KYODO NEWS IMAGELINK

報道写真の購入なら共同通信イメージリンク

お問い合わせ
03-6252-6224
平日9:30-18:00
  • 令和
  • 潜水
  • ノルウェー
  • ヘリ
  • 全長
  • 曳航
  • 本部
  • 造船会社
  • 配信
  • 養殖業

「重量物運搬船」の写真・グラフィックス・映像

絞り込み
  • 提供元
  • 日付
  • 種類
  • 向き
  • カテゴリ
  • 同義語オン
並び順
  • 古い順
32
( 1 32 件を表示)
  • 1
32
( 1 32 件を表示)
絞り込み
並び順
  • 古い順
  •  SEFDR loaded on Transshelf semi-submersible
    2009年10月25日
    SEFDR loaded on Transshelf semi-submersible

    25.10.2009 The Transocean Shelf Explorer self-elevating floating drilling rig loaded on the Transshelf semi-submersible heavylift vessel in the Aniva Bay. Vladimir Mikhaylov / Sputnik、クレジット:Sputnik/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022122207382

  •  Canada News - September 8, 2020
    2014年03月04日
    Canada News - September 8, 2020

    September 8, 2020, Halifax, NS, Canada: The jack-up rig Noble Regina Allen sits on the heavy-lift vessel GPO Amethyst in Halifax harbour on Tuesday, Sept. 8, 2020. The rig was used to cap wells during the decommissioning of the Sable offshore gas field off the Nova Scotia coast and is headed to another assignment off the coast of West Africa. A small $1.5 million bid for an oil and gas exploration licence off Nova Scotia has been denied by the provincial and federal governments. (Credit Image: © Andrew Vaughan/The Canadian Press via ZUMA Press)、クレジット:©Andrew Vaughan/Canadian Press via ZUMA Press/共同通信イメージズ ※Canada and U.S. RIGHTS OUT

    商品コード: 2023120603522

  • 本映像はログイン後にご覧いただけます
    04:22.46
    2017年11月24日
    空撮 事故のイージス艦が出港 横須賀、米で本格修理へ

    静岡県・伊豆半島沖で6月にコンテナ船と衝突し、乗組員7人が死亡した米海軍のイージス駆逐艦フィッツジェラルドが24日、米国で本格的な修理をするため横須賀基地(神奈川県横須賀市)を出港した。海上保安庁はイージス艦の損傷を直接確認できないまま、衝突事故の捜査をすることになる。米海軍は今月1日に公表した調査報告書で見張りの怠りなどを認め、事故は「回避できた」と結論付けた。フィッツジェラルドは横須賀港の沖合で重量物運搬船に載せられ、米ミシシッピ州の造船所に向かう。<映像内容>フィッツジェラルドが出港する様子など。(神奈川県横須賀市で24日午前4時ごろから撮影)出港したイージス駆逐艦フィッツジェラルドの空撮など。(撮影時間は24日午後1時45分ごろ)

    商品コード: 2017112400583

  • 本画像はログイン後にご覧いただけます
    2017年11月27日
    基地に戻ったイージス艦 運搬作業でイージス艦損傷

    重量物運搬船に載せられたまま米海軍横須賀基地に戻ったイージス駆逐艦フィッツジェラルド=27日午後

    商品コード: 2017112700485

  • 本画像はログイン後にご覧いただけます
    2017年12月04日
    レーガンとジェラルド 米空母が横須賀帰港

    米海軍横須賀基地に帰港した原子力空母ロナルド・レーガン。上は重量物運搬船に載せられた米海軍のイージス駆逐艦フィッツジェラルド=2017年12月4日午前10時28分、神奈川県横須賀市(共同通信社ヘリから)

    商品コード: 2017120400120

  • 本画像はログイン後にご覧いただけます
    2017年12月04日
    米海軍イージス駆逐艦 フィッツジェラルド資料

    重量物運搬船に積載された米海軍イージス駆逐艦フィッツジェラルド=2017年12月4日、神奈川県横須賀市(共同通信社ヘリから)

    商品コード: 2017120400133

  • 本画像はログイン後にご覧いただけます
    2017年12月04日
    米海軍イージス駆逐艦 フィッツジェラルド資料

    重量物運搬船に積載された米海軍イージス駆逐艦フィッツジェラルド=2017年12月4日、神奈川県横須賀市(共同通信社ヘリから)

    商品コード: 2017120400135

  • 本画像はログイン後にご覧いただけます
    2017年12月04日
    米海軍イージス駆逐艦 フィッツジェラルド資料

    重量物運搬船に積載された米海軍イージス駆逐艦フィッツジェラルド=2017年12月4日、神奈川県横須賀市(共同通信社ヘリから)

    商品コード: 2017120400136

  • 本映像はログイン後にご覧いただけます
    03:43.72
    2017年12月09日
    空撮 事故のイージス艦再出港 横須賀から、米国で修理

    米海軍第7艦隊(神奈川県横須賀市)は9日までに、静岡県・伊豆半島沖で6月にコンテナ船と衝突したイージス駆逐艦フィッツジェラルドが米国での本格的な修理のため、重量物運搬船に載せられ横須賀港を出港したと発表した。同艦は11月下旬、横須賀基地を出港したが、沖合で運搬船に載せる作業中、船体に穴が開き、いったん基地に戻っていた。<映像内容>横須賀沖を出る米イージス駆逐艦フィッツジェラルドの空撮。9日午前撮影。

    商品コード: 2017121100918

  • 本画像はログイン後にご覧いただけます
    2017年12月09日
    運ばれる米イージス駆逐艦 事故のイージス艦再出港

    重量物運搬船に載せられ横須賀港を出る米イージス駆逐艦フィッツジェラルド=9日午前(共同通信社ヘリから)

    商品コード: 2017120900154

  •  全長385メートル、世界最大のサーモン養殖工船が竣工
    2020年03月31日
    全長385メートル、世界最大のサーモン養殖工船が竣工

    3月31日、中集来福士海洋工程の煙台基地深水ふ頭に停泊する竣工後のサーモン養殖工船。中国広東省深圳市に本部を置く中国コンテナ大手の中国国際海運集装箱(CIMC)は、同社傘下で山東省煙台市の造船会社、中集来福士海洋工程が3月31日、ノルウェーのサーモン養殖企業NordlaksOppdrettASからの受注で建造した世界最大の深水養殖工船の命名式と出航式を行ったと明らかにした。「JOSTEINALBERT」と名付けられた同船は、重量物運搬船「BOKAVANGUARD」が半潜水式でノルウェーのハッセル地域まで曳航し、同地域でサーモンの深水式遠洋養殖を行う。(深圳=新華社配信)=2020(令和2)年3月31日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020040302648

  •  全長385メートル、世界最大のサーモン養殖工船が竣工
    2020年03月31日
    全長385メートル、世界最大のサーモン養殖工船が竣工

    3月31日、中集来福士海洋工程の煙台基地深水ふ頭に停泊する竣工後のサーモン養殖工船。中国広東省深圳市に本部を置く中国コンテナ大手の中国国際海運集装箱(CIMC)は、同社傘下で山東省煙台市の造船会社、中集来福士海洋工程が3月31日、ノルウェーのサーモン養殖企業NordlaksOppdrettASからの受注で建造した世界最大の深水養殖工船の命名式と出航式を行ったと明らかにした。「JOSTEINALBERT」と名付けられた同船は、重量物運搬船「BOKAVANGUARD」が半潜水式でノルウェーのハッセル地域まで曳航し、同地域でサーモンの深水式遠洋養殖を行う。(深圳=新華社配信)=2020(令和2)年3月31日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020040302559

  •  全長385メートル、世界最大のサーモン養殖工船が竣工
    2020年03月31日
    全長385メートル、世界最大のサーモン養殖工船が竣工

    3月31日、山東省煙台市で行われたサーモン養殖工船の竣工命名式。中国広東省深圳市に本部を置く中国コンテナ大手の中国国際海運集装箱(CIMC)は、同社傘下で山東省煙台市の造船会社、中集来福士海洋工程が3月31日、ノルウェーのサーモン養殖企業NordlaksOppdrettASからの受注で建造した世界最大の深水養殖工船の命名式と出航式を行ったと明らかにした。「JOSTEINALBERT」と名付けられた同船は、重量物運搬船「BOKAVANGUARD」が半潜水式でノルウェーのハッセル地域まで曳航し、同地域でサーモンの深水式遠洋養殖を行う。(深圳=新華社配信)=2020(令和2)年3月31日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020040302671

  •  全長385メートル、世界最大のサーモン養殖工船が竣工
    2020年03月31日
    全長385メートル、世界最大のサーモン養殖工船が竣工

    3月31日、中集来福士海洋工程の煙台基地深水ふ頭に停泊する竣工後のサーモン養殖工船。中国広東省深圳市に本部を置く中国コンテナ大手の中国国際海運集装箱(CIMC)は、同社傘下で山東省煙台市の造船会社、中集来福士海洋工程が3月31日、ノルウェーのサーモン養殖企業NordlaksOppdrettASからの受注で建造した世界最大の深水養殖工船の命名式と出航式を行ったと明らかにした。「JOSTEINALBERT」と名付けられた同船は、重量物運搬船「BOKAVANGUARD」が半潜水式でノルウェーのハッセル地域まで曳航し、同地域でサーモンの深水式遠洋養殖を行う。(深圳=新華社配信)=2020(令和2)年3月31日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020040302672

  •  全長385メートル、世界最大のサーモン養殖工船が竣工
    2020年03月31日
    全長385メートル、世界最大のサーモン養殖工船が竣工

    3月31日、山東省煙台市で行われたサーモン養殖工船の竣工命名式。中国広東省深圳市に本部を置く中国コンテナ大手の中国国際海運集装箱(CIMC)は、同社傘下で山東省煙台市の造船会社、中集来福士海洋工程が3月31日、ノルウェーのサーモン養殖企業NordlaksOppdrettASからの受注で建造した世界最大の深水養殖工船の命名式と出航式を行ったと明らかにした。「JOSTEINALBERT」と名付けられた同船は、重量物運搬船「BOKAVANGUARD」が半潜水式でノルウェーのハッセル地域まで曳航し、同地域でサーモンの深水式遠洋養殖を行う。(深圳=新華社配信)=2020(令和2)年3月31日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2020040302667

  •  Alaska Maritime
    2021年04月02日
    Alaska Maritime

    April 2, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: The tugboat Edith Olson pulls a barge past the heavy lift vessel Red Zed I in the Tongass Narrows near the Murphy‘s Pullout Seaplane Base during a heavy snowfall on Friday, April 2, 2021. Throughout the following week the vessel will remain anchored in the Tongass Narrows and collect the Alaska Marine Highway System fast ferries Fairweather and Chenega, then transport the two vessels to Spain. Each ferry cost the State of Alaska about $36 million to build and were sold for a combined total of $5.17 million. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120904997

  •  Alaska Maritime
    2021年04月03日
    Alaska Maritime

    April 3, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: The heavy lift vessel Red Zed I is anchors between Gravina and Revillagigedo islands near Ward Cove on Saturday, April 3, 2021. Throughout the following week the vessel will remain anchored in the Tongass Narrows and collect the former Alaska Marine Highway System fast ferries Fairweather and Chenega, then transport the two vessels to Spain. Each ferry cost the State of Alaska about $36 million to build and were sold for a combined total of $5.17 million to the Spanish firm of Servicios y Concesiones Maritimas Ibicencas S.A.. The company currently operates a seven-vessel ferry service between the island of Ibiza and mainland Spain under the brand name of Trasmapi. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120905092

  •  Alaska Maritime
    2021年04月03日
    Alaska Maritime

    April 3, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: The heavy lift vessel Red Zed I is anchors between Gravina and Revillagigedo islands near Ward Cove on Saturday, April 3, 2021 in Ketchikan, Alaska. Throughout the following week the vessel will remain anchored in the Tongass Narrows and collect the former Alaska Marine Highway System fast ferries Fairweather and Chenega, then transport the two vessels to Spain. Each ferry cost the State of Alaska about $36 million to build and were sold for a combined total of $5.17 million to the Spanish firm of Servicios y Concesiones Maritimas Ibicencas S.A.. The company currently operates a seven-vessel ferry service between the island of Ibiza and mainland Spain under the brand name of Trasmapi. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120904089

  •  Alaska Maritime
    2021年04月11日
    Alaska Maritime

    April 11, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: The heavy lift vessel Red Zed 1 anchors in the Tongass Narrows on Sunday, April 11, 2021 in Ketchikan, Alaska. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120904943

  •  Alaska Maritime
    2021年05月22日
    Alaska Maritime

    May 22, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: A Black Rock Aviation DHC-2 Beaver float plane descends for a landing past the heavy lift vessel Red Zed I while a crew unloads cribbing and blocking materials from the bow picker vessel Remote Supplier, owned and operated by Remote Made Easy, in the Tongass Narrows near Ward Cove on Saturday, May 22, 2021 in Ketchikan, Alaska. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120905088

  •  Alaska Maritime
    2021年05月22日
    Alaska Maritime

    May 22, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: A crew moves cribbing and blocking materials on the heavy lift vessel Red Zed I while moored in the Tongass Narrows near Ward Cove on Saturday, May 23, 2021 in Ketchikan, Alaska. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120904895

  •  Alaska Maritime
    2021年06月09日
    Alaska Maritime

    June 9, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: The stern of the heavy lift vessel Red Zed I extends past the trestle at Berth 4 on Wednesday, June 9, 2021 in Ketchikan, Alaska. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120905072

  •  Alaska Maritime
    2021年06月09日
    Alaska Maritime

    June 9, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: Pigeons zip past the heavy lift vessel Red Zed I on Wednesday, June 9, 2021 at Berth 4 in Ketchikan, Alaska. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120905046

  •  Alaska Maritime
    2021年06月25日
    Alaska Maritime

    June 25, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: The Amak Towing tugboat Ethan B. pulls the former Alaska Marine Highway fast ferry Chenega to the heavy lift vessel Red Zed I on Friday, June 25, 2021 in Ketchikan, Alaska. The Chenega and sister ship Fairweather were both sold to a Spanish company for $5.17 milion. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120905094

  •  Alaska Maritime
    2021年06月25日
    Alaska Maritime

    June 25, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: A crew disembarks a skiff and ascends a staircase on a control tower at the stern of the heavy lift vessel Red Zed I on Friday, June 25, 2021 in the Tongass Narrows near Ketchikan, Alaska. A cable was attached from the control tower to the stern of the stern of the Alaska Marine Highway System fast ferry Chenega before it was towed onto the Red Zed I‘s submersible platform. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120904964

  •  Alaska Maritime
    2021年06月25日
    Alaska Maritime

    June 25, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: Crews load the former Alaska Marine Highway System fast ferry Chenega onto the heavy lift vessel Red Zed I‘s submersible platform on Friday, June 25, 2021 in the Tongass Narrows near Ketchikan, Alaska. The AMAK Towing vessel Ethan B., right, and Jennie B. moved the the fast ferry from it‘s moorings in Ward Cove and into the Narrows where the Red Zed has been Anchored since April, 2, 2021. Also lifted onto the platform was the former AMHS fast ferry Fairweather. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120904898

  •  Alaska Maritime
    2021年06月25日
    Alaska Maritime

    June 25, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: Crews load the former Alaska Marine Highway System fast ferry Chenega onto the heavy lift vessel Red Zed I‘s submersible platform on Friday, June 25, 2021 in the Tongass Narrows near Ketchikan, Alaska.. The AMAK Towing vessels Ethan B. and Jennie B. moved the the fast ferry from it‘s moorings in Ward Cove and into the Narrows where the Red Zed has been Anchored since April, 2, 2021. Also lifted onto the platform was the former AMHS fast ferry Fairweather. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120904085

  •  Alaska Maritime
    2021年06月25日
    Alaska Maritime

    June 25, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: The heavy lift vessel Red Zed I resurfaces with the former Alaska Marine Highway System fast ferries Chenega and Fairweather on Friday, June 25, 2021 in the Tongass Narrows near Ketchikan, Alaska. The AMAK Towing vessel Ethan B. and Jennie B. moved the the fast ferries from it‘s moorings in Ward Cove and into the Tongass Narrows where the Red Zed has been Anchored since April, 2, 2021. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120904939

  •  Alaska Maritime
    2021年06月25日
    Alaska Maritime

    June 25, 2021, Ketchikan, Alaska, USA: The heavy lift vessel Red Zed I resurfaces with the former Alaska Marine Highway System fast ferries Chenega and Fairweather on Friday, June 25, 2021 in the Tongass Narrows near Ketchikan, Alaska. The AMAK Towing vessel Ethan B. and Jennie B. moved the the fast ferries from it‘s moorings in Ward Cove and into the Tongass Narrows where the Red Zed has been Anchored since April, 2, 2021. (Credit Image: © Dustin Safranek/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Dustin Safranek/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ

    商品コード: 2023120905011

  •  「新華社」初の中国製一体型建造LNGコアプロセスモジュールが納品
    00:51.92
    2022年05月22日
    「新華社」初の中国製一体型建造LNGコアプロセスモジュールが納品

    LNGカナダプロジェクトのA1EAとA1EBモジュールを積載した半潜水式重量物運搬船「FORTE」が16日、中国の海洋プラントメーカー、海洋石油工程の青島港積出埠頭(ふとう)を出港した。中国で初めて建造されたこのコアプロセスモジュールとパイプラインの一体型建造LNGモジュールは、総航行距離5千カイリ余りの航海を経て、6月上旬にカナダのプロジェクト建設地に到着する。今回納品されたモジュールの高さは、16階建ての集合住宅に相当する。海洋石油工程では船積みプロセスのために、超重量・大型モジュール向けの自走型モジュール式輸送装置(SPMT)積載技術ソリューションを独自に設計。SPMTの操作や指示など全ての重要タスクを効率的に完了し、同社が大型LNGコアプロセスモジュールとパイプライン一体型単体SPMT積載のコア技術を完全に掌握したことを示した。現在、海洋石油工程が請け負うLNGカナダプロジェクト第1期では、35のモジュール建造が全て着工し最終組み立てを終えている。うち五つのモジュールは引き渡しを完了しており、全体の建造進捗率は8割を超えている。(記者/李帥) =配信日: 2022(令和4)年5月22日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

    商品コード: 2022052212366

  •  Offshore Wind Power Installation Ship Bo Qiang 3060 Delivered in Yantai
    2023年12月24日
    Offshore Wind Power Installation Ship Bo Qiang 3060 Delivered in Yantai

    The ‘‘Bo Qiang 3060‘‘ wind power installation ship is getting ready to depart at the CIMC Raffles Yantai construction base in Yantai, Shandong Province, China, on December 24, 2023. (Photo by Costfoto/NurPhoto)、クレジット:Costfoto/NurPhoto/共同通信イメージズ ※NO USE CHINA

    商品コード: 2023122800843

  •  Offshore Wind Power Installation Ship Bo Qiang 3060 Delivered in Yantai
    2023年12月24日
    Offshore Wind Power Installation Ship Bo Qiang 3060 Delivered in Yantai

    Guests are celebrating the delivery of the ‘‘Bo Qiang 3060‘‘ wind power installation ship at the CIMC Raffles Yantai construction base in Yantai, China, on December 24, 2023. (Photo by Costfoto/NurPhoto)、クレジット:Costfoto/NurPhoto/共同通信イメージズ ※NO USE CHINA

    商品コード: 2023122800840

  • 1