known to the history of mankind. The Holodomor took every fifth resident of Ukraine. Millions of peasants were thrown into the death vortex of hunger. It was a cruel reality: hungry people gathered frozen beets in the field, tore up mouse nests to get a few grains, and raked sprouted peas from the sown field. Peasants secretly picked vegetables from the collective farm kahats, at night they cut ears of corn on the collective farm fields. Inexorable time absorbs everything, but it cannot absorb the memory of the people. Monuments and memorials were erected in memory of the victims of the Holodomor in Ukraine. …、クレジット:Ukrinform/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041207774
本画像はログイン後にご覧いただけます
1933年12月31日HolodomorOne of the most terrible periods in the history of the Ukrainian people was the years of mass collectivization and artificial famine of 1932-1933, caused by the totalitarian system and the Stalinist regime. It was a crime against one‘s own people, their future. According to its terrifying consequences, it can be classified as one of the most tragic events known to the history of mankind. The Holodomor took every fifth resident of Ukraine. Millions of peasants were thrown into the death vortex of hunger. It was a cruel reality: hungry people gathered frozen beets in the field, tore up mouse nests to get a few grains, and raked sprouted peas from the sown field. Peasants secretly picked vegetables from the collective farm kahats, at night they cut ears of corn on the collective farm fields. Inexorable time absorbs everything, but it cannot absorb the memory of the people. Monuments and memorials were erected in memory of the victims of the Holodomor in Ukraine. …、クレジット:Ukrinform/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041207721
本画像はログイン後にご覧いただけます
1933年12月31日HolodomorOne of the most terrible periods in the history of the Ukrainian people was the years of mass collectivization and artificial famine of 1932-1933, caused by the totalitarian system and the Stalinist regime. It was a crime against one‘s own people, their future. According to its terrifying consequences, it can be classified as one of the most tragic events known to the history of mankind. The Holodomor took every fifth resident of Ukraine. Millions of peasants were thrown into the death vortex of hunger. It was a cruel reality: hungry people gathered frozen beets in the field, tore up mouse nests to get a few grains, and raked sprouted peas from the sown field. Peasants secretly picked vegetables from the collective farm kahats, at night they cut ears of corn on the collective farm fields. Inexorable time absorbs everything, but it cannot absorb the memory of the people. Monuments and memorials were erected in memory of the victims of the Holodomor in Ukraine. …、クレジット:Ukrinform/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041207779
本画像はログイン後にご覧いただけます
1933年12月31日HolodomorOne of the most terrible periods in the history of the Ukrainian people was the years of mass collectivization and artificial famine of 1932-1933, caused by the totalitarian system and the Stalinist regime. It was a crime against one‘s own people, their future. According to its terrifying consequences, it can be classified as one of the most tragic events known to the history of mankind. The Holodomor took every fifth resident of Ukraine. Millions of peasants were thrown into the death vortex of hunger. It was a cruel reality: hungry people gathered frozen beets in the field, tore up mouse nests to get a few grains, and raked sprouted peas from the sown field. Peasants secretly picked vegetables from the collective farm kahats, at night they cut ears of corn on the collective farm fields. Inexorable time absorbs everything, but it cannot absorb the memory of the people. Monuments and memorials were erected in memory of the victims of the Holodomor in Ukraine. …、クレジット:Ukrinform/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041207781
本画像はログイン後にご覧いただけます
1950年12月31日BORN YESTERDAYBORN YESTERDAY [US 1950] JUDY HOLLIDAY is the ‘dumb blonde‘ absorbing some culture in this colour photo to publicise the film which was photographed and released in black and white Date: 1950、クレジット:COLUMBIA PICTURES/Ronald Grant Archive/Mary Evans/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019071902257
本画像はログイン後にご覧いただけます
1952年03月13日三菱商事本社ビル旧・三菱商事は1947年財閥解体の一環としてGHQから解散命令を受け清算手続きに入り、1950年、同社の特定の債権債務を継承し一部の営業活動を引き継ぐ光和実業を設立。1952年財閥商号の使用禁止が解かれ、同年8月商号を再び三菱商事に変更。1954年には株式を上場すると共に、この間旧三菱商事の旧役職員が設立した会社の内、主要なものを吸収合併し、総合商社として新たに発足した=1952(昭和27)年3月13日撮影、東京都千代田区丸の内
商品コード: 2011082000224
本画像はログイン後にご覧いただけます
1952年03月13日三菱商事本社ビル旧・三菱商事は1947年財閥解体の一環としてGHQから解散命令を受け清算手続きに入り、1950年、同社の特定の債権債務を継承し一部の営業活動を引き継ぐ光和実業を設立。1952年財閥商号の使用禁止が解かれ、同年8月商号を再び三菱商事に変更。1954年には株式を上場すると共に、この間旧三菱商事の旧役職員が設立した会社の内、主要なものを吸収合併し、総合商社として新たに発足した=1952(昭和27)年3月13日撮影、東京都千代田区丸の内
商品コード: 2011081700213
本画像はログイン後にご覧いただけます
1954年02月06日新球団が岡山でキャンプこの年2月、プロ野球パリーグの新球団、高橋ユニオンズが岡山市で結団式をあげ、県営球場でキャンプに入った。もっとも本拠地は川崎市。地元球団ではなかったが、県民には人気があった。監督は浜崎真二、選手35人は他球団から集めた。写真は岡山市・柳川筋の中央郵便局前を走る選手たち。長身の300勝投手スタルヒンの姿も見える。選手層の薄さから成績は低迷、一時トンボユニオンズと改称したが、3年後、大映に吸収された。=1954(昭和29)年2月6日、岡山市、クレジット:山陽新聞/共同通信イメージズ
商品コード: 2018091220645
本画像はログイン後にご覧いただけます
1958年12月02日太陽熱利用冷暖装置完成太陽熱を吸収する受熱板=1958(昭和33)年12月2日出稿
商品コード: 2012052900258
本画像はログイン後にご覧いただけます
1959年12月31日BALLAD OF A SOLDIERBALLAD OF A SOLDIER SHANNA PROKHORENKO, VLADIMIR IVASHOV Date: 1959、クレジット:Ronald Grant Archive/Mary Evans/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。
商品コード: 2019032902400
本画像はログイン後にご覧いただけます
1974年04月27日別府市のレジャー施設「きじまモートピア」は遊園地内に「キティプラザ」を開設、チビッ子の吸収を狙っている。1974年4月27日朝刊11面掲載、クレジット:大分合同新聞社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023052406809
本画像はログイン後にご覧いただけます
1975年08月13日“太陽熱”で電灯ともる放物面反射鏡を使った太陽熱吸収装置。後方は、同型の自動追尾式装置。工業技術院電子技術総合研究所が新エネルギー研究開発計画「サンシャイン計画」の一環として進めている太陽熱発電システムの大型実験装置が完成。初の公開実験で20ワットの電球をともすことに成功した=1975(昭和50)年8月13日、東京都田無市
商品コード: 2013030400350
本画像はログイン後にご覧いただけます
1975年08月29日“脳診断”に新兵器が登場EMIスキャナーで撮影した上方が前頭部。下方が後頭部。肺ガンの転移した病巣が白い斑点状に見える。腫瘍や血腫、石炭化層などがあると、そこだけエクス線吸収量が異なるから、異常のある場所や異常の質がスポット状にはっきり分かる
商品コード: 2013030400458
本画像はログイン後にご覧いただけます
1975年12月24日大阪市の本社ビル 安宅産業が経営危機総合商社・安宅産業(右)の経営危機が表面化。米国子会社が手掛けた石油採掘が失敗し行き詰まった。最終的に77年年、伊藤忠商事に吸収された=1975(昭和50)年12月24日、大阪市東区「ザ・クロニクル 戦後日本の70年」第7巻使用画像(P55)
商品コード: 2015030400339
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年01月20日太陽熱利用住宅を実用化へ東芝が開発した太陽熱利用の自動暖冷房実験住宅。このソーラーハウス(太陽熱利用住宅)は、太陽熱を利用して自動的に暖房、給湯ができるシステム。従来の「東芝メイゾン」の屋根部分を、太陽エネルギーを吸収する空気集熱器と水集熱器に置き換えたもの
商品コード: 2013060500144
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年02月18日特殊鋼3社合併覚書に調印合併覚書に調印後、記者会見する(左から)葦沢大義特殊製鋼社長、武田喜三大同製鋼社長、間端夫日本特殊鋼社長。吸収合併の方式で、大同製鋼を存続会社とし、他の2社は解散。社名は、大同特殊鋼に=1976(昭和51)年2月18日、東京・大手町の経団連会館(51年内地 1244)
商品コード: 2013070300296
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年03月03日初の“太陽の家”完成間近ソーラーハウス金岡集会所に急ピッチで進められるコレクターの取り付け作業。太陽温水器の原理を応用した縦2メートル、横1メートル、厚さ10センチのコレクター(集熱板)240セットを取り付け、太陽熱を吸収する=1976(昭和51)年3月3日、静岡県沼津市金岡
商品コード: 2013073100371
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年07月29日世界初の太陽模擬装置開発工業技術院が開発した太陽模擬装置(人工太陽)の本体。次代の新エネルギーのホープ「太陽熱発電」のカギを握る“集熱装置”の開発を大きく前進させる世界初の装置。太陽熱吸収材料の特性を適切、容易につかむため、本物の太陽の持つスペクトルなどの特質を、現在の技術水準として限度に近いところまで再現することができる
商品コード: 2014010800107
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年08月28日太陽電池パネル 実用化進む“太陽電池”長崎県御神島(おがみじま)無人灯台に設置された太陽電池。左右それぞれ100ワット。太陽電池は、特殊なシリコン素子で光を吸収し、そのエネルギーを直接電気に変えるもので、国内トップメーカーのシャープは、需要急増に伴い奈良県天理市の工場を増設し大増産する
商品コード: 2014020600238
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年09月21日完成予想図 太陽熱利用冷暖房システム太陽熱利用の冷暖房システムを設置する大分大学エネルギー工学科新校舎完成予想図。川崎重工業、鹿島建設、東洋熱工業の3社が大分大学と共同して開発。学校、体育館、ビルなどを対象としたもので、屋上に集熱器を設置して太陽熱を吸収して温水を建物内に循環させ暖房、夏は吸収冷凍機を使って冷房する仕組み
商品コード: 2014021300351
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年09月24日太陽熱発電集熱装置実験へ完成した太陽熱発電集熱装置。中央タワー上部が熱吸収器=1976(昭和51)年9月24日、三菱重工広島研究所
商品コード: 2014021300356
本画像はログイン後にご覧いただけます
1979年08月04日太陽エネルギーを求めてソーラーハウス ソーラーシステムの集熱器。中央に熱吸収面があり約90度の温水になる=出稿1979(昭和54)年8月4日、大阪府枚方市(6枚組の5)(54年内地7168)
商品コード: 2016042100318
本画像はログイン後にご覧いただけます
1981年05月15日賃上げ吸収できず日本経営者団体連盟の第34回定時総会であいさつする大槻文平会長=1981(昭和56)年5月15日、東京・丸の内の東商ホール
商品コード: 2022122207202
本画像はログイン後にご覧いただけます
1983年03月31日京セラ、ヤシカを吸収合併合併を発表する京セラの稲盛和夫社長(左)とヤシカの遠藤良三社長=1983(昭和58)年3月31日、東京都中央区の東京証券会館
商品コード: 1983033100001
本画像はログイン後にご覧いただけます
1989年02月27日答弁する村山達雄蔵相 日銀は合理化で吸収を容認衆院予算委で答弁する村山達雄蔵相=1989(平成元)年2月27日
商品コード: 2019091301408
本画像はログイン後にご覧いただけます
1989年02月27日質問する公明党の坂口力氏 日銀は合理化で吸収を容認衆院予算委で質問する公明党の坂口力氏=1989(平成元)年2月27日
商品コード: 2019091301418
本画像はログイン後にご覧いただけます
1989年02月27日質問する民社党の青山丘氏 日銀は合理化で吸収を容認衆院予算委で質問する民社党の青山丘氏=1989(平成元)年2月27日
商品コード: 2019091301431
本画像はログイン後にご覧いただけます
1989年02月27日質問に答える竹下登首相 日銀は合理化で吸収を容認衆院予算委で公明党の坂口力氏の質問に答える竹下登首相=1989(平成元)年2月27日
商品コード: 2019091301442
本画像はログイン後にご覧いただけます
1989年11月25日無限、クリーンなエネルギー(3)「無人侵入警戒装置」 太陽光を電源にした無人侵入警戒装置。上部の太陽電池で光を吸収、出された赤外線を遮断すると警報が鳴る=神戸市の関西電力六甲アイランド実験場
商品コード: 2020070112730
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- ...
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |