- 関与
- 東海
- 昭和
- きしょう
- くろかわ
- ヘリ
- インターン
- 中学時代
- 五輪
- 令和
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |
「建築設計事務所」の写真・グラフィックス・映像
- 提供元
- 日付
- 種類
- 向き
- カテゴリ
- 色
- 同義語オン
- 提供元
- 共同通信社
0
- 国内提供元
0
- 海外提供元
0
- 日付
- 24時間以内
0 - 48時間以内
0 - 72時間以内
0 - 7日以内
0 - 30日以内
2 - 1年以内
2 - 期間を指定
48 - 日付指定なし
48
- 種類
- 写真
46 - グラフィックス
0 - 映像
2
- 向き
- 縦
5 - 横
43 - 正方形
0
- カテゴリ
- ニュース
- スポーツ
- エンターテインメント
- 教育向け
- カテゴリ指定なし
- 色
- カラー
41 - モノクロ
7
- 同義語辞書
- オン
- オフ
- 古い順
- 1
- 古い順
本画像はログイン後にご覧いただけます
1961年05月13日Residential building on Vosstaniya Square13.05.1961 The residential building on Vosstaniya Square was built in 1948-1954 to a design by architects Mikhail Posokhin and Ashot Mndoyants and designer M. N. Vokhomsky. Vsevolod Tarasevich / Sputnik、クレジット:Sputnik/共同通信イメージズ
商品コード: 2018083103355
本画像はログイン後にご覧いただけます
1963年04月27日Project of COMECON building in Moscow27.04.1963 Project of a building complex on Novy Arbat Street for the Council for Mutual Economic Assistance (COMECON). Architects Mikhail Posokhin, Ashot Mhdoyants, Vladimir Svirsky. RIA Novosti、クレジット:Sputnik/共同通信イメージズ
商品コード: 2018072601342
本画像はログイン後にご覧いただけます
1965年03月12日(くろかわ・きしょう) 黒川紀章建築家、黒川紀章都市建築設計事務所長、1965(昭和40)年3月12日撮影
商品コード: 1965031200005
本画像はログイン後にご覧いただけます
1965年03月12日(くろかわ・きしょう) 黒川紀章建築家、東海女子短大教授、黒川紀章都市建築設計事務所長、1965(昭和40)年3月12日撮影
商品コード: 1965031200002
本画像はログイン後にご覧いただけます
1968年12月14日(くろかわ・きしょう) 黒川紀章建築家、黒川紀章都市建築設計事務所長、1968(昭和43)年12月14日撮影
商品コード: 1968121400001
本画像はログイン後にご覧いただけます
1970年04月13日(くろかわ・きしょう) 黒川紀章建築家、黒川紀章都市建築設計事務所長、国際未来学会議にて、1970(昭和45)年4月13日撮影
商品コード: 1970041300002
本映像はログイン後にご覧いただけます
02:44.891975年03月02日沖縄国際海洋博覧会 アクアポリス「未来の海上都市」キーワード:アクアポリス、沖縄国際海洋博覧会、海洋博、沖縄海洋博、特別博、手塚治虫、菊竹清訓建築設計事務所、半潜水型浮遊式海洋構造物、未来の海上都市、国営沖縄記念公園施設=製作年:1975(昭和50)年3月2日、沖縄、クレジット:インタナシヨナル映画/共同通信イメージズ
商品コード: 2025051604544
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年05月10日Tbilisi10.05.1976 The Georgian SSR. The building of the Georgian Ministry of Automobile Roads. Architects Georgy Chakhava and Zurab Dzhalaganiya. Eduard Pesov / Sputnik、クレジット:Sputnik/共同通信イメージズ
商品コード: 2018081401114
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2005年11月17日ガラスが割れた門灯 設計事務所、応答なく
門灯が壊れている姉歯建築設計事務所=17日夜、千葉県市川市富浜
商品コード: 2005111700274
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2005年11月17日市川市の建築事務所 設計事務所、応答なく
構造計算書を偽造したとされる姉歯建築設計事務所=17日夜、千葉県市川市富浜(耐震強度偽造問題)
商品コード: 2005111700272
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2005年11月23日「名鉄イン刈谷」 東海の3ホテルが営業休止
姉歯建築設計事務所の関与が判明し、当面営業休止が決まったホテル「名鉄イン刈谷」=23日午後、愛知県刈谷市で共同通信社ヘリから
商品コード: 2005112300075
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2005年11月23日会見する三重交通の常務 東海の3ホテルが営業休止
ホテル「三交イン」への姉歯建築設計事務所の関与が判明し、記者会見する三重交通の中野達郎常務=23日午前、津市
商品コード: 2005112300014
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2005年11月23日「三交イン静岡」 東海の3ホテルが営業休止
姉歯建築設計事務所の関与が判明し、当面営業休止が決まったホテル「三交イン静岡」=23日午後、静岡市で共同通信社ヘリから
商品コード: 2005112300074
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2005年11月23日「三交イン桑名駅前」 東海の3ホテルが営業休止
姉歯建築設計事務所の関与が判明し、当面営業休止が決まったホテル「三交イン桑名駅前」=23日午後、三重県桑名市で共同通信社ヘリから
商品コード: 2005112300073
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2005年11月23日「三交イン桑名駅前」 東海の3ホテルが営業休止
姉歯建築設計事務所の関与が判明し、当面営業休止が決まったホテル「三交イン桑名駅前」=23日午前、三重県桑名市
商品コード: 2005112300013
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2005年11月23日「三交イン静岡」 東海の3ホテルが営業休止
姉歯建築設計事務所の関与が判明し、当面営業休止が決定したホテル「三交イン静岡」=23日午後、静岡市
商品コード: 2005112300022
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2005年11月24日パークイン平塚 自治体確認で偽造の疑い
姉歯建築設計事務所が構造計算の数値を改ざんした可能性が高いと発表されたホテル「パークイン平塚」=24日夜、神奈川県平塚市
商品コード: 2005112400315
本画像はログイン後にご覧いただけます
2005年11月26日「カントリーホテル高山」 高山のホテルも営業休止姉歯建築設計事務所の関与が分かり、安全が確認されるまで営業を休止する岐阜県高山市の「カントリーホテル高山」=26日夜
商品コード: 2005112600202
本画像はログイン後にご覧いただけます
2005年11月27日営業休止が決まったホテル 北九州のホテルも営業休止姉歯建築設計事務所が構造計算を担当し強度不足が判明し、営業休止が決まったビジネスホテル「アルクイン黒崎」=27日午後、北九州市八幡西区
商品コード: 2005112700155
本画像はログイン後にご覧いただけます
2005年12月01日構造計算した両者の図面 「鉄筋、明らかに少ない」姉歯建築設計事務所が構造計算した図面(左)と東京都渋谷区の設計事務所が再計算した図面。姉歯では直径25ミリの鉄筋が9本となっているが、再計算では直径32ミリが23本となっている
商品コード: 2005120100067
本画像はログイン後にご覧いただけます
2005年12月01日構造計算をした両者の図面 「鉄筋、明らかに少ない」姉歯建築設計事務所が構造計算した図面(左)と東京都渋谷区の設計事務所が再計算した図面。○が鉄筋の位置。姉歯では直径25ミリの鉄筋が9本だが、再計算では直径32ミリが23本となり(上の部分)、直径25ミリの鉄筋が9本が、再計算では直径32ミリが18本となっている(下の部分)
商品コード: 2005120100087
本画像はログイン後にご覧いただけます
2005年12月03日岡崎第一ホテルイースト館 愛知でさらに2ホテル偽造姉歯建築設計事務所が設計に関与し、休業中の「岡崎第一ホテルイースト館」=3日午前、愛知県岡崎市
商品コード: 2005120300048
本画像はログイン後にご覧いただけます
2005年12月05日姉歯事務所 姉歯事務所の登録取り消し事務所登録取り消しの通知書が投函される姉歯建築設計事務所=5日午後、千葉県市川市
商品コード: 2005120500469
本画像はログイン後にご覧いただけます
2005年12月24日名鉄イン刈谷 本業限界、多角化があだに姉歯建築設計事務所の関与が判明したホテル「名鉄イン刈谷」=11月23日、愛知県刈谷市で共同通信社ヘリから
商品コード: 2005122400101
本画像はログイン後にご覧いただけます
2010年04月02日反論する張武雄所長 アパート構造計算書に偽装構造計算書を偽装したと指摘されたことに反論する「ミレ建築設計事務所」の張武雄所長=2日午後、大阪市鶴見区
商品コード: 2010040200511
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2012年11月21日設計案選ばれた平田さん こども園一体の公営住宅
災害公営住宅の設計案の最終選考会で、設計案が選ばれた平田晃久建築設計事務所の平田晃久さん(中央)=21日午後、岩手県釜石市
商品コード: 2012112100651
本画像はログイン後にご覧いただけます
2015年06月16日Presenting new Parliamentary Center mock-ups16.06.2015 Ivan Minniev, Chief, Architectural Studio “Yevgeny Gerasimob & Partners“, attending the Moscow presentation of new Parliamentary Center mock-ups at the State Duma. Vladimir Fedorenko / Sputnik、クレジット:Sputnik/共同通信イメージズ
商品コード: 2019022602884
本画像はログイン後にご覧いただけます
2018年02月13日Exclusive. The Secret Of Lyon‘s FishBonesNO WEB/NO APPS - Exclusive. (Text available) The watchman‘s gallery inside the underground network called ‘FishBones‘, buried 30 meters under the hill of La Croix-Rousse, in Lyon, France on February 7, 2018. In 1959, municipal workers discovered a complex and ancient underground network inside Lyons La Croix-Rousse hill. Keeping the discovery secret from the public, they explored the 2.5 kilometers of underground tunnels, identifying 32 short tunnels that branch off a main tunnel or vertebra, much like the skeleton of a fish, giving birth to its moniker Arêtes de Poisson or FishBones. A network perfectly constructed with an extremely coherent and homogenous architecture: architects unknown, purpose unknown, an intricate labyrinth, and the remains of some 200 humans neatly deposited-mysteries. Photo by Julien Reynaud/APS-Medias/ABACAPRESS.COM Photo via Newscom、クレジット:ABACA/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2018021500971
本画像はログイン後にご覧いただけます
2018年02月13日Exclusive. The Secret Of Lyon‘s FishBonesNO WEB/NO APPS - Exclusive. (Text available) The watchman‘s gallery inside the underground network called ‘FishBones‘, buried 30 meters under the hill of La Croix-Rousse, in Lyon, France on February 7, 2018. In 1959, municipal workers discovered a complex and ancient underground network inside Lyons La Croix-Rousse hill. Keeping the discovery secret from the public, they explored the 2.5 kilometers of underground tunnels, identifying 32 short tunnels that branch off a main tunnel or vertebra, much like the skeleton of a fish, giving birth to its moniker Arêtes de Poisson or FishBones. A network perfectly constructed with an extremely coherent and homogenous architecture: architects unknown, purpose unknown, an intricate labyrinth, and the remains of some 200 humans neatly deposited-mysteries. Photo by Julien Reynaud/APS-Medias/ABACAPRESS.COM Photo via Newscom、クレジット:ABACA/ニューズコム/共同通信イメージズ
商品コード: 2018021500972
本画像はログイン後にご覧いただけます
2018年09月04日Topping-out ceremony Axel Springer new building04.09.2018, Berlin: The architects Rem Koohlhaas (l) and Katrin Betschinger from the architectural office Office for Metropolitan Architecture (OMA) take pictures with a smartphone during the topping-out ceremony for the Axel Springer new building. Photo: Soeren Stache/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2018090523172
本画像はログイン後にご覧いただけます
2018年10月13日Taiwan opens world‘s largest cultural center under one roof13 October 2018, Taiwan, Kaohsiung: Chien Wen-Ping (L), artistic director of the National Art and Culture Centre Weiwuying, and Francine Houben, founder of the responsible architecture firm Mecanoo Architects in the Netherlands, standing and giving a thumbs-up at the entrance of the world‘s largest centre for the performing arts under one roof after its opening in the southern Taiwanese port city of Kaohsiung. The complex has a covered area of 141,000 square meters - as much as 20 football pitches. Photo: National Kaohsiung Center for the Arts/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2018101724093
本画像はログイン後にご覧いただけます
2018年10月13日Taiwan opens world‘s largest cultural center under one roof13 October 2018, Taiwan, Kaohsiung: Chien Wen-Ping (L), artistic director of the National Art and Culture Centre Weiwuying, and Francine Houben, founder of the responsible architecture firm Mecanoo Architects in the Netherlands, standing and giving a thumbs-up at the entrance of the world‘s largest centre for the performing arts under one roof after its opening in the southern Taiwanese port city of Kaohsiung. The complex has a covered area of 141,000 square meters - as much as 20 football pitches. Photo: National Kaohsiung Center for the Arts/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2018101723919
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: The model house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. The house “Am Horn“ was designed by the Bauhaus master Georg Muche and built for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523581
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: Hellmut Seemann, President of the Klassik Stiftung Weimar, and Marlis Grönwald, last occupant of the model house “Am Horn“, stand in front of the building. The house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. It was designed by the Bauhaus master Georg Muche and erected for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523905
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: In the show house “Am Horn“ there is a sign “Please do not use“ on the toilet. The house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. It was designed by the Bauhaus master Georg Muche and erected for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523663
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: The model house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. The house “Am Horn“ was designed by the Bauhaus master Georg Muche and built for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523818
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: The model house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. The house “Am Horn“ was designed by the Bauhaus master Georg Muche and built for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523578
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: Hellmut Seemann, President of the Klassik Stiftung Weimar, and Marlis Grönwald, last occupant of the model house “Am Horn“, look at historical documents about the house. The house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. It was designed by the Bauhaus master Georg Muche and erected for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523763
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: The model house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. The house “Am Horn“ was designed by the Bauhaus master Georg Muche and built for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523907
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: In the show house “Am Horn“ you can see an original lighting. The house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. It was designed by the Bauhaus master Georg Muche and erected for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523586
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: Hellmut Seemann (r-l), President of the Klassik Stiftung Weimar, Marlis Grönwald, last occupant of the model house “Am Horn“, Dieter Bauhaus, Chairman of the Board of the Sparkasse Mittelthüringen and Claudia Kolb, Head of the Building Department of the City of Weimar, stand together in front of the building for a group picture. The house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. It was designed by the Bauhaus master Georg Muche and erected for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523824
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: In the show house “Am Horn“ a visitor looks at the dining room. The house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. It was designed by the Bauhaus master Georg Muche and erected for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523577
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: In the show house “Am Horn“ a visitor walks through the lady‘s room. The house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. It was designed by the Bauhaus master Georg Muche and erected for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523816
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年01月14日Bauhaus show house “Am Horn“14 January 2019, Thuringia, Weimar: In the show house “Am Horn“ a visitor photographs the kitchen. The house “Am Horn“ has been handed over by the city of Weimar to the Klassik Stiftung Weimar. It was designed by the Bauhaus master Georg Muche and erected for the first major exhibition and Bauhaus exhibition in 1923 with the support of Walter Gropius‘ architectural office. It has been a Unesco World Heritage Site since 1996. In future, the Klassik Stiftung will maintain the building and present it to the public. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019011523637
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年03月28日Ed ClarkEd Clark, representative of British architectural studio AROP, attends the Architecture and development summit in Prague, Czech Republic, on March 28, 2019. (CTK Photo/Vit Simanek)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2019032904828
本画像はログイン後にご覧いただけます
2024年04月09日佐藤研吾さん 遠く福島から自分事に福島県大玉村の建築設計事務所前に立つ佐藤研吾さん
商品コード: 2024040909014
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年05月29日北京で活躍する日本人建築家、青山周平さん北京市の白塔寺街区で胡同のリノベーション状況を紹介する青山周平さん。(4月8日撮影)建築家の青山周平さんは1980年に広島県で生まれ、中学時代に初めて中国を訪れた。当時は中国で働くことになるとは思いもしなかったが、2005年に建築関連の修士号を取得した後、日本人が経営する北京の建築設計事務所でインターンとして勤務した。08年の五輪を控え、開発に沸く都市で自分の力を発揮したいと考え、腰を落ち着けることにした。(北京=新華社記者/王小鵬)= 配信日: 2025(令和7)年5月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025052905879
本映像はログイン後にご覧いただけます
00:48.162025年05月29日「新華社」北京で活躍する日本人建築家、青山周平さん建築家の青山周平さんは1980年に広島県で生まれ、中学時代に初めて中国を訪れた。当時は中国で働くことになるとは思いもしなかったが、2005年に建築関連の修士号を取得した後、日本人が経営する北京の建築設計事務所でインターンとして勤務した。08年の五輪を控え、開発に沸く都市で自分の力を発揮したいと考え、腰を落ち着けることにした。北京に来たばかりの頃は高層マンションに住み、東京と変わらない生活を送っていた。雑然とした古い路地に目を向け、胡同で長く暮らすうちに、中庭にある多くの木で夏の日差しが遮られ、葉が落ちる冬には部屋に日が当たることに気付いた。建築と自然の相互作用は青山さんにとって大きなヒントとなり、住民が公共空間を共有する日常生活からも設計のインスピレーションを得た。縦横に交差する胡同は元代から北京の特色ある都市構造を形成してきたが、青山さんは一部の家の狭さや古い設備が現代の暮らしに合わなくなっていると感じた。有名テレビ番組に出演し、胡同の小さな古い家屋を巧みに生まれ変わらせたことが注目され、インターネット上で「胡同リノベーションの魔術師」と呼ばれた。北京市は近年、旧市街の保護に注力し、復元と修繕・保護を進めている。青山さんが設立した建築設計事務所は機会を捉え、多くの老朽化した小区(居住区)のリノベーションを受注した。中国人の同僚と共に新たな素材と技術を駆使し、胡同の課題解決に向けて努力している。青山さんは、胡同をリノベーションする意義は大きく、若者を含む各年齢層の住民を引き付けるのに役立つと考えており、「多様性のある生活空間を維持することは都市の発展に非常に重要」と話す。長年にわたり中国市場に深く関わり、中国の建築業界の発展を目の当たりにしてきた。働き始めた頃、大都市では大型の商業複合施設や住宅などのプロジェクトが中心だったが、ここ数年は老朽化した小区のリノベーションが増えている。住宅・都市農村建設部のデータによると、19~24年に計28万カ所の小区で工事が始まり、4800万世帯が恩恵を受けた。近年の地域振興に伴い、青山さんのチームは農村の古民家を民宿にする事業を開始した。さまざまなプロジェクトを手がける中で、青山さんは中国の建築業界が日々規範化され、専門的になったと感じている。顧客は設計理念と価値観の一致をより重視しているとして「建築は時代を映す鏡」だと表現した。 =配信日: 2025(令和7)年5月2...
商品コード: 2025052905884
- 1
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |