- 令和
- 昭和
- 記者
- 人々
- ウクライナ侵攻
- ロシア
- 侵略
- 戦争
- 紛争
- 軍事作戦
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |
「文化局」の写真・グラフィックス・映像
- 提供元
- 日付
- 種類
- 向き
- カテゴリ
- 色
- 提供元
- 共同通信社 0
- 国内提供元 0
- 海外提供元 0
- 日付
- 24時間以内 0
- 48時間以内 0
- 72時間以内 0
- 7日以内 11
- 30日以内 15
- 1年以内 51
- 期間を指定 188
- 日付指定なし 188
- 種類
- 写真 178
- グラフィックス 0
- 映像 10
- 向き
- 縦 31
- 横 157
- 正方形 0
- カテゴリ
- ニュース
- スポーツ
- エンターテインメント
- 教育向け
- カテゴリ指定なし
- 色
- カラー 162
- モノクロ 26
- 古い順
- 1
- 2
- 古い順
本画像はログイン後にご覧いただけます
1952年12月27日映画「西鶴一代女」に国際賞ベネチア国際映画祭で国際賞に入賞した「西鶴一代女」に対するサンマルク銀獅子賞を田中三男外務省情報文化局長(左)から受け取る新東宝の佐生正三郎社長。右は児井英生プロデューサー=1952(昭和27)年12月27日(27年内地3394)
商品コード: 2013020800404
本画像はログイン後にご覧いただけます
1954年05月21日和時計、ジュネーブ時計博物館へスイスのジュネーブ時計博物館へ贈られることになった約300年前の和時計を見る(右から)田付外務省情報文化局長、平井・日本時計倶楽部理事長(贈り主)、駐日スイス公使館フィッシャー参事官=1954(昭和29)年5月21日、外務省
商品コード: 2012081500139
本画像はログイン後にご覧いただけます
1956年07月14日第1回エール国際映画祭 左さんに最高女優賞片上外務省上方文化局第3課長(右)からエールの最高女優賞を受け取る左幸子さん(左)=1956(昭和31)年7月14日、外務省(31年内地3282)
商品コード: 2012053100161
本画像はログイン後にご覧いただけます
1963年09月12日(にいぜき・きんや) 新関欽哉外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1963(昭和38)年6月12日撮影
商品コード: 2007020500017
本画像はログイン後にご覧いただけます
1964年05月14日(その・あきら) 曽野明外務省情報文化局長、駐西ドイツ大使、外交評論家=1964(昭和39)年3月5日撮影
商品コード: 2006111300038
本画像はログイン後にご覧いただけます
1964年12月17日(かすや・よしお) 粕谷孝夫外務省情報文化局参事官、駐ナイジェリア大使、駐ウルグアイ公使、駐タイ大使、駐ペルー大使=1964(昭和39)年9月28日撮影
商品コード: 2006062800103
本画像はログイン後にご覧いただけます
1965年06月17日(かきつぼ・まさよし) 柿坪正義外務省情報文化局長、駐パキスタン大使、駐アラブ連合大使、エカフェ研修所長、国連アジア経済開発研修所長=1965(昭和40)年5月18日撮影
商品コード: 2006080300082
本画像はログイン後にご覧いただけます
1966年01月27日(にいぜき・きんや) 新関欽哉外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1965(昭和40)年5月18日撮影
商品コード: 2006041300087
本画像はログイン後にご覧いただけます
1967年07月27日(かすや・よしお) 粕谷孝夫外務省情報文化局参事官、駐ナイゼリア大使、駐ウルグアイ公使、駐タイ大使、駐ペルー大使=1967(昭和42)年6月16日撮影
商品コード: 1967072700002
本画像はログイン後にご覧いただけます
1967年08月03日(かすや・よしお) 粕谷孝夫外務省情報文化局参事官、駐ナイゼリア大使、駐ウルグアイ公使、駐タイ大使、駐ペルー大使=1967(昭和42)年6月16日撮影
商品コード: 2006032700127
本画像はログイン後にご覧いただけます
1968年05月02日(にいぜき・きんや) 新関欽哉外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1968(昭和43)年4月25日撮影
商品コード: 2006012400079
本画像はログイン後にご覧いただけます
1968年06月06日(にいぜき・きんや) 新関欽哉外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1968(昭和43)年4月25日撮影
商品コード: 1968060600007
本画像はログイン後にご覧いただけます
1968年11月21日(うらべ・としお) 卜部敏男情報文化局外務参事官、駐ハンガリー大使=1968(昭和43)年11月14日撮影
商品コード: 2006022100087
本画像はログイン後にご覧いただけます
1968年12月12日(うらべ・としお) 卜部敏男外務省、情報文化局外務参事官、駐ハンガリー大使=1968(昭和43)年11月14日撮影
商品コード: 1968121200003
本画像はログイン後にご覧いただけます
1970年11月04日(かきつぼ・まさよし) 柿坪正義外務省情報文化局長、駐パキスタン大使、駐アラブ連合大使、エカフェ研修所長、国連アジア経済開発研修所長=1970(昭和45)年10月8日撮影
商品コード: 2005111600041
本画像はログイン後にご覧いただけます
1970年12月18日(かきつぼ・まさよし) 柿坪正義外務省情報文化局長、駐パキスタン大使、駐アラブ連合大使、エカフェ研修所長、国連アジア経済開発研修所長=1970(昭和45)年10月8日撮影
商品コード: 1970121800007
本画像はログイン後にご覧いただけます
1971年03月04日(にいぜき・きんや) 新関欽哉外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1971(昭和46)年2月23日撮影
商品コード: 2005082500020
本画像はログイン後にご覧いただけます
1971年03月26日(にいぜき・きんや) 新関欽哉外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1971(昭和46)年2月23日撮影
商品コード: 1971032600010
本画像はログイン後にご覧いただけます
1972年10月01日(その・あきら) 曽野明外務省情報文化局長、駐西ドイツ大使、外交評論家=1972(昭和47)年10月撮影
商品コード: 2007101200100
本画像はログイン後にご覧いただけます
1972年11月16日(その・あきら) 曽野明外務省情報文化局長、駐西ドイツ大使、外交評論家=1972(昭和47)年10月撮影
商品コード: 2005081500142
本画像はログイン後にご覧いただけます
1975年12月27日加賀美秀夫加賀美秀夫、官庁、かがみ・ひでお、死去・2008(平成20)年3月13日、外務省情報文化局長、駐イラク大使、欧州共同体(EC)日本政府代表、国連大使=1975(昭和50)年12月27日
商品コード: 1976022300006
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年01月29日(かがみ・ひでお) 加賀美秀夫外務省情報文化局長、駐イラク大使、欧州共同体(EC)日本政府代表、国連大使=1975(昭和50)年12月27日撮影
商品コード: 2005020200022
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年02月19日柳谷謙介柳谷謙介、官庁、やなぎや・けんすけ、外務省情報文化局長、外務省官房長、外務審議官、駐オーストラリア大使、外務事務次官、成城学園理事長=1976(昭和51)年2月19日
商品コード: 1976032200053
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年04月27日新関欽哉新関欽哉、官庁、にいぜき・きんや、死去・2003(平成15)年8月11日、外務省参事官、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、日本国際問題研究所所長、オーストリア大使、ソ連大使、インド大使、勲一等瑞宝章受章=1976(昭和51)年4月27日
商品コード: 1976071000012
本画像はログイン後にご覧いただけます
1976年05月13日(にいぜき・きんや) 新関欽哉外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1976(昭和51)年4月27日撮影
商品コード: 2005021700027
本画像はログイン後にご覧いただけます
1977年06月16日(にいぜき・きんや) 新関欽哉外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1977(昭和52)年6月8日撮影
商品コード: 2005010700037
本画像はログイン後にご覧いただけます
1979年02月20日加川隆明加川隆明、官庁、かがわ・たかあき、死去・1995年7月9日、外務省情報文化局文化事業部長、駐マダガスカル大使、駐スペイン大使、EC(欧州共同体)政府代表部大使=1979(昭和54)年2月20日
商品コード: 1979022000002
本画像はログイン後にご覧いただけます
1982年08月08日歴史教科書検定問題で2局長が訪中歴史教科書検定問題の打開のため、中国に向けて出発する外務省の橋本情報文化局長と文部省の大崎学術国際局長=1982(昭和57)年8月8日午後3時30分、成田空港
商品コード: 2021060309887
本画像はログイン後にご覧いただけます
1982年08月13日訪中2局長、首相らに報告歴史教科書検定問題打開のため訪中していた外務省の橋本情報文化局長(左端)と文部省の大崎学術国際局長(中央)を迎える鈴木善幸首相=1982(昭和57)年8月13日、首相官邸
商品コード: 2021060309899
本画像はログイン後にご覧いただけます
1982年08月13日訪中2局長が記者会見歴史教科書検定問題打開のため訪中し、帰国後の報告を終えて記者会見する(左から)外務省の橋本情報文化局長、文部省の大崎学術国際局長=1982(昭和57)年8月13日、首相官邸
商品コード: 2021060309901
本画像はログイン後にご覧いただけます
1982年08月17日教科書問題で外務、文部が協議歴史教科書検定問題をめぐり協議する文部省、外務省幹部。左から文部省の鈴木勲・初等中等教育局長、外務省の木内アジア局長、橋本情報文化局長、文部省の大崎学術国際局長=1982(昭和57)年8月17日、文部省
商品コード: 2021060309904
本画像はログイン後にご覧いただけます
1982年12月03日(かがみ・ひでお) 加賀美秀夫外務省情報文化局長、駐イラク大使、欧州共同体(EC)日本政府代表、国連大使=1982(昭和57)年11月11日撮影
商品コード: 2004062100033
本画像はログイン後にご覧いただけます
1983年09月01日大韓航空機撃墜事件行方不明になった大韓航空機の情報収集で慌ただしい外務省情報文化局の職員=1983(昭和58)年9月1日午後5時半、外務省
商品コード: 2021062806506
本画像はログイン後にご覧いただけます
1985年01月31日柳谷謙介柳谷謙介、官庁、やなぎや・けんすけ、死去・2017年11月18日、外務省情報文化局長、外務省官房長、外務審議官、駐オーストラリア大使、外務事務次官、国際協力事業団総裁、成城学園理事長、勲一等瑞宝章受章=1985(昭和60)年1月31日
商品コード: 1985082000045
本画像はログイン後にご覧いただけます
1988年05月19日(にいぜき・きんや) 新関欽哉外務参事官、初代国際資料部長、香港総領事、外務省情報文化局長、原子力委員、勲一等受章=1988(昭和63)年4月25日撮影
商品コード: 2003100600063
本画像はログイン後にご覧いただけます
1991年01月21日調査する価格Gメン 便乗値上げに監視の目湾岸戦争に便乗した値上げがないか、ガソリンスタンドを訪れ調査する東京都生活文化局の〝価格Gメン〟(右の2人)=1991(平成3)年1月21日午前、東京都港区
商品コード: 2018101018890
本画像はログイン後にご覧いただけます
1995年02月27日東京都競馬社長に真仁田氏真仁田勉氏(まにた・つとむ)早大第一法学部卒。昭和28年東京都に入り、都生活文化局長、都副知事、首都高速道路公団副理事長を経て平成5年10月から同公団理事長。東京都出身。64歳。
商品コード: 1995022700050
本画像はログイン後にご覧いただけます
2000年01月01日Pakistani News - December 23, 2022December 23, 2022, Pakistan: HYDERABAD, PAKISTAN, DEC 23: Artists are performing on stage during the Ayaz Mela .organized by Culture Department of Sindh, in Hyderabad on Friday, December 23, 2022. (Credit Image: © PPI via ZUMA Press Wire)、クレジット:©PPI via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ ※Pakistan Rights OUT
商品コード: 2022122510257
本画像はログイン後にご覧いただけます
2000年01月01日Pakistani News - December 23, 2022December 23, 2022, Pakistan: HYDERABAD, PAKISTAN, DEC 23: Artists are performing on stage during the Ayaz Mela .organized by Culture Department of Sindh, in Hyderabad on Friday, December 23, 2022. (Credit Image: © PPI via ZUMA Press Wire)、クレジット:©PPI via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ ※Pakistan Rights OUT
商品コード: 2022122510239
本画像はログイン後にご覧いただけます
2000年01月01日Pakistani News - December 23, 2022December 23, 2022, Pakistan: HYDERABAD, PAKISTAN, DEC 23: Artists are performing on stage during the Ayaz Mela .organized by Culture Department of Sindh, in Hyderabad on Friday, December 23, 2022. (Credit Image: © PPI via ZUMA Press Wire)、クレジット:©PPI via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ ※Pakistan Rights OUT
商品コード: 2022122510297
本画像はログイン後にご覧いただけます
2004年07月13日「カラー」 ◎井口ゆりえ、いぐち・ゆりえ、第20回参院選、比例代表、女性党、党文化局長、自営業(会社員)大阪府、大阪福島女高、2004年6月3日撮影、顔
商品コード: 2004071300119
本画像はログイン後にご覧いただけます
2004年07月24日「カラー」 ◎浮島智子(うきしま・ともこ)、井之上智子、第20回参院選、比例代表、公明党、党文化局次長、劇団主宰(バレリーナ)大阪市、東京立正高、2004年4月27日撮影、顔
商品コード: 2004072400015
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years agoApril 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022030910428
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years agoApril 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022030910367
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years agoApril 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022030910336
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years agoApril 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022030910376
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years agoApril 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022030910365
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years agoApril 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022030910366
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years agoApril 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. In the distance is the San Juan River. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022030910373
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years agoApril 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. In the distance is the San Juan River. Pictured here are bighorn sheep. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022030909403
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A large petroglyph panel of the Basketmaker culture on ancient Native Americans of about 2000 years agoApril 1, 2009, Bears Ears National Monument, Utah, United States: Elaborate ancient Native American petroglyphs of the Basketmaker Culture of about 2000 years ago chipped into the black desert varnish of a cliff face in the Bears Ears National Monument in Utah. In the distance is the San Juan River. Pictured here are a man and a bighorn sheep. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022030910380
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日Basketmaker-style anthropomorphic figures in the Desecration Panel.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109242
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A Basketmaker-style anthropomorphic figure in the Desecration Panel.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109216
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日Anthropomorphic figures ‘‘desecrated‘‘ in the 1960‘s to cure illness.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109183
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109271
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日Anthropomorphic figures and a snake image‘‘desecrated‘‘ in the 1960‘s to cure illness.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109245
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A Basketmaker Culture petroglyph in the Desecration Panel representing a footprint.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109219
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A Basketmaker Culture petroglyph in the Desecration Panel representing a footprint but with six toes.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109232
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109211
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109190
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日Basketmaker-style anthropomorphic figures in the Desecration Panel. An upside down figure usually represents their death.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109194
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日Two small Basketmaker Culture petroglyphs in the Desecration Panel, flanking the erosion pattern in the sandstone wall.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109217
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日Anthropomorphic figures ‘‘desecrated‘‘ in the 1960‘s to cure illness.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031304257
本画像はログイン後にご覧いただけます
2009年04月01日A Basketmaker Culture petroglyph in the Desecration Panel representing a highly stylized anthropomorphic figure.April 1, 2009, Navajo Nation, Utah, United States: The Desecration Panel is a long group of rock art panels along the San Juan River in Utah. The were made by the Basketmaker Culture between 1500 BC - 750 AD. The area is now part of the Navajo Nation. The panel got its name in the 1960‘s after several of the figures were severely vandalized by local Navajos who believed the images were making them ill and that ceremonially ‘altering‘ the images would cause the images to lose their power. (Credit Image: © Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Jon G. Fuller/VW Pics via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022031109171
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2012年04月02日顕彰された吉田さんら 「ファイト新聞」を顕彰
パリのユネスコ本部で顕彰された「ファイト新聞」初代編集長の吉田理紗さん(前列右)と妹の麻尋ちゃん(手前)、第2代編集長の小山里子さん(中央)と姉の奏子さん(後列左)。後方はフランチェスコ・バンダリン文化局長とコーディネートをした城之内ミサさん=2日(共同)
商品コード: 2012040200834
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2013年12月28日市作成のパンフレット 震災の爪痕、観光資源に
インドネシア・バンダアチェ市観光文化局が作成した震災遺構のパンフレット(共同)
商品コード: 2013122800193
本画像はログイン後にご覧いただけます
2014年11月04日約300年前の和時計 和時計、ジュネーブ時計博物館へスイスのジュネーブ時計博物館へ贈られることになった約300年前の和時計を見る(右から)田付外務省情報文化局長、平井・日本時計倶楽部理事長(贈り主)、駐日スイス公使館フィッシャー参事官=1954(昭和29)年5月21日、外務省 「ザ・クロニクル 戦後日本の70年」第2巻使用画像(P176)
商品コード: 2014110400218
本画像はログイン後にご覧いただけます
2014年11月05日賞を手渡される新東宝社長 ベネチア国際映画祭で国際賞受賞1952年度のベネチア国際映画祭で、溝口健二監督の「西鶴一代女」が国際賞を受賞。外務省で田中三男情報文化局長(左)から賞を手渡される新東宝の佐生正三郎社長(中央)、右は児井英生プロデューサー=1952(昭和27)年12月、東京・外務省 「ザ・クロニクル 戦後日本の70年」第2巻使用画像(P183)
商品コード: 2014110500439
本画像はログイン後にご覧いただけます
2015年05月27日記者会見のパチェット氏 情報共有と交流強化を決議記者会見で質問に答えるユネスコ文化局のリン・パチェット氏。左は山野之義金沢市長=27日午後、金沢市
商品コード: 2015052700833
本画像はログイン後にご覧いただけます
2018年08月30日Completion of the renovation of Cecilienhof Castle30 August 2018, Potsdam, Germany: Monika Gruetters of the Christian Democratic Union (CDU, r), Minister of State for Culture, together with Heinz Berg (l), acting Director General of the Prussian Palaces and Gardens Foundation Berlin-Brandenburg, and Ayhan Ayrilmaz (M), Director of the Architecture Department of the Prussian Palaces and Gardens Foundation Berlin-Brandenburg, seizes the pilaster of the entrance portal attached for Stalin at the Potsdam Conference after the press conference to conclude the renovation of Cecilienhof Palace. The castle was renovated for the Prussian palaces and gardens as part of the special investment programme of the federal government and the states of Berlin and Brandenburg. Photo: Christoph Soeder/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2018083121149
本映像はログイン後にご覧いただけます
01:37.302019年01月30日「新華社」エジプトで春節を祝うイベント開催「2019ハッピー・チャイニーズ・ニュー・イヤー・スプリング・フェスティバル」が今年もエジプトの紅海沿いの都市シャルム・エル・シェイクで開催され、現地の観光客は中国の年越しの雰囲気を大いに楽しんだ。3日間の会期で行われるイベントは現地時間1月30日夜、娯楽観光施設のハリウッド・シャルム・エル・シェイクで開幕した。山西省の刺繍、太原の切り紙細工など無形文化遺産の展示から、しんこ細工、雑技、伝統的な手品まで、中国らしさにあふれた文芸パフォーマンスが用意された。各国から訪れた観光客は、ちょうちんや春聯(春節に門に張る縁起の良い対句)などが飾り付けられた会場で足を止めると、数々の見事な演技をスマートフォンで撮影し歓声を上げた。太原市文化局の李紅星(り・こうせい)副局長は、山西省の芸術家たちが今回のイベントで国家・省級の無形文化遺産を10項目近く披露したと紹介し、これを機会に山西省と中国の素晴らしい伝統文化を盛り上げたいと期待した。(記者/湯潔峰、呉丹妮)<映像内容>エジプトで中国の春節を祝うイベント開催の様子、撮影日:2019(平成31)年1月30日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2019020412909
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年04月17日Mid-term review of the Senate Department for Culture and Europe17 April 2019, Berlin: Klaus Lederer (both Die Linke, l), Berlin Senator for Culture and Europe, and Gerry Woop, State Secretary for Europe, speak at a press conference on the mid-term review of the Senate Department for Culture and Europe. Photo: Lisa Ducret/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019041811803
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年04月17日Mid-term review of the Senate Department for Culture and Europe17 April 2019, Berlin: Klaus Lederer (both Die Linke, l), Berlin Senator for Culture and Europe, and Gerry Woop, Berlin State Secretary for Europe, speak at a press conference on the mid-term review of the Senate Department for Culture and Europe. Photo: Lisa Ducret/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019041811991
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年06月11日Berlin Volksbühne11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061204119
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年06月11日Berlin Volksbühne11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061204088
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年06月11日Berlin Volksbühne11 June 2019, Berlin: “Volksbühne“ is above the entrance of the theatre. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061204237
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年06月11日Berlin Volksbühne11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061203924
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年06月11日Berlin Volksbühne11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061204076
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年06月11日Berlin Volksbühne11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061204084
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年06月11日Berlin Volksbühne11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061204079
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年06月11日Berlin Volksbühne11 June 2019, Berlin: The metal sculpture “Räuberrad“ in front of the Volksbühne. Berlin‘s Senator of Culture K. Lederer (left) wants to inform about the future of the Volksbühne on 12.06.2019. There will be a press conference at the Volksbühne at 12.00 noon, the Senate Cultural Administration announced at short notice on 11.06.2016. The speaker did not want to comment on a report by rbb, according to which director R. Pollesch is to become the new artistic director of the theatre. (to dpa “Who takes over Berliner Volksbühne? Senator announces press date“) Photo: Paul Zinken/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019061204128
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年10月14日Caputh-Geltow railway station14 October 2019, Brandenburg, Caputh: The letters above the windows of the Caputh-Geltow station building are missing. In front of the building there is a stop for regional trains, but for the station building built in 1905 the railway has not been used for years. A private investor wants to transform the ruin into a cultural station. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019102600093
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年10月14日Caputh-Geltow railway station14 October 2019, Brandenburg, Caputh: The windows of the Caputh-Geltow station building are nailed with wooden panels. In front of the building there is a stop for regional trains, but for the station building built in 1905 the railway has not been used for years. A private investor wants to transform the ruin into a cultural station. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019102600189
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年10月14日Caputh-Geltow railway station14 October 2019, Brandenburg, Caputh: The windows of the Caputh-Geltow station building are nailed with wooden panels. In front of the building there is a stop for regional trains, but for the station building built in 1905 the railway has not been used for years. A private investor wants to transform the ruin into a cultural station. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019102504412
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年10月14日Caputh-Geltow railway station14 October 2019, Brandenburg, Caputh: The windows of the Caputh-Geltow station building are nailed with wooden panels. In front of the building there is a stop for regional trains, but for the station building built in 1905 the railway has not been used for years. A private investor wants to transform the ruin into a cultural station. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2019102600030
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年01月20日Latino News - January 20, 2020January 20, 2020, LIMA, PERU: 20 DE ENERO DE 2020..Retratos de Karin Elmore, directora cultural de la Alianza Francesa, quien habla sobre las obras que traerá el centro cultural como parte de Temporada Alta 2020...FOTO: ROLLY REYNA / EL COMERCIO PERU (Credit Image: © El Comercio/GDA via ZUMA Press Wire)、クレジット:©El Comercio/GDA via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ ※Peru and Chile Rights OUT
商品コード: 2022122905098
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年02月05日Predatory dinosaur ““Monster of Minden““05 February 2020, North Rhine-Westphalia, Münster: The lifelike reconstruction of a predatory dinosaur will be unveiled by Barbara Rüschoff-Parzinger, LWL Cultural Affairs Director, and Jan Ole Kriegs, Museum Director, during a press event. The “Wiehenvenator albati“ was at least eight metres long, two metres high and lived in Westphalia. The petrified bones became known under the name “Monstser von Minden“. A model maker has now reconstructed the 165 million year old find lifelike with a 3-printer. Photo: Bernd Thissen/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ
商品コード: 2020020702229
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年06月17日MILOS VYSTRCIL, LIANG-RUEY KEFrom left Senate chairman Milos Vystrcil meets Taipei Economic and Cultural Office director Liang-Ruey Ke in Prague, Czech Republic, June 17, 2020. (CTK Photo/Michal Krumphanzl)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2020061904530
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年06月17日MILOS VYSTRCIL, LIANG-RUEY KEFrom left Senate chairman Milos Vystrcil meets Taipei Economic and Cultural Office director Liang-Ruey Ke in Prague, Czech Republic, June 17, 2020. (CTK Photo/Michal Krumphanzl)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2020061904749
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年06月17日MILOS VYSTRCIL, LIANG-RUEY KEFrom left Senate chairman Milos Vystrcil meets Taipei Economic and Cultural Office director Liang-Ruey Ke in Prague, Czech Republic, June 17, 2020. (CTK Photo/Michal Krumphanzl)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2020061904766
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年06月18日Florida News - June 18, 2020June 18, 2020, St. Petersburg, Florida, USA: Local artist, Cheryl ‘‘Jujmo‘‘ Weber of Tampa paints her assigned letter ‘‘B‘‘ in the new Black Lives Matter street mural in front of the Dr. Carter G. Woodson African American Museum, 2240 9th Ave. South in St. Petersburg on Thursday, June 18, 2020. Woodson Museum executive director, Terri Lipsey-Scott contacted St. Petersburg City Council member, Lisa Wheeler-Bowman with the idea who in turn contacted Wayne Atherholt with the city’s Cultural Affairs department who also liked the idea. Atherholt contact John Collins with the St Pete Artist Alliance which runs the Shine Mural project and got his team working to find artists willing to participate. 16 artists are responsible for painting 1 letter each of the phrase. The mural will be ready when the city of St Pete kicks of its Juneteenth celebrations on Friday morning. (Credit Image: © Boyzell Hosey/Tampa Bay Times via ZUMA Wire)、クレジット:©Boyzell Hosey/Tampa Bay Times via ZUMA Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2020062801873
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年08月16日「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020081803511
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年08月16日「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020081803558
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年08月16日「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020081803509
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年08月16日「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020081803532
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年08月16日「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020081803500
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年08月16日「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催16日、迎神賽会で行われた儀式。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020081803515
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年08月16日「新華社」マカオ、伝統祭祀「迎神賽会」を開催16日、迎神賽会で披露された民族舞踊。中国マカオ特別行政区文化局は16日、航海と漁業の女神「媽祖(まそ)」を祀る「媽閣廟(まかくびょう)」前の広場で、伝統的な祭祀活動「迎神賽会(げいしんさいかい)」を行った。会場ではさまざまな踊りが披露され、訪れた人々に中国古代の祭祀儀式や礼制、習俗を紹介した。(マカオ=新華社記者/張金加)<映像内容>、撮影日:2020(令和2)年8月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020081803533
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年09月11日テ|alos signs a protocol for the development of the Spanish Urban AgendaSeptember 11, 2020, CastellテδウN De La Plana, (Valenci, Madrid, Spain: The Minister of Transport, Mobility and the Urban Agenda, Josテδ© Luis テδ|alos, during the signing of an action protocol for the development of the Spanish Urban Agenda between the General Secretariat of the Urban Agenda and Housing and the City Council, at the Menador Espai Cultural in Castellテδウn de la Plana, Valencia (Spain), on 11 September 2020...11 SEPTEMBER 2020;ABALOS;MINISTER OF TRANSPORT..Carme Ripollテδ©s / Europa Press..09/11/2020 (Credit Image: ツ© Carme Ripollテδ©S/Contacto via ZUMA Press)、クレジット:ツ©Carme Ripollテδ©S/Contacto via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※France, Germany , UK and Spain Rights OUT
商品コード: 2020091601022
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年09月11日テ|alos signs a protocol for the development of the Spanish Urban AgendaSeptember 11, 2020, CastellテδウN De La Plana, (Valenci, Madrid, Spain: The Minister of Transport, Mobility and the Urban Agenda, Josテδ© Luis テδ|alos, during the signing of an action protocol for the development of the Spanish Urban Agenda between the General Secretariat of the Urban Agenda and Housing and the City Council, at the Menador Espai Cultural in Castellテδウn de la Plana, Valencia (Spain), on 11 September 2020...11 SEPTEMBER 2020;ABALOS;MINISTER OF TRANSPORT..Carme Ripollテδ©s / Europa Press..09/11/2020 (Credit Image: ツ© Carme Ripollテδ©S/Contacto via ZUMA Press)、クレジット:ツ©Carme Ripollテδ©S/Contacto via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※France, Germany , UK and Spain Rights OUT
商品コード: 2020091601126
- 1
- 2
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |