- タピオカミルクティー
- 令和
- 記者
- 文化
- 映画
- 商品
- アニメ
- ゲーム
- ショッピングモール
- タイプ
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |
「タピオカ」の写真・グラフィックス・映像
- 提供元
- 日付
- 種類
- 向き
- カテゴリ
- 色
- 同義語オン
- 提供元
- 共同通信社
0
- 国内提供元
0
- 海外提供元
0
- 日付
- 24時間以内
0 - 48時間以内
0 - 72時間以内
0 - 7日以内
0 - 30日以内
0 - 1年以内
22 - 期間を指定
145 - 日付指定なし
145
- 種類
- 写真
134 - グラフィックス
8 - 映像
3
- 向き
- 縦
27 - 横
109 - 正方形
1
- カテゴリ
- ニュース
- スポーツ
- エンターテインメント
- 教育向け
- カテゴリ指定なし
- 色
- カラー
136 - モノクロ
9
- 同義語辞書
- オン
- オフ
- 新しい順
- 1
- 2
- 新しい順
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年05月27日(2)四川省成都の商業施設に「2次元文化」愛好家が集う17日、成都市天府紅購物中心の入り口で入場を待つ多くのアニメファン。中国四川省成都市中心部にあるショッピングモール、天府紅購物中心がこのところ、アニメや漫画、ゲームを意味する「2次元文化」の愛好家を引き付けている。モールではロリータ服の少女とゲームのキャラクターが並んでタピオカミルクティーを買い、さまざまなIP(知的財産)のコスプレーヤーがフィンガーダンス(指を使って表現するダンス)を踊り、漫画ファンが人気キャラクターと撮影するために列を作る。交通の利便性や雰囲気の良さ、充実した周辺施設、同じ趣味を持つ人が集まりやすいなどから、モールは古いタイプの商業施設から「2次元文化の消費圏」へと徐々に変わりつつあり、新たなビジネスチャンスを生み出している。(成都=新華社配信/徐夢帆)= 配信日: 2025(令和7)年5月27日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025052808181
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年05月27日(3)四川省成都の商業施設に「2次元文化」愛好家が集う17日、天府紅購物中心で好きなコスプレーヤーと写真を撮る漫画ファン。中国四川省成都市中心部にあるショッピングモール、天府紅購物中心がこのところ、アニメや漫画、ゲームを意味する「2次元文化」の愛好家を引き付けている。モールではロリータ服の少女とゲームのキャラクターが並んでタピオカミルクティーを買い、さまざまなIP(知的財産)のコスプレーヤーがフィンガーダンス(指を使って表現するダンス)を踊り、漫画ファンが人気キャラクターと撮影するために列を作る。交通の利便性や雰囲気の良さ、充実した周辺施設、同じ趣味を持つ人が集まりやすいなどから、モールは古いタイプの商業施設から「2次元文化の消費圏」へと徐々に変わりつつあり、新たなビジネスチャンスを生み出している。(成都=新華社配信/徐夢帆)= 配信日: 2025(令和7)年5月27日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025052808160
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年05月27日(1)四川省成都の商業施設に「2次元文化」愛好家が集う17日、天府紅購物中心のグッズショップで関連商品を見るロリータ服を着た漫画ファン。中国四川省成都市中心部にあるショッピングモール、天府紅購物中心がこのところ、アニメや漫画、ゲームを意味する「2次元文化」の愛好家を引き付けている。モールではロリータ服の少女とゲームのキャラクターが並んでタピオカミルクティーを買い、さまざまなIP(知的財産)のコスプレーヤーがフィンガーダンス(指を使って表現するダンス)を踊り、漫画ファンが人気キャラクターと撮影するために列を作る。交通の利便性や雰囲気の良さ、充実した周辺施設、同じ趣味を持つ人が集まりやすいなどから、モールは古いタイプの商業施設から「2次元文化の消費圏」へと徐々に変わりつつあり、新たなビジネスチャンスを生み出している。(成都=新華社配信/徐夢帆)= 配信日: 2025(令和7)年5月27日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025052808162
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年05月27日(5)四川省成都の商業施設に「2次元文化」愛好家が集う17日、グッズショップで会計中のコスプレーヤー。中国四川省成都市中心部にあるショッピングモール、天府紅購物中心がこのところ、アニメや漫画、ゲームを意味する「2次元文化」の愛好家を引き付けている。モールではロリータ服の少女とゲームのキャラクターが並んでタピオカミルクティーを買い、さまざまなIP(知的財産)のコスプレーヤーがフィンガーダンス(指を使って表現するダンス)を踊り、漫画ファンが人気キャラクターと撮影するために列を作る。交通の利便性や雰囲気の良さ、充実した周辺施設、同じ趣味を持つ人が集まりやすいなどから、モールは古いタイプの商業施設から「2次元文化の消費圏」へと徐々に変わりつつあり、新たなビジネスチャンスを生み出している。(成都=新華社配信/徐夢帆)= 配信日: 2025(令和7)年5月27日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025052808186
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年05月27日(7)四川省成都の商業施設に「2次元文化」愛好家が集う17日、天府紅購物中心に設置されたカプセル自販機。中国四川省成都市中心部にあるショッピングモール、天府紅購物中心がこのところ、アニメや漫画、ゲームを意味する「2次元文化」の愛好家を引き付けている。モールではロリータ服の少女とゲームのキャラクターが並んでタピオカミルクティーを買い、さまざまなIP(知的財産)のコスプレーヤーがフィンガーダンス(指を使って表現するダンス)を踊り、漫画ファンが人気キャラクターと撮影するために列を作る。交通の利便性や雰囲気の良さ、充実した周辺施設、同じ趣味を持つ人が集まりやすいなどから、モールは古いタイプの商業施設から「2次元文化の消費圏」へと徐々に変わりつつあり、新たなビジネスチャンスを生み出している。(成都=新華社配信/徐夢帆)= 配信日: 2025(令和7)年5月27日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025052808182
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年05月27日(8)四川省成都の商業施設に「2次元文化」愛好家が集う17日、店内の陳列棚に並ぶゲーム関連グッズ。中国四川省成都市中心部にあるショッピングモール、天府紅購物中心がこのところ、アニメや漫画、ゲームを意味する「2次元文化」の愛好家を引き付けている。モールではロリータ服の少女とゲームのキャラクターが並んでタピオカミルクティーを買い、さまざまなIP(知的財産)のコスプレーヤーがフィンガーダンス(指を使って表現するダンス)を踊り、漫画ファンが人気キャラクターと撮影するために列を作る。交通の利便性や雰囲気の良さ、充実した周辺施設、同じ趣味を持つ人が集まりやすいなどから、モールは古いタイプの商業施設から「2次元文化の消費圏」へと徐々に変わりつつあり、新たなビジネスチャンスを生み出している。(成都=新華社配信/徐夢帆)= 配信日: 2025(令和7)年5月27日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025052808165
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年05月27日(4)四川省成都の商業施設に「2次元文化」愛好家が集う17日、コスプレーヤーと記念写真を確認する漫画ファン。中国四川省成都市中心部にあるショッピングモール、天府紅購物中心がこのところ、アニメや漫画、ゲームを意味する「2次元文化」の愛好家を引き付けている。モールではロリータ服の少女とゲームのキャラクターが並んでタピオカミルクティーを買い、さまざまなIP(知的財産)のコスプレーヤーがフィンガーダンス(指を使って表現するダンス)を踊り、漫画ファンが人気キャラクターと撮影するために列を作る。交通の利便性や雰囲気の良さ、充実した周辺施設、同じ趣味を持つ人が集まりやすいなどから、モールは古いタイプの商業施設から「2次元文化の消費圏」へと徐々に変わりつつあり、新たなビジネスチャンスを生み出している。(成都=新華社配信/徐夢帆)= 配信日: 2025(令和7)年5月27日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025052808178
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年05月27日(6)四川省成都の商業施設に「2次元文化」愛好家が集う17日、「2次元文化」にあふれた店内装飾。中国四川省成都市中心部にあるショッピングモール、天府紅購物中心がこのところ、アニメや漫画、ゲームを意味する「2次元文化」の愛好家を引き付けている。モールではロリータ服の少女とゲームのキャラクターが並んでタピオカミルクティーを買い、さまざまなIP(知的財産)のコスプレーヤーがフィンガーダンス(指を使って表現するダンス)を踊り、漫画ファンが人気キャラクターと撮影するために列を作る。交通の利便性や雰囲気の良さ、充実した周辺施設、同じ趣味を持つ人が集まりやすいなどから、モールは古いタイプの商業施設から「2次元文化の消費圏」へと徐々に変わりつつあり、新たなビジネスチャンスを生み出している。(成都=新華社配信/徐夢帆)= 配信日: 2025(令和7)年5月27日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025052808179
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Customers hold Mixue ice cream and bubble tea in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401264
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Mixue bubble tea seen in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401243
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Mixue bubble tea seen in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401122
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Customers seen eating Mixue‘s ice cream in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401120
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Customers wait in line for Mixue ice cream and bubble tea in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401115
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Customers wait in line for Mixue ice cream and bubble tea in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401110
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: A customer holds a Mixue‘s tea outside the Mixue shop in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401112
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Customers take selfie with Mixue ice cream outside the Mixue shop in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401114
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Customers wait in line for Mixue ice cream and bubble tea in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401291
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Customers wait in line for Mixue ice cream and bubble tea in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401064
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Customers wait in line for Mixue ice cream and bubble tea in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401299
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Customers wait in line for Mixue ice cream and bubble tea in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030400379
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年03月03日Mixue trade in Hong Kong IPOMarch 3, 2025, Hong Kong, China: Customers wait in line for Mixue ice cream and bubble tea in Hong Kong. The Chinese brand- Mixue, is a global ice cream and tea giant with over 36,000 stores worldwide. As Mixue prepares for its Hong Kong IPO, set to start trading on March 3, 2025, it aims to raise HK.45 billion (43.66 million) through the sale of 17.1 million shares at HK02.50 each. (Credit Image: © May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire)、クレジット:©May James/SOPA Images via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2025030401294
本画像はログイン後にご覧いただけます
2025年01月06日中国ティードリンク「喜茶」、海外展開進む草間彌生さんともコラボ「喜茶」と草間彌生さんがコラボして上海で開催した展覧会。(2024年11月12日撮影)中国で人気のティードリンクチェーン「喜茶(HEYTEA)」が海外でも影響力を確立し、中国の伝統的な茶文化を世界に伝える懸け橋となっている。喜茶が2日に発表した「2024年喜茶年次報告」によると、同チェーンは2018年にシンガポールに海外初店舗をオープン。製品の差別化やスタイリッシュな体験を通じ、ティードリンクのチェーン展開を海外でも定着させた。現在は英国、カナダ、オーストラリア、マレーシア、米国、韓国を加えた計7カ国と香港、マカオ両特別行政区に70店舗以上を展開、進出地域の広さで他のティードリンクチェーンをリードしている。定番の商品はしっかりと維持しながら、地域に合わせた革新的な商品の開発も積極的に進め、地元の飲食の要素を融合させた限定商品も打ち出す。昨年は芸術家の草間彌生さんと協力し、世界的に知られた「水玉アート」と喜茶のタピオカ入りティードリンク「波波茶」のコラボ商品を発売。草間さんにとっては中国のティードリンクチェーンとの初めてのコラボで、喜茶にとってはブランド影響力を新たな高みへと押し上げる試みとなった。(上海=新華社配信)= 配信日: 2025(令和7)年1月6日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2025010605536
本画像はログイン後にご覧いただけます
2024年04月15日Tapioca Plants At A Plantation In ParuthiyoorTapioca plants are at a plantation in Paruthiyoor (Pozhiyoor), Kerala, India, on April 15, 2024. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2025032402447
本画像はログイン後にご覧いただけます
2024年04月13日New York TodayApril 13, 2024, New York, New York, USA: Hawa juice and bubble tea. (Credit Image: © John Marshall Mantel/ZUMA Press Wire)、クレジット:©John Marshall Mantel/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2024041408807
本画像はログイン後にご覧いただけます
2024年01月19日(5)中国とベトナム結ぶ国際貨物列車が急成長15日、ハノイのドンアイン駅で、中越班列の出発に向けて貨物積載のコンテナを持ち上げて積み込み作業をするリーチスタッカー。中国とベトナムを結ぶ定期貨物列車「中越班列」が15日、ベトナム産タピオカ粉千トンを積んでハノイを出発した。貨物はベトナムのタイニン省から数回に分けてハノイのドンアイン駅に運ばれ、同駅で最終目的地の鄭州市へ向かう中越班列に積み替えられた。中国とベトナムの経済関係が深まるにつれ、両国の複数の都市に拠点となる鉄道駅や路線が現れ、中越班列のルートが各地を網羅した。中国の鄭州、南寧(広西チワン族自治区)、重慶、成都(四川省)、ベトナムのハノイ、ホーチミンなどが重要な発着拠点となり、新しい物流ルートの開通によって、貨物の輸送時間が大幅に短縮された。(ハノイ=新華社記者/胡佳麗)= 配信日: 2024(令和6)年1月19日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024011908424
本画像はログイン後にご覧いただけます
2024年01月19日(1)中国とベトナム結ぶ国際貨物列車が急成長15日、ハノイのドンアイン駅で出発を待つ中越班列の機関車。中国とベトナムを結ぶ定期貨物列車「中越班列」が15日、ベトナム産タピオカ粉千トンを積んでハノイを出発した。貨物はベトナムのタイニン省から数回に分けてハノイのドンアイン駅に運ばれ、同駅で最終目的地の鄭州市へ向かう中越班列に積み替えられた。中国とベトナムの経済関係が深まるにつれ、両国の複数の都市に拠点となる鉄道駅や路線が現れ、中越班列のルートが各地を網羅した。中国の鄭州、南寧(広西チワン族自治区)、重慶、成都(四川省)、ベトナムのハノイ、ホーチミンなどが重要な発着拠点となり、新しい物流ルートの開通によって、貨物の輸送時間が大幅に短縮された。(ハノイ=新華社記者/胡佳麗)= 配信日: 2024(令和6)年1月19日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024011908427
本画像はログイン後にご覧いただけます
2024年01月19日(2)中国とベトナム結ぶ国際貨物列車が急成長15日、ハノイのドンアイン駅で、貨物を積み終わった後、列車に上り班列情報を示す横幕を掛ける作業員。中国とベトナムを結ぶ定期貨物列車「中越班列」が15日、ベトナム産タピオカ粉千トンを積んでハノイを出発した。貨物はベトナムのタイニン省から数回に分けてハノイのドンアイン駅に運ばれ、同駅で最終目的地の鄭州市へ向かう中越班列に積み替えられた。中国とベトナムの経済関係が深まるにつれ、両国の複数の都市に拠点となる鉄道駅や路線が現れ、中越班列のルートが各地を網羅した。中国の鄭州、南寧(広西チワン族自治区)、重慶、成都(四川省)、ベトナムのハノイ、ホーチミンなどが重要な発着拠点となり、新しい物流ルートの開通によって、貨物の輸送時間が大幅に短縮された。(ハノイ=新華社記者/胡佳麗)= 配信日: 2024(令和6)年1月19日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024011908428
本画像はログイン後にご覧いただけます
2024年01月19日(6)中国とベトナム結ぶ国際貨物列車が急成長15日、ハノイのドンアイン駅で、荷物の積み込み状況を確認する作業員。中国とベトナムを結ぶ定期貨物列車「中越班列」が15日、ベトナム産タピオカ粉千トンを積んでハノイを出発した。貨物はベトナムのタイニン省から数回に分けてハノイのドンアイン駅に運ばれ、同駅で最終目的地の鄭州市へ向かう中越班列に積み替えられた。中国とベトナムの経済関係が深まるにつれ、両国の複数の都市に拠点となる鉄道駅や路線が現れ、中越班列のルートが各地を網羅した。中国の鄭州、南寧(広西チワン族自治区)、重慶、成都(四川省)、ベトナムのハノイ、ホーチミンなどが重要な発着拠点となり、新しい物流ルートの開通によって、貨物の輸送時間が大幅に短縮された。(ハノイ=新華社記者/胡佳麗)= 配信日: 2024(令和6)年1月19日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024011908423
本画像はログイン後にご覧いただけます
2024年01月19日(4)中国とベトナム結ぶ国際貨物列車が急成長15日、ハノイのドンアイン駅で、中越班列の車体にコンテナを積み込むリーチスタッカー。中国とベトナムを結ぶ定期貨物列車「中越班列」が15日、ベトナム産タピオカ粉千トンを積んでハノイを出発した。貨物はベトナムのタイニン省から数回に分けてハノイのドンアイン駅に運ばれ、同駅で最終目的地の鄭州市へ向かう中越班列に積み替えられた。中国とベトナムの経済関係が深まるにつれ、両国の複数の都市に拠点となる鉄道駅や路線が現れ、中越班列のルートが各地を網羅した。中国の鄭州、南寧(広西チワン族自治区)、重慶、成都(四川省)、ベトナムのハノイ、ホーチミンなどが重要な発着拠点となり、新しい物流ルートの開通によって、貨物の輸送時間が大幅に短縮された。(ハノイ=新華社記者/胡佳麗)= 配信日: 2024(令和6)年1月19日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024011908429
本画像はログイン後にご覧いただけます
2024年01月19日(7)中国とベトナム結ぶ国際貨物列車が急成長15日、ハノイのドンアイン駅で、運転席に座り発車を待つ運転士。中国とベトナムを結ぶ定期貨物列車「中越班列」が15日、ベトナム産タピオカ粉千トンを積んでハノイを出発した。貨物はベトナムのタイニン省から数回に分けてハノイのドンアイン駅に運ばれ、同駅で最終目的地の鄭州市へ向かう中越班列に積み替えられた。中国とベトナムの経済関係が深まるにつれ、両国の複数の都市に拠点となる鉄道駅や路線が現れ、中越班列のルートが各地を網羅した。中国の鄭州、南寧(広西チワン族自治区)、重慶、成都(四川省)、ベトナムのハノイ、ホーチミンなどが重要な発着拠点となり、新しい物流ルートの開通によって、貨物の輸送時間が大幅に短縮された。(ハノイ=新華社記者/胡佳麗)= 配信日: 2024(令和6)年1月19日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024011908431
本画像はログイン後にご覧いただけます
2024年01月19日(3)中国とベトナム結ぶ国際貨物列車が急成長15日、ハノイのドンアイン駅で、中越班列の出発に向けて貨物積載のコンテナを持ち上げて積み込み作業をするリーチスタッカー。中国とベトナムを結ぶ定期貨物列車「中越班列」が15日、ベトナム産タピオカ粉千トンを積んでハノイを出発した。貨物はベトナムのタイニン省から数回に分けてハノイのドンアイン駅に運ばれ、同駅で最終目的地の鄭州市へ向かう中越班列に積み替えられた。中国とベトナムの経済関係が深まるにつれ、両国の複数の都市に拠点となる鉄道駅や路線が現れ、中越班列のルートが各地を網羅した。中国の鄭州、南寧(広西チワン族自治区)、重慶、成都(四川省)、ベトナムのハノイ、ホーチミンなどが重要な発着拠点となり、新しい物流ルートの開通によって、貨物の輸送時間が大幅に短縮された。(ハノイ=新華社記者/胡佳麗)= 配信日: 2024(令和6)年1月19日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2024011908421
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年10月30日Kerala Style Sardine Fish FryKerala style mathi fry (sardine fish fry) served with tapioca in Toronto, Ontario, Canada, on October 30, 2023. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2023103104315
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年10月03日Making Tapioca Flour in SumedangOctober 3, 2023, Sumedang, West Java, Indonesia: A worker dries tapioca flour made from cassava at a production house in Sumedang, West Java. Sales of tapioca flour have decreased by 50% due to a decline in market demand. (Credit Image: © Algi Febri Sugita/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Algi Febri Sugita/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023100401302
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年10月03日Making Tapioca Flour In SumedangOctober 3, 2023, Sumedang, West Java, Indonesia: A worker dries tapioca flour made from cassava at a production house in Sumedang, West Java. Sales of tapioca flour have decreased by 50% due to a decline in market demand. (Credit Image: © Algi Febri Sugita/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Algi Febri Sugita/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023100404838
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年06月26日Kerala Style Fried Fish With Tapioca Served On Banana LeafKerala style fried fish with tapioca served on banana leaf in Toronto, Ontario, Canada, on July 26, 2023. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ ※Model Release: N/A, Property Release: No
商品コード: 2023062802769
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年06月26日Kerala Style Fried Fish With Tapioca Served On Banana LeafKerala style fried fish with tapioca served on banana leaf in Toronto, Ontario, Canada, on July 26, 2023. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ ※Model Release: No, Property Release: No
商品コード: 2023062802770
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年06月21日Far Far Chakra FryumsWoman preparing Far Far Chakra Fryums in Toronto, Ontario, Canada, on June 21, 2023. Far-far (also fryum or bobby) is an Indian snack food composed primarily of potato starch and tinted sago. They may also contain tapioca and wheat flour. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2023062205550
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年06月21日Far Far Chakra FryumsWoman holds Far Far Chakra Fryums before frying them in Toronto, Ontario, Canada, on June 21, 2023. Far-far (also fryum or bobby) is an Indian snack food composed primarily of potato starch and tinted sago. They may also contain tapioca and wheat flour. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2023062205549
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年06月21日Far Far Chakra FryumsWoman preparing Far Far Chakra Fryums in Toronto, Ontario, Canada, on June 21, 2023. Far-far (also fryum or bobby) is an Indian snack food composed primarily of potato starch and tinted sago. They may also contain tapioca and wheat flour. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2023062205675
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年06月21日Far Far Chakra FryumsWoman preparing Far Far Chakra Fryums in Toronto, Ontario, Canada, on June 21, 2023. Far-far (also fryum or bobby) is an Indian snack food composed primarily of potato starch and tinted sago. They may also contain tapioca and wheat flour. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2023062205680
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: A man passes between rows of noodles made from tapioca flour which are being dried in the sun at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080506865
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: A dove perches among a row of tapioca flour noodles that are being dried in the sun at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080506714
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: A cow that usually produces noodles made from tapioca flour is in its stall at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080504572
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: A worker dry noodles during the production of noodles made from tapioca flour at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080506727
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: A worker dry noodles during the production of noodles made from tapioca flour at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080504576
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: Workers dry noodles during the production of noodles made from tapioca flour at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080506774
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: Workers dry noodles during the production of noodles made from tapioca flour at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080506777
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: Workers produce noodles made from tapioca flour at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080506873
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: Workers produce noodles made from tapioca flour at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080506698
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: A worker produce noodles made from tapioca flour at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080506838
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: A worker dry noodles during the production of noodles made from tapioca flour at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080504471
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: Workers dry noodles during the production of noodles made from tapioca flour at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080506708
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: General view of the mie lethek manufacturing factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080506845
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年05月16日Production of Traditional Mie Lethek in BantulMay 16, 2023, Bantul, Yogyakarta, Indonesia: A worker dry noodles during the production of noodles made from tapioca flour at a mie lethek factory in Srandakan village, Bantul, Special Region of Yogyakarta. In one day, the mie lethek factory, which has existed since 1940, is capable of producing up to 900 kilograms of noodles and is marketed to several regions in Indonesia at a price of Rp.95,000 or US$6.42 per five kilograms. (Credit Image: © Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Angga Budhiyanto/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023080413747
本画像はログイン後にご覧いただけます
2023年02月04日Lunar New Year 2023: Seattle Chinatown ParadeFebruary 4, 2023, Seattle, Washington, USA: People are enjoying bubble tea from Glow Tea, at the Lunar New Yearâs Parade. (Credit Image: © Melissa Levin/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Melissa Levin/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2023020700585
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年11月30日「タピオカウツボ」 「タピオカウツボ」と命名「タピオカウツボ」と命名された、折田大志さんが釣り上げたウツボ=2月、鹿児島県奄美市
商品コード: 2022113010027
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年11月04日Bubble tea barNovember 4, 2022, Paris, Ile de France, FRANCE: A pink bubble tea bar stands out amid Parisian apartments and shops near the Place de La Republique in Paris. (Credit Image: © Remon Haazen/ZUMA Press Wire)、クレジット:©Remon Haazen/ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022110803661
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年09月07日Tapio KangasniemiTapio Kangasniemi, coach of Finland, reacts during the women‘s Volleyball Europe Championship group B qualifier Czech Republic vs Finland in Tabor, Czech Republic, September 7, 2022. (CTK Photo/Vaclav Pancer)、クレジット:CTK/共同通信イメージズ
商品コード: 2022090903694
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年05月30日HUMAN-INTEREST/INDIAKerala style beef and tapioca served on a banana leaf in Thiruvananthapuram (Trivandrum), Kerala, India, on May 30, 2022. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)=クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2022061801291
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年05月30日HUMAN-INTEREST/INDIAKerala style beef and tapioca served on a banana leaf in Thiruvananthapuram (Trivandrum), Kerala, India, on May 30, 2022. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)=クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2022061801123
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年05月30日HUMAN-INTEREST/INDIAKerala style beef and tapioca served on a banana leaf in Thiruvananthapuram (Trivandrum), Kerala, India, on May 30, 2022. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)=クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2022061801287
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年05月13日Tapioca Plantation In KeralaTapioca plants grow at a tapioca plantation in Ooruttambalam, Kerala, India, on May 13, 2023. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2025011405323
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年05月13日Tapioca Plantation In KeralaTapioca plants grow at a tapioca plantation in Ooruttambalam, Kerala, India, on May 13, 2023. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2025011405322
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年05月13日Tapioca Plantation In KeralaTapioca plants grow at a tapioca plantation in Ooruttambalam, Kerala, India, on May 13, 2023. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2025011405319
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年05月13日Tapioca Plantation In KeralaTapioca plants grow at a tapioca plantation in Ooruttambalam, Kerala, India, on May 13, 2023. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2025011405320
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年05月13日Tapioca Plantation In KeralaTapioca plants grow at a tapioca plantation in Ooruttambalam, Kerala, India, on May 13, 2023. (Photo by Creative Touch Imaging Ltd./NurPhoto)、クレジット:Creative Touch Imaging Ltd/NurPhoto/共同通信イメージズ
商品コード: 2025011405321
本画像はログイン後にご覧いただけます
2022年03月14日India: Congress activists protest for their Councilor Kandu‘s deathMarch 14, 2022, Kolkata, West Bengal, India: Congress activists were demonstrating a protest in Kolkata due to their Councillor Tapan Kandu from Jhalda Municipality in West Bengal,who was killed due to bullet injury..Police arrested Congress activists who were burning effigy of Chief Minister Mamata Banerjee. (Credit Image: © Rahul Sadhukhan/Pacific Press via ZUMA Press Wire)、クレジット:©Rahul Sadhukhan/Pacific Press via ZUMA Press Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2022032007801
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年11月19日(SP)CHINA-XINJIANG-CROSS-COUNTRY SKIING-WAXING TRUCK (CN)(211119) -- WENQUAN, Nov. 19, 2021 (Xinhua) -- Waxing technician Juha Tapio Karkkainen works on a ski in the new waxing truck in Wenquan County, northwest China‘s Xinjiang Uygur Autonomous Region, Nov. 16, 2021. China‘s very first self-developed waxing truck was deployed during the Chinese national cross-country skiing team training session for the 2022 Olympic Winter Games. It comes with 6 waxing benches, cabins for storaging and other uses. (Xinhua/Hu Huhu)、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021112303057
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年09月06日(6)稲香村「零号店」、北京市の東四北大街にオープン8月25日、北京稲香村「零号店」でタピオカミルクティーを見せるスタッフ。中国伝統食品の老舗、北京稲香村の「零号店」がこのほど、北京市東四北大街にある同店の跡地にオープンした。北京の伝統的な飲み物や今風にアレンジした中国菓子を販売している。同店は伝統菓子と流行文化を結びつけ、グルメや文化、都市の歴史などを融合させた特色ある店舗を目指すという。(北京=新華社記者/金良快)= 配信日: 2021(令和3)年9月6日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021090702757
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年06月15日(5)沙県小吃、中国無形文化遺産に登録福建省三明市10日、沙県小吃の「金包銀(ジンバオイン)」。豆腐に肉餡を詰め、タピオカ粉で口を閉じ蒸したもの。中国国務院がこのほど発表した第5次国家級無形文化遺産の代表的項目リストに、福建省三明市沙県区の伝統的な軽食「沙県小吃(シャーシェンシャオチー)」の製法が登録された。経済的で手軽に食べられる沙県小吃は、北方の食品製法技術と南方の飲食文化の融合の手本とされており、110種類の料理が今日まで伝わる。全国には沙県小吃の店舗が8万8千軒以上あり、数十万人の雇用を創出している。(三明=新華社記者/林善伝)= 配信日: 2021(令和3)年6月15日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021061600365
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年04月24日BIZ-BOBA-TEA-SHORTAGE-2-TBApril 23, 2021: Employee Dave Hwang shows off Bubble Tea containing boba, the tapioca balls that are ubiquitous with the sweet drink at 2 Asian Brothers restaurant in Chicago on April 21, 2021. (Credit Image: © TNS via ZUMA Wire)、クレジット:©TNS via ZUMA Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021042406377
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年04月24日BIZ-BOBA-TEA-SHORTAGE-3-TBApril 23, 2021: The Chicago North Park neighborhood restaurant 2 Asian Brothers has stocked up on boba, the tapioca balls that are ubiquitous with the sweet drink, April 21, 2021. (Credit Image: © TNS via ZUMA Wire)、クレジット:©TNS via ZUMA Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021042406362
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年04月24日BIZ-BOBA-TEA-SHORTAGE-1-TBApril 23, 2021: The Chicago North Park neighborhood restaurant 2 Asian Brothers has stocked up on boba, the tapioca balls that are ubiquitous with the sweet drink, April 21, 2021. (Credit Image: © TNS via ZUMA Wire)、クレジット:©TNS via ZUMA Wire/共同通信イメージズ
商品コード: 2021042501326
本画像はログイン後にご覧いただけます
2021年02月21日(7)北京で気温上昇春日和の日曜日21日、大興区亦荘(えきそう)鎮の大族広場で、アイスクリームとタピオカドリンクを手に散策する人。中国北京市は21日、快晴となり、都市部の大部分で日中の気温が20度を超えた。(北京=新華社記者/彭子洋)= 配信日: 2021(令和3)年2月21日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2021022200353
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年10月10日タピオカブーム終了?全国のタピオカ輸入量
商品コード: 2020101004651
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年10月10日タピオカブーム終了?全国のタピオカ輸入量
商品コード: 2020101004650
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年10月10日タピオカブーム終了?全国のタピオカ輸入量
商品コード: 2020101004649
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年10月10日タピオカブーム終了?全国のタピオカ輸入量
商品コード: 2020101004648
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年10月10日閉店した専門店 タピオカブーム終了?閉店した大阪市のタピオカドリンク専門店=9月
商品コード: 2020101004594
- 本画像はログイン後にご覧いただけます2020年04月14日大阪の人気スポットが閑散 新型コロナ、緊急事態宣言
人通りが少ない「インスタ映え」すると若者らに人気のスポット。ソフトクリームやタピオカドリンクの店などは休業していた=14日午後、大阪市浪速区
商品コード: 2020041403677
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年03月30日タピオカ入りアイス 商品ニュース明治のカップアイス「明治 エッセルスーパーカップ Sweet’s タピオカ紅茶ラテ」
商品コード: 2020033001020
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年03月19日時事的話題を扱った教科書 教科書も「タピる」タピオカや令和など、ブームや時事的話題が掲載された教科書
商品コード: 2020031923714
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年03月18日暖かな日差しとにぎわい取り戻す上海淮海路18日、淮海中路にある人気店「光明邨大酒家」の入り口で行列を作る人々。自主的に一定間隔を空けて並んでいる。中国上海市では18日、晴天に恵まれ最高気温が20度を上回った。市の中心部にある淮海路では、暖かな日差しが降り注ぐ中、表のベンチでタピオカミルクティーを飲む人の姿も見られるなど、上海を代表するショッピングストリートも活気を取り戻しつつある。(上海=新華社記者/任瓏)=2020(令和2)年3月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020032425603
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年03月18日暖かな日差しとにぎわい取り戻す上海淮海路18日、大型商業施設「上海淮海755」の通り沿いの席に座って午後の日差しを楽しむ人々。中国上海市では18日、晴天に恵まれ最高気温が20度を上回った。市の中心部にある淮海路では、暖かな日差しが降り注ぐ中、表のベンチでタピオカミルクティーを飲む人の姿も見られるなど、上海を代表するショッピングストリートも活気を取り戻しつつある。(上海=新華社記者/任瓏)=2020(令和2)年3月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020032425643
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年03月18日暖かな日差しとにぎわい取り戻す上海淮海路18日、淮海中路の飲食店の入り口で、並んで調理済み食品を購入する人々。中国上海市では18日、晴天に恵まれ最高気温が20度を上回った。市の中心部にある淮海路では、暖かな日差しが降り注ぐ中、表のベンチでタピオカミルクティーを飲む人の姿も見られるなど、上海を代表するショッピングストリートも活気を取り戻しつつある。(上海=新華社記者/任瓏)=2020(令和2)年3月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020032425707
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年03月18日暖かな日差しとにぎわい取り戻す上海淮海路18日、淮海中路の飲食店の入り口で、並んで調理済み食品を購入する人々。中国上海市では18日、晴天に恵まれ最高気温が20度を上回った。市の中心部にある淮海路では、暖かな日差しが降り注ぐ中、表のベンチでタピオカミルクティーを飲む人の姿も見られるなど、上海を代表するショッピングストリートも活気を取り戻しつつある。(上海=新華社記者/任瓏)=2020(令和2)年3月18日、クレジット:新華社/共同通信イメージズ
商品コード: 2020032425600
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年03月17日無人の飲食店 米、対応遅れに知事怒り無人のタピオカドリンク店=16日、米サンフランシスコ(ロイター=共同)
商品コード: 2020031702780
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年02月13日タホ 黒蜜たっぷり豆腐にかけて豆腐に黒蜜、タピオカを混ぜ合わせた「タホ」=1月、マニラ(共同)
商品コード: 2020021304485
本画像はログイン後にご覧いただけます
2020年01月23日自宅用タピオカドリンク 商品ニュースドウシシャの「東風茶 タピオカチョコレートミルク」
商品コード: 2020012321811
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年12月06日撮影する来店客 若者中心に人気、店に行列台湾のカフェ「春水堂」で、タピオカドリンクを撮影する来店客=東京都渋谷区
商品コード: 2019120602370
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年12月06日乾杯する来店客 若者中心に人気、店に行列台湾のカフェ「春水堂」で、タピオカドリンクで乾杯する来店客=東京都渋谷区
商品コード: 2019120602367
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年12月06日タピオカドリンク 若者中心に人気、店に行列若い女性に人気のタピオカドリンク
商品コード: 2019120602360
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年12月06日タピオカミルクティー 若者中心に人気、店に行列若者を中心に人気を集めたタピオカ入りのミルクティー
商品コード: 2019120601835
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年12月05日「タピオカ」のドリンク 今年の一皿にタピオカ「今年の一皿」に選ばれた「タピオカ」を使ったドリンク=5日午後、東京都内のホテル
商品コード: 2019120502273
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年12月05日選ばれた「タピオカ」 今年の一皿にタピオカ「今年の一皿」に「タピオカ」が選ばれ、披露されるタピオカ入りドリンク=5日午後、東京都内のホテル
商品コード: 2019120502272
- 本映像はログイン後にご覧いただけます01:46.772019年12月02日「ワンチーム」流行語大賞 トップに「タピる」も
今年話題になった言葉に贈られる「現代用語の基礎知識選 2019ユーキャン新語・流行語大賞」が2日発表され、年間大賞にラグビー・ワールドカップ(W杯)日本代表のスローガン「ONE TEAM(ワンチーム)」が選ばれた。トップテンには、台風接近に伴い鉄道各社が実施した「計画運休」、タピオカ入りドリンクを飲むことを指す「タピる」が入賞。〈映像内容〉流行語の発表と授賞の様子、日本ラグビー協会の森重隆会長のあいさつ、フォトセッションなど、撮影日:2019(令和元)年12月2日、撮影場所:東京都千代田区の帝国ホテル
商品コード: 2019120401178
本映像はログイン後にご覧いただけます
01:46.472019年11月27日世相映す変わりびな披露 令和元年、ラグビー日本代表など東京・上野の人形メーカー「真多呂人形」が27日、都内で今年の世相を反映した変わりびなを発表した。<映像内容>令和元年に即位した天皇陛下のひな人形、タピオカドリンクを持ったカップルのひな人形、米プロバスケット(NBA)の八村塁選手や女子ゴルフの渋野日向子選手、日本中が熱狂したラグビー日本代表、ノーベル化学賞の吉野彰さんなどの変わりびなの物撮り、同社の金林健史社長のインタビュー、撮影日:2019(令和元)年11月27日、撮影場所:東京都内
商品コード: 2019112801114
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年09月06日捨てられた容器ごみ タピオカ人気の陰にごみタピオカドリンク提供店周辺の路上に捨てられた容器ごみ=8月、名古屋市の大須商店街
商品コード: 2019090600027
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年09月06日ストローで投票する客 タピオカ人気の陰にごみタピオカドリンクの人気店を決めるイベントで、飲み終えたストローで投票する客(左)=8月、名古屋市の大須商店街
商品コード: 2019090600036
本画像はログイン後にご覧いただけます
2019年09月05日タピオカ入りヨーグルト 商品ニュース明治の「明治ヨーグルトドルチェとろけると タピオカミルクティー」
商品コード: 2019090501413
- 1
- 2
- 報道写真・映像トップ 報道写真・映像トップ
- 写真・グラフィックス・映像 | 写真・グラフィックス・映像 |