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「型式証明」の写真・グラフィックス・映像
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1964年08月25日公開されたYS11 第18回東京五輪大会型式証明を取得し、公開されたYS11。東京五輪では聖火空輸特別機として、国内聖火輸送に使用された=1964(昭和39)年8月25日、場所不明
商品コード: 2017063000028
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1964年08月25日公開されたYS11 第18回東京五輪大会型式証明を取得し、公開されたYS11。東京五輪では聖火空輸特別機として、国内聖火輸送に使用された=1964(昭和39)年8月25日、場所不明
商品コード: 2017063000029
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1964年08月25日公開されたYS11 第18回東京五輪大会型式証明を取得し、公開されたYS11。東京五輪では聖火空輸特別機として、国内聖火輸送に使用された=1964(昭和39)年8月25日、場所不明
商品コード: 2017063000030
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1964年08月25日公開されたYS11 第18回東京五輪大会型式証明を取得し、公開されたYS11。東京五輪では聖火空輸特別機として、国内聖火輸送に使用された=1964(昭和39)年8月25日、場所不明
商品コード: 2017080900130
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1995年08月10日ボーイングの新型旅客機 飛行中の逆噴射テストせず飛行中の逆噴射テストをしないまま米連邦航空局が型式証明を与えていた新型旅客機ボーイング777
商品コード: 1995081000003
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2008年10月27日証明書受け取る社長 ブラジル機に型式証明国交省の幹部から型式証明書を受け取る、エンブラエル社のフレデリコ・クラド社長(左)=27日午後、国交省
商品コード: 2008102700228
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2015年12月10日証明書を掲げる藤野社長 ホンダ、空へ進出ホンダジェットの型式証明書を掲げる「ホンダ エアクラフト カンパニー」の藤野道格社長(左端)=9日、米グリーンズボロ(共同)
商品コード: 2015121000082
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2016年11月02日最大の難関「型式証明」型式証明の流れ
商品コード: 2016110200726
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2016年11月02日最大の難関「型式証明」型式証明の流れ
商品コード: 2016110200727
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2016年11月02日最大の難関「型式証明」型式証明の流れ
商品コード: 2016110200728
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2016年11月02日最大の難関「型式証明」型式証明の流れ
商品コード: 2016110200729
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2018年03月26日日産無資格検査問題の経過日産無資格検査問題の経過
商品コード: 2018032600316
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2018年03月26日日産無資格検査問題の経過日産無資格検査問題の経過
商品コード: 2018032600315
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04:28.202018年06月06日ホンダジェット日本で販売 2019年前半納入、新型機投入ホンダは6日、日本で小型ビジネスジェット機「ホンダジェット」を販売すると発表した。6日から受注を始め、2019年前半をめどに納入を始める。国内メーカーの参入で、日本の小型ジェット機市場の拡大も期待できそうだ。個人向け販売は丸紅グループが運営する会社が手掛ける。販売する機種は新型の小型機「ホンダジェットエリート」で現在の価格は525万ドル(約5億7千万円)。飛行に必要な、国が機体の安全性を認証する「型式証明」について、5月に国土交通省に取得を申請した。 〈映像内容〉ホンダの記者会見。八郷隆弘社長の会見、PRビデオ上映、フォトセッション、模型の物撮り、撮影日:2018(平成30)年6月6日、撮影場所:東京都南青山・ホンダ本社
商品コード: 2018060700107
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2019年04月11日証明受けたエアバス副社長 最新鋭A350に安全証明国交省の蝦名邦晴航空局長(右)から最新鋭機「A350」の「型式証明」を受け取ったエアバスのパトリック・ピエドラフィータ上席副社長=11日午後、国交省
商品コード: 2019041101697
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2019年10月10日「渦軸-16」エンジン、中国民航局の型式証明取得10日撮影した1300キロワット級ターボシャフトエンジン「渦軸-16」の模型。中国航空発動機集団は10日、第5回中国天津国際ヘリコプター博覧会で、同社が共同開発した1300キロワット級ターボシャフトエンジン「渦軸-16(WZ-16)」が中国民用航空局から型式証明と耐空証明を取得したと発表した。(天津=新華社記者/李然)=2019(令和元)年10月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2019101605145
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2019年10月10日「渦軸-16」エンジン、中国民航局の型式証明取得10日撮影した1300キロワット級ターボシャフトエンジン「渦軸-16」の模型。中国航空発動機集団は10日、第5回中国天津国際ヘリコプター博覧会で、同社が共同開発した1300キロワット級ターボシャフトエンジン「渦軸-16(WZ-16)」が中国民用航空局から型式証明と耐空証明を取得したと発表した。(天津=新華社記者/李然)=2019(令和元)年10月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2019101605111
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2019年10月10日「渦軸-16」エンジン、中国民航局の型式証明取得10日撮影した1300キロワット級ターボシャフトエンジン「渦軸-16」の模型。中国航空発動機集団は10日、第5回中国天津国際ヘリコプター博覧会で、同社が共同開発した1300キロワット級ターボシャフトエンジン「渦軸-16(WZ-16)」が中国民用航空局から型式証明と耐空証明を取得したと発表した。(天津=新華社記者/李然)=2019(令和元)年10月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2019101605114
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2020年10月23日ジェット機認証の取得継続型式証明取得の流れ
商品コード: 2020102304353
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2020年10月23日ジェット機認証の取得継続型式証明取得の流れ
商品コード: 2020102304357
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00:12.012022年05月18日「新華社」中国企業が開発した3種類の変形熱気球、型式証明を取得中国航空工業集団傘下の中航工業航宇救生装備はこのほど、中国民用航空中南地区管理局の承認を経て、完全子会社の襄陽宏偉航空器が開発した3種類の変形熱気球について型式証明が発行されたことを明らかにした。中国で変形熱気球に型式証明が発行されるのはこれが初めてで、この分野で長年続いた空白状態が埋められた。これら3種類の熱気球は、同社が顧客に合わせて特別に製作したという。変形熱気球は通常のティアドロップ型(涙滴形状)熱気球と比較して、より設計の難度が高く、重心の把握が難しい。襄陽宏偉航空器は、シミュレーション技術の応用により、気流場と温度場などの難題を克服し、不規則な形状を持つ球体の耐空性基準適合を実現させた。変形熱気球は、熱気球の新たな発展方向とされ、その特殊な形状が熱気球の応用範囲と市場空間の拡大に寄与し、航空スポーツや観光、空撮、広告など、多くの分野に利用可能性が広がっている。(記者/譚元斌) =配信日: 2022(令和4)年5月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022051810602
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00:33.682022年07月24日「新華社」中国の国産大型旅客機C919、試験機6機が試験飛行終える中国の航空機メーカー、中国商用飛機(COMAC)は24日、国産大型旅客機「C919」の試験機6機すべてのテスト飛行が無事完了したと発表した。C919の耐空証明取得プロセスは、いよいよ大詰めを迎えた。テスト飛行は、新開発された旅客機が型式証明を取得する上での重要過程であり、航空機の設計が耐空性要件に適合していることを証明する重要な方法の一つとなっている。今年5月には、最初の顧客となる中国東方航空に納入される1機目のC919が、上海浦東国際空港での初飛行に成功した。C919は、中国が国際民間航空条約に基づき自主開発した独自の知的財産権を持つ民間大型ジェット機であり、2015年11月に最終組み立てを終え、17年5月に初飛行に成功した。現時点で28社から計815機を受注している。 =配信日: 2022(令和4)年7月24日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022072500001
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2022年07月28日(1)中国の中型多用途ヘリ「AC352」、型式証明を取得26日、Z15(AC352)型ヘリ。中国民用航空局は26日、黒竜江省ハルビン市で中国航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)傘下のハルビン飛機工業集団に対し、中型多用途民用ヘリコプターZ15(AC352)型の型式証明を発行した。Z15(AC352)型ヘリは開発が無事完了し、国内民用航空機市場への参入条件を整えた。(ハルビン=新華社配信)= 配信日: 2022(令和4)年7月28日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022072813799
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2022年07月28日(2)中国の中型多用途ヘリ「AC352」、型式証明を取得26日、Z15(AC352)型ヘリ。中国民用航空局は26日、黒竜江省ハルビン市で中国航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)傘下のハルビン飛機工業集団に対し、中型多用途民用ヘリコプターZ15(AC352)型の型式証明を発行した。Z15(AC352)型ヘリは開発が無事完了し、国内民用航空機市場への参入条件を整えた。(ハルビン=新華社記者/朱悦)= 配信日: 2022(令和4)年7月28日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022072813784
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2022年07月28日(4)中国の中型多用途ヘリ「AC352」、型式証明を取得26日、Z15(AC352)型ヘリ。中国民用航空局は26日、黒竜江省ハルビン市で中国航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)傘下のハルビン飛機工業集団に対し、中型多用途民用ヘリコプターZ15(AC352)型の型式証明を発行した。Z15(AC352)型ヘリは開発が無事完了し、国内民用航空機市場への参入条件を整えた。(ハルビン=新華社配信)= 配信日: 2022(令和4)年7月28日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022072813804
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2022年07月28日(3)中国の中型多用途ヘリ「AC352」、型式証明を取得26日、Z15(AC352)型ヘリ。中国民用航空局は26日、黒竜江省ハルビン市で中国航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)傘下のハルビン飛機工業集団に対し、中型多用途民用ヘリコプターZ15(AC352)型の型式証明を発行した。Z15(AC352)型ヘリは開発が無事完了し、国内民用航空機市場への参入条件を整えた。(ハルビン=新華社配信)= 配信日: 2022(令和4)年7月28日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022072813791
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2022年10月01日CHINA-BEIJING-LIU HE-C919-CERTIFICATE-CONFERRING CEREMONY (CN)(221001) -- BEIJING, Oct. 1, 2022 (Xinhua) -- Chinese Vice Premier Liu He, also a member of the Political Bureau of the Communist Party of China Central Committee, addresses the type certificate conferring ceremony for the C919, China‘s first homegrown large jetliner, at the Beijing Capital International Airport in Beijing, capital of China, Sept. 29, 2022. (Xinhua/Li Tao)= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100105552
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2022年10月01日CHINA-C919 LARGE JETLINER-CERTIFICATE FOR COMMERCIAL FLIGHT (CN)(221001) -- SHANGHAI, Oct. 1, 2022 (Xinhua) -- Photo taken on July 18, 2022 shows C919 jets in Pucheng County, northwest China‘s Shaanxi Province. The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate, a milestone step on its journey to market operation. The Commercial Aircraft Corporation of China, the C919‘s developer, got the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) on Thursday. It indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.TO GO WITH: China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flight (Xinhua/Ding Ting)= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100109813
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2022年10月01日CHINA-C919 LARGE JETLINER-CERTIFICATE FOR COMMERCIAL FLIGHT (CN)(221001) -- SHANGHAI, Oct. 1, 2022 (Xinhua) -- Photo taken on July 18, 2022 shows C919 jets in Pucheng County, northwest China‘s Shaanxi Province. The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate, a milestone step on its journey to market operation. The Commercial Aircraft Corporation of China, the C919‘s developer, got the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) on Thursday. It indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.TO GO WITH: China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flight (Xinhua/Ding Ting)= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100109805
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2022年10月01日CHINA-C919 LARGE JETLINER-CERTIFICATE FOR COMMERCIAL FLIGHT (CN)(221001) -- SHANGHAI, Oct. 1, 2022 (Xinhua) -- Photo taken on July 18, 2022 shows C919 jets in Pucheng County, northwest China‘s Shaanxi Province. The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate, a milestone step on its journey to market operation. The Commercial Aircraft Corporation of China, the C919‘s developer, got the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) on Thursday. It indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.TO GO WITH: China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flight (Xinhua/Ding Ting)= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100109812
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2022年10月01日CHINA-C919 LARGE JETLINER-CERTIFICATE FOR COMMERCIAL FLIGHT (CN)(221001) -- SHANGHAI, Oct. 1, 2022 (Xinhua) -- Photo taken on July 18, 2022 shows C919 jets in Pucheng County, northwest China‘s Shaanxi Province. The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate, a milestone step on its journey to market operation. The Commercial Aircraft Corporation of China, the C919‘s developer, got the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) on Thursday. It indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.TO GO WITH: China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flight (Xinhua/Ding Ting)= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100109787
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2022年10月01日CHINA-C919 LARGE JETLINER-CERTIFICATE FOR COMMERCIAL FLIGHT (CN)(221001) -- SHANGHAI, Oct. 1, 2022 (Xinhua) -- Photo taken on July 18, 2022 shows a test flight of C919, China‘s first homegrown large jetliner, in Pucheng County, northwest China‘s Shaanxi Province. The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate, a milestone step on its journey to market operation. The Commercial Aircraft Corporation of China, the C919‘s developer, got the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) on Thursday. It indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.TO GO WITH: China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flight (Xinhua/Ding Ting)= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100109811
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2022年10月01日CHINA-C919 LARGE JETLINER-CERTIFICATE FOR COMMERCIAL FLIGHT (CN)(221001) -- SHANGHAI, Oct. 1, 2022 (Xinhua) -- Photo taken on July 17, 2022 shows a test flight of C919, China‘s first homegrown large jetliner, in Pucheng County, northwest China‘s Shaanxi Province. The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate, a milestone step on its journey to market operation. The Commercial Aircraft Corporation of China, the C919‘s developer, got the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) on Thursday. It indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.TO GO WITH: China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flight (Xinhua/Ding Ting)= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100109807
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2022年10月01日CHINA-C919 LARGE JETLINER-CERTIFICATE FOR COMMERCIAL FLIGHT (CN)(221001) -- SHANGHAI, Oct. 1, 2022 (Xinhua) -- Photo taken on July 18, 2022 shows C919 jets in Pucheng County, northwest China‘s Shaanxi Province. The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate, a milestone step on its journey to market operation. The Commercial Aircraft Corporation of China, the C919‘s developer, got the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) on Thursday. It indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.TO GO WITH: China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flight (Xinhua/Ding Ting)= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100109809
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2022年10月01日CHINA-C919 LARGE JETLINER-CERTIFICATE FOR COMMERCIAL FLIGHT (CN)(221001) -- SHANGHAI, Oct. 1, 2022 (Xinhua) -- Photo taken on July 18, 2022 shows a C919 jet, China‘s first homegrown large jetliner, in Pucheng County, northwest China‘s Shaanxi Province. The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate, a milestone step on its journey to market operation. The Commercial Aircraft Corporation of China, the C919‘s developer, got the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) on Thursday. It indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.TO GO WITH: China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flight (Xinhua/Ding Ting)= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100109810
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2022年10月01日CHINA-C919 LARGE JETLINER-CERTIFICATE FOR COMMERCIAL FLIGHT (CN)(221001) -- SHANGHAI, Oct. 1, 2022 (Xinhua) -- Crew members prepare to board the 7th C919 jet in Dongying City, east China‘s Shandong Province, July 21, 2022. The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate, a milestone step on its journey to market operation. The Commercial Aircraft Corporation of China, the C919‘s developer, got the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) on Thursday. It indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.TO GO WITH: China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flight (Xinhua/Ding Ting)= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100109806
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00:56.082022年10月01日China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flightSTORY: China‘s C919 jet obtains milestone certificate for commercial flightDATELINE: Oct. 1, 2022LENGTH: 0:00:56LOCATION: BeijingCATEGORY: ECONOMY/TECHNOLOGYSHOTLIST:1. various of C919 planesSTORYLINE:The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate, a milestone step on its journey to market operation.The Commercial Aircraft Corporation of China, the C919‘s developer, got the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) on Thursday. It indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.The C919 has to get another two certificates during airworthiness certification, the prerequisite step for civil aircraft entry into the market.The plane conducted its successful maiden flight in 2017...= 配信日: 2022(令和4)年10月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100304074
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03:32.522022年10月02日China‘s C919 jet obtains milestone airworthiness permitSTORY: China‘s C919 jet obtains milestone airworthiness permitDATELINE: Oct. 2, 2022LENGTH: 0:03:32LOCATION: SHANGHAI, ChinaCATEGORY: TRANSPORTATIONSHOTLIST:1. various of the C9192. SOUNDBITE 1 (Chinese): CAI JUN, Pilot in command of C919 first flight crew3. SOUNDBITE 2 (Chinese): YAN ZIKUN, Leader of C919 AC101 aircraft management team4. SOUNDBITE 3 (Chinese): ZHAO ZHIQIANG, Test pilot of Shanghai Aircraft Airworthiness Certification Center (SAACC)5. SOUNDBITE 4 (Chinese): JIE YUWEN, Deputy Director of SAACC6. SOUNDBITE 5 (Chinese): WU XIN, Deputy Director, Test Flight and Operation Department, COMAC Flight Test Center7. SOUNDBITE 6 (Chinese): CHENG BUSHI, Member of C919 program expert committee8. SOUNDBITE 7 (Chinese): ZHAO PENG, Deputy Director of AVIC Flight Test CenterSTORYLINE:The C919, China‘s first homegrown large jetliner, has obtained the type certificate...= 配信日: 2022(令和4)年10月2日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022100401588
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01:19.592022年11月13日Airshow China displays advanced technology, promotes business cooperationSTORY: Airshow China displays advanced technology, promotes business cooperationDATELINE: Nov. 13, 2022LENGTH: 00:01:20LOCATION: ZHUHAI, ChinaCATEGORY: TECHNOLOGYSHOTLIST:1. various of the Airshow ChinaSTORYLINE:The 14th China Int‘l Aviation and Aerospace Exhibition, or Airshow China, concluded on Sunday in Zhuhai, south China‘s Guangdong Province.During the event, China showcased an array of new aircraft and a range of unmanned equipment.China‘s first homegrown large jetliner, the C919, took part in a flying display. In late Sept., the C919 obtained its type certificate from the Civil Aviation Administration of China.AG600M, China‘s independently-developed large amphibious firefighting plane, demonstrated its water-dropping function.Visitors were also able to have immersive experiences in a life-size replica of China‘s orbiting Tiangong space station...= 配信日: 2022(令和4)年11月13日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022111401457
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2022年11月15日中国の軽量スポーツ機「領雁」AG50、型式証明を取得軽量スポーツ機「領雁」AG50。(資料写真)中国航空機大手、中国航空工業集団傘下の航空工業特殊飛行器研究所が開発した軽量スポーツ機(LSA)「領雁」AG50がこのほど、中国民用航空局から型式証明を取得した。(武漢=新華社配信)= 配信日: 2022(令和4)年11月15日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022111503677
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00:26.602022年11月30日China‘s C919 jet obtains approval for productionSTORY: China‘s C919 jet obtains approval for productionDATELINE: Nov. 30, 2022LENGTH: 0:00:27LOCATION: SHANGHAI, ChinaCATEGORY: TECHNOLOGYSHOTLIST:1 various of certificate awarding ceremony2 various of C919 aircraftsSTORYLINE:China‘s domestically developed C919 large jetliner received its production certificate on Tuesday, meaning the model can enter mass production.Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), the C919‘s developer, received the certificate from the Civil Aviation Administration of China (CAAC) East China Regional Administration.The plane conducted its successful maiden flight in 2017. It obtained the type certificate in late September, which indicates that the C919‘s design meets airworthiness standards and environmental requirements.The first C919 aircraft is expected to be delivered to China Eastern Airlines in December...= 配信日: 2022(令和4)年11月30日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2022120207886
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2023年04月10日(3)中国の多用途ヘリ「AC332」、天津で公開飛行7日、中国航空工業天津ヘリコプターで公開飛行を実施するAC332「吉祥鳥」。中国航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)が開発した4トン級双発多用途ヘリコプターAC332「吉祥鳥」が7日、天津市で報道関係者などを対象にした公開飛行を実施した。同機の最大乗客は10人で最大離陸重量は3850キロ、最高速度は時速260キロで最大航続距離は693キロ。海抜高度4500メートル、国際標準大気(ISA)プラス25度の条件下で、飛行高度6千メートル、航続距離600キロ、積載600キロを実現できる。2025年の型式証明取得を予定している。(天津=新華社記者/孫凡越)= 配信日: 2023(令和5)年4月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041014301
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2023年04月10日(6)中国の多用途ヘリ「AC332」、天津で公開飛行7日、AC332「吉祥鳥」の操縦席。中国航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)が開発した4トン級双発多用途ヘリコプターAC332「吉祥鳥」が7日、天津市で報道関係者などを対象にした公開飛行を実施した。同機の最大乗客は10人で最大離陸重量は3850キロ、最高速度は時速260キロで最大航続距離は693キロ。海抜高度4500メートル、国際標準大気(ISA)プラス25度の条件下で、飛行高度6千メートル、航続距離600キロ、積載600キロを実現できる。2025年の型式証明取得を予定している。(天津=新華社記者/孫凡越)= 配信日: 2023(令和5)年4月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041014323
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2023年04月10日(2)中国の多用途ヘリ「AC332」、天津で公開飛行7日、中国航空工業天津ヘリコプターで公開飛行を実施するAC332「吉祥鳥」。中国航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)が開発した4トン級双発多用途ヘリコプターAC332「吉祥鳥」が7日、天津市で報道関係者などを対象にした公開飛行を実施した。同機の最大乗客は10人で最大離陸重量は3850キロ、最高速度は時速260キロで最大航続距離は693キロ。海抜高度4500メートル、国際標準大気(ISA)プラス25度の条件下で、飛行高度6千メートル、航続距離600キロ、積載600キロを実現できる。2025年の型式証明取得を予定している。(天津=新華社記者/孫凡越)= 配信日: 2023(令和5)年4月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041014300
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2023年04月10日(1)中国の多用途ヘリ「AC332」、天津で公開飛行7日、中国航空工業天津ヘリコプターの駐機場に駐機するAC332「吉祥鳥」。中国航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)が開発した4トン級双発多用途ヘリコプターAC332「吉祥鳥」が7日、天津市で報道関係者などを対象にした公開飛行を実施した。同機の最大乗客は10人で最大離陸重量は3850キロ、最高速度は時速260キロで最大航続距離は693キロ。海抜高度4500メートル、国際標準大気(ISA)プラス25度の条件下で、飛行高度6千メートル、航続距離600キロ、積載600キロを実現できる。2025年の型式証明取得を予定している。(天津=新華社記者/孫凡越)= 配信日: 2023(令和5)年4月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041014302
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2023年04月10日(5)中国の多用途ヘリ「AC332」、天津で公開飛行7日、中国航空工業天津ヘリコプターで公開飛行を終えたAC332「吉祥鳥」。中国航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)が開発した4トン級双発多用途ヘリコプターAC332「吉祥鳥」が7日、天津市で報道関係者などを対象にした公開飛行を実施した。同機の最大乗客は10人で最大離陸重量は3850キロ、最高速度は時速260キロで最大航続距離は693キロ。海抜高度4500メートル、国際標準大気(ISA)プラス25度の条件下で、飛行高度6千メートル、航続距離600キロ、積載600キロを実現できる。2025年の型式証明取得を予定している。(天津=新華社記者/孫凡越)= 配信日: 2023(令和5)年4月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041014303
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2023年04月10日(4)中国の多用途ヘリ「AC332」、天津で公開飛行7日、中国航空工業天津ヘリコプターで公開飛行を実施するAC332「吉祥鳥」。中国航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)が開発した4トン級双発多用途ヘリコプターAC332「吉祥鳥」が7日、天津市で報道関係者などを対象にした公開飛行を実施した。同機の最大乗客は10人で最大離陸重量は3850キロ、最高速度は時速260キロで最大航続距離は693キロ。海抜高度4500メートル、国際標準大気(ISA)プラス25度の条件下で、飛行高度6千メートル、航続距離600キロ、積載600キロを実現できる。2025年の型式証明取得を予定している。(天津=新華社記者/孫凡越)= 配信日: 2023(令和5)年4月10日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2023041014315
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2023年05月10日Ehang Obtained The World‘s First Unmanned Manned eVTOL Type Certificate(FILE) Visitors watch the EH216-S unmanned manned aircraft during the 2023 China Brands Day in Shanghai, China, May 10, 2023. On October 13, 2023, the Civil Aviation Administration of China officially issued EH216-S unmanned aircraft system type certificate to Ehang Intelligence, which is the world‘s first unmanned manned eVTOL type certificate. (Photo by Costfoto/NurPhoto)、クレジット:Costfoto/NurPhoto/共同通信イメージズ ※NO USE CHINA
商品コード: 2023101402658
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2023年05月10日Ehang Obtained The World‘s First Unmanned Manned eVTOL Type Certificate(FILE) Visitors watch the EH216-S unmanned manned aircraft during the 2023 China Brands Day in Shanghai, China, May 10, 2023. On October 13, 2023, the Civil Aviation Administration of China officially issued EH216-S unmanned aircraft system type certificate to Ehang Intelligence, which is the world‘s first unmanned manned eVTOL type certificate. (Photo by Costfoto/NurPhoto)、クレジット:Costfoto/NurPhoto/共同通信イメージズ ※NO USE CHINA
商品コード: 2023101402576
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2023年05月10日Ehang Obtained The World‘s First Unmanned Manned eVTOL Type Certificate(FILE) Visitors watch the EH216-S unmanned manned aircraft during the 2023 China Brands Day in Shanghai, China, May 10, 2023. On October 13, 2023, the Civil Aviation Administration of China officially issued EH216-S unmanned aircraft system type certificate to Ehang Intelligence, which is the world‘s first unmanned manned eVTOL type certificate. (Photo by Costfoto/NurPhoto)、クレジット:Costfoto/NurPhoto/共同通信イメージズ ※NO USE CHINA
商品コード: 2023101402660
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2023年05月10日Ehang Obtained The World‘s First Unmanned Manned eVTOL Type Certificate(FILE) Visitors watch the EH216-S unmanned manned aircraft during the 2023 China Brands Day in Shanghai, China, May 10, 2023. On October 13, 2023, the Civil Aviation Administration of China officially issued EH216-S unmanned aircraft system type certificate to Ehang Intelligence, which is the world‘s first unmanned manned eVTOL type certificate. (Photo by Costfoto/NurPhoto)、クレジット:Costfoto/NurPhoto/共同通信イメージズ ※NO USE CHINA
商品コード: 2023101402592
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2023年05月10日Ehang Obtained The World‘s First Unmanned Manned eVTOL Type CertificateSHANGHAI, CHINA - MAY 10, 2023 - (FILE) Visitors watch the EH216-S unmanned manned aircraft during the 2023 China Brands Day in Shanghai, China, May 10, 2023. On October 13, 2023, the Civil Aviation Administration of China officially issued EH216-S unmanned aircraft system type certificate to Ehang Intelligence, which is the world‘s first unmanned manned eVTOL type certificate. (Photo by Costfoto/NurPhoto)、クレジット:Costfoto/NurPhoto/共同通信イメージズ ※NO USE CHINA
商品コード: 2023101402633
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2023年05月10日Ehang Obtained The World‘s First Unmanned Manned eVTOL Type Certificate(FILE) Visitors watch the EH216-S unmanned manned aircraft during the 2023 China Brands Day in Shanghai, China, May 10, 2023. On October 13, 2023, the Civil Aviation Administration of China officially issued EH216-S unmanned aircraft system type certificate to Ehang Intelligence, which is the world‘s first unmanned manned eVTOL type certificate. (Photo by Costfoto/NurPhoto)、クレジット:Costfoto/NurPhoto/共同通信イメージズ ※NO USE CHINA
商品コード: 2023101402594
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
商品コード: 2023062010974
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2023年06月19日Airbus A220 At Paris Air ShowThe Airbus A220 is a family of five-abreast narrow-body airliners by Airbus Canada Limited Partnership. It was originally designed by Bombardier and had two years in service as the Bombardier CSeries. The program was launched on 13 July 2008, the smaller A220-100 (formerly CS100) made its maiden flight on 16 September 2013, was awarded an initial type certificate by Transport Canada on 18 December 2015, and entered service on 15 July 2016 with launch operator Swiss Global Air Lines. The longer A220-300 first flew on 27 February 2015, received an initial type certificate on 11 July 2016, and entered service with airBaltic on 14 December. Le Bourget, France, June 19, 2023. Photo by Thomas Arnoux/ABACAPRESS.COM、クレジット:Arnoux Thomas/ABACA/共同通信イメージズ
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2024年04月09日(2)中国、「空飛ぶクルマ」に初の生産許可証発行7日、広東省広州市で授与された有人eVTOL「EH216-S」の生産許可証。中国の小型無人機(ドローン)メーカー、広州億航智能技術(イーハン)が7日、広東省広州市で中国民用航空局から自動操縦型有人eVTOL(電動垂直離着陸機)システム「EH216-S」の生産許可証を受け取った。「空飛ぶクルマ」と呼ばれる有人eVTOLの生産許可証発行は中国で初めてで、世界のeVTOL業界でも初となった。EH216-Sはすでに中国民用航空局から型式証明(TC)と標準耐空証明書を取得している。生産許可証の取得は同機が大規模生産の段階に入り、次のステップである商業運営実現へと大きく前進したことを示した。(広州=新華社配信)= 配信日: 2024(令和6)年4月9日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024040909026
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2024年04月09日(1)中国、「空飛ぶクルマ」に初の生産許可証発行7日、広東省広州市で行われた有人eVTOL「EH216-S」の生産許可証授与式。中国の小型無人機(ドローン)メーカー、広州億航智能技術(イーハン)が7日、広東省広州市で中国民用航空局から自動操縦型有人eVTOL(電動垂直離着陸機)システム「EH216-S」の生産許可証を受け取った。「空飛ぶクルマ」と呼ばれる有人eVTOLの生産許可証発行は中国で初めてで、世界のeVTOL業界でも初となった。EH216-Sはすでに中国民用航空局から型式証明(TC)と標準耐空証明書を取得している。生産許可証の取得は同機が大規模生産の段階に入り、次のステップである商業運営実現へと大きく前進したことを示した。(広州=新華社記者/陸浩)= 配信日: 2024(令和6)年4月9日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024040909025
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2024年06月07日型式証明のセミナー 空飛ぶクルマへ失敗生かす航空機の「型式証明」取得に向けたオンラインセミナーで、米国での証明作業の経験を紹介する技術者=5月
商品コード: 2024060700732
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00:38.522024年09月15日「新華社」中国初の国産有人飛行船「祥雲」、1機目を納入中国が独自に開発した初の有人飛行船「祥雲」AS700が14日、最初の顧客で航空サービスなどを手がける広西桂林方舟通用航空に納入された。同機は引き渡し現場の広西チワン族自治区桂林市陽朔県から垂直離陸し、周辺の多くの景勝地を回ってスタート地点に着陸、デモ飛行を成功させた。製造元の航空機大手、中国航空工業集団(AVIC)は、同機が研究開発から生産、型式証明取得、納入までの全工程を終え、まもなく商業運用に入ると明らかにした。同機は最大離陸重量4150キロ、最大航続距離700キロ、最大航続時間10時間で最大乗船人数は操縦士1人を含め10人。短距離離着陸と垂直離着陸が可能となる。(記者/梁舜、田子駿) =配信日: 2024(令和6)年9月15日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024091512003
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00:54.412025年04月20日「新華社」中国の大型水陸両用機AG600、型式証明を取得中国が独自開発した大型水陸両用機AG600「鯤竜(こんりゅう)」が20日、中国民用航空局から型式証明を取得した。離陸重量が世界最大の民用水陸両用機となる同機は、厳格なテストと検証を経て開発製造が成功し、市場への「参入許可」を得た。開発企業を傘下に持つ中国航空工業集団が明らかにした。AG600は優れた低空・低速性能、高い消火効率、安定した水上離着水などの長所を備えている。(記者/田建川、黄国保) =配信日: 2025(令和7)年4月20日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025042103921
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2025年04月20日(4)中国の大型水陸両用機AG600、型式証明を取得陝西省渭南市蒲城県で、試験飛行を行うAG600。(2024年10月撮影)中国が独自開発した大型水陸両用機AG600「鯤竜(こんりゅう)」が20日、中国民用航空局から型式証明を取得した。離陸重量が世界最大の民用水陸両用機となる同機は、厳格なテストと検証を経て開発製造が成功し、市場への「参入許可」を得た。開発企業を傘下に持つ中国航空工業集団が明らかにした。AG600は優れた低空・低速性能、高い消火効率、安定した水上離着水などの長所を備えている。(蒲城=新華社配信)= 配信日: 2025(令和7)年4月20日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025042103905
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2025年04月20日(2)中国の大型水陸両用機AG600、型式証明を取得湖北省荊門市で、水上試験飛行を行うAG600。(2023年4月撮影)中国が独自開発した大型水陸両用機AG600「鯤竜(こんりゅう)」が20日、中国民用航空局から型式証明を取得した。離陸重量が世界最大の民用水陸両用機となる同機は、厳格なテストと検証を経て開発製造が成功し、市場への「参入許可」を得た。開発企業を傘下に持つ中国航空工業集団が明らかにした。AG600は優れた低空・低速性能、高い消火効率、安定した水上離着水などの長所を備えている。(荊門=新華社配信)= 配信日: 2025(令和7)年4月20日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025042103896
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2025年04月20日(3)中国の大型水陸両用機AG600、型式証明を取得四川省西昌市で、消火試験飛行を行うAG600。(2023年6月撮影)中国が独自開発した大型水陸両用機AG600「鯤竜(こんりゅう)」が20日、中国民用航空局から型式証明を取得した。離陸重量が世界最大の民用水陸両用機となる同機は、厳格なテストと検証を経て開発製造が成功し、市場への「参入許可」を得た。開発企業を傘下に持つ中国航空工業集団が明らかにした。AG600は優れた低空・低速性能、高い消火効率、安定した水上離着水などの長所を備えている。(西昌=新華社配信)= 配信日: 2025(令和7)年4月20日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025042103897
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2025年04月20日(1)中国の大型水陸両用機AG600、型式証明を取得陝西省渭南市蒲城県で、型式認証取得に向けた試験飛行を行うAG600。(2023年12月撮影)中国が独自開発した大型水陸両用機AG600「鯤竜(こんりゅう)」が20日、中国民用航空局から型式証明を取得した。離陸重量が世界最大の民用水陸両用機となる同機は、厳格なテストと検証を経て開発製造が成功し、市場への「参入許可」を得た。開発企業を傘下に持つ中国航空工業集団が明らかにした。AG600は優れた低空・低速性能、高い消火効率、安定した水上離着水などの長所を備えている。(蒲城=新華社配信)= 配信日: 2025(令和7)年4月20日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025042103893
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