- 令和
- しょう
- せん
- つぼ
- レンガ
- 再建
- 制度
- 副葬品
- 北側
- 古代中国
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |
「祖先崇拝」の写真・グラフィックス・映像
- 提供元
- 日付
- 種類
- 向き
- カテゴリ
- 色
- 提供元
- 共同通信社 0
- 国内提供元 0
- 海外提供元 0
- 日付
- 24時間以内 0
- 48時間以内 0
- 72時間以内 0
- 7日以内 0
- 30日以内 0
- 1年以内 9
- 期間を指定 46
- 日付指定なし 46
- 種類
- 写真 46
- グラフィックス 0
- 映像 0
- 向き
- 縦 0
- 横 46
- 正方形 0
- カテゴリ
- ニュース
- スポーツ
- エンターテインメント
- 教育向け
- カテゴリ指定なし
- 色
- カラー 46
- モノクロ 0
- 古い順
- 1
- 古い順
本画像はログイン後にご覧いただけます
2005年04月03日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2005(平成17)年4月3日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609446
本画像はログイン後にご覧いただけます
2005年04月03日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2005(平成17)年4月3日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609351
本画像はログイン後にご覧いただけます
2005年04月03日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2005(平成17)年4月3日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609440
本画像はログイン後にご覧いただけます
2006年03月16日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2006(平成18)年3月16日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609395
本画像はログイン後にご覧いただけます
2006年04月19日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2006(平成18)年4月19日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609606
本画像はログイン後にご覧いただけます
2008年02月23日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2008(平成20)年2月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609311
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: Mm Ong (l.) and one of her daughters prepare Vietnamese dishes for the Vietnamese New Year, Tet. The vegetarian dishes will be placed on the family altar of the ancestors. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300537
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日France News - February 7, 2016February 7, 2016, Ile-de-France (region, France: In Mr and Mm Ong‘s home, as in any Vietnamese home, there is an altar dedicated to the ancestors (nha th?) to whom family members regularly pay homage, at least twice a month, on the 1st and 15th of the lunar calendar. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300290
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: In Mr and Mm Ong‘s home, as in any Vietnamese home, there is an altar dedicated to the ancestors (nha th?) to whom family members regularly pay homage, at least twice a month, on the 1st and 15th of the lunar calendar. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300447
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: On the occasion of Tet, the Vietnamese New Year, vegetarian dishes are prepared and placed on the family altar of the ancestors, before being eaten by the family. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300140
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日France News - February 7, 2016February 7, 2016, Ile-de-France (region, France: In Mr and Mm Ong‘s home, as in any Vietnamese home, there is an altar dedicated to the ancestors (nha th?) to whom family members regularly pay homage, at least twice a month, on the 1st and 15th of the lunar calendar. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300321
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: In Mr and Mm Ong‘s home, as in any Vietnamese home, there is an altar dedicated to the ancestors (nha th?) to whom family members regularly pay homage, at least twice a month, on the 1st and 15th of the lunar calendar. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300018
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: At Mr and Mm Ong‘s house, family members prepare Vietnamese dishes for the Vietnamese New Year, Tet. The vegetarian dishes will be placed on the family altar of the ancestors. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300128
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: One of Mr and Mm Ong‘s daughters prepares Vietnamese dishes for the Vietnamese New Year, Tet. The vegetarian dishes will be placed on the family altar of the ancestors. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300374
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: At Mr and Mm Ong‘s house, family members prepare Vietnamese dishes for the Vietnamese New Year, Tet. The vegetarian dishes will be placed on the family altar of the ancestors. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300203
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: On the occasion of Tet, the Vietnamese New Year, each member of the family appears before the altar of the ancestors in hierarchical order, takes three incense sticks in his hands and bows three times. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300313
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: Meal with family and friends at Mr and Mm Ong‘s house on the occasion of Tet, the Vietnamese New Year. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300332
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: Meal with family and friends at Mr and Mm Ong‘s house on the occasion of Tet, the Vietnamese New Year. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300345
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: One of Mr and Mm Ong‘s daughters with children on the occasion of the Vietnamese New Year, the Tet. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300268
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: At Mr and Mm Ong‘s, on the occasion of Tet, the Vietnamese New Year, the guests exchange small gifts and Li Xi, red envelopes containing money. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300308
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: At Mr and Mm Ong‘s, on the occasion of Tet, the Vietnamese New Year, the guests exchange small gifts and Li Xi, red envelopes containing money. The red envelopes, reserved especially for children, symbolise good luck and health for the new year. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300209
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: Le banh chung Tet, a sticky rice cake stuffed with pork belly, traditionally eaten at the Vietnamese New Year. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300136
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: At Mr and Mm Ong‘s, on the occasion of Tet, the Vietnamese New Year, the guests exchange small gifts and Li Xi, red envelopes containing money. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300274
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: During the Vietnamese New Year, Tet, the Ong family goes to the Khanh Anh pagoda in Evry, the largest pagoda in Europe. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300214
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: During the Vietnamese New Year, Tet, the Ong family goes to the Khanh Anh pagoda in Evry, the largest pagoda in Europe. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300324
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: During the Vietnamese New Year, Tet, the Ong family goes to the Khanh Anh pagoda in Evry, the largest pagoda in Europe. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300275
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: During the Vietnamese New Year, Tet, the Ong family goes to the Khanh Anh pagoda in Evry, the largest pagoda in Europe. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300238
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: During the Vietnamese New Year, Tet, the Ong family goes to the Khanh Anh pagoda in Evry, the largest pagoda in Europe. The pagoda is also a place where people come to meet up with family and friends, especially at the time of Tet, the Vietnamese New Year. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300385
本画像はログイン後にご覧いただけます
2016年02月07日Tet festivalFebruary 7, 2016, Ile-de-France (region, France: During the Vietnamese New Year, Tet, the Ong family goes to the Khanh Anh pagoda in Evry, the largest pagoda in Europe. The pagoda is also a place where people come to meet up with family and friends, especially at the time of Tet, the Vietnamese New Year. (Credit Image: © Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press)、クレジット:©Olivier Donnars/Le Pictorium Agency via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Belgium and France Rights OUT
商品コード: 2021021300331
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2021年12月29日(3)祠堂の役割を持つ宋・元代の家族墓を発見山西省
土洞墓から出土した陶盆(土器のたらい)と「高祖第一」の文字が記された破片。(資料写真)中国山西省考古研究院はこのほど、最新の調査成果を発表し、考古学者が同省臨汾市洪洞県で宋・元代の家族墓を発掘したと明らかにした。墓は改葬した合葬墓2基を家族墓地に再建したもので、遺骨が中国の宗廟での霊位の席次を定めた「昭穆(しょうぼく)制度」に従って並べられるなど、祠堂(しどう)の役割を持ち、元代に起きた洪洞地震や古代中国の宗法(中国古来の血縁集団宗族に関するさまざまな規則)社会における祖先崇拝の儀礼秩序を研究する上で、重要な意味を持つという。この宋・元代の家族墓は、同県西孔村の北側にある。2基のうち1基は土洞墓(どどうぼ)で、もう1基は磚室墓(せんしつぼ、レンガで築いた墓)となっている。山西省考古研究院と洪洞県文化・観光局が2021年に共同で行った発掘調査では、主に陶器や磁器、銅銭、銅鏡、買地券(ばいちけん、架空の墓地購入の契約書で副葬品として用いられた)などの遺物が出土した。(太原=新華社配信)= 配信日: 2021(令和3)年12月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021122904880
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2021年12月29日(1)祠堂の役割を持つ宋・元代の家族墓を発見山西省
磚室墓から出土した買地券。(資料写真)中国山西省考古研究院はこのほど、最新の調査成果を発表し、考古学者が同省臨汾市洪洞県で宋・元代の家族墓を発掘したと明らかにした。墓は改葬した合葬墓2基を家族墓地に再建したもので、遺骨が中国の宗廟での霊位の席次を定めた「昭穆(しょうぼく)制度」に従って並べられるなど、祠堂(しどう)の役割を持ち、元代に起きた洪洞地震や古代中国の宗法(中国古来の血縁集団宗族に関するさまざまな規則)社会における祖先崇拝の儀礼秩序を研究する上で、重要な意味を持つという。この宋・元代の家族墓は、同県西孔村の北側にある。2基のうち1基は土洞墓(どどうぼ)で、もう1基は磚室墓(せんしつぼ、レンガで築いた墓)となっている。山西省考古研究院と洪洞県文化・観光局が2021年に共同で行った発掘調査では、主に陶器や磁器、銅銭、銅鏡、買地券(ばいちけん、架空の墓地購入の契約書で副葬品として用いられた)などの遺物が出土した。(太原=新華社配信)= 配信日: 2021(令和3)年12月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021122904860
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2021年12月29日(2)祠堂の役割を持つ宋・元代の家族墓を発見山西省
土洞墓の墓室内の様子。(資料写真)中国山西省考古研究院はこのほど、最新の調査成果を発表し、考古学者が同省臨汾市洪洞県で宋・元代の家族墓を発掘したと明らかにした。墓は改葬した合葬墓2基を家族墓地に再建したもので、遺骨が中国の宗廟での霊位の席次を定めた「昭穆(しょうぼく)制度」に従って並べられるなど、祠堂(しどう)の役割を持ち、元代に起きた洪洞地震や古代中国の宗法(中国古来の血縁集団宗族に関するさまざまな規則)社会における祖先崇拝の儀礼秩序を研究する上で、重要な意味を持つという。この宋・元代の家族墓は、同県西孔村の北側にある。2基のうち1基は土洞墓(どどうぼ)で、もう1基は磚室墓(せんしつぼ、レンガで築いた墓)となっている。山西省考古研究院と洪洞県文化・観光局が2021年に共同で行った発掘調査では、主に陶器や磁器、銅銭、銅鏡、買地券(ばいちけん、架空の墓地購入の契約書で副葬品として用いられた)などの遺物が出土した。(太原=新華社配信)= 配信日: 2021(令和3)年12月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021122904862
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2021年12月29日(6)祠堂の役割を持つ宋・元代の家族墓を発見山西省
磚室墓の西北壁、北壁、東北壁のれんが彫刻。(資料写真)中国山西省考古研究院はこのほど、最新の調査成果を発表し、考古学者が同省臨汾市洪洞県で宋・元代の家族墓を発掘したと明らかにした。墓は改葬した合葬墓2基を家族墓地に再建したもので、遺骨が中国の宗廟での霊位の席次を定めた「昭穆(しょうぼく)制度」に従って並べられるなど、祠堂(しどう)の役割を持ち、元代に起きた洪洞地震や古代中国の宗法(中国古来の血縁集団宗族に関するさまざまな規則)社会における祖先崇拝の儀礼秩序を研究する上で、重要な意味を持つという。この宋・元代の家族墓は、同県西孔村の北側にある。2基のうち1基は土洞墓(どどうぼ)で、もう1基は磚室墓(せんしつぼ、レンガで築いた墓)となっている。山西省考古研究院と洪洞県文化・観光局が2021年に共同で行った発掘調査では、主に陶器や磁器、銅銭、銅鏡、買地券(ばいちけん、架空の墓地購入の契約書で副葬品として用いられた)などの遺物が出土した。(太原=新華社配信)= 配信日: 2021(令和3)年12月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021122904894
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2021年12月29日(7)祠堂の役割を持つ宋・元代の家族墓を発見山西省
家族墓から出土した銅鏡。(資料写真)中国山西省考古研究院はこのほど、最新の調査成果を発表し、考古学者が同省臨汾市洪洞県で宋・元代の家族墓を発掘したと明らかにした。墓は改葬した合葬墓2基を家族墓地に再建したもので、遺骨が中国の宗廟での霊位の席次を定めた「昭穆(しょうぼく)制度」に従って並べられるなど、祠堂(しどう)の役割を持ち、元代に起きた洪洞地震や古代中国の宗法(中国古来の血縁集団宗族に関するさまざまな規則)社会における祖先崇拝の儀礼秩序を研究する上で、重要な意味を持つという。この宋・元代の家族墓は、同県西孔村の北側にある。2基のうち1基は土洞墓(どどうぼ)で、もう1基は磚室墓(せんしつぼ、レンガで築いた墓)となっている。山西省考古研究院と洪洞県文化・観光局が2021年に共同で行った発掘調査では、主に陶器や磁器、銅銭、銅鏡、買地券(ばいちけん、架空の墓地購入の契約書で副葬品として用いられた)などの遺物が出土した。(太原=新華社配信)= 配信日: 2021(令和3)年12月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021122904900
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2021年12月29日(4)祠堂の役割を持つ宋・元代の家族墓を発見山西省
磚室墓の墓室内の様子。(資料写真)中国山西省考古研究院はこのほど、最新の調査成果を発表し、考古学者が同省臨汾市洪洞県で宋・元代の家族墓を発掘したと明らかにした。墓は改葬した合葬墓2基を家族墓地に再建したもので、遺骨が中国の宗廟での霊位の席次を定めた「昭穆(しょうぼく)制度」に従って並べられるなど、祠堂(しどう)の役割を持ち、元代に起きた洪洞地震や古代中国の宗法(中国古来の血縁集団宗族に関するさまざまな規則)社会における祖先崇拝の儀礼秩序を研究する上で、重要な意味を持つという。この宋・元代の家族墓は、同県西孔村の北側にある。2基のうち1基は土洞墓(どどうぼ)で、もう1基は磚室墓(せんしつぼ、レンガで築いた墓)となっている。山西省考古研究院と洪洞県文化・観光局が2021年に共同で行った発掘調査では、主に陶器や磁器、銅銭、銅鏡、買地券(ばいちけん、架空の墓地購入の契約書で副葬品として用いられた)などの遺物が出土した。(太原=新華社配信)= 配信日: 2021(令和3)年12月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021122904887
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2021年12月29日(5)祠堂の役割を持つ宋・元代の家族墓を発見山西省
磚室墓の東南壁、南壁、西南壁のれんが彫刻。(資料写真)中国山西省考古研究院はこのほど、最新の調査成果を発表し、考古学者が同省臨汾市洪洞県で宋・元代の家族墓を発掘したと明らかにした。墓は改葬した合葬墓2基を家族墓地に再建したもので、遺骨が中国の宗廟での霊位の席次を定めた「昭穆(しょうぼく)制度」に従って並べられるなど、祠堂(しどう)の役割を持ち、元代に起きた洪洞地震や古代中国の宗法(中国古来の血縁集団宗族に関するさまざまな規則)社会における祖先崇拝の儀礼秩序を研究する上で、重要な意味を持つという。この宋・元代の家族墓は、同県西孔村の北側にある。2基のうち1基は土洞墓(どどうぼ)で、もう1基は磚室墓(せんしつぼ、レンガで築いた墓)となっている。山西省考古研究院と洪洞県文化・観光局が2021年に共同で行った発掘調査では、主に陶器や磁器、銅銭、銅鏡、買地券(ばいちけん、架空の墓地購入の契約書で副葬品として用いられた)などの遺物が出土した。(太原=新華社配信)= 配信日: 2021(令和3)年12月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021122904890
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年02月17日インドネシアのアスマット 首狩りの風習伝える頭蓋骨インドネシア東部パプア州のへき地にあるアスマット地方。中心の町アガツの博物館には、アスマット族の頭蓋骨が展示されていました。館員のエサンさんによると、祖先崇拝のため祖父母や両親の死後に頭蓋骨を枕にして寝たり、対立集落との抗争で討ち取った敵の肉を食べた上で頭蓋骨を家屋につるしたりしていたそうです。「今はもうやっていないよ」と笑っていました。世界は広いですね。(撮影・岡田健太郎、共同)
商品コード: 2022021707438
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年12月23日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2022(令和4)年12月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609416
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年12月23日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2022(令和4)年12月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609420
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年12月23日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2022(令和4)年12月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609380
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年12月23日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2022(令和4)年12月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609364
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年12月23日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2022(令和4)年12月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609612
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年12月23日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2022(令和4)年12月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609279
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年12月23日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2022(令和4)年12月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609299
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年12月23日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2022(令和4)年12月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609296
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年12月23日China Miao Jinji Dance(FILE) A view of the Jinji dance in Qiandongnan, Guizhou Province, China, April 3, 2005. The jinji dance plays an important role in the 12-year ancestor worship activities. Festival entertainment is the biggest content of the Jinji dance performance. Wedding ceremony, welcome etiquette, young men and women “moon jump“, all rely on the Jinji dance to carry out. When performing the Jinji dance, the male blows the lusheng as the lead, while the female dances in a zigzag line and moves in a circle in a counterclockwise direction. Lower limb movement more, upper limb movement less, left and right hands perpendicular to the skirt side to relax, with the dance posture natural swing, feet tail rhythm.=2022(令和4)年12月23日、クレジット:CFOTO/共同通信イメージズ
商品コード: 2022122609451
- 1
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |