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  • 2020年12月02日
    Project office for the Darßbahn opened

    02 December 2020, Mecklenburg-Western Pomerania, Barth: During the ceremonial opening of the planning office for the reconstruction of the Darßbahn and a travel agency, a ribbon is cut in front of the station building. Photo: Bernd Wüstneck/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年12月02日
    Project office for the Darßbahn opened

    02 December 2020, Mecklenburg-Western Pomerania, Barth: Old tracks of the former Darß railway in front of the station building are partly overgrown and weathered. A planning office for the reconstruction of the Darßbahn and a travel agency were ceremonially opened in the station building on 02.12.2020. Photo: Bernd Wüstneck/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年12月02日
    Project office for the Darßbahn opened

    02 December 2020, Mecklenburg-Western Pomerania, Barth: A train of the Barth-Stralsund connection stands in front of the station building, old tracks of the former Darßbahn are partly overgrown and weathered. A planning office for the reconstruction of the Darßbahn and a travel agency were ceremonially opened in the station building on 02.12.2020. Photo: Bernd Wüstneck/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年12月02日
    Project office for the Darßbahn opened

    02 December 2020, Mecklenburg-Western Pomerania, Barth: Old tracks of the former Darß railway in front of the station building are partly overgrown and weathered. A planning office for the reconstruction of the Darßbahn and a travel agency were ceremonially opened in the station building on 02.12.2020. Photo: Bernd Wüstneck/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年12月02日
    Project office for the Darßbahn opened

    02 December 2020, Mecklenburg-Western Pomerania, Barth: The participants of the ceremonial opening of the planning office for the reconstruction of the Darßbahn and a travel agency stand in front of the station building with corona-conditioned distance to each other. Photo: Bernd Wüstneck/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年12月02日
    Project office for the Darßbahn opened

    02 December 2020, Mecklenburg-Western Pomerania, Barth: Christian Pegel (SPD), Minister of Infrastructure of the Federal State of Saxony, speaks at the ceremonial opening of the planning office for the reconstruction of the Darßbahn and a travel agency in front of the station building. Photo: Bernd Wüstneck/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年12月02日
    Project office for the Darßbahn opened

    02 December 2020, Mecklenburg-Western Pomerania, Barth: Old tracks of the former Darß railway in front of the station building are partly overgrown and weathered. A planning office for the reconstruction of the Darßbahn and a travel agency were ceremonially opened in the station building on 02.12.2020. Photo: Bernd Wüstneck/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年12月02日
    Project office for the Darßbahn opened

    02 December 2020, Mecklenburg-Western Pomerania, Pruchten: The Meiningen bridge of the former Darß railway. In the station building of Barth, a planning office for the reconstruction of the Darßbahn and a travel agency were ceremonially opened on 02.12.2020. Photo: Bernd Wüstneck/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年12月02日
    Project office for the Darßbahn opened

    02 December 2020, Mecklenburg-Western Pomerania, Barth: Christian Pegel (SPD), Minister of Infrastructure of the Federal State of Saxony, speaks at the ceremonial opening of the planning office for the reconstruction of the Darßbahn and a travel agency in front of the station building. Photo: Bernd Wüstneck/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年12月01日
    京張高速鉄道の支線「延慶線」開通北京冬季五輪の重要な交通インフラ

    1日、延慶駅に停車中の列車。中国北京市と河北省張家口市を結ぶ京張高速鉄道の支線となる「延慶線」が1日、延慶駅の新駅舎の開業に伴い、正式に開通した。同線は2022年に開催される北京冬季五輪・パラリンピックの重要な交通インフラ整備事業の一つで、全長9・33キロ、設計速度は時速160キロ。開通により、北京市中心部と同市北西部の延慶区の移動時間がこれまでより大幅に短縮される。(北京=新華社配信)=2020(令和2)年12月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年12月01日
    京張高速鉄道の支線「延慶線」開通北京冬季五輪の重要な交通インフラ

    1日、延慶駅の新駅舎内部。(スマートフォンで撮影)中国北京市と河北省張家口市を結ぶ京張高速鉄道の支線となる「延慶線」が1日、延慶駅の新駅舎の開業に伴い、正式に開通した。同線は2022年に開催される北京冬季五輪・パラリンピックの重要な交通インフラ整備事業の一つで、全長9・33キロ、設計速度は時速160キロ。開通により、北京市中心部と同市北西部の延慶区の移動時間がこれまでより大幅に短縮される。(北京=新華社配信)=2020(令和2)年12月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年12月01日
    京張高速鉄道の支線「延慶線」開通北京冬季五輪の重要な交通インフラ

    1日、延慶駅の新駅舎内部。(スマートフォンで撮影)中国北京市と河北省張家口市を結ぶ京張高速鉄道の支線となる「延慶線」が1日、延慶駅の新駅舎の開業に伴い、正式に開通した。同線は2022年に開催される北京冬季五輪・パラリンピックの重要な交通インフラ整備事業の一つで、全長9・33キロ、設計速度は時速160キロ。開通により、北京市中心部と同市北西部の延慶区の移動時間がこれまでより大幅に短縮される。(北京=新華社配信)=2020(令和2)年12月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年12月01日
    京張高速鉄道の支線「延慶線」開通北京冬季五輪の重要な交通インフラ

    1日、延慶駅新駅舎の外観。(スマートフォンで撮影)中国北京市と河北省張家口市を結ぶ京張高速鉄道の支線となる「延慶線」が1日、延慶駅の新駅舎の開業に伴い、正式に開通した。同線は2022年に開催される北京冬季五輪・パラリンピックの重要な交通インフラ整備事業の一つで、全長9・33キロ、設計速度は時速160キロ。開通により、北京市中心部と同市北西部の延慶区の移動時間がこれまでより大幅に短縮される。(北京=新華社配信)=2020(令和2)年12月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年12月01日
    京張高速鉄道の支線「延慶線」開通北京冬季五輪の重要な交通インフラ

    1日、北京市海淀区にある清河駅で出発を待つ延慶駅行きの列車。中国北京市と河北省張家口市を結ぶ京張高速鉄道の支線となる「延慶線」が1日、延慶駅の新駅舎の開業に伴い、正式に開通した。同線は2022年に開催される北京冬季五輪・パラリンピックの重要な交通インフラ整備事業の一つで、全長9・33キロ、設計速度は時速160キロ。開通により、北京市中心部と同市北西部の延慶区の移動時間がこれまでより大幅に短縮される。(北京=新華社脅)=2020(令和2)年12月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年12月01日
    京張高速鉄道の支線「延慶線」開通北京冬季五輪の重要な交通インフラ

    1日、延慶駅新駅舎の外観。(スマートフォンで撮影)中国北京市と河北省張家口市を結ぶ京張高速鉄道の支線となる「延慶線」が1日、延慶駅の新駅舎の開業に伴い、正式に開通した。同線は2022年に開催される北京冬季五輪・パラリンピックの重要な交通インフラ整備事業の一つで、全長9・33キロ、設計速度は時速160キロ。開通により、北京市中心部と同市北西部の延慶区の移動時間がこれまでより大幅に短縮される。(北京=新華社配信)=2020(令和2)年12月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年12月01日
    京張高速鉄道の支線「延慶線」開通北京冬季五輪の重要な交通インフラ

    1日、北京北駅を出発する延慶駅行きの列車。(スマートフォンで撮影)中国北京市と河北省張家口市を結ぶ京張高速鉄道の支線となる「延慶線」が1日、延慶駅の新駅舎の開業に伴い、正式に開通した。同線は2022年に開催される北京冬季五輪・パラリンピックの重要な交通インフラ整備事業の一つで、全長9・33キロ、設計速度は時速160キロ。開通により、北京市中心部と同市北西部の延慶区の移動時間がこれまでより大幅に短縮される。(北京=新華社配信)=2020(令和2)年12月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 00:36.34
    2020年12月01日
    「新華社」京張高速鉄道の支線「延慶線」開通北京冬季五輪の重要な交通インフラ

    中国北京市と河北省張家口市を結ぶ京張高速鉄道の支線となる「延慶線」が1日、延慶駅の新駅舎の開業に伴い、正式に開通した。同線は2022年に開催される北京冬季五輪・パラリンピックの重要な交通インフラ整備事業の一つで、全長9・33キロ、設計速度は時速160キロ。開通により、北京市中心部と同市北西部の延慶区の移動時間がこれまでより大幅に短縮される。<映像内容>京張高速鉄道の支線となる延慶線が開通、延慶駅の様子、撮影日:2020(令和2)年12月1日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年11月30日
    JR敦賀駅前の通り 難工事や亀裂、遠のく開業

    JR敦賀駅前の通り。駅舎の奥は工期が遅れている北陸新幹線の建設工事現場=30日、福井県敦賀市

    撮影: 30日、福井県敦賀市

  • 2020年11月19日
    始まった駅舎の工事 芦原温泉駅の工事始まる

    北陸新幹線芦原温泉駅で始まった駅舎の工事=19日午前、福井県あわら市

    撮影: 19日午前、福井県あわら市

  • 2020年11月09日
    つり上げられる鉄柱 南越駅の駅舎工事開始

    北陸新幹線南越駅(仮称)の駅舎工事が始まり、クレーンでつり上げられる鉄柱=9日午前、福井県越前市

  • 2020年11月09日
    駅舎工事開始の南越駅 南越駅の駅舎工事開始

    北陸新幹線南越駅(仮称)の駅舎工事が始まり、クレーンでつり上げられる鉄柱=9日午前、福井県越前市

  • 2020年11月04日
    Urban development funding for Wittenberge

    04 November 2020, Brandenburg, Wittenberge: The water tower of the town in the Prignitz behind autumnally leafy trees. Wittenberge has received five million euros in urban development funding. Under the new programme “Growth and Sustainable Renewal“, the federal and state governments are providing money for the upgrading, demolition and safeguarding of buildings that shape the cityscape. For example, 3.5 million euros have been earmarked primarily for the renovation and conversion of the historic and listed station building. Since 1991, the city on the Elbe, including the urban development funds now approved, has been allocated around 74.8 million euros from several urban development programmes, including European Union funds. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年11月04日
    Urban development funding for Wittenberge

    04 November 2020, Brandenburg, Wittenberge: The protestant town church built in 1872 (l) and the tower of the town hall next to residential and commercial buildings of the town in the Prignitz. Wittenberge has received five million euros in urban development funding. Under the new programme “Growth and Sustainable Renewal“, the federal and state governments are providing money for the upgrading, demolition and safeguarding of buildings that shape the cityscape. For example, 3.5 million euros have been earmarked primarily for the renovation and conversion of the historic and listed station building. Since 1991, the city on the Elbe, including the urban development funds now approved, has been allocated around 74.8 million euros from several urban development programmes, including European Union funds. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年11月04日
    Urban development funding for Wittenberge

    04 November 2020, Brandenburg, Wittenberge: The tower of the town hall of the town in the Prignitz behind autumnally leafy trees. Wittenberge has received five million euros in urban development funding. The federal and state governments are providing money from the new “Growth and Sustainable Renewal“ programme for the upgrading, demolition and safeguarding of buildings that shape the cityscape. For example, 3.5 million euros have been earmarked primarily for the renovation and conversion of the historic and listed station building. Since 1991, the city on the Elbe, including the urban development funds now approved, has been allocated around 74.8 million euros from several urban development programmes, including European Union funds. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年10月06日
    駅舎を見つめる篠原会長 原宿旧駅舎、見納め迫る

    解体工事が進むJR原宿駅の旧駅舎を見つめる、「原宿三丁目町会」の篠原東一会長(右手前)=9月、東京都渋谷区

  • 2020年10月06日
    駅舎を見つめる篠原さん 原宿旧駅舎、見納め迫る

    解体工事が進むJR原宿駅の旧駅舎を見つめる、「原宿三丁目町会」の篠原東一会長(右手前)=9月、東京都渋谷区

  • 2020年10月06日
    旧駅舎の前に立つ篠原さん 原宿旧駅舎、見納め迫る

    解体工事が進むJR原宿駅の旧駅舎の前に立つ、「原宿三丁目町会」の篠原東一会長=9月、東京都渋谷区

    撮影: 9月、東京都渋谷区

  • 2020年09月16日
    中国ラオス鉄道、最初の駅舎が棟上げ

    16日、駅舎の建設現場。中国の鉄道建設大手、中鉄建工集団が建設を請け負う中国ラオス鉄道ナトゥイ駅の本体構造が16日、無事棟上げした。同鉄道における最初の駅舎の棟上げとなる。中国ラオス鉄道は、中国の「一帯一路」構想とラオスの「内陸閉鎖国を陸地でつながる国に変える」戦略の連携プロジェクトで、北は両国国境口岸(通関地)のボーテンから南はラオスの首都ビエンチャンまで、総延長400キロ余りに及ぶ。全線に中国の技術標準と管理基準を採用して建設され、設計時速は160キロ、貨物と旅客の輸送を同時に行う「貨客混載」の電化路線となる。2016年12月に全面着工し、21年12月の竣工・開通を予定している。(ビエンチャン=新華社配信)=2020(令和2)年9月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年09月16日
    中国ラオス鉄道、最初の駅舎が棟上げ

    16日、駅舎の建設現場。(小型無人機から)中国の鉄道建設大手、中鉄建工集団が建設を請け負う中国ラオス鉄道ナトゥイ駅の本体構造が16日、無事棟上げした。同鉄道における最初の駅舎の棟上げとなる。中国ラオス鉄道は、中国の「一帯一路」構想とラオスの「内陸閉鎖国を陸地でつながる国に変える」戦略の連携プロジェクトで、北は両国国境口岸(通関地)のボーテンから南はラオスの首都ビエンチャンまで、総延長400キロ余りに及ぶ。全線に中国の技術標準と管理基準を採用して建設され、設計時速は160キロ、貨物と旅客の輸送を同時に行う「貨客混載」の電化路線となる。2016年12月に全面着工し、21年12月の竣工・開通を予定している。(ビエンチャン=新華社配信)=2020(令和2)年9月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年09月16日
    中国ラオス鉄道、最初の駅舎が棟上げ

    16日、駅舎の建設現場。(小型無人機から)中国の鉄道建設大手、中鉄建工集団が建設を請け負う中国ラオス鉄道ナトゥイ駅の本体構造が16日、無事棟上げした。同鉄道における最初の駅舎の棟上げとなる。中国ラオス鉄道は、中国の「一帯一路」構想とラオスの「内陸閉鎖国を陸地でつながる国に変える」戦略の連携プロジェクトで、北は両国国境口岸(通関地)のボーテンから南はラオスの首都ビエンチャンまで、総延長400キロ余りに及ぶ。全線に中国の技術標準と管理基準を採用して建設され、設計時速は160キロ、貨物と旅客の輸送を同時に行う「貨客混載」の電化路線となる。2016年12月に全面着工し、21年12月の竣工・開通を予定している。(ビエンチャン=新華社配信)=2020(令和2)年9月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年09月16日
    中国ラオス鉄道、最初の駅舎が棟上げ

    16日、駅舎の建設現場で行われた棟上げ式。(小型無人機から)中国の鉄道建設大手、中鉄建工集団が建設を請け負う中国ラオス鉄道ナトゥイ駅の本体構造が16日、無事棟上げした。同鉄道における最初の駅舎の棟上げとなる。中国ラオス鉄道は、中国の「一帯一路」構想とラオスの「内陸閉鎖国を陸地でつながる国に変える」戦略の連携プロジェクトで、北は両国国境口岸(通関地)のボーテンから南はラオスの首都ビエンチャンまで、総延長400キロ余りに及ぶ。全線に中国の技術標準と管理基準を採用して建設され、設計時速は160キロ、貨物と旅客の輸送を同時に行う「貨客混載」の電化路線となる。2016年12月に全面着工し、21年12月の竣工・開通を予定している。(ビエンチャン=新華社配信)=2020(令和2)年9月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年09月16日
    中国ラオス鉄道、最初の駅舎が棟上げ

    16日、駅舎の建設現場。(小型無人機から)中国の鉄道建設大手、中鉄建工集団が建設を請け負う中国ラオス鉄道ナトゥイ駅の本体構造が16日、無事棟上げした。同鉄道における最初の駅舎の棟上げとなる。中国ラオス鉄道は、中国の「一帯一路」構想とラオスの「内陸閉鎖国を陸地でつながる国に変える」戦略の連携プロジェクトで、北は両国国境口岸(通関地)のボーテンから南はラオスの首都ビエンチャンまで、総延長400キロ余りに及ぶ。全線に中国の技術標準と管理基準を採用して建設され、設計時速は160キロ、貨物と旅客の輸送を同時に行う「貨客混載」の電化路線となる。2016年12月に全面着工し、21年12月の竣工・開通を予定している。(ビエンチャン=新華社配信)=2020(令和2)年9月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年09月16日
    中国ラオス鉄道、最初の駅舎が棟上げ

    16日、駅舎の建設現場。中国の鉄道建設大手、中鉄建工集団が建設を請け負う中国ラオス鉄道ナトゥイ駅の本体構造が16日、無事棟上げした。同鉄道における最初の駅舎の棟上げとなる。中国ラオス鉄道は、中国の「一帯一路」構想とラオスの「内陸閉鎖国を陸地でつながる国に変える」戦略の連携プロジェクトで、北は両国国境口岸(通関地)のボーテンから南はラオスの首都ビエンチャンまで、総延長400キロ余りに及ぶ。全線に中国の技術標準と管理基準を採用して建設され、設計時速は160キロ、貨物と旅客の輸送を同時に行う「貨客混載」の電化路線となる。2016年12月に全面着工し、21年12月の竣工・開通を予定している。(ビエンチャン=新華社配信)=2020(令和2)年9月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年09月16日
    中国ラオス鉄道、最初の駅舎が棟上げ

    16日、駅舎の建設現場。中国の鉄道建設大手、中鉄建工集団が建設を請け負う中国ラオス鉄道ナトゥイ駅の本体構造が16日、無事棟上げした。同鉄道における最初の駅舎の棟上げとなる。中国ラオス鉄道は、中国の「一帯一路」構想とラオスの「内陸閉鎖国を陸地でつながる国に変える」戦略の連携プロジェクトで、北は両国国境口岸(通関地)のボーテンから南はラオスの首都ビエンチャンまで、総延長400キロ余りに及ぶ。全線に中国の技術標準と管理基準を採用して建設され、設計時速は160キロ、貨物と旅客の輸送を同時に行う「貨客混載」の電化路線となる。2016年12月に全面着工し、21年12月の竣工・開通を予定している。(ビエンチャン=新華社配信)=2020(令和2)年9月16日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年09月09日
    Monument preservation prize for the renovation of the Kaiserbahnhof

    09 September 2020, Brandenburg, Halbe: The imperial railway station on the Berlin - Görlitz railway line. For the restoration of the station, the New Zealander Peter Macky receives the Brandenburg Prize for the Preservation of Historical Monuments on 10.09.2020. The prize has been awarded since 1992 to honor the commitment of private individuals, associations and municipalities for the preservation of monuments. The ensemble of buildings designed by architect August Orth in 1865 consisted of a public and a royal station building. The latter was intended for the German Emperor Wilhelm I and his successors Friedrich III and Wilhelm II, who started their court hunts from here. After the railway station had become increasingly dilapidated in the 1990s, Macky began the restoration of the brick building in 2010. The three large rooms, the Kaisersaal, the Gefolgesaal and the entrance hall, are now in their original state. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年09月09日
    Monument preservation prize for the renovation of the Kaiserbahnhof

    09 September 2020, Brandenburg, Halbe: The imperial railway station on the Berlin - Görlitz railway line. For the restoration of the station, the New Zealander Peter Macky receives the Brandenburg Prize for the Preservation of Historical Monuments on 10.09.2020. The prize has been awarded since 1992 to honor the commitment of private individuals, associations and municipalities for the preservation of monuments. The ensemble of buildings designed by architect August Orth in 1865 consisted of a public and a royal station building. The latter was intended for the German Emperor Wilhelm I and his successors Friedrich III and Wilhelm II, who started their court hunts from here. After the railway station had become increasingly dilapidated in the 1990s, Macky began the restoration of the brick building in 2010. The three large rooms, the Kaisersaal, the Gefolgesaal and the entrance hall, are now in their original state. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年09月09日
    Monument preservation prize for the renovation of the Kaiserbahnhof

    09 September 2020, Brandenburg, Halbe: The imperial railway station on the Berlin - Görlitz railway line. For the restoration of the station, the New Zealander Peter Macky receives the Brandenburg Prize for the Preservation of Historical Monuments on 10.09.2020. The prize has been awarded since 1992 to honor the commitment of private individuals, associations and municipalities for the preservation of monuments. The ensemble of buildings designed by architect August Orth in 1865 consisted of a public and a royal station building. The latter was intended for the German Emperor Wilhelm I and his successors Friedrich III and Wilhelm II, who started their court hunts from here. After the railway station had become increasingly dilapidated in the 1990s, Macky began the restoration of the brick building in 2010. The three large rooms, the Kaisersaal, the Gefolgesaal and the entrance hall, are now in their original state. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年09月09日
    Monument preservation prize for the renovation of the Kaiserbahnhof

    09 September 2020, Brandenburg, Halbe: The imperial railway station on the Berlin - Görlitz railway line. For the restoration of the station, the New Zealander Peter Macky receives the Brandenburg Prize for the Preservation of Historical Monuments on 10.09.2020. The prize has been awarded since 1992 to honor the commitment of private individuals, associations and municipalities for the preservation of monuments. The ensemble of buildings designed by architect August Orth in 1865 consisted of a public and a royal station building. The latter was intended for the German Emperor Wilhelm I and his successors Friedrich III and Wilhelm II, who started their court hunts from here. After the railway station had become increasingly dilapidated in the 1990s, Macky began the restoration of the brick building in 2010. The three large rooms, the Kaisersaal, the Gefolgesaal and the entrance hall, are now in their original state. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年09月09日
    Monument preservation prize for the renovation of the Kaiserbahnhof

    09 September 2020, Brandenburg, Halbe: The imperial railway station on the Berlin - Görlitz railway line. For the restoration of the station, the New Zealander Peter Macky receives the Brandenburg Prize for the Preservation of Historical Monuments on 10.09.2020. The prize has been awarded since 1992 to honor the commitment of private individuals, associations and municipalities for the preservation of monuments. The ensemble of buildings designed by architect August Orth in 1865 consisted of a public and a royal station building. The latter was intended for the German Emperor Wilhelm I and his successors Friedrich III and Wilhelm II, who started their court hunts from here. After the railway station had become increasingly dilapidated in the 1990s, Macky began the restoration of the brick building in 2010. The three large rooms, the Kaisersaal, the Gefolgesaal and the entrance hall, are now in their original state. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月25日
    On a modern search for traces of “lost“ architecture

    25 August 2020, Brandenburg, Frankfurt (Oder): Christoph Neubauer, artist and trained typeface and graphic painter, is working on his computer on a book about the station building in Frankfurt (Oder). The former garrison town of Frankfurt (Oder) changed completely 75 years ago. Artist Christoph Neubauer is giving his hometown back its historical face on the computer: the magnificent buildings of past centuries become visible again on 3D graphics. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月25日
    On a modern search for traces of “lost“ architecture

    25 August 2020, Brandenburg, Frankfurt (Oder): Christoph Neubauer, artist and trained typeface and graphic painter, is working on his computer on a book about the station building in Frankfurt (Oder). The former garrison town of Frankfurt (Oder) changed completely 75 years ago. Artist Christoph Neubauer is giving his hometown back its historical face on the computer: the magnificent buildings of past centuries become visible again on 3D graphics. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月25日
    On a modern search for traces of “lost“ architecture

    25 August 2020, Brandenburg, Frankfurt (Oder): The station building of the city of Frankfurt (Oder). The former garrison town of Frankfurt (Oder) changed completely 75 years ago. Artist Christoph Neubauer gives his hometown back its historical face on the computer: 3D graphics make the magnificent buildings of past centuries visible again. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月25日
    On a modern search for traces of “lost“ architecture

    25 August 2020, Brandenburg, Frankfurt (Oder): Christoph Neubauer, artist and trained typeface and graphic painter, is working on his computer on a book about the station building in Frankfurt (Oder). The former garrison town of Frankfurt (Oder) changed completely 75 years ago. Artist Christoph Neubauer is giving his hometown back its historical face on the computer: the magnificent buildings of past centuries become visible again on 3D graphics. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月07日
    原宿駅の新駅舎と旧駅舎 原宿旧駅舎、24日から解体

    JR山手線原宿駅の新駅舎(左)と旧駅舎=3月、東京都渋谷区

  • 2020年08月02日
    Train station Gol゚en

    02 August 2020, Brandenburg, Gol゚en: The abandoned station building on the Dresden - Berlin line. The clinker brick building in need of renovation with former railway service area, restaurant rooms and several residential units was sold during an auction in April 2019. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月02日
    Train station Gol゚en

    02 August 2020, Brandenburg, Gol゚en: The abandoned station building on the Dresden - Berlin line. The clinker brick building in need of renovation with former railway service area, restaurant rooms and several residential units was sold during an auction in April 2019. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月02日
    Train station Gol゚en

    02 August 2020, Brandenburg, Gol゚en: The abandoned station building on the Dresden - Berlin line. The clinker brick building in need of renovation with former railway service area, restaurant rooms and several residential units was sold during an auction in April 2019. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月02日
    Train station Gol゚en

    02 August 2020, Brandenburg, Gol゚en: The abandoned station building on the Dresden - Berlin line. The clinker brick building in need of renovation with former railway service area, restaurant rooms and several residential units was sold during an auction in April 2019. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月02日
    Train station Gol゚en

    02 August 2020, Brandenburg, Gol゚en: The abandoned station building on the Dresden - Berlin line. The clinker brick building in need of renovation with former railway service area, restaurant rooms and several residential units was sold during an auction in April 2019. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月02日
    Train station Gol゚en

    02 August 2020, Brandenburg, Gol゚en: The abandoned station building on the Dresden - Berlin line. The clinker brick building in need of renovation with former railway service area, restaurant rooms and several residential units was sold during an auction in April 2019. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年08月01日
    America in Saxony

    01 August 2020, Saxony, Amerika: America stands at the former station building of the village of Amerika in the Mulde Valley. How exactly the today‘s district of the city Penig got its name is not known. Photo: Hendrik Schmidt/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年07月29日
    Thuringian Minister President on summer tour

    29 July 2020, Thuringia, Königsee-Rottenbach: Bodo Ramelow (Die Linke), Minister President of Thuringia, is expected to visit the BahnHofladen Rottenbach for his summer tour. The empty station building was renovated as part of the IBA Thuringia and has been used flexibly as a BahnHofladen and citizens‘ office since July 2019. The motto of #ThuringiaTour2020 is “Land & People“. Around 30 destinations will be visited from 20 to 30 July. The Prime Minister would like to get a picture of the situation on the spot, how people are coping with the Corona crisis. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年07月29日
    Thuringian Minister President on summer tour

    29 July 2020, Thuringia, Königsee-Rottenbach: Decorative cupcakes are on the table at the BahnHofladen Rottenbach during the Thuringian Minister President‘s summer tour. The empty station building was renovated as part of the IBA Thuringia and has been used flexibly as a BahnHofladen and citizens‘ office since July 2019. The motto of #ThuringiaTour2020 is “Land & People“. Around 30 destinations will be visited from 20 to 30 July. The Prime Minister would like to get a picture of the situation on the spot, how people are coping with the Corona crisis. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年07月29日
    Thuringian Minister President on summer tour

    29 July 2020, Thuringia, Königsee-Rottenbach: Bodo Ramelow (Die Linke), Minister President of Thuringia, visits the BahnHofladen Rottenbach during his summer tour. The empty station building was renovated as part of the IBA Thuringia and has been used flexibly as a BahnHofladen and citizens‘ office since July 2019. The motto of the #ThuringiaTour2020 is “Land & People“. Around 30 destinations will be visited from 20 to 30 July. The Prime Minister would like to get a picture of the situation on the spot, how people are coping with the Corona crisis. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年07月29日
    Thuringian Minister President on summer tour

    29 July 2020, Thuringia, Königsee-Rottenbach: The BahnHofladen Rottenbach has a wide range of offers. The empty station building was renovated as part of the IBA Thuringia and has been used flexibly as a BahnHofladen and citizens‘ office since July 2019. It is a stop on the summer tour of the Thuringian Minister President. The motto of #ThuringiaTour2020 is “Land & People“. A total of around 30 destinations will be visited from 20 to 30 July. The Minister President wants to get a first-hand impression of how people are coping with the Corona crisis. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年07月29日
    Thuringian Minister President on summer tour

    29 July 2020, Thuringia, Königsee-Rottenbach: “Stadt Land Insel“ stands on the asphalt in front of the Rottenbach railway station shop. The empty station building was renovated as part of the IBA Thuringia and has been used flexibly as a BahnHofladen and citizens‘ office since July 2019. It is a stop on the summer tour of the Thuringian Minister President. The motto of #ThuringiaTour2020 is “Land & People“. A total of around 30 destinations will be visited from 20 to 30 July. The Minister President wants to get a first-hand impression of how people are coping with the Corona crisis. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年07月29日
    Thuringian Minister President on summer tour

    dpatop - 29 July 2020, Thuringia, Königsee-Rottenbach: Bodo Ramelow (Die Linke), Minister President of Thuringia, visits the BahnHofladen Rottenbach during his summer tour. The empty station building was renovated as part of the IBA Thuringia and has been used flexibly as a BahnHofladen and citizens‘ office since July 2019. The motto of the #ThuringiaTour2020 is “Land & People“. Around 30 destinations will be visited from 20 to 30 July. The Prime Minister would like to get a picture of the situation on the spot, how people are coping with the Corona crisis. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年07月29日
    Thuringian Minister President on summer tour

    29 July 2020, Thuringia, Königsee-Rottenbach: Bodo Ramelow (Die Linke), Minister President of Thuringia, visits the BahnHofladen Rottenbach during his summer tour. The empty station building was renovated as part of the IBA Thuringia and has been used flexibly as a BahnHofladen and citizens‘ office since July 2019. The motto of the #ThuringiaTour2020 is “Land & People“. Around 30 destinations will be visited from 20 to 30 July. The Prime Minister would like to get a picture of the situation on the spot, how people are coping with the Corona crisis. Photo: Martin Schutt/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年07月29日
    メコン川に沿って建設進む中国ラオス鉄道

    ラオス北部の村落や田畑を貫く中国ラオス鉄道。(7月29日撮影、小型無人機から)中国ラオス鉄道はメコン川の主流に沿って建設が進んでおり、トンネル、橋梁、路盤の工事が90%以上完了し、ビエンチャン駅からバンビエン駅までレールが敷設されている。現在は駅舎の工事が本格化しており、年内には本体工事が終わる見込みとなっている。(ビエンチャン=新華社配信/潘竜柱)=2020(令和2)年7月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年07月28日
    メコン川に沿って建設進む中国ラオス鉄道

    ラオス北部の村落や田畑を貫く中国ラオス鉄道。(7月28日撮影、小型無人機から)中国ラオス鉄道はメコン川の主流に沿って建設が進んでおり、トンネル、橋梁、路盤の工事が90%以上完了し、ビエンチャン駅からバンビエン駅までレールが敷設されている。現在は駅舎の工事が本格化しており、年内には本体工事が終わる見込みとなっている。(ビエンチャン=新華社配信/潘竜柱)=2020(令和2)年7月28日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年07月20日
    華やかな天井絵 極楽橋駅をリニューアル

    南海電鉄高野線の極楽橋駅舎にあしらわれた華やかな天井絵=20日、和歌山県高野町

    撮影: 20日、和歌山県高野町

  • 2020年07月18日
    黒竜江省で今夏最初の観光列車が出発

    18日、ハルビン駅に停車中に観光列車。中国国家鉄路集団傘下の鉄道局、中国鉄路ハルビン局集団は18日、黒竜江省で今夏最初の観光列車を運行した。観光客700人近くがハルビン市から伊春市へ向かった。同集団は列車の円滑な運行に向け、駅や列車の換気や消毒、清掃を徹底。旅客の駅舎入場や列車の乗降には誘導員を配置したほか、スマートフォンの健康管理システム「健康コード」の確認や体温検査を実施した。観光業の復興策として同集団は近頃、省内の主な観光名所を組み込んだ複数の旅行商品を発売している。(ハルビン=新華社記者/王君宝)=2020(令和2)年7月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ ※ファイルサイズの小さい画像です。※画質が良くありません。

  • 2020年07月18日
    黒竜江省で今夏最初の観光列車が出発

    18日、ハルビン駅前の広場で記念撮影する観光客。中国国家鉄路集団傘下の鉄道局、中国鉄路ハルビン局集団は18日、黒竜江省で今夏最初の観光列車を運行した。観光客700人近くがハルビン市から伊春市へ向かった。同集団は列車の円滑な運行に向け、駅や列車の換気や消毒、清掃を徹底。旅客の駅舎入場や列車の乗降には誘導員を配置したほか、スマートフォンの健康管理システム「健康コード」の確認や体温検査を実施した。観光業の復興策として同集団は近頃、省内の主な観光名所を組み込んだ複数の旅行商品を発売している。(ハルビン=新華社記者/王君宝)=2020(令和2)年7月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年07月18日
    黒竜江省で今夏最初の観光列車が出発

    18日、ハルビン駅に停車中の観光列車。中国国家鉄路集団傘下の鉄道局、中国鉄路ハルビン局集団は18日、黒竜江省で今夏最初の観光列車を運行した。観光客700人近くがハルビン市から伊春市へ向かった。同集団は列車の円滑な運行に向け、駅や列車の換気や消毒、清掃を徹底。旅客の駅舎入場や列車の乗降には誘導員を配置したほか、スマートフォンの健康管理システム「健康コード」の確認や体温検査を実施した。観光業の復興策として同集団は近頃、省内の主な観光名所を組み込んだ複数の旅行商品を発売している。(ハルビン=新華社記者/王君宝)=2020(令和2)年7月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年07月18日
    黒竜江省で今夏最初の観光列車が出発

    18日、ハルビン駅で改札を通る観光列車の乗客。中国国家鉄路集団傘下の鉄道局、中国鉄路ハルビン局集団は18日、黒竜江省で今夏最初の観光列車を運行した。観光客700人近くがハルビン市から伊春市へ向かった。同集団は列車の円滑な運行に向け、駅や列車の換気や消毒、清掃を徹底。旅客の駅舎入場や列車の乗降には誘導員を配置したほか、スマートフォンの健康管理システム「健康コード」の確認や体温検査を実施した。観光業の復興策として同集団は近頃、省内の主な観光名所を組み込んだ複数の旅行商品を発売している。(ハルビン=新華社記者/王君宝)=2020(令和2)年7月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ ※ファイルサイズの小さい画像です。※画質が良くありません。

  • 2020年07月18日
    黒竜江省で今夏最初の観光列車が出発

    18日、ハルビン駅前の広場で記念撮影する観光客。中国国家鉄路集団傘下の鉄道局、中国鉄路ハルビン局集団は18日、黒竜江省で今夏最初の観光列車を運行した。観光客700人近くがハルビン市から伊春市へ向かった。同集団は列車の円滑な運行に向け、駅や列車の換気や消毒、清掃を徹底。旅客の駅舎入場や列車の乗降には誘導員を配置したほか、スマートフォンの健康管理システム「健康コード」の確認や体温検査を実施した。観光業の復興策として同集団は近頃、省内の主な観光名所を組み込んだ複数の旅行商品を発売している。(ハルビン=新華社記者/王君宝)=2020(令和2)年7月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年07月18日
    黒竜江省で今夏最初の観光列車が出発

    18日、ハルビン駅で記念撮影する観光客。中国国家鉄路集団傘下の鉄道局、中国鉄路ハルビン局集団は18日、黒竜江省で今夏最初の観光列車を運行した。観光客700人近くがハルビン市から伊春市へ向かった。同集団は列車の円滑な運行に向け、駅や列車の換気や消毒、清掃を徹底。旅客の駅舎入場や列車の乗降には誘導員を配置したほか、スマートフォンの健康管理システム「健康コード」の確認や体温検査を実施した。観光業の復興策として同集団は近頃、省内の主な観光名所を組み込んだ複数の旅行商品を発売している。(ハルビン=新華社記者/王君宝)=2020(令和2)年7月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年07月17日
    メコン川に沿って建設進む中国ラオス鉄道

    メコン川に架かる中国ラオス鉄道のルアンパバーン特大橋。(7月17日撮影、小型無人機から)中国ラオス鉄道はメコン川の主流に沿って建設が進んでおり、トンネル、橋梁、路盤の工事が90%以上完了し、ビエンチャン駅からバンビエン駅までレールが敷設されている。現在は駅舎の工事が本格化しており、年内には本体工事が終わる見込みとなっている。(ビエンチャン=新華社配信/梅征友)=2020(令和2)年7月17日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年07月15日
    Ludwigsfelde - railway station building

    15 July 2020, Brandenburg, Ludwigsfelde: View over rails and tracks to the city and technology museum. The listed station building was converted into a museum in 2002 and extended in 2012 by the hall-like extension. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年07月15日
    Ludwigsfelde - railway station building

    15 July 2020, Brandenburg, Ludwigsfelde: View over rails and tracks to the city and technology museum. The listed station building was converted into a museum in 2002 and extended in 2012 by the hall-like extension. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年07月15日
    メコン川に沿って建設進む中国ラオス鉄道

    メコン川に架かる中国ラオス鉄道のBanLadhan特大橋。(7月15日撮影、小型無人機から)中国ラオス鉄道はメコン川の主流に沿って建設が進んでおり、トンネル、橋梁、路盤の工事が90%以上完了し、ビエンチャン駅からバンビエン駅までレールが敷設されている。現在は駅舎の工事が本格化しており、年内には本体工事が終わる見込みとなっている。(ビエンチャン=新華社配信/梅征友)=2020(令和2)年7月15日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年07月13日
    JR原宿駅の新駅舎 雰囲気一変した原宿駅前

    JR原宿駅の新駅舎。ガラス張りの現代的な装いだ=東京・原宿

    撮影: 東京・原宿

  • 2020年07月13日
    JR原宿駅の旧駅舎 雰囲気一変した原宿駅前

    シャッターが下ろされたJR原宿駅の旧駅舎=東京・原宿

    撮影: 東京・原宿

  • 2020年07月12日
    Brockenbahn

    12 July 2020, Saxony-Anhalt, Wernigerode: The former station building Wernigerode-Hasserode, today meeting place of a shooting club. Photo: Stephan Schulz/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年06月18日
    Dresden central station

    18 June 2020, Saxony, Dresden: A construction worker stands out as a silhouette in front of the glass facade of the station building. Photo: Sebastian Kahnert/dpa-Zentralbild/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年06月11日
    通滬鉄道、常熟駅と張家港駅の建設が最終段階に入る

    11日、通滬鉄道の張家港駅。(小型無人機から)中国江蘇省南通市と上海市を結ぶ通滬鉄道の常熟駅と張家港駅の駅舎建設プロジェクトがこのほど、14カ月間の施工期間を経て完工し、検収の段階に入った。同鉄道は旅客列車と貨物列車が共用する複線式高速電化鉄道で、線路の総延長は137・28キロ、設計速度は時速200キロで、全線に9駅が置かれる。駅舎の総建築面積は常熟駅が1万998平方メートル、張家港駅が1万980平方メートルとなっている。同プロジェクトは現在、既に静的検収と試験調整の段階に入っており、間もなく運用が開始される。(南京=新華社配信)=2020(令和2)年6月11日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年06月11日
    通滬鉄道、常熟駅と張家港駅の建設が最終段階に入る

    11日、通滬鉄道張家港駅の1階待合ロビー。中国江蘇省南通市と上海市を結ぶ通滬鉄道の常熟駅と張家港駅の駅舎建設プロジェクトがこのほど、14カ月間の施工期間を経て完工し、検収の段階に入った。同鉄道は旅客列車と貨物列車が共用する複線式高速電化鉄道で、線路の総延長は137・28キロ、設計速度は時速200キロで、全線に9駅が置かれる。駅舎の総建築面積は常熟駅が1万998平方メートル、張家港駅が1万980平方メートルとなっている。同プロジェクトは現在、既に静的検収と試験調整の段階に入っており、間もなく運用が開始される。(南京=新華社配信)=2020(令和2)年6月11日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年06月09日
    通滬鉄道、常熟駅と張家港駅の建設が最終段階に入る

    9日、通滬鉄道の常熟駅。中国江蘇省南通市と上海市を結ぶ通滬鉄道の常熟駅と張家港駅の駅舎建設プロジェクトがこのほど、14カ月間の施工期間を経て完工し、検収の段階に入った。同鉄道は旅客列車と貨物列車が共用する複線式高速電化鉄道で、線路の総延長は137・28キロ、設計速度は時速200キロで、全線に9駅が置かれる。駅舎の総建築面積は常熟駅が1万998平方メートル、張家港駅が1万980平方メートルとなっている。同プロジェクトは現在、既に静的検収と試験調整の段階に入っており、間もなく運用が開始される。(南京=新華社配信)=2020(令和2)年6月9日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年06月04日
    メコン川に沿って建設進む中国ラオス鉄道

    ラオス北部の村落や田畑を貫く中国ラオス鉄道。(6月4日撮影、小型無人機から)中国ラオス鉄道はメコン川の主流に沿って建設が進んでおり、トンネル、橋梁、路盤の工事が90%以上完了し、ビエンチャン駅からバンビエン駅までレールが敷設されている。現在は駅舎の工事が本格化しており、年内には本体工事が終わる見込みとなっている。(ビエンチャン=新華社配信/潘竜柱)=2020(令和2)年6月4日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年05月31日
    メコン川に沿って建設進む中国ラオス鉄道

    ラオス北部の村落や田畑を貫く中国ラオス鉄道。(5月31日撮影、小型無人機から)中国ラオス鉄道はメコン川の主流に沿って建設が進んでおり、トンネル、橋梁、路盤の工事が90%以上完了し、ビエンチャン駅からバンビエン駅までレールが敷設されている。現在は駅舎の工事が本格化しており、年内には本体工事が終わる見込みとなっている。(ビエンチャン=新華社配信/潘竜柱)=2020(令和2)年5月31日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年05月31日
    メコン川に沿って建設進む中国ラオス鉄道

    ラオス北部の村落や田畑を貫く中国ラオス鉄道。(5月31日撮影、小型無人機から)中国ラオス鉄道はメコン川の主流に沿って建設が進んでおり、トンネル、橋梁、路盤の工事が90%以上完了し、ビエンチャン駅からバンビエン駅までレールが敷設されている。現在は駅舎の工事が本格化しており、年内には本体工事が終わる見込みとなっている。(ビエンチャン=新華社配信/潘竜柱)=2020(令和2)年5月31日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年05月29日
    メコン川に沿って建設進む中国ラオス鉄道

    ラオス北部の村落や田畑を貫く中国ラオス鉄道。(5月29日撮影、小型無人機から)中国ラオス鉄道はメコン川の主流に沿って建設が進んでおり、トンネル、橋梁、路盤の工事が90%以上完了し、ビエンチャン駅からバンビエン駅までレールが敷設されている。現在は駅舎の工事が本格化しており、年内には本体工事が終わる見込みとなっている。(ビエンチャン=新華社配信/潘竜柱)=2020(令和2)年5月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年05月29日
    Renovated station of the Cottbus park railway

    29 May 2020, Brandenburg, Cottbus: Michael Schlüter, locomotive driver on the Cottbus park railway, looks out from his diesel locomotive 199-3 with a track gauge of 600 millimetres at the renovated station building “Park und Schloss Branitz“. The renovated station building was officially opened on the same day. During the approximately one-year construction period, the building received a complete interior refurbishment as well as a refurbishment of the signal box technology. Cottbusverkehr invested a total of 145000 Euros in the refurbishment. The 66th anniversary of the Cottbus park railway will be celebrated on 01.06.2020. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月29日
    Renovated station of the Cottbus park railway

    29 May 2020, Brandenburg, Cottbus: Michael Schlüter, locomotive driver for the Cottbus park railway, is standing next to his diesel locomotive 199-3 with a track gauge of 600 millimetres at the renovated station building “Park und Schloss Branitz“. The renovated station building was officially opened on the same day. During the approximately one-year construction period, the building received a complete interior refurbishment as well as a refurbishment of the signal box technology. Cottbusverkehr invested a total of 145000 Euros in the refurbishment. The 66th anniversary of the Cottbus park railway will be celebrated on 01.06.2020. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月29日
    Renovated station of the Cottbus park railway

    29 May 2020, Brandenburg, Cottbus: Michael Schlüter, locomotive driver for the Cottbus park railway, arrives at the renovated station building “Park und Schloss Branitz“ with the diesel locomotive 199-3, which has a track width of 600 millimetres. The renovated station building was officially opened on the same day. During the approximately one-year construction period, the building received a complete interior refurbishment as well as a refurbishment of the signal box technology. Cottbusverkehr invested a total of 145000 Euros in the renovation. On 01.06.2020 the 66th birthday of the Cottbus park railway will be celebrated. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/ZB、クレジット:ZB/DPA/共同通信イメージズ

  • 01:38.08
    2020年05月29日
    「新華社」京雄都市間鉄道の雄安駅、主要構造部が完成河北省雄安新区

    中国鉄路北京局集団はこのほど、北京市と河北省雄安新区を結ぶ京雄都市間鉄道雄安駅・京雄操車場の主要構造部が5月29日に完成したと発表した。同駅はホーム13面で23線、延床面積は47万5千平方メートルと、サッカー場66面分に相当する。中国鉄路設計集団の雄安駅舎担当者、鍾京(しょう・きょう)氏によると、雄安駅の建設では、空母「遼寧」4隻分に相当する27万トンの鉄鋼を使用しているという。また中国中鉄建工集団の雄安駅プロジェクト部党支部書記の王星運(おう・せいうん)氏は、同駅の鉄骨構造の溶接継目は計32万カ所あり、7700トンの溶接ワイヤが必要だったことを明らかにした。つなげると地球を100周する長さになるという。雄安駅は2020年末に営業を開始する予定で、京雄鉄道のほか、京港台(北京市-香港-台湾)、津雄(天津市-河北省雄安新区)など複数の鉄道路線やバス・タクシーなどの公共交通機関との立体的な乗り換えが同駅で実現する見込み。(記者/丁静)<映像内容>京雄都市間鉄道の雄安駅の建設、撮影日:2020(令和2)年5月29日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: An articulated bus hangs over an escalator in the Bergedorf bus station and is being recovered. In a spectacular accident the bus crashed into the building of the central bus station. The vehicle of the Hamburg-Holstein public transport company only came to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department said. (to dpa “Articulated bus crashes into station building - two injured“) Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: An articulated bus hangs over an escalator in the Bergedorf bus station. In a spectacular accident the bus crashed into the building of the central bus station. The vehicle of the Hamburg-Holstein public transport company only came to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department said. (to dpa “Articulated bus crashes into station building - two injured“) Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: Emergency fire brigade units secure an articulated bus that previously entered the Bergedorf bus station building. In a spectacular accident, the bus crashed into the building of the central bus station. The vehicle of the Hamburg-Holstein public transport company only came to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department said. Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: An articulated bus hangs over an escalator in the Bergedorf bus station and is being recovered. In a spectacular accident the bus crashed into the building of the central bus station. The vehicle of the Hamburg-Holstein public transport company only came to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department said. (to dpa “Articulated bus crashes into station building - two injured“) Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: Firefighters secure the scene of the accident after an articulated bus has driven into the building of the Bergedorf bus station. The vehicle belonging to the Hamburg-Holstein public transport company had only come to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department reported. Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: An articulated bus hangs over an escalator in the Bergedorf bus station and is being recovered. In a spectacular accident the bus crashed into the building of the central bus station. The vehicle of the Hamburg-Holstein public transport company only came to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department said. (to dpa “Articulated bus crashes into station building - two injured“) Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: An articulated bus hangs over an escalator in the Bergedorf bus station. In a spectacular accident the bus crashed into the building of the central bus station. The vehicle of the Hamburg-Holstein public transport company only came to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department said. (to dpa “Articulated bus crashes into station building - two injured“) Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: Firefighters secure the scene of the accident after an articulated bus has driven into the building of the Bergedorf bus station. The vehicle belonging to the Hamburg-Holstein public transport company had only come to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department reported. Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    dpatop - 13 May 2020, Hamburg: An articulated bus hangs over an escalator in the Bergedorf bus station. In a spectacular accident the bus crashed into the building of the central bus station. The vehicle of the Hamburg-Holstein public transport company only came to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department said. (to dpa “Articulated bus crashes into station building - two injured“) Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: An articulated bus hangs over an escalator in the Bergedorf bus station. In a spectacular accident the bus crashed into the building of the central bus station. The vehicle of the Hamburg-Holstein public transport company only came to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department said. (to dpa “Articulated bus crashes into station building - two injured“) Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: Firefighters secure the scene of the accident after an articulated bus has driven into the building of the Bergedorf bus station. The vehicle belonging to the Hamburg-Holstein public transport company had only come to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department reported. Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: Firefighters secure the scene of the accident after an articulated bus has driven into the building of the Bergedorf bus station. The vehicle belonging to the Hamburg-Holstein public transport company had only come to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department reported. Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年05月13日
    Articulated bus crashes into station building

    13 May 2020, Hamburg: An articulated bus hangs over an escalator in the Bergedorf bus station and is being recovered. In a spectacular accident the bus crashed into the building of the central bus station. The vehicle of the Hamburg-Holstein public transport company only came to a halt over an escalator on the upper level of the station. The bus driver and a passer-by were slightly injured, the fire department said. (to dpa “Articulated bus crashes into station building - two injured“) Photo: Daniel Bockwoldt/dpa、クレジット:DPA/共同通信イメージズ

  • 2020年04月27日
    復元された旧駅舎 街全体が庭園の田園調布

    20年前に田園調布駅に旧駅舎が復元された=東京都大田区

    撮影: 東京都大田区

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