KYODO NEWS IMAGELINK

報道写真の購入なら共同通信イメージズ

  • 判定
  • 出場
  • 境内
  • しょう
  • データ
  • 位置
  • せん
  • みつえ
  • センサス
  • 一種

「微妙」の写真・映像

絞り込み
  • 提供元
  • 日付
  • 種類
  • 向き
  • カテゴリ
並び順
  • 古い順
418
( 1 100 件を表示)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
418
( 1 100 件を表示)
絞り込み
並び順
  • 古い順
  • -
    Table top with a coat of arms.

    Table top with a coat of arms. Giovanni Leoni (1639-c, 1700). Genoa, 1685. Scagllola. Scagllola is an artificial marble made of plaster and ground marble. From the 17th century it was used in Italy to imitate pletra dura or inlay work in marble and other kinds of stone. Extremely subtle nuances of colour could be achieved, as this table top demonstrates. The arms are those of the Amsterdam mayor, scholar and Art collected Nicolaas Witsen (1641-1717).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019071902646

  • -
    Pierre-Auguste Renoir: Leaving the Conservatory (La Sortie du conservatoire)

    キーワード:ピエール=オーギュスト・ルノワール、Pierre-Auguste Renoir: Leaving the Conservatory (La Sortie du conservatoire), Pierre-Auguste Renoir, 18761877, Oil on canvas, Renoir uses subtle body language to convey the flirtatious nature of this exchange among a group of young Parisians gathered outside a music school. One man gently nudges his friend into conversation with the woman holding a scroll of paper, likely a piece of sheet music. Though the scene is meant to look like a randomly observed moment, the grouping was in fact carefully composed by the artist, with members of his bohemian circle serving as models. The painting dates from Renoir‘s impressionist period, though it is much darker in palette than his other works from the 1870s; its large scale, also unusual for impressionism, suggests that he may have intended it for the Salon., Overall: 73 13/16 x 46 1/4 in. (187.5 x 117.5 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2019111400588

  • -
    Pierre-Auguste Renoir: Leaving the Conservatory (La Sortie du conservatoire)

    キーワード:ピエール=オーギュスト・ルノワール、Pierre-Auguste Renoir: Leaving the Conservatory (La Sortie du conservatoire), Pierre-Auguste Renoir, 18761877, Oil on canvas, Renoir uses subtle body language to convey the flirtatious nature of this exchange among a group of young Parisians gathered outside a music school. One man gently nudges his friend into conversation with the woman holding a scroll of paper, likely a piece of sheet music. Though the scene is meant to look like a randomly observed moment, the grouping was in fact carefully composed by the artist, with members of his bohemian circle serving as models. The painting dates from Renoir‘s impressionist period, though it is much darker in palette than his other works from the 1870s; its large scale, also unusual for impressionism, suggests that he may have intended it for the Salon., Overall: 73 13/16 x 46 1/4 in. (187.5 x 117.5 cm).、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2019111400601

  • -
    Johann I (Jean) Bernoulli (1667-1748) a member of the Swiss family of mathematicians.

    Johann I (Jean) Bernoulli (1667-1748) a member of the Swiss family of mathematicians. Worked on analysis, calculus, celestial mechanics and mechanics. Made Cartesian theory consistent with Kepler‘s laws. Put forward concepts of Subtle Matter and Vis Viva.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用はできません。

    商品コード: 2019071602631

  • -
    Embroidery; The Artist‘s Mother.

    Embroidery; The Artist‘s Mother. Artist: Georges Seurat (French, Paris 1859-1891 Paris). Dimensions: 12 5/16 x 9 7/16 in. (31.2 x 24.1 cm). Date: 1882-83.This tranquil portrait of the artist‘s mother, Ernestine Faivre, is a tour de force of modeling in Conté crayon, Seurat‘s favorite graphic medium. The work is drawn entirely without line in tonal passages of velvety black. Scarce atmospheric light, subtly evoked by lessening pressure on the crayon, illuminates the interior where the woman sews, creating a serene ambiance of quiet domesticity. The abstract beauty achieved in such works earned the praise of fellow artist Paul Signac, who called them “the most beautiful painter‘s drawings that ever existed.“. Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020033003541

  • -
    箱根茶屋からの芦ノ湖

    箱根宿壬生屋あたりから、芦ノ湖を眺めた図で、ほぼ同じ構図がThe Far Eastの2巻14号に載る。当時の新聞は直に写真を張りつけたので、新聞によって写真が微妙に異なることがよくある。=撮影年月日不明、箱根、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号19‐42‐0]

    商品コード: 2017080201871

  • -
    Roman Cameos.

    Roman Cameos. Skilful cameo-carvers exploited the tonals contrast of some stones. This could be a subtle two tone contrast or a more subtle variation using all available gradations of shade.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019071807261

  • -
    Ochanomizu in the Rain, Edo period (1615–1868), mid-19th century, Japan, Polychrome woodblock print

    Ochanomizu in the Rain, Edo period (1615–1868), mid-19th century, Japan, Polychrome woodblock print; ink and color on paper, H. 10 1/4 in. (26 cm); W. 13 3/4 in. (34.9 cm), Prints, Utagawa Kuniyoshi (Japanese, 1797–1861), The closely spaced vertical lines that render steady, drenching rain in this print emphasize the simplified forms of river, hills, and a solitary tree, all depicted without outline. Kuniyoshi, one of the principal artists of the Utagawa school, is noted for his effective use of the itabokashi technique, in which ink and color are applied to the block in subtly changing tonalities.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ

    商品コード: 2021060409077

  • -
    三井寺から望む琵琶湖

    一連の同タイトルの写真は、境内の配置物や背景、色彩等が微妙に異なっており面白い。(整理番号2-25、10-23、11-32、19-4、40-21、42-25、48-2、48-103参照。)=撮影年月日不明、大津、撮影者:小川一真、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号25‐82‐0]

    商品コード: 2017080400591

  • -
    The Prophets David and Daniel.

    The Prophets David and Daniel. Artist: Peter Paul Rubens (Flemish, Siegen 1577-1640 Antwerp). Dimensions: 13 7/16 x 11 1/4 in. (34.1 x 28.6 cm). Date: ca. 1601-2.As a young artist in Italy between 1600 and 1608, Rubens ardently copied the works of art he encountered for both study and later reference. When he made this record of Raphael‘s fresco above the entrance to the Chigi Chapel in the Church of Santa Maria della Pace, Rome, Rubens introduced subtle changes that transformed Raphael‘s static, planar composition into a more dynamic and forceful scene. He imbued the foreground figures with a greater sense of mass and intensified their expressions to contrast the prophet‘s formidable wisdom with the scribe‘s youthful concentration. Rubens never adapted this composition for his own use,クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020061106050

  • -
    Interior with a Young Couple, probably ca. 1662–65, Oil on canvas, 21 5/8 x 24 3/4 in. (54.9 x 62.9 cm), Paintings,

    Interior with a Young Couple, probably ca. 1662–65, Oil on canvas, 21 5/8 x 24 3/4 in. (54.9 x 62.9 cm), Paintings, Pieter de Hooch (Dutch, Rotterdam 1629–1684 Amsterdam), In this ‘morning after‘ scene, the subtle shifts in light through different rooms enhance the mood of the moment, and convey the artist‘s virtuosity to collectors of the time. The canvas must have been painted shortly after De Hooch moved to Amsterdam from Delft, where he had been exchanging pictorial ideas with Johannes Vermeer.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021020600075

  • -
    丸窓の少女

    丸窓の縁に左肘を載せ、乗り出すように幼い少女が下方を見詰めている。画面3分の2程を区切る丸窓の弧線と丸窓中央を縦に区切る障子の垂直線とが、微妙なバランスを取っている。構成的に非常に面白い写真である。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:小川一真、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号44‐6‐0]

    商品コード: 2017080902781

  • -
    Bathsheba at her Toilet by Cornelius Cornelisz van Haarlem (1562-1638) oil on canvas

    Bathsheba at her Toilet by Cornelius Cornelisz van Haarlem (1562-1638) oil on canvas, 1594. The beautiful Bathsheba was bathing in the open air. King David spied her from the roof of his palace and instantly fell in love. Here, curiously, the painter did not depict David, but merely suggested his presence by means of the castle in the distance. Because Bathsheba‘s maidservant is black, the subtly erotic painting takes on an exotic tinge.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019040901168

  • -
    Virgin and Child, 1516, Oil on spruce, 11 x 7 3/8 in.

    Virgin and Child, 1516, Oil on spruce, 11 x 7 3/8 in. (27.9 x 18.7 cm); set in panel 11 x 8 1/4 in. (27.9 x 22.2 cm), Paintings, Albrecht Dürer (German, Nuremberg 14711528 Nuremberg), At first glance, this small painting seems to represent simply the Virgins loving attention to her Child, wriggling on her lap. Certain details, however, subtly foreshadow Christs sacrifice: Marys red dress and cloak signal the color of Christs Passion, and her right hand, which is gripping the cloth taut beneath the Child, recalls the actions of Joseph of Arimathea and Nicodemus, who supported the weight of the dead Christ on a white burial shroud after the Deposition from the cross.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031300523

  • -
    Noh Mask: Kojo (Old Man) , Edo period (16151868), 19th century, Japan, Wood with pigments and hair,

    Noh Mask: Kojo (Old Man) , Edo period (16151868), 19th century, Japan, Wood with pigments and hair, H. 7 1/2 (19.1 cm); W. 6 in. (15.2 cm), Masks, There are various kinds of masks for the role of an old man, showing subtle differences in beard and mustache, either hand-painted or using real hair, and in the arrangement of teeth. The ‘Kojo‘ mask is worn by the actor portraying the old man in the first part of ‘Takasago‘ and in other Noh plays.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022042106161

  • -
    ?? ???, Grain Serving Vessel (Dou), Eastern Zhou dynasty,

    ?? ???, Grain Serving Vessel (Dou), Eastern Zhou dynasty, Spring and Autumn period (770476 B.C.), late 6thearly 5th century BC, China, Bronze, H. 10 1/2 in. (26.7 cm); Diam. of foot 4 7/8 in. (12.4 cm); Diam. of rim 7 1/4 in. (18.4 cm), Metalwork, A subtle all-over pattern of interwoven bands complements the graceful shape of this vessel, which is further adorned by the four nearly naturalistic feline handles.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022042903160

  • -
    Shabti of Yuya, New Kingdom, Dynasty 18, ca.

    Shabti of Yuya, New Kingdom, Dynasty 18, ca. 13901352 B.C., From Egypt, Upper Egypt, Thebes, Valley of the Kings, Tomb of Yuya and Tjuyu (KV 46), Davis/Quibell & Weigall excavations, 1905, Cedar, paint, Egyptian blue, H. 27 cm (10 5/8 in.), As the parents of Queen Tiye, wife of Amenhotep III, Yuya and Tjuyu were granted burial in the Valley of the Kings. They were provided with funerary equipment from the finest royal workshops, as demonstrated by this superbly carved shabti on which even the knees are subtly indicated.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022042404792

  • -
    宮ノ下富士屋ホテル

    目録番号4103と同じ写真と思われるが、坂の途中の人物らしき影が4103では道の端の樹木のようになっており、細部に微妙な違いがある。同時に複数 の写真を撮ったものか。また、遠方の山の様子等も違いが見られ、全体として、本写真2108の四辺を切り取りクローズアップしたのが4103の構図と言える。=撮影年月日不明、箱根、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号47‐11‐0]

    商品コード: 2017081600832

  • -
    三井寺から望む琵琶湖

    一連の同タイトルの写真は、境内の配置物や背景、色彩等が微妙に異なっており面白い。(整理番号2-25、10-23、11-32、19-4、25-82、40-21、48-2、48-103参照。)=撮影年月日不明、大津、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号42‐25‐0]

    商品コード: 2017080902668

  • -
    A Lioness and a Caricature of Ingres.

    A Lioness and a Caricature of Ingres. Artist: Eugène Delacroix (French, Charenton-Saint-Maurice 1798-1863 Paris). Dimensions: Overall: 7 5/16 x 9 13/16 in. (18.6 x 24.9 cm). Date: 1850s.Like many young artists of his day, Delacroix occasionally took up assignments to supply Parisian journals with caricatures that called for the comical distortion of figures‘ features or stance. By around 1820, such elements of exaggeration seem to have infiltrated his works, more or less subtly. In some, distinctions between man and beast were intentionally and at times rather brutally obscured, as in this pairing of a pouting lioness with the profile of Delacroix‘s artistic adversary, the painter Ingres. Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020041702361

  • -
    Roman Cameos.

    Roman Cameos. Skilful cameo-carvers exploited the tonals contrast of some stones. This could be a subtle two tone contrast or a more subtle variation using all available gradations of shade.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019061302276

  • -
    Duns Scotus (1266-1308).

    Duns Scotus (1266-1308). Philosopher-theologians of the High Middle Ages. Scholasticism school. Scriptum quartum a Joanne Duns Scoto super quarto sententiarum editum. Edit, 1517. Library of Catalonia. Spain. Engraving of Duns Scotus as medieval copyist.、クレジット:Album/Kurwenal/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020070806234

  • -
    This color composite view combines violet

    This color composite view combines violet, green, and infrared images of Jupiter‘s intriguing moon, Europa, for a view of the moon in natural color (left) and in enhanced color designed to bring out subtle color differences in the surface (right)、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019072405203

  • 本画像はログイン後にご覧いただけます
    -
    春日大社青銅鹿

    春日大社の二の鳥居を東へ過ぎると、すぐ左手にこの銅製鹿がいる。現在のものは昭和26年(1951)のもので、写真は前身のものである。全体のポーズは似ているが、目元・角が微妙が異なる。前身の鹿は、第二次大戦中に供出したものと考えられる。=撮影年月日不明、奈良、撮影者:臼井秀三郎(?)、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号65‐31‐0]

    商品コード: 2017082400143

  • -
    Portrait of a Man, 1632, Oil on wood, Oval, 29 3/4 x 20 1/2 in. (75.6 x 52.1 cm), Paintings,

    Portrait of a Man, 1632, Oil on wood, Oval, 29 3/4 x 20 1/2 in. (75.6 x 52.1 cm), Paintings, Rembrandt (Rembrandt van Rijn) (Dutch, Leiden 1606–1669 Amsterdam), This portrait dating from Rembrandt‘s first year in Amsterdam is remarkable for its quality and condition. The subtleties of light and texture found in the rugged face and wispy hair, in the parchmentlike layers of the ruff, and even in the black costume are effects that the artist had gradually mastered in his native Leiden during the preceding few years.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2021020600098

  • -
    Still Life with a Gilt Cup by Willem Claesz Heda (1594-1680) oil on panel

    Still Life with a Gilt Cup by Willem Claesz Heda (1594-1680) oil on panel, 1635 The range of grey tonalities that Willem Heda could paint is astounding. With this subtle palette, he deftly rendered the objects - of pewter, silver, damask, glass and mother-of-pearl - on this table. A few yellow and ochre accents compliment this refined interplay of colours. Heda specialized in near monochromatic still lives, so called ‘tonal banquet pieces‘.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019041906864

  • -
    水汲みをする女性

    井戸や塀、植木などから裕福な屋敷の庭園と思われる。女性の着衣、特に袂の部分の微妙な彩色などとても巧みである。また、顔の表情等もよく読み取れる。=撮影年月日不明、場所不明、撮影者:スチルフリード、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号77‐28‐0]

    商品コード: 2017082400721

  • -
    宮ノ下富士屋ホテル

    目録番号4103と同じ写真と思われるが、坂の途中の人物らしき影が4103では道の端の樹木のようになっており、細部に微妙な違いがある。同時に複数 の写真を撮ったものか。また、遠方の山の様子等も違いが見られ、全体として、本写真2108の四辺を切り取りクローズアップしたのが4103の構図と言える。=撮影年月日不明、箱根、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号59‐49‐0]

    商品コード: 2017081600883

  • -
    Bathsheba at her Toilet by Cornelius Cornelisz van Haarlem (1562-1638) oil on canvas

    Bathsheba at her Toilet by Cornelius Cornelisz van Haarlem (1562-1638) oil on canvas, 1594. The beautiful Bathsheba was bathing in the open air. King David spied her from the roof of his palace and instantly fell in love. Here, curiously, the painter did not depict David, but merely suggested his presence by means of the castle in the distance. Because Bathsheba‘s maidservant is black, the subtly erotic painting takes on an exotic tinge.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019040901139

  • -
    Pierre-Auguste Renoir: Leaving the Conservatory (La Sortie du conservatoire), Pierre-Auguste Renoir, 1876–1877,

    Pierre-Auguste Renoir: Leaving the Conservatory (La Sortie du conservatoire), Pierre-Auguste Renoir, 1876–1877, Oil on canvas, Renoir uses subtle body language to convey the flirtatious nature of this exchange among a group of young Parisians gathered outside a music school. One man gently nudges his friend into conversation with the woman holding a scroll of paper, likely a piece of sheet music. Though the scene is meant to look like a randomly observed moment, the grouping was in fact carefully composed by the artist, with members of his bohemian circle serving as models. The painting dates from Renoir‘s impressionist period, though it is much darker in palette than his other works from the 1870s; its large scale, also unusual for impressionism, suggests that he may have intended it for the Salon., Overall: 73 13/16 x 46 1/4 in. (187.5 x 117.5 cm).、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ

    商品コード: 2021111209917

  • -
    春秋 青銅豆, Grain Serving Vessel (Dou), Eastern Zhou dynasty, Spring and Autumn period (770–476 B.C.),

    春秋 青銅豆, Grain Serving Vessel (Dou), Eastern Zhou dynasty, Spring and Autumn period (770–476 B.C.), late 6th–early 5th century BC, China, Bronze, H. 10 1/2 in. (26.7 cm); Diam. of foot 4 7/8 in. (12.4 cm); Diam. of rim 7 1/4 in. (18.4 cm), Metalwork, A subtle all-over pattern of interwoven bands complements the graceful shape of this vessel, which is further adorned by the four nearly naturalistic feline handles.、クレジット:Sepia Times/Universal Images Group/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022020414744

  • -
    Ben Jonson (1572-1637) English dramatist.

    Ben Jonson (1572-1637) English dramatist. Scene from his play ‘The Alchemist‘ (1610), a satire on cupidity. Abel Drugger, a tobacconist, taking plans of his new shop for advice on its arrangement to Subtle, the false alchemist. Engraving published London, 1791.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019072502162

  • -
    Two Tahitian Women.

    Two Tahitian Women. Artist: Paul Gauguin (French, Paris 1848-1903 Atuona, Hiva Oa, Marquesas Islands). Dimensions: 37 x 28 1/2 in. (94 x 72.4 cm). Date: 1899.As Gauguin brought his work in Tahiti to a close, he focused increasingly on the beauty and serene virtues of the native women. In this painting, he depended on sculpturally modeled forms, gesture, and facial expression to vivify the sentiments he had used to describe the “Tahitian Eve“: “very subtle, very knowing in her naïveté“ and at the same time “still capable of walking around naked without shame.“ These two figures first appear in the artist‘s monumental frieze Faa Iheihe (Tahitian Pastoral) of 1898 (Tate, London) and again in the even larger Rupe Rupe (The Fruit Harvest) of 1899 (Pushkin Museum of Fine Arts, Moscow), which he composed for the upcoming Exposition Universelle of 1900. Museum: Metropolitan Museum、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020041702747

  • -
    Seventeenth Century Lady.

    Seventeenth Century Lady. Artist: William Merritt Chase (American, Williamsburg, Indiana 1849-1916 New York). Dimensions: 36 1/2 x 23 3/4in. (92.7 x 60.3cm). Date: ca. 1895.A consummate eclectic, Chase borrowed freely from old masters such as Frans Hals, Rembrandt van Rijn, and Diego Velázquez, and from contemporaries such as Édouard Manet, James McNeill Whistler, and John Singer Sargent. Here, he refers in the title of his painting to tradition, but shows a woman dressed in modern attire. She is seen from behind in a dark, ambiguous setting that is pierced by a sliver of light that suggests a slightly opened door. Uninterested in his model‘s particular identity, Chase calls attention to her gown, which he describes with expressive brushwork and subtle tones of white. 、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031303974

  • -
    Looking Down Yosemite Valley, California

    Looking Down Yosemite Valley, California.、クレジット:Universal Images Group/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019121703826

  • -
    This color composite view combines violet

    This color composite view combines violet, green, and infrared images of Jupiter‘s intriguing moon, Europa, for a view of the moon in enhanced color designed to bring out subtle color differences in the surface (right)、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019072405099

  • -
    Table top with a coat of arms.

    Table top with a coat of arms. Giovanni Leoni (1639-c, 1700). Genoa, 1685. Scagllola. Scagllola is an artificial marble made of plaster and ground marble. From the 17th century it was used in Italy to imitate pletra dura or inlay work in marble and other kinds of stone. Extremely subtle nuances of colour could be achieved, as this table top demonstrates. The arms are those of the Amsterdam mayor, scholar and Art collected Nicolaas Witsen (1641-1717).、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019071902639

  • -
    Standing Youth Seen from Behind Holding a Bowl (Ganymede ).

    Standing Youth Seen from Behind Holding a Bowl (Ganymede). Artist: Guercino (Giovanni Francesco Barbieri) (Italian, Cento 1591-1666 Bologna). Dimensions: Sheet: 10 1/2 x 7 1/2 in. (26.7 x 19.1 cm).. Date: ca. 1635-45.Traditionally identified as a study for the figure of Ganymede - the beautiful youth abducted by Zeus - this drawing has since been titled “Standing Boy (or Youth) Holding a Bowl,“ as neither a Ganymede nor this particular youthful figure can be found in any of Guercino‘s extant works (Bean 1964b, no. 31). Jacob Bean (1967, no. 46, p. 40) dated the drawing to the artist‘s middle period, the 1630s and 1640s, because its “subtle contrasts of light and shade so successfully indicate the modeling of back and head...“ Bean thought the free application of red chalk to differ from the more polished red chalk figure drawings of Guercino‘s done in the 1650s. The general and dynami、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020061106524

  • -
    三井寺から望む琵琶湖

    整理番号2-25と同じ。一連の同タイトルの写真は、境内の配置物や背景、色彩等が微妙に異なっており面白い。(整理番号10-23、11-32、19-4、25-82、42-25、48-2、48-103参照。)=撮影年月日不明、大津、撮影者:日下部金兵衛、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号40‐21‐0]

    商品コード: 2017080902477

  • -
    Jean Jacques Caffiéri (17251792), ca.

    Jean Jacques Caffiéri (17251792), ca. 1765, Oil on canvas, Oval, 25 1/4 x 20 3/4 in. (64.1 x 52.7 cm), Paintings, Jean-Baptiste Greuze (French, Tournus 17251805 Paris), This subtle portrait, with its smoothly blended surface and narrow color range, is believed to represent Jean Jacques Caffiéri, Greuzes exact contemporary and a prominent sculptor. The sitters mild expression belies a strong character.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022042310129

  • -
    Milk jug, ca.

    Milk jug, ca. 1805, German, Dresden, Silver, Height: 6 1/8 in. (15.6 cm), Metalwork-Silver, The cleanness and simplicity of the design of this jug and its mate distinguish them as fine examples of late Neoclassicism. The cylindrical form is enlivened by the subtle curve of the rim, the tapered shoulder, and the two bands of horizontal lines.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022042404374

  • -
    Duns Scotus (1266-1308).

    Duns Scotus (1266-1308). Philosopher-theologians of the High Middle Ages. Scholasticism school. “Scriptum Joannis Duns Scoti docto. subtilis: ordinis minor super quarto sententiarum“. Edition: J. Crespin, 1530. Library of Catalonia. Barcelona. Spain. Engraving of Duns Scotus as medieval copyist.、クレジット:Album/Kurwenal/Prisma/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020070806209

  • -
    Rocks in the Forest.

    Rocks in the Forest. Artist: Paul Cézanne (French, Aix-en-Provence 1839-1906 Aix-en-Provence). Dimensions: 28 7/8 x 36 3/8 in. (73.3 x 92.4 cm). Date: 1890s.Cézanne treated the rocks in this composition much as he did the fruits in his still lifes, rendering the shapes with passages of subtly varied color. Green, blue, and purple tints, with an accent of golden sunlight at center, impart a shimmering vibrancy to the stones. The sense of delicacy is enhanced by the thin, watercolor-like application of pigment, typical of Cézanne‘s oils in the mid-1890s. Scholars traditionally identified the setting as the forest of Fontainebleau, where the artist worked around 1894, but it has also been suggested that the site is near Aix-en-Provence. Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031923150

  • -
    The Forest at Pontaubert.

    The Forest at Pontaubert. Artist: Georges Seurat (French, Paris 1859-1891 Paris). Dimensions: 31 1/8 x 24 5/8 in. (79.1 x 62.5 cm). Date: 1881.Seurat spent two months in the late summer and early fall of 1881 in Pontaubert, a village southeast of Paris once frequented by Daubigny, Corot, and other Barbizon landscape painters. His visit inspired this <i>sous-bois</i> or forest glade, which Seurat probably completed that winter in the studio he shared with his traveling companion and fellow artist Aman-Jean. With its concert of greens, its subtle, shimmering light effects, and its vertical pattern of tree trunks, this work anticipates the verdant settings of Seurat‘s monumental <i>Bathers at Asnières</i> in London (1884) and <i>A Sunday on La Grande Jatte</i> in Chicago (1884-86). Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020033003545

  • -
    Interior with a Young Couple.

    Interior with a Young Couple. Artist: Pieter de Hooch (Dutch, Rotterdam 1629-1684 Amsterdam). Dimensions: 21 5/8 x 24 3/4 in. (54.9 x 62.9 cm). Date: probably ca. 1662-65.In this “morning after“ scene, the subtle shifts in light through different rooms enhance the mood of the moment, and convey the artist‘s virtuosity to collectors of the time. The canvas must have been painted shortly after De Hooch moved to Amsterdam from Delft, where he had been exchanging pictorial ideas with Johannes Vermeer. Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031104884

  • -
    A Giant Seated in a Landscape, sometimes called ‘The Colossus‘.

    A Giant Seated in a Landscape, sometimes called ‘The Colossus‘. Artist: Goya (Francisco de Goya y Lucientes) (Spanish, Fuendetodos 1746-1828 Bordeaux). Dimensions: Plate: 11 3/16 × 8 3/16 in. (28.4 × 20.8 cm). Date: by 1818.One of Goya‘s most striking images, the implicit subject of this work is unclear. A giant seated in a landscape turns his head over his shoulder as if he has been disturbed from thought. Perhaps he had been awaiting the dawning of a new day and turns because the moment has come. The Spanish master produced this print using burnished aquatint to achieve subtle effects of light and dark--an apt technique for depicting a crepuscular atmosphere and conveying the sense of unease that pervades the composition.It is not known exactly when Goya made this print. It has been dated to around 1800 or ‘by 1818‘. There is a close relationship between the print and the famous pain、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020042002261

  • -
    Roman Cameos.

    Roman Cameos. Skilful cameo-carvers exploited the tonals contrast of some stones. This could be a subtle two tone contrast or a more subtle variation using all available gradations of shade.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019071807283

  • -
    Bathsheba at her Toilet by Cornelius Cornelisz van Haarlem (1562-1638) oil on canvas

    Bathsheba at her Toilet by Cornelius Cornelisz van Haarlem (1562-1638) oil on canvas, 1594. The beautiful Bathsheba was bathing in the open air. King David spied her from the roof of his palace and instantly fell in love. Here, curiously, the painter did not depict David, but merely suggested his presence by means of the castle in the distance. Because Bathsheba‘s maidservant is black, the subtly erotic painting takes on an exotic tinge.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019040901238

  • -
    Roman Cameos.

    Roman Cameos. Skilful cameo-carvers exploited the tonals contrast of some stones. This could be a subtle two tone contrast or a more subtle variation using all available gradations of shade.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019061302160

  • -
    Peonies.

    Peonies. Artist: Édouard Manet (French, Paris 1832-1883 Paris). Dimensions: 23 3/8 x 13 7/8 in. (59.4 x 35.2 cm). Date: 1864-65.This picture belongs to a series of peonies that Manet painted in 1864-65. Reportedly his favorite flower, Manet grew peonies in his garden at Gennevilliers. Their broad petals and leaves and their delicate hues were perfect vehicles for his loose and sensuous brushwork and for his virtuosic handling of subtle harmonies of color. Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2020031304070

  • -
    Still Life with a Gilt Cup by Willem Claesz Heda (1594-1680) oil on panel

    Still Life with a Gilt Cup by Willem Claesz Heda (1594-1680) oil on panel, 1635 The range of grey tonalities that Willem Heda could paint is astounding. With this subtle palette, he deftly rendered the objects - of pewter, silver, damask, glass and mother-of-pearl - on this table. A few yellow and ochre accents compliment this refined interplay of colours. Heda specialized in near monochromatic still lives, so called ‘tonal banquet pieces‘.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用に関してはお問合せください。

    商品コード: 2019041906868

  • -
    Still Life with Apples and Pitcher.

    キーワード:ピエール=オーギュスト・ルノワール、Still Life with Apples and Pitcher. Artist: Camille Pissarro (French, Charlotte Amalie, Saint Thomas 1830-1903 Paris). Dimensions: 18 1/4 x 22 1/4 in. (46.4 x 56.5 cm). Date: 1872.Unlike Monet, Renoir, Cézanne, and other artists in his circle, Pissarro painted few still lifes, most late in his career. This work of 1872 is, therefore, exceptional for its subject, as well as for its clearly expressed forms and subtle manipulation of light. There is only one other comparable painting by the artist, <i>Apples and Pears in a Round Basket</i> of the same year (private collection), which is identical in size and setting to the present canvas, featuring the same floral-patterned wallpaper in the background. Museum: Metropolitan Museum of Art, New York, USA.、クレジット:Album/Metropolitan Museum of Art,NY/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2019111308336

  • -
    Johann I (Jean) Bernoulli (1667-1748) a member of the Swiss family of mathematicians.

    Johann I (Jean) Bernoulli (1667-1748) a member of the Swiss family of mathematicians. Worked on analysis, calculus, celestial mechanics and mechanics. Made Cartesian theory consistent with Kepler‘s laws. Put forward concepts of Subtle Matter and Vis Viva.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用はできません。

    商品コード: 2019071602586

  • -
    箱根山中の木橋

    箱根山中には大小様々な河川があるが、主な川は早川と須雲川 である。この写真がどちらかは微妙であるが、川幅や石の形等から、須雲川の方ではないかと推測する。丸太を渡したような木橋は、堂ヶ島や木賀の写真で早川に架かったものなどが見られるが、この写真とは風景が異なる。=撮影年月日不明、箱根、撮影者:不明、クレジット:長崎大学附属図書館所蔵/共同通信イメージズ ※この説明文は、画像の委託時につけられた情報です。研究の進展により記載の情報が変わる可能性があります。 [整理番号59‐81‐0]

    商品コード: 2017081600857

  • -
    ‘Fuseaux‘ Cabinet,

    ‘Fuseaux‘ Cabinet, ca. 1925, Macassar ebony, ivory, silk, silvered bronze, H. 39 1/2, W. 33 1/2, D. 19 1/4 in. (100.3 x 85.1 x 48.9 cm), Furniture, The formal simplicity of this cabinet provides a backdrop for an extraordinarily complex and subtle marquetry pattern. The body of the piece is raised on four fuseau (spindle-shaped) legs, which give the model its name.、クレジット:Album/quintlox/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。表紙、広告、プロモーション、商業目的での利用はお問合せください。クレジットは必ず表記してください。

    商品コード: 2022041704995

  • 1939年12月31日
    Destry Rides Again‘ 1939.

    Destry Rides Again‘ 1939. The off-type casting of James Stewart as a nonviolent sheriff and Marlene Dietrich as a very violent saloon songstress turned this old Tom Mix vehicle into a subtle burlesque on Westerns, and bailed out Miss Dietrich‘s floundering career.、クレジット:World History Archive/ニューズコム/共同通信イメージズ ※エディトリアル使用のみ。広告、プロモーション、商業目的での利用はできません。

    商品コード: 2020041601311

  • 1955年12月31日
    Jockey Riding An Ostrich

    California: c. 1955 A man in a jockey outfit riding an ostrich.Underwood Archives / The Image Works.、クレジット:Underwood Archives/Universal Images Group/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019111403395

  • 1975年09月06日
    大忙しの京仏具作り

    まき絵-特殊な筆を使い、漆で絵を描き、金粉をまく。金粉の荒さは32段階あり、漆との混合によって微妙な違いが出る(写真ニュース「大忙しの京仏具作り」4枚組の2)

    商品コード: 2013031300093

  • 1983年12月18日
    83年衆院選

    単独過半数が微妙となり厳しい表情でテレビの速報を見る自民党の二階堂進幹事長=1983(昭和58)年12月18日、東京・永田町の自民党本部

    商品コード: 2021071311701

  • 1986年04月24日
    微妙な発言の佐々木前委員長 民社党定期大会

    秋の兵庫県知事選出馬について微妙な発言をする佐々木良作前委員長=1986(昭和61)年4月24日、東京都千代田区の九段会館

    商品コード: 1986042400011

  • 1987年04月22日
    双羽黒が退院 夏場所出場は微妙

    「僕らは相撲を取って初めて完治したということだから・・・」と夏場所出場に微妙な発言をする双羽黒=1987(昭和62)年4月22日、東京・両国の立浪部屋

    商品コード: 1987042200010

  • 1988年07月24日
    海自、微妙に軌道修正

    「潜水艦に過失はなかった」とスライドを映写しながら説明する東山収一郎海幕長。右端は瓦力防衛庁長官=1988(昭和63)年7月24日、海上自衛隊横須賀地方総監部桟橋

    商品コード: 2020082600161

  • 1988年08月11日
    那須御用邸の天皇陛下 きょうのご帰京は雨で微妙

    那須御用邸の澄空亭に向かわれる天皇陛下=1988(昭和63)年8月5日、栃木県那須町(昭和天皇)

    商品コード: 2021111608781

  • 1989年08月12日
    一発、大当たり

    (3)「くぎの調整」 出荷前のくぎ調整。このやり方は店の場合でも同じだ。微妙なくぎの傾き加減で、入る確率が大きく変わる=群馬県桐生市の平和 出稿日1989(平成元)年8月12日

    商品コード: 2020060209054

  • 1993年06月08日
    最貧ハノイに微妙な変化 消えゆく詩情

    (2)日曜の昼下がり、公園の池で遊ぶ親子連れ。楽しげな姿はまさにベトナム版「ニューファミリー」=ハノイ市内

    商品コード: 2004030100041

  • 1993年06月08日
    最貧ハノイに微妙な変化 消えゆく詩情

    (1)登校前、屋台で朝食にうどんを食べる小学生。好みにより生野菜やベトナム風豆板醤(とうばんじゃん)を入れて1枚2000ドン(約22円)

    商品コード: 2004030100038

  • 1993年07月03日
    各党機関紙 新生党の扱い微妙な温度差

    総選挙の必勝に向けて檄(げき)を飛ばす各党機関紙

    商品コード: 2019071000879

  • 1993年09月25日
    新政権下で微妙な課題に

    赤松良子文相、横山英一日教組委員長

    商品コード: 1993092500053

  • 1994年02月02日
    会見する宇宙開発事業団 H2の打ち上げ微妙に

    トラブル発生についてパネルを使って説明をする宇宙開発事業団のスタッフ=2日午後11時50分、鹿児島県・種子島宇宙センター(科学、H2ロケット))

    商品コード: 1994020200085

  • 1994年02月02日
    打ち上げ危ぶまれる発射場 H2打ち上げ微妙に

    先端部にトラブルが発生、再び点検塔に入り打ち上げが微妙となったH2ロケットの発射場=3日午前0時30分、鹿児島県・種子島宇宙センター(科学)

    商品コード: 1994020200088

  • 1994年02月02日
    トラブル発生の先端部 H2の打ち上げ微妙に

    空調ダクトのトラブルが発生したH2ロケットの先端部=2日午後、鹿児島県・種子島宇宙センター(科学)

    商品コード: 1994020200084

  • 1994年02月20日
    開会宣言する昭和天皇 訪欧絡み天皇出席微妙

    東京で行われた第3回アジア競技大会で開会宣言される昭和天皇=1958(昭和33)年5月24日(資料)

    商品コード: 1994022000055

  • 1994年02月20日
    国連防護軍と話す明石代表 空爆回避は微妙

    20日、サラエボで国連防護軍ウクライナ部隊の幹部と話す明石国連特別代表(右)(ロイター=共同)(ボスニア問題)

    商品コード: 1994022000044

  • 1994年03月24日
    準備進む電機の労組 スト突入か、予断許さず

    スト回避か、突入か。微妙な情勢に、準備を進める組合員=24日午後8時すぎ、大阪府守口市の松下労働会館(春闘)

    商品コード: 1994032400088

  • 1994年10月15日
    ドン信頼度低く効果は微妙 越が外貨管理の新制度施行

    )、外信58S  ベトナム政府による新外貨管理制度の施行を受けて、国家銀行に預金する通貨ドンの束をチェックする貿易業者(ロイター=共同)

    商品コード: 1994101500033

  • 1994年11月14日
    コール独首相 第1回投票での決着は微妙

    ドイツのヘルムート・コール首相(通信29950)

    商品コード: 1994111400043

  • 1994年12月02日
    四国じん肺訴訟の原告ら 早期解決実現は微妙

    )、社会219S  酸素吸入器をつけ、和解交渉に臨む「四国じん肺訴訟」の高知の原告ら=11月28日、高知地裁(裁判)

    商品コード: 1994120200050

  • 1995年02月12日
    古田が右手人さし指を骨折

    右手人さし指の骨折が判明し、開幕戦出場が微妙になったヤクルトの古田捕手=ユマ(共同)(カラーネガ)

    商品コード: 1995021200020

  • 1995年04月28日
    37年ぶりに制度見直し論議 宗教法人法の改正は微妙

    宗教法人審議会の初会合に臨む与謝野文相(右)=25日午前、文部省

    商品コード: 1995042800076

  • 1995年05月30日
    組み替えにらむ生臭さも 微妙な文言で着地点さぐる

    戦後50年の国会決議をめぐり協議する与党院内総務会=30日午後、国会内(カラーネガ)

    商品コード: 1995053000081

  • 1995年06月08日
    衆院議運委 50年決議きょう議決は微妙

    戦後50年の国会決議採択をめぐり開かれた衆院議院運営委員会=8日午後6時45分、国会(カラーネガ)

    商品コード: 1995060800060

  • 本画像はログイン後にご覧いただけます
    1995年07月25日
    平野会長と鄭会長 原爆観で日韓に微妙なズレ

    )、社外05S  「侵略と原爆展」の開催について打ち合わせをする平野会長(右)と鄭会長=15日午後、ソウル市城北区(共同)(「長崎県原爆被爆二世教職員の会」の平野伸人=ひらの・のぶと会長、韓国原爆被害者協会の鄭相石=チョン・サンソク会長)

    商品コード: 1995072500001

  • 1995年08月23日
    スー・チーさん ビデオによる参加が微妙に

    アウン・サン・スー・チーさん

    商品コード: 1995082300058

  • 1995年10月13日
    来季の契約微妙なチェコ 雄姿を再び見られるか

    来季の契約が微妙になり、複雑な表情で広島を離れるチェコ=12日午後、広島空港(カラーネガ)

    商品コード: 1995101300043

  • 1996年01月29日
    衆院予算委理事会 きょうの予算審議入り微妙

    96年度予算案の審議日程について協議する衆院予算委理事会=29日午後、国会(カラーネガ)

    商品コード: 1996012900095

  • 1996年01月29日
    衆院予算委理事会 きょうの予算審議入り微妙

    96年度予算案の審議日程について協議する衆院予算委理事会=29日午後、国会(カラーネガ)

    商品コード: 1996012900099

  • 1996年04月11日
    勝利を祝う与党候補 与党、過半数確保は微妙

    当選を決め支持者と万歳をし喜ぶ与党の李明博候補=11日深夜、ソウル市鐘路区(共同)

    商品コード: 1996041100139

  • 1996年04月12日
    沖縄県の収用委員会開く 米軍用地の不法占拠続く

    日米首脳会談を控え、微妙な立場に立たされた沖縄県収用委員会=12日午前、沖縄県庁(カラーネガ)

    商品コード: 1996041200125

  • 1996年04月12日
    沖縄県の収用委員会開く 米軍用地の不法占拠続く

    日米首脳会談を控え、微妙な立場に立たされた沖縄県収用委員会=12日午前、沖縄県庁(カラーネガ)

    商品コード: 1996041200130

  • 1996年04月23日
    広島県の八田原ダム ダム湖に世界一長いつり橋

    完成した「夢吊橋(ゆめつりばし)」で景観と微妙な揺れを楽しむ観光客(広島県甲山町側から府中市を望む)(カラーネガ)

    商品コード: 1996042300055

  • 1996年04月23日
    広島県の八田原ダム ダム湖に世界一長いつり橋

    完成した「夢吊橋(ゆめつりばし)」で景観と微妙な揺れを楽しむ観光客(広島県甲山町側から府中市を望む)(カラーネガ)

    商品コード: 1996042300054

  • 1996年06月25日
    日本住宅金融 否決なら住専処理暗礁に

    解散決議が微妙な日本住宅金融=東京都千代田区霞が関(K96ー3650ー1)(カラーネガ)

    商品コード: 1996062500086

  • 1996年09月20日
    西夏仏典の拡大写真 最古の活字印刷物か

    西夏文字の仏典「維摩詰所説経」の1節。文字の傾き、大小、濃淡が微妙にばらつき文字列もゆがんでいることが原始的な活字印刷の根拠とされる(共同)(世界最古の活字印刷物とみられる西夏文字の仏典を、中国社会科学院民族研究所の史金波副所長らがこのほどロシア・サンクトペテルブルクの東方学研究所で発見、ロシア側との共同研究の成果が「ロシア所蔵黒水城文献」として上海の出版社から刊行される。西夏文字とは、北宋と競合したチベット系民族の西夏国(1038―1227年)が使った文字)

    商品コード: 1996092000070

  • 1996年12月20日
    荷積み作業 台頭するアジアコンテナ船

    )、企画91、28日付朝刊以降使用  人影の少ない深夜のコンテナターミナルで進められる積み込み作業。積み荷の場所割りなどはすべてコンピューターで制御し、地上作業員の主な役割は微妙な位置の指示や安全確認だけだ=東京都江東区青海ふ頭

    商品コード: 1996122000075

  • 1996年12月28日
    市民と握手する野党指導者 OSCE報告受け入れ微妙

    27日、ベオグラードで、野党勝利の地方選挙結果を認める欧州安保協力機構の報告を喜び、セルビア野党連合ザエドノ指導者のドラシュコビッチ氏(右)と握手する支持者(ロイター=共同)

    商品コード: 1996122800014

  • 1996年12月31日
    アラファト・ロス会談 年内合意は微妙な情勢

    12月30日、ガザでの会談を前にあいさつを交わすアラファト・パレスチナ解放機構(PLO)議長(右)とロス米中東和平特使(ロイター=共同)

    商品コード: 1996123100006

  • 1997年03月04日
    マリナーズの鈴木 大リーグ残留は微妙

    パドレスとの練習試合に登板後、ブルペンでコントレラス投手コーチ(左)からアドバイスを受けるマリナーズの鈴木=テンピ(共同)

    商品コード: 1997030400016

  • 1997年03月11日
    エンゼルスの長谷川 制球に微妙な狂い

    ジャイアンツとのオープン戦に先発し5安打2失点で負け投手になったエンゼルスの長谷川=テンピ(共同)

    商品コード: 1997031100017

  • 1997年03月26日
    検査を受けた三浦知 三浦知の出場微妙

    25日のマカオ戦で胸を強打し、試合後に検査を受けた日本代表の三浦知=26日午後、マスカット市内のホテル(共同)

    商品コード: 1997032600126

  • 1997年09月04日
    林郁方・立法委員 指針見直し、台湾は微妙

    インタビューに答える林郁方・立法委員=8月26日、台北市内の立法委員事務所(共同)

    商品コード: 1997090400044

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5