KYODO NEWS IMAGELINK

報道写真の購入なら共同通信イメージリンク

お問い合わせ
03-6252-6224
平日9:30-18:00
  • 令和
  • 昭和
  • 記者
  • 人々
  • ウクライナ侵攻
  • ロシア
  • 侵略
  • 戦争
  • 紛争
  • 軍事作戦

「文化局」の写真・グラフィックス・映像

絞り込み
  • 提供元
  • 日付
  • 種類
  • 向き
  • カテゴリ
並び順
  • 古い順
188
( 1 100 件を表示)
  • 1
  • 2
188
( 1 100 件を表示)
絞り込み
並び順
  • 古い順
  •  映画「西鶴一代女」に国際賞
    1952年12月27日
    映画「西鶴一代女」に国際賞

    ベネチア国際映画祭で国際賞に入賞した「西鶴一代女」に対するサンマルク銀獅子賞を田中三男外務省情報文化局長(左)から受け取る新東宝の佐生正三郎社長。右は児井英生プロデューサー=1952(昭和27)年12月27日(27年内地3394)

    商品コード: 2013020800404

  •  和時計、ジュネーブ時計博物館へ
    1954年05月21日
    和時計、ジュネーブ時計博物館へ

    スイスのジュネーブ時計博物館へ贈られることになった約300年前の和時計を見る(右から)田付外務省情報文化局長、平井・日本時計倶楽部理事長(贈り主)、駐日スイス公使館フィッシャー参事官=1954(昭和29)年5月21日、外務省

    商品コード: 2012081500139

  • 第1回エール国際映画祭 左さんに最高女優賞
    1956年07月14日
    第1回エール国際映画祭 左さんに最高女優賞

    片上外務省上方文化局第3課長(右)からエールの最高女優賞を受け取る左幸子さん(左)=1956(昭和31)年7月14日、外務省(31年内地3282)

    商品コード: 2012053100161

  • (にいぜき・きんや) 新関欽哉
    1963年09月12日
    (にいぜき・きんや) 新関欽哉

    外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1963(昭和38)年6月12日撮影

    商品コード: 2007020500017

  • (その・あきら) 曽野明
    1964年05月14日
    (その・あきら) 曽野明

    外務省情報文化局長、駐西ドイツ大使、外交評論家=1964(昭和39)年3月5日撮影

    商品コード: 2006111300038

  • (かすや・よしお) 粕谷孝夫
    1964年12月17日
    (かすや・よしお) 粕谷孝夫

    外務省情報文化局参事官、駐ナイジェリア大使、駐ウルグアイ公使、駐タイ大使、駐ペルー大使=1964(昭和39)年9月28日撮影

    商品コード: 2006062800103

  • (かきつぼ・まさよし) 柿坪正義
    1965年06月17日
    (かきつぼ・まさよし) 柿坪正義

    外務省情報文化局長、駐パキスタン大使、駐アラブ連合大使、エカフェ研修所長、国連アジア経済開発研修所長=1965(昭和40)年5月18日撮影

    商品コード: 2006080300082

  • (にいぜき・きんや) 新関欽哉
    1966年01月27日
    (にいぜき・きんや) 新関欽哉

    外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1965(昭和40)年5月18日撮影

    商品コード: 2006041300087

  • (かすや・よしお) 粕谷孝夫
    1967年07月27日
    (かすや・よしお) 粕谷孝夫

    外務省情報文化局参事官、駐ナイゼリア大使、駐ウルグアイ公使、駐タイ大使、駐ペルー大使=1967(昭和42)年6月16日撮影

    商品コード: 1967072700002

  • (かすや・よしお) 粕谷孝夫
    1967年08月03日
    (かすや・よしお) 粕谷孝夫

    外務省情報文化局参事官、駐ナイゼリア大使、駐ウルグアイ公使、駐タイ大使、駐ペルー大使=1967(昭和42)年6月16日撮影

    商品コード: 2006032700127

  • (にいぜき・きんや) 新関欽哉
    1968年05月02日
    (にいぜき・きんや) 新関欽哉

    外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1968(昭和43)年4月25日撮影

    商品コード: 2006012400079

  • (にいぜき・きんや) 新関欽哉
    1968年06月06日
    (にいぜき・きんや) 新関欽哉

    外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1968(昭和43)年4月25日撮影

    商品コード: 1968060600007

  • (うらべ・としお) 卜部敏男
    1968年11月21日
    (うらべ・としお) 卜部敏男

    情報文化局外務参事官、駐ハンガリー大使=1968(昭和43)年11月14日撮影

    商品コード: 2006022100087

  • (うらべ・としお) 卜部敏男
    1968年12月12日
    (うらべ・としお) 卜部敏男

    外務省、情報文化局外務参事官、駐ハンガリー大使=1968(昭和43)年11月14日撮影

    商品コード: 1968121200003

  • (かきつぼ・まさよし) 柿坪正義
    1970年11月04日
    (かきつぼ・まさよし) 柿坪正義

    外務省情報文化局長、駐パキスタン大使、駐アラブ連合大使、エカフェ研修所長、国連アジア経済開発研修所長=1970(昭和45)年10月8日撮影

    商品コード: 2005111600041

  • (かきつぼ・まさよし) 柿坪正義
    1970年12月18日
    (かきつぼ・まさよし) 柿坪正義

    外務省情報文化局長、駐パキスタン大使、駐アラブ連合大使、エカフェ研修所長、国連アジア経済開発研修所長=1970(昭和45)年10月8日撮影

    商品コード: 1970121800007

  • (にいぜき・きんや) 新関欽哉
    1971年03月04日
    (にいぜき・きんや) 新関欽哉

    外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1971(昭和46)年2月23日撮影

    商品コード: 2005082500020

  • (にいぜき・きんや) 新関欽哉
    1971年03月26日
    (にいぜき・きんや) 新関欽哉

    外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1971(昭和46)年2月23日撮影

    商品コード: 1971032600010

  • (その・あきら) 曽野明
    1972年10月01日
    (その・あきら) 曽野明

    外務省情報文化局長、駐西ドイツ大使、外交評論家=1972(昭和47)年10月撮影

    商品コード: 2007101200100

  • (その・あきら) 曽野明
    1972年11月16日
    (その・あきら) 曽野明

    外務省情報文化局長、駐西ドイツ大使、外交評論家=1972(昭和47)年10月撮影

    商品コード: 2005081500142

  •  加賀美秀夫
    1975年12月27日
    加賀美秀夫

    加賀美秀夫、官庁、かがみ・ひでお、死去・2008(平成20)年3月13日、外務省情報文化局長、駐イラク大使、欧州共同体(EC)日本政府代表、国連大使=1975(昭和50)年12月27日

    商品コード: 1976022300006

  • (かがみ・ひでお) 加賀美秀夫
    1976年01月29日
    (かがみ・ひでお) 加賀美秀夫

    外務省情報文化局長、駐イラク大使、欧州共同体(EC)日本政府代表、国連大使=1975(昭和50)年12月27日撮影

    商品コード: 2005020200022

  •  柳谷謙介
    1976年02月19日
    柳谷謙介

    柳谷謙介、官庁、やなぎや・けんすけ、外務省情報文化局長、外務省官房長、外務審議官、駐オーストラリア大使、外務事務次官、成城学園理事長=1976(昭和51)年2月19日

    商品コード: 1976032200053

  •  新関欽哉
    1976年04月27日
    新関欽哉

    新関欽哉、官庁、にいぜき・きんや、死去・2003(平成15)年8月11日、外務省参事官、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、日本国際問題研究所所長、オーストリア大使、ソ連大使、インド大使、勲一等瑞宝章受章=1976(昭和51)年4月27日

    商品コード: 1976071000012

  • (にいぜき・きんや) 新関欽哉
    1976年05月13日
    (にいぜき・きんや) 新関欽哉

    外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1976(昭和51)年4月27日撮影

    商品コード: 2005021700027

  • (にいぜき・きんや) 新関欽哉
    1977年06月16日
    (にいぜき・きんや) 新関欽哉

    外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1977(昭和52)年6月8日撮影

    商品コード: 2005010700037

  •  加川隆明
    1979年02月20日
    加川隆明

    加川隆明、官庁、かがわ・たかあき、死去・1995年7月9日、外務省情報文化局文化事業部長、駐マダガスカル大使、駐スペイン大使、EC(欧州共同体)政府代表部大使=1979(昭和54)年2月20日

    商品コード: 1979022000002

  •  歴史教科書検定問題で2局長が訪中
    1982年08月08日
    歴史教科書検定問題で2局長が訪中

    歴史教科書検定問題の打開のため、中国に向けて出発する外務省の橋本情報文化局長と文部省の大崎学術国際局長=1982(昭和57)年8月8日午後3時30分、成田空港

    商品コード: 2021060309887

  •  訪中2局長、首相らに報告
    1982年08月13日
    訪中2局長、首相らに報告

    歴史教科書検定問題打開のため訪中していた外務省の橋本情報文化局長(左端)と文部省の大崎学術国際局長(中央)を迎える鈴木善幸首相=1982(昭和57)年8月13日、首相官邸

    商品コード: 2021060309899

  •  訪中2局長が記者会見
    1982年08月13日
    訪中2局長が記者会見

    歴史教科書検定問題打開のため訪中し、帰国後の報告を終えて記者会見する(左から)外務省の橋本情報文化局長、文部省の大崎学術国際局長=1982(昭和57)年8月13日、首相官邸

    商品コード: 2021060309901

  •  教科書問題で外務、文部が協議
    1982年08月17日
    教科書問題で外務、文部が協議

    歴史教科書検定問題をめぐり協議する文部省、外務省幹部。左から文部省の鈴木勲・初等中等教育局長、外務省の木内アジア局長、橋本情報文化局長、文部省の大崎学術国際局長=1982(昭和57)年8月17日、文部省

    商品コード: 2021060309904

  • (かがみ・ひでお) 加賀美秀夫
    1982年12月03日
    (かがみ・ひでお) 加賀美秀夫

    外務省情報文化局長、駐イラク大使、欧州共同体(EC)日本政府代表、国連大使=1982(昭和57)年11月11日撮影

    商品コード: 2004062100033

  •  大韓航空機撃墜事件
    1983年09月01日
    大韓航空機撃墜事件

    行方不明になった大韓航空機の情報収集で慌ただしい外務省情報文化局の職員=1983(昭和58)年9月1日午後5時半、外務省

    商品コード: 2021062806506

  •  柳谷謙介
    1985年01月31日
    柳谷謙介

    柳谷謙介、官庁、やなぎや・けんすけ、死去・2017年11月18日、外務省情報文化局長、外務省官房長、外務審議官、駐オーストラリア大使、外務事務次官、国際協力事業団総裁、成城学園理事長、勲一等瑞宝章受章=1985(昭和60)年1月31日

    商品コード: 1985082000045

  • (にいぜき・きんや) 新関欽哉
    1988年05月19日
    (にいぜき・きんや) 新関欽哉

    外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1988(昭和63)年4月25日撮影

    商品コード: 2003100600063

  • 調査する価格Gメン 便乗値上げに監視の目
    1991年01月21日
    調査する価格Gメン 便乗値上げに監視の目

    湾岸戦争に便乗した値上げがないか、ガソリンスタンドを訪れ調査する東京都生活文化局の〝価格Gメン〟(右の2人)=1991(平成3)年1月21日午前、東京都港区

    商品コード: 2018101018890

  •  東京都競馬社長に真仁田氏
    1995年02月27日
    東京都競馬社長に真仁田氏

    真仁田勉氏(まにた・つとむ)早大第一法学部卒。昭和28年東京都に入り、都生活文化局長、都副知事、首都高速道路公団副理事長を経て平成5年10月から同公団理事長。東京都出身。64歳。

    商品コード: 1995022700050

  •  Pakistani News - December 23, 2022
    2000年01月01日
    Pakistani News - December 23, 2022

    December 23, 2022, Pakistan: HYDERABAD, PAKISTAN, DEC 23: Artists are performing on stage during the Ayaz Mela .organized by Culture Department of Sindh, in Hyderabad on Friday, December 23, 2022. (Credit Image: © PPI via ZUMA Press Wire)、クレジット:©PPI via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ ※Pakistan Rights OUT

    商品コード: 2022122510257

  •  Pakistani News - December 23, 2022
    2000年01月01日
    Pakistani News - December 23, 2022

    December 23, 2022, Pakistan: HYDERABAD, PAKISTAN, DEC 23: Artists are performing on stage during the Ayaz Mela .organized by Culture Department of Sindh, in Hyderabad on Friday, December 23, 2022. (Credit Image: © PPI via ZUMA Press Wire)、クレジット:©PPI via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ ※Pakistan Rights OUT

    商品コード: 2022122510239

  •  Pakistani News - December 23, 2022
    2000年01月01日
    Pakistani News - December 23, 2022

    December 23, 2022, Pakistan: HYDERABAD, PAKISTAN, DEC 23: Artists are performing on stage during the Ayaz Mela .organized by Culture Department of Sindh, in Hyderabad on Friday, December 23, 2022. (Credit Image: © PPI via ZUMA Press Wire)、クレジット:©PPI via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ ※Pakistan Rights OUT

    商品コード: 2022122510297

  • 2004年07月13日

    「カラー」 ◎井口ゆりえ、いぐち・ゆりえ、第20回参院選、比例代表、女性党、党文化局長、自営業(会社員)大阪府、大阪福島女高、2004年6月3日撮影、顔

    商品コード: 2004071300119

  • 2004年07月24日

    「カラー」 ◎浮島智子(うきしま・ともこ)、井之上智子、第20回参院選、比例代表、公明党、党文化局次長、劇団主宰(バレリーナ)大阪市、東京立正高、2004年4月27日撮影、顔

    商品コード: 2004072400015

  •  A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago
    2009年04月01日
    A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago

    April 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022030910428

  •  A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago
    2009年04月01日
    A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago

    April 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022030910367

  •  A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago
    2009年04月01日
    A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago

    April 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022030910336

  •  A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago
    2009年04月01日
    A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago

    April 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022030910376

  •  A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago
    2009年04月01日
    A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago

    April 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022030910365

  •  A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago
    2009年04月01日
    A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago

    April 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022030910366

  •  A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago
    2009年04月01日
    A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago

    April 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. In the distance is the San Juan River. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022030910373

  •  A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago
    2009年04月01日
    A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago

    April 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. In the distance is the San Juan River. Pictured here are bighorn sheep. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022030909403

  •  A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago
    2009年04月01日
    A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years ago

    April 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. In the distance is the San Juan River. Pictured here are a man and a bighorn sheep. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022030910380

  •  Basketmaker-style anthropomorphic figures in the Desecration Panel.
    2009年04月01日
    Basketmaker-style anthropomorphic figures in the Desecration Panel.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109242

  •  A Basketmaker-style anthropomorphic figure in the Desecration Panel.
    2009年04月01日
    A Basketmaker-style anthropomorphic figure in the Desecration Panel.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109216

  •  Anthropomorphic figures ‘‘desecrated‘‘ in the 1960‘s to cure illness.
    2009年04月01日
    Anthropomorphic figures ‘‘desecrated‘‘ in the 1960‘s to cure illness.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109183

  •  Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel.
    2009年04月01日
    Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109271

  •  Anthropomorphic figures and a snake image‘‘desecrated‘‘ in the 1960‘s to cure illness.
    2009年04月01日
    Anthropomorphic figures and a snake image‘‘desecrated‘‘ in the 1960‘s to cure illness.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109245

  •  A Basketmaker Culture petroglyph in the Desecration Panel representing a footprint.
    2009年04月01日
    A Basketmaker Culture petroglyph in the Desecration Panel representing a footprint.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109219

  •  A Basketmaker Culture petroglyph in the Desecration Panel representing a footprint but with six toes.
    2009年04月01日
    A Basketmaker Culture petroglyph in the Desecration Panel representing a footprint but with six toes.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109232

  •  Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel.
    2009年04月01日
    Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109211

  •  Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel.
    2009年04月01日
    Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109190

  •  Basketmaker-style anthropomorphic figures in the Desecration Panel.  An upside down figure usually represents their death.
    2009年04月01日
    Basketmaker-style anthropomorphic figures in the Desecration Panel. An upside down figure usually represents their death.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109194

  •  Two small Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel, flanking the erosion pattern in the sandstone wall.
    2009年04月01日
    Two small Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel, flanking the erosion pattern in the sandstone wall.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109217

  •  Anthropomorphic figures ‘‘desecrated‘‘ in the 1960‘s to cure illness.
    2009年04月01日
    Anthropomorphic figures ‘‘desecrated‘‘ in the 1960‘s to cure illness.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031304257

  •  A Basketmaker Culture petroglyph in the Desecration Panel representing a highly stylized anthropomorphic figure.
    2009年04月01日
    A Basketmaker Culture petroglyph in the Desecration Panel representing a highly stylized anthropomorphic figure.

    April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022031109171

  • 本画像はログイン後にご覧いただけます
    2012年04月02日
    顕彰された吉田さんら 「ファイト新聞」を顕彰

    パリのユネスコ本部で顕彰された「ファイト新聞」初代編集長の吉田理紗さん(前列右)と妹の麻尋ちゃん(手前)、第2代編集長の小山里子さん(中央)と姉の奏子さん(後列左)。後方はフランチェスコ・バンダリン文化局長とコーディネートをした城之内ミサさん=2日(共同)

    商品コード: 2012040200834

  • 本画像はログイン後にご覧いただけます
    2013年12月28日
    市作成のパンフレット 震災の爪痕、観光資源に

    インドネシア・バンダアチェ市観光文化局が作成した震災遺構のパンフレット(共同)

    商品コード: 2013122800193

  • 約300年前の和時計 和時計、ジュネーブ時計博物館へ
    2014年11月04日
    約300年前の和時計 和時計、ジュネーブ時計博物館へ

    スイスのジュネーブ時計博物館へ贈られることになった約300年前の和時計を見る(右から)田付外務省情報文化局長、平井・日本時計倶楽部理事長(贈り主)、駐日スイス公使館フィッシャー参事官=1954(昭和29)年5月21日、外務省 「ザ・クロニクル 戦後日本の70年」第2巻使用画像(P176)

    商品コード: 2014110400218

  • 賞を手渡される新東宝社長 ベネチア国際映画祭で国際賞受賞
    2014年11月05日
    賞を手渡される新東宝社長 ベネチア国際映画祭で国際賞受賞

    1952年度のベネチア国際映画祭で、溝口健二監督の「西鶴一代女」が国際賞を受賞。外務省で田中三男情報文化局長(左)から賞を手渡される新東宝の佐生正三郎社長(中央)、右は児井英生プロデューサー=1952(昭和27)年12月、東京・外務省 「ザ・クロニクル 戦後日本の70年」第2巻使用画像(P183)

    商品コード: 2014110500439

  • 記者会見のパチェット氏 情報共有と交流強化を決議
    2015年05月27日
    記者会見のパチェット氏 情報共有と交流強化を決議

    記者会見で質問に答えるユネスコ文化局のリン・パチェット氏。左は山野之義金沢市長=27日午後、金沢市

    商品コード: 2015052700833

  •  Completion of the renovation of Cecilienhof Castle
    2018年08月30日
    Completion of the renovation of Cecilienhof Castle

    30 August 2018, Potsdam, Germany: Monika Gruetters of the Christian Democratic Union (CDU, r), Minister of State for Culture, together with Heinz Berg (l), acting Director General of the Prussian Palaces and Gardens Foundation Berlin-Brandenburg, and Ayhan Ayrilmaz (M), Director of the Architecture Department of the Prussian Palaces and Gardens Foundation Berlin-Brandenburg, seizes the pilaster of the entrance portal attached for Stalin at the Potsdam Conference after the press conference to conclude the renovation of Cecilienhof Palace. The castle was renovated for the Prussian palaces and gardens as part of the special investment programme of the federal government and the states of Berlin and Brandenburg. Photo: Christoph Soeder/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2018083121149

  •  「新華社」エジプトで春節を祝うイベント開催
    01:37.30
    2019年01月30日
    「新華社」エジプトで春節を祝うイベント開催

    「2019ハッピー・チャイニーズ・ニュー・イヤー・スプリング・フェスティバル」が今年もエジプトの紅海沿いの都市シャルム・エル・シェイクで開催され、現地の観光客は中国の年越しの雰囲気を大いに楽しんだ。3日間の会期で行われるイベントは現地時間1月30日夜、娯楽観光施設のハリウッド・シャルム・エル・シェイクで開幕した。山西省の刺繍、太原の切り紙細工など無形文化遺産の展示から、しんこ細工、雑技、伝統的な手品まで、中国らしさにあふれた文芸パフォーマンスが用意された。各国から訪れた観光客は、ちょうちんや春聯(春節に門に張る縁起の良い対句)などが飾り付けられた会場で足を止めると、数々の見事な演技をスマートフォンで撮影し歓声を上げた。太原市文化局の李紅星(り・こうせい)副局長は、山西省の芸術家たちが今回のイベントで国家・省級の無形文化遺産を10項目近く披露したと紹介し、これを機会に山西省と中国の素晴らしい伝統文化を盛り上げたいと期待した。(記者/湯潔峰、呉丹妮)<映像内容>エジプトで中国の春節を祝うイベント開催の様子、撮影日:2019(平成31)年1月30日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019020412909

  •  Mid-term review of the Senate Department for Culture and Europe
    2019年04月17日
    Mid-term review of the Senate Department for Culture and Europe

    17 April 2019, Berlin: Klaus Lederer (both Die Linke, l), Berlin Senator for Culture and Europe, and Gerry Woop, State Secretary for Europe, speak at a press conference on the mid-term review of the Senate Department for Culture and Europe. Photo: Lisa Ducret/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019041811803

  •  Mid-term review of the Senate Department for Culture and Europe
    2019年04月17日
    Mid-term review of the Senate Department for Culture and Europe

    17 April 2019, Berlin: Klaus Lederer (both Die Linke, l), Berlin Senator for Culture and Europe, and Gerry Woop, Berlin State Secretary for Europe, speak at a press conference on the mid-term review of the Senate Department for Culture and Europe. Photo: Lisa Ducret/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019041811991

  •  Berlin Volksbühne
    2019年06月11日
    Berlin Volksbühne

    11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019061204119

  •  Berlin Volksbühne
    2019年06月11日
    Berlin Volksbühne

    11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019061204088

  •  Berlin Volksbühne
    2019年06月11日
    Berlin Volksbühne

    11 June 2019, Berlin: “Volksbühne“ is above the entrance of the theatre. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019061204237

  •  Berlin Volksbühne
    2019年06月11日
    Berlin Volksbühne

    11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019061203924

  •  Berlin Volksbühne
    2019年06月11日
    Berlin Volksbühne

    11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019061204076

  •  Berlin Volksbühne
    2019年06月11日
    Berlin Volksbühne

    11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019061204084

  •  Berlin Volksbühne
    2019年06月11日
    Berlin Volksbühne

    11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019061204079

  •  Berlin Volksbühne
    2019年06月11日
    Berlin Volksbühne

    11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019061204128

  •  Caputh-Geltow railway station
    2019年10月14日
    Caputh-Geltow railway station

    14 October 2019, Brandenburg, Caputh: The letters above the windows of the Caputh-Geltow station building are missing. In front of the building there is a stop for regional trains, but for the station building built in 1905 the railway has not been used for years. A private investor wants to transform the ruin into a cultural station. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019102600093

  •  Caputh-Geltow railway station
    2019年10月14日
    Caputh-Geltow railway station

    14 October 2019, Brandenburg, Caputh: The windows of the Caputh-Geltow station building are nailed with wooden panels. In front of the building there is a stop for regional trains, but for the station building built in 1905 the railway has not been used for years. A private investor wants to transform the ruin into a cultural station. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019102600189

  •  Caputh-Geltow railway station
    2019年10月14日
    Caputh-Geltow railway station

    14 October 2019, Brandenburg, Caputh: The windows of the Caputh-Geltow station building are nailed with wooden panels. In front of the building there is a stop for regional trains, but for the station building built in 1905 the railway has not been used for years. A private investor wants to transform the ruin into a cultural station. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019102504412

  •  Caputh-Geltow railway station
    2019年10月14日
    Caputh-Geltow railway station

    14 October 2019, Brandenburg, Caputh: The windows of the Caputh-Geltow station building are nailed with wooden panels. In front of the building there is a stop for regional trains, but for the station building built in 1905 the railway has not been used for years. A private investor wants to transform the ruin into a cultural station. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2019102600030

  •  Latino News - January 20, 2020
    2020年01月20日
    Latino News - January 20, 2020

    January 20, 2020, LIMA, PERU: 20 DE ENERO DE 2020..Retratos de Karin Elmore, directora cultural de la Alianza Francesa, quien habla sobre las obras que traerá el centro cultural como parte de Temporada Alta 2020...FOTO: ROLLY REYNA / EL COMERCIO PERU (Credit Image: © El Comercio/GDA via ZUMA Press Wire)、クレジット:©El Comercio/GDA via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ ※Peru and Chile Rights OUT

    商品コード: 2022122905098

  •  Predatory dinosaur ““Monster of Minden““
    2020年02月05日
    Predatory dinosaur ““Monster of Minden““

    05 February 2020, North Rhine-Westphalia, Münster: The lifelike reconstruction of a predatory dinosaur will be unveiled by Barbara Rüschoff-Parzinger, LWL Cultural Affairs Director, and Jan Ole Kriegs, Museum Director, during a press event. The “Wiehenvenator albati“ was at least eight metres long, two metres high and lived in Westphalia. The petrified bones became known under the name “Monstser von Minden“. A model maker has now reconstructed the 165 million year old find lifelike with a 3-printer. Photo: Bernd Thissen/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020020702229

  •  MILOS VYSTRCIL, LIANG-RUEY KE
    2020年06月17日
    MILOS VYSTRCIL, LIANG-RUEY KE

    From left Senate chairman Milos Vystrcil meets Taipei Economic and Cultural Office director Liang-Ruey Ke in Prague, Czech Republic, June 17, 2020. (CTK Photo/Michal Krumphanzl)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020061904530

  •  MILOS VYSTRCIL, LIANG-RUEY KE
    2020年06月17日
    MILOS VYSTRCIL, LIANG-RUEY KE

    From left Senate chairman Milos Vystrcil meets Taipei Economic and Cultural Office director Liang-Ruey Ke in Prague, Czech Republic, June 17, 2020. (CTK Photo/Michal Krumphanzl)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020061904749

  •  MILOS VYSTRCIL, LIANG-RUEY KE
    2020年06月17日
    MILOS VYSTRCIL, LIANG-RUEY KE

    From left Senate chairman Milos Vystrcil meets Taipei Economic and Cultural Office director Liang-Ruey Ke in Prague, Czech Republic, June 17, 2020. (CTK Photo/Michal Krumphanzl)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020061904766

  •  Florida News - June 18, 2020
    2020年06月18日
    Florida News - June 18, 2020

    June 18, 2020, St. Petersburg, Florida, USA: Local artist, Cheryl ‘‘Jujmo‘‘ Weber of Tampa paints her assigned letter ‘‘B‘‘ in the new Black Lives Matter street mural in front of the Dr. Carter G. Woodson African American Museum, 2240 9th Ave. South in St. Petersburg on Thursday, June 18, 2020. Woodson Museum executive director, Terri Lipsey-Scott contacted St. Petersburg City Council member, Lisa Wheeler-Bowman with the idea who in turn contacted Wayne Atherholt with the city’s Cultural Affairs department who also liked the idea. Atherholt contact John Collins with the St Pete Artist Alliance which runs the Shine Mural project and got his team working to find artists willing to participate. 16 artists are responsible for painting 1 letter each of the phrase. The mural will be ready when the city of St Pete kicks of its Juneteenth celebrations on Friday morning. (Credit Image: © Boyzell Hosey/Tampa Bay Times via ZUMA Wire)、クレジット:©Boyzell Hosey/Tampa Bay Times via ZUMA Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020062801873

  •  「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催
    2020年08月16日
    「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催

    16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020081803511

  •  「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催
    2020年08月16日
    「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催

    16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020081803558

  •  「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催
    2020年08月16日
    「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催

    16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020081803509

  •  「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催
    2020年08月16日
    「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催

    16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020081803532

  •  「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催
    2020年08月16日
    「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催

    16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020081803500

  •  「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催
    2020年08月16日
    「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催

    16日、迎神賽会で行われた儀式。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020081803515

  •  「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催
    2020年08月16日
    「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催

    16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020081803533

  •  テ|alos signs a protocol for the development of the Spanish Urban Agenda
    2020年09月11日
    テ|alos signs a protocol for the development of the Spanish Urban Agenda

    September 11, 2020, CastellテδウN De La Plana, (Valenci, Madrid, Spain: The Minister of Transport, Mobility and the Urban Agenda, Josテδ© Luis テδ|alos, during the signing of an action protocol for the development of the Spanish Urban Agenda between the General Secretariat of the Urban Agenda and Housing and the City Council, at the Menador Espai Cultural in Castellテδウn de la Plana, Valencia (Spain), on 11 September 2020...11 SEPTEMBER 2020;ABALOS;MINISTER OF TRANSPORT..Carme Ripollテδ©s / Europa Press..09/11/2020 (Credit Image: ツ© Carme Ripollテδ©S/Contacto via ZUMA Press)、クレジット:ツ©Carme Ripollテδ©S/Contacto via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※France, Germany , UK and Spain Rights OUT

    商品コード: 2020091601022

  •  テ|alos signs a protocol for the development of the Spanish Urban Agenda
    2020年09月11日
    テ|alos signs a protocol for the development of the Spanish Urban Agenda

    September 11, 2020, CastellテδウN De La Plana, (Valenci, Madrid, Spain: The Minister of Transport, Mobility and the Urban Agenda, Josテδ© Luis テδ|alos, during the signing of an action protocol for the development of the Spanish Urban Agenda between the General Secretariat of the Urban Agenda and Housing and the City Council, at the Menador Espai Cultural in Castellテδウn de la Plana, Valencia (Spain), on 11 September 2020...11 SEPTEMBER 2020;ABALOS;MINISTER OF TRANSPORT..Carme Ripollテδ©s / Europa Press..09/11/2020 (Credit Image: ツ© Carme Ripollテδ©S/Contacto via ZUMA Press)、クレジット:ツ©Carme Ripollテδ©S/Contacto via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※France, Germany , UK and Spain Rights OUT

    商品コード: 2020091601126

  • 1
  • 2